Vitesi 1'e takma ve gaz bırakma
Reklamlar
-
ArdiaroS adlı üyeden alıntı
Cevaplarımı aldım herkese teşekkürler. 5dk çalıştırma işine gelince de Barkın abi anlatırken "... motoruna iyi baktın mı? binmeden önce 5dk çalıştırdın mı?..." dediğin için o kadar bekliyorum. Ama rölantide çalıştırmak neden zarar versin ki onu anlamayadım ben.
rolantide çalıştırmanın pek bi zararı yok fakat barkının videosunu izlemedim ama şöyle bişe var..
senin motor hava soğutmalı dışarda karda yağsa direk ısınır motor...
ama su soğutmalı motorlar önce kendinin onla beraber suyu ısıtmaya çalıştığından ısınmaları seninkine göre 2 kat sürer ama 5 dk gerçekten çok bir sürü max 1-1.5 dk oda çok soğuk havada motor dışarıda kaldı ise.
Reklamlar
-
5 Dk rolantide çalışıyor sonra 1 e takıyorsun stop ediyor geri çalıştırınca sıkıntı yok bu demek oluyor ki motorda sıkıntı yok ) Arkadaşların dediği gibi motorunu biraz öne götürerek bire takarsan bu sıkıntı olmaz
Diğer sorunda ,sorarken cevabını kendin vermişsin ;)
-
Bildiğim kadarıyla, Hava soğutmalı motorlarda uzun süre rolantide beklemesi zararlı, içindeki sıcak hava daha çok beklediği için piston genleşebilir, motor rolanti çalışmaya, ritim tutunca harekete geçilmeli diye biliyorum. yanlışsa düzeltin.
-
2. durum tamamen normal. 1. durumda sorunu ayaklık kapalı olmasına rağmen yapıyorsa ayaklık müşüründendir wd-40la düzelir. Müşürden değilse bahsedildiği gibi balatadandır.
-
ArdiaroS adlı üyeden alıntı
Selamlar;
1. sorum: Vites boşta motosikleti çalıştırıyorum. Ekipmanlarımı giyene kadar rölantide çalışıyor. Rahat 5dk çalışıyordur rölantide. Sonra binip vitesi 1'e geçiriyorum ve tak diye stop ediyor. Debriyajı felan da bırakmıyorum vites 1'e geçer geçmez stop ediyor. Sonrasında normal bir şekilde çalışıyor, aynı işlemi tekrar yaptığımda geçiyor vitese. Bu stop etme durumu nedir? Normal midir? Yoksa bir bozukluk mu var?
2. sorum: Vites 5'te 60-70 ile gidiyorum, yavaşlıycağım zaman gazı bırakıyorum, ardından motosiklet sanki frene basmışım gibi yavaşlıyor. Böyle arkadaki kafa atacak şekilde değil yalnız, limon sıkar gibi diyor ya Barkın abi aynen o şekilde yumuşakça yavaşlıyor. Motor freni mi yapıyor napıyor? Yoksa balatalar felan mı sürtüyordur? Yoksa başka başka bir sorun mu vardır?
Saygılar.
bugun sabah sana önerdiğimi denedin mi?
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
benim eski 150 de oluyordu buna benzer bir şey; sabah motoru birinci vitese tak debriyajı sık şöyle ileri geri bi ittir bakalım kavrama ayırıyor mu.Benim ki ayırmıyordu ilk debriyajı sıkmıyormuşsun gibi viteste kalıyordu o esnada çalıştırırsam öne doğru hafif atılıp sonrasında çalışıyordu.
-
shooter1 adlı üyeden alıntı
motorun rolantide uzun süre çalıştırmak fazla ısınmasına sebep olur bu ısınma motor parçaları ve egzozun solmasına neden olur
Yok öyle bir şey .
-
cenkito adlı üyeden alıntı
bugun sabah sana önerdiğimi denedin mi?
Yok motosiklete binmedim bugün. Havalar yağışlı bir süre binemiycem gibi :( Ama durduğu yerde vites de atmıyor normalde az ileri itekleyince atıyor bu da öyle bir durum galiba.
Ayaklık diyenler var ama ayaklıkla ilgili değil sanırım yani ayaklık kapalıyken yapıyor bunu. Bir de müşür diyorsunuz o dediğiniz nedir bilmiyorum hiç
-
ArdiaroS adlı üyeden alıntı
Yok motosiklete binmedim bugün. Havalar yağışlı bir süre binemiycem gibi :( Ama durduğu yerde vites de atmıyor normalde az ileri itekleyince atıyor bu da öyle bir durum galiba.
Ayaklık diyenler var ama ayaklıkla ilgili değil sanırım yani ayaklık kapalıyken yapıyor bunu. Bir de müşür diyorsunuz o dediğiniz nedir bilmiyorum hiç
ayaklıkla alakası yok o olayın, durdugun yerde vitesin zor gecmesi ise debriyaj telini az gerersen gecer.
yada az ara gaz vermeyi dene yine daha rahat gececektir
ama vites gecmeme olayı sabah motor sogukken oluyorsa gene balataların yapısması olayındandır
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
Chikoo adlı üyeden alıntı
arkadaşlar 1. sorun bendede var soğukken daha çok oluyor mesela calısdırdım koşeyi döndüm kırmızı ışıkda durdum devir 1 in altına düşüyo stop ediyo
sıcakkende debriyaja basılı bir şekilde dönerken falan farketdirmeden stop etmiş ben gaz yemeyince farkediyorum .d
Bildiğin rolantin düşmüş senin
-
Motorlarımızın vitesi araba vitesi gibi değil..
Aniden durdun.. Vitesi 3 ten 1 e taktın.. Arabada kolayca yapabildiğin bu hareketi motorda çoğu zaman yapamazsın..
Vites geçmez. Geçmesi için biraz ileri itmen gerekir. Mekanizma böyle.
O yüzden gece 1'e atıp parkettiğin motor daha sonra debriyaja basıp çalıştırdığında ilk önce öne bir kafa atıp ileri gitmek ister gibi yapar.
Bu esnada debriyaj baskısı ayrılır.
Eğer gaz az hafif açık değilse, motor soğuksa bu ayrılma anında motor stop eder, normaldir.
Rölantide uzun süre çalıştırmayınız, 1- 1.5 dakika bağırtmadan ısıtıp yola çıkınız, yüksek viese geçene kadar 1-1.5 kilometre sonra zaten ısınır.
Durduğu yerde boşta çalışan motor yağlama yapmıyor, eee soğutma da yapmıyor.
Uzun vadede motor zarar görür..
Kısa zamanda nasıl zarar görür, işte burda var.
Duran motora dip gaz ve sonuç:
-
Madem konu hortlamış sonucu yazıyım. Dediğiniz gibi motosikleti direk 1'e atmadan 1 metre felan elimle ittim, sonrasında vites normal bir şekilde geçti. Sanırım dediğiniz gibi yağ gitmiyor o yüzden.
Rölanti meselesine gelince de o zamanlar uzun süre çalıştırmaya mecburdum, bir kaç defa çalıştırdım 1 dk sonra yola çıktım motosiklet ışıklarda durunca stop etti hep, yani motor yeterince ısınmadığından yolda sıkıntı oluyordu, zaten gittiğim yer 3-4 km. Dediklerinizi de dikkate alarak o kadar bekletmem artık.
-
ArdiaroS adlı üyeden alıntı
Madem konu hortlamış sonucu yazıyım. Dediğiniz gibi motosikleti direk 1'e atmadan 1 metre felan elimle ittim, sonrasında vites normal bir şekilde geçti. Sanırım dediğiniz gibi yağ gitmiyor o yüzden.
Rölanti meselesine gelince de o zamanlar uzun süre çalıştırmaya mecburdum, bir kaç defa çalıştırdım 1 dk sonra yola çıktım motosiklet ışıklarda durunca stop etti hep, yani motor yeterince ısınmadığından yolda sıkıntı oluyordu, zaten gittiğim yer 3-4 km. Dediklerinizi de dikkate alarak o kadar bekletmem artık.
bir metre değil 25cm ileri geri yapsan yeter
motor 1. viteste olmalı ama. aksamdan bosta stop edersen sabahda bosta istediğin kadar ileri geri yap
soguk günlerde ilk calıstırmada gene hoplar
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)