Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motorlarda Vites Düzeni?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    lickup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar 200NS için gün sayıyor
    Standart olarak bilinen 1 N 2 3 4 5. Peki neden böyle çok kafama takılıyor kolaylığı mı var nedir? Mesela Çelik'in motorlarında N12345 diye sıralama var ve daha kolay.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Şubat 2014
    Motosikleti
    Honda Cbr 250 R
    Bunun sebebi.Boş vitesi durma haricinde genelde kullanmayız.Yani 2 den pedala sertçe aşağı basarsanız boşu pas geçip 1 e inersiniz.Aynı şekilde 1 dende sert yukarı yaparsanız boşu yine pas geçersiniz.Dururken zaten 1 e inmiş olursunuz ihtiyacınız olursa hafif pedalı kaldırıp boşu bulursunuz.Eğer en altta boş olursa çoğu motorda vites göstergesi olmadığı için.Hangi viteste olduğumuzu anlamayabiliriz 1 e incem derken boşa inip tehlikeli bi durum yaşıyabilirsiniz.Siz en alt 1 olanı tercih edin.
    planet58 bunu beğendi.

  3. #3
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı lickup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Standart olarak bilinen 1 N 2 3 4 5. Peki neden böyle çok kafama takılıyor kolaylığı mı var nedir? Mesela Çelik'in motorlarında N12345 diye sıralama var ve daha kolay.
    o bahsettiğiniz modellere döner sanzıman denir, tek avantajı 5 ten bosa gecebilmeleridir.

    aynı sekilde hızlı iken sasırıp bostan 1 e de takmaya calısırsanız sanzııman dagılabilir

    tamamen alıskanlık meselesi

    ben 1-N-2-3-4-5 olanda ögrendim ötekine bir türlü ısınamadım
    _pLay_06 bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  4. #4
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    motorlarda vites geçişleri değişebilir,
    Standart Şanzuman,

    1,N,2,3,4,5,

    Sıralı şanzuman,
    hepsi aşağı,
    N,1,2,3,4,5

    Ve hepsi yukarı olanda piyasada mevcuttur,

    N,1,2,3,4,5

    Sıralı Döner Şanzuman,

    N,1,2,3,4,5,,,,N
    cenkito bunu beğendi.

  5. #5
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    yani sıralı dönmeyen de var mıs onuda ögrendim. ben tum sıralıları dönüyo biliyordum

    tesekkürler serkan ustam
    _pLay_06 bunu beğendi.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Ocak 2014
    Motosikleti
    Mondial 125 mh drift
    Vites pedalları da saçma bi yukarı aşağı olunca iyi, vites küçültme pedalı arkada olan modellerde pedala basmak baslarda zor oluyo ve debriyaj gaz kombinasyonunu ayarlamak zor oluyo Honda Cgl 125'te 2 pedal vardi zor oluyodcu baslarda, zaten kendim motoru kaçıra kaçıra öğrenmistim debriyajın ne oldugunu 1 haftada ogrendim

  7. #7
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    birde şanzumanda arıza olan motorlar var

    Her vites arasında vites tam geçmez ve her vites arasına boş girer

    yani her vites arasında bş olur
    cenkito bunu beğendi.

  8. #8
    lickup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar 200NS için gün sayıyor
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorlarda vites geçişleri değişebilir,
    Standart Şanzuman,

    1,N,2,3,4,5,

    Sıralı şanzuman,
    hepsi aşağı,
    N,1,2,3,4,5

    Ve hepsi yukarı olanda piyasada mevcuttur,

    N,1,2,3,4,5

    Sıralı Döner Şanzuman,

    N,1,2,3,4,5,,,,N
    Peki neden standart olan 1N2345? Avantajı ne bunun da üreticiler tercih ediyor?
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir...

  9. #9
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    aslında tüm vitesler aynı denebilir,
    sadece farkları SECROMEC denen parçadır,

    cenkito bunu beğendi.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Ocak 2014
    Motosikleti
    Mondial 125 mh drift
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birde şanzumanda arıza olan motorlar var

    Her vites arasında vites tam geçmez ve her vites arasına boş girer

    yani her vites arasında bş olur
    Markanin herangi modelinde kronik mi ? yoksa bazi motorlarda mi?

  11. #11
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birde şanzumanda arıza olan motorlar var

    Her vites arasında vites tam geçmez ve her vites arasına boş girer

    yani her vites arasında bş olur
    serkan ustam o olayda sorun hilallerde yada secromec dedir diyebilirmiyiz yoksa baska biryerde de olabilir mi ?
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  12. #12
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı Jokzilla adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Markanin herangi modelinde kronik mi ? yoksa bazi motorlarda mi?
    Kronık değilde fakat zamanla arıza oluştuğundan dolayı sorunlar görülebiliyor,,,

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:42 ----------

    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    serkan ustam o olayda sorun hilallerde yada secromec dedir diyebilirmiyiz yoksa baska biryerde de olabilir mi ?

    secromec sonunda hılal yolları komple döndüğünden dolayı vıtesler sureklı donuyor,
    buda viteslerın 1.2.3.4.5.N...1.2.3.4.5 diye dönüp duruyor,
    cenkito bunu beğendi.

  13. #13
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kronık değilde fakat zamanla arıza oluştuğundan dolayı sorunlar görülebiliyor,,,

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:42 ----------




    secromec sonunda hılal yolları komple döndüğünden dolayı vıtesler sureklı donuyor,
    buda viteslerın 1.2.3.4.5.N...1.2.3.4.5 diye dönüp duruyor,
    serkan ustam ben dönen tipi değil
    vitesler arasında bosa düşen arızaları sormustum

    mesela 3 ten 4 e atarken arada bosa düşen motorlar için sormustum
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  14. #14
    zatingen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma, Honda CGL 125
    İnazumada alıştığımız düzen cgl125te farklı oldu. Neyse gösterge var sıkıntı olmuyor. Ama göstergeyi değiştirmeyi düşünüyorum. Piyasadaki (amazon, alibaba, bi de tr de bunu satan kim var?) dijital vites göstergeleri cgl nin aşağı bastıkça giden N12345N... Düzenine uyumlu mudur? Sıkıntı çıkabilecek bişey olur mu?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)