Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Vitesi 1'e takma ve gaz bırakma

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Eylül 2013
    Motosikleti
    RKS Titanic 150
    Selamlar;
    1. sorum: Vites boşta motosikleti çalıştırıyorum. Ekipmanlarımı giyene kadar rölantide çalışıyor. Rahat 5dk çalışıyordur rölantide. Sonra binip vitesi 1'e geçiriyorum ve tak diye stop ediyor. Debriyajı felan da bırakmıyorum vites 1'e geçer geçmez stop ediyor. Sonrasında normal bir şekilde çalışıyor, aynı işlemi tekrar yaptığımda geçiyor vitese. Bu stop etme durumu nedir? Normal midir? Yoksa bir bozukluk mu var?

    2. sorum: Vites 5'te 60-70 ile gidiyorum, yavaşlıycağım zaman gazı bırakıyorum, ardından motosiklet sanki frene basmışım gibi yavaşlıyor. Böyle arkadaki kafa atacak şekilde değil yalnız, limon sıkar gibi diyor ya Barkın abi aynen o şekilde yumuşakça yavaşlıyor. Motor freni mi yapıyor napıyor? Yoksa balatalar felan mı sürtüyordur? Yoksa başka başka bir sorun mu vardır?

    Saygılar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    dental_land - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    cbf 600sa
    ayaklığı kapat.

  3. #3

    Üyelik
    03 Aralık 2013
    Şehir
    midyat--- aydın
    Motosikleti
    kanuni seyhan 150
    bi sıkıntı olduğu kesin genelde soğukken yapar ama 5 dakka rölanti yanar o motor bi bilene danışmak lazım

  4. #4
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    motorunu 1. viteste debriyajı sıkarken çalıştır..sonra boşa al giyinmeye devam et...
    yada 1 viteste çalıştırmadan önce birkaç metre debriyaj sıkılı iken ileri geri yap..

    debriyajın sabaha kadar baskıdadır..aradaki yağlar süzülür ve tabiri caizse kaydıramaz..
    dediklerimi yaptığında ise balataların yağlanır ve sorunun ortadan kalkar...
    cenkito, Blackeagletr, Salih_T ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    Siyah&Beyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 250
    Alıntı ArdiaroS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar;
    1. sorum: Vites boşta motosikleti çalıştırıyorum. Ekipmanlarımı giyene kadar rölantide çalışıyor. Rahat 5dk çalışıyordur rölantide. Sonra binip vitesi 1'e geçiriyorum ve tak diye stop ediyor. Debriyajı felan da bırakmıyorum vites 1'e geçer geçmez stop ediyor. Sonrasında normal bir şekilde çalışıyor, aynı işlemi tekrar yaptığımda geçiyor vitese. Bu stop etme durumu nedir? Normal midir? Yoksa bir bozukluk mu var?

    2. sorum: Vites 5'te 60-70 ile gidiyorum, yavaşlıycağım zaman gazı bırakıyorum, ardından motosiklet sanki frene basmışım gibi yavaşlıyor. Böyle arkadaki kafa atacak şekilde değil yalnız, limon sıkar gibi diyor ya Barkın abi aynen o şekilde yumuşakça yavaşlıyor. Motor freni mi yapıyor napıyor? Yoksa balatalar felan mı sürtüyordur? Yoksa başka başka bir sorun mu vardır?

    Saygılar.
    1- Ayaklik acik kalmis olabilir
    2- Motor freni yapiyor, normal
    tkdkmn bunu beğendi.

  6. #6
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    motosikletin hareketsiz çalıştığı ve motosiklette yağlı tip debriyaj kullanıldığı için vitese taktığında kendiliğinden durması normal.

    seyir halindeyken gazı tamamen kapattığında motosikletin frene basar gibi yavaşlaması da normal. sıkıntı yok gibi geldi bana...

  7. #7
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    1. bu durum bana pek normal gelmedi hele ki 5 dk rolantide çalıştırmak motorun anasını ağlatır, jikleyi 1 kademe yukarı çekin 30 sn yaklaşık çalıştırın bu yeterli olur
    2. motor freni devreye giriyor motorun devri azaldıkça hızı da azaltır

  8. #8
    hasanrs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Asya AS 150 T1 7k, SYM GTS250i Evo16k, Yamaha R25
    1- rölanti ayarından olabilir mi?
    http://www.gunceltrend.com Binicem üstüne... Vurucam kırbacı!

  9. #9
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    sanmam. motor vitesi takana kadar çalışmaa devam ediyo. sorun -denirse- kuru kalmış yağlı tip kavrama.
    image is nothing without power, power is nothing without control.

  10. #10
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı shooter1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. bu durum bana pek normal gelmedi hele ki 5 dk rolantide çalıştırmak motorun anasını ağlatır, jikleyi 1 kademe yukarı çekin 30 sn yaklaşık çalıştırın bu yeterli olur
    2. motor freni devreye giriyor motorun devri azaldıkça hızı da azaltır
    rölantide çalışması neden zararlı açıklarmısın dostum?

  11. #11
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı ArdiaroS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar;
    1. sorum: Vites boşta motosikleti çalıştırıyorum. Ekipmanlarımı giyene kadar rölantide çalışıyor. Rahat 5dk çalışıyordur rölantide. Sonra binip vitesi 1'e geçiriyorum ve tak diye stop ediyor. Debriyajı felan da bırakmıyorum vites 1'e geçer geçmez stop ediyor. Sonrasında normal bir şekilde çalışıyor, aynı işlemi tekrar yaptığımda geçiyor vitese. Bu stop etme durumu nedir? Normal midir? Yoksa bir bozukluk mu var?

    2. sorum: Vites 5'te 60-70 ile gidiyorum, yavaşlıycağım zaman gazı bırakıyorum, ardından motosiklet sanki frene basmışım gibi yavaşlıyor. Böyle arkadaki kafa atacak şekilde değil yalnız, limon sıkar gibi diyor ya Barkın abi aynen o şekilde yumuşakça yavaşlıyor. Motor freni mi yapıyor napıyor? Yoksa balatalar felan mı sürtüyordur? Yoksa başka başka bir sorun mu vardır?

    Saygılar.
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorunu 1. viteste debriyajı sıkarken çalıştır..sonra boşa al giyinmeye devam et...
    yada 1 viteste çalıştırmadan önce birkaç metre debriyaj sıkılı iken ileri geri yap..

    debriyajın sabaha kadar baskıdadır..aradaki yağlar süzülür ve tabiri caizse kaydıramaz..
    dediklerimi yaptığında ise balataların yağlanır ve sorunun ortadan kalkar...
    samet beyin dediği dogrudur
    motorunda hiçbir sıkıntı yok. tamamen motordaki yag ve dandik balatadan kaynaklı bir sorun. zararı yoktur. sadece insanı sinir eder.
    yapman gereken en güzel sey, geceden ankaranın ayazını cekmiş kemiklesmiş motorunu calıstırmadan önce
    viteste iken debriyajı sıkıp öne geriye 20-30cm hareket ettirmen. bu yapısan balataları normale döndürecek ve sabah ilk calıstırmanda
    vitese attıgında ki sorun ortadan kalkacaktır.

    gaz kesince yavaslaması normaldir motor freni denilen olay odur, motorun bulundugu hıza uygun gaz beslemesi yapmazsan
    gariban yavaslayacaktır.
    Blackeagletr ve ArdiaroS bunu beğendiler.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  12. #12
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorunu 1. viteste debriyajı sıkarken çalıştır..sonra boşa al giyinmeye devam et...
    yada 1 viteste çalıştırmadan önce birkaç metre debriyaj sıkılı iken ileri geri yap..

    debriyajın sabaha kadar baskıdadır..aradaki yağlar süzülür ve tabiri caizse kaydıramaz..
    dediklerimi yaptığında ise balataların yağlanır ve sorunun ortadan kalkar...
    Sorun kesinlikle budur, motor rölantide çalışırken arada bi debriyajı yoklarsanız stop etmeyi ve öne atılmayı yapmaz.
    hasanrs ve cenkito bunu beğendiler.
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  13. #13
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    5dk rölanti ile hic bi motor yanmaz ki motor sabah sogukkan yapılan bu uygulamanın aksine yararı vardır.

  14. #14
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    arkadaşlar 1. sorun bendede var soğukken daha çok oluyor mesela calısdırdım koşeyi döndüm kırmızı ışıkda durdum devir 1 in altına düşüyo stop ediyo

    sıcakkende debriyaja basılı bir şekilde dönerken falan farketdirmeden stop etmiş ben gaz yemeyince farkediyorum .d

  15. #15
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Chikoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar 1. sorun bendede var soğukken daha çok oluyor mesela calısdırdım koşeyi döndüm kırmızı ışıkda durdum devir 1 in altına düşüyo stop ediyo

    sıcakkende debriyaja basılı bir şekilde dönerken falan farketdirmeden stop etmiş ben gaz yemeyince farkediyorum .d
    sendeki bambaska bişey bu olayla alakalı değil
    muhtemelen karburatörde sorun var ki düzensiz calısıyor kendiliğinden 1 in altına inip stop ediyo
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  16. #16

    Üyelik
    21 Kasım 2013
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Hyosung GT250R
    sorun şu da olabilir.(Başıma geldiğinden biliyorum.) Ayakçalık muşurun da bozulmuş olabilir. Yağ, toz, pislik, çamur, ayakçalık muşurunun yayını bozabiliyor. Bir baktırmanda fayda var.
    LİVE TO RİDE, RİDE TO LİVE!

  17. #17
    lickup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar 200NS için gün sayıyor
    1- Soğuk ve kuru olan debriyaj motorla şanzımanı ayırmadığı için motor ileri gitmek istiyor. Tabi rolanti devride motoru hareket ettirmeye yetmeyecek kadar az olduğu için stop ediyor dogal olarak. Bunu önlemek için ya diğerlerinin yazdığı gibi çalıştırmadan vitese takıp ileri geri hareket ettirirsin ya da vitese takacağında hafif gaz verirsin devir yükselir böylece vitese takınca stop etmez. Biraz ileri hoplarsın o kadar

    2- bu dogal zaten ama 5. viteste dediğin kadar etki etmemesi lazım bilemedim.

  18. #18
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    5 viteste gazı komple kapatırsan olacagı odurda niye komple kapatıyon onu anlamadım

    Gazı komple kapatma bir miktar acık kalsın duruma göre dozajlamasını ona göre ayarla en az seviyeye indirmis olursun

  19. #19
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    motorun rolantide uzun süre çalıştırmak fazla ısınmasına sebep olur bu ısınma motor parçaları ve egzozun solmasına neden olur
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rölantide çalışması neden zararlı açıklarmısın dostum?

  20. #20

    Üyelik
    03 Eylül 2013
    Motosikleti
    RKS Titanic 150
    Cevaplarımı aldım herkese teşekkürler. 5dk çalıştırma işine gelince de Barkın abi anlatırken "... motoruna iyi baktın mı? binmeden önce 5dk çalıştırdın mı?..." dediğin için o kadar bekliyorum. Ama rölantide çalıştırmak neden zarar versin ki onu anlamayadım ben.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)