Lastiklerin İnmesi Sorunu
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar, lastikler konusunda deneyimli arkadaşlardan bilgi almak istiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
Yaklaşık 1 ay kadar önce 2. el, temiz bir KTM Duke 125 aldım. Üzerinde orjinal lastikleri vardı ki bu lastiklerin çokta sağlam pabuç olmadığını zaten biliyordum. Geçen hafta gece turlarken arka lastiğin neredeyse tamamen indiğini farkettim. 1 saat öncesinde böyle bir şey yoktu. Hemen bir benzinlikte lastiği şişirdim. Gece 12 olduğu için lastikçi bulamadım haliyle ve eve geldim. Ertesi gün motora baktığımda lastik hala sağlam duruyordu. Gene de gittim lastikçiye, baktı, kontrol etti ve patlak değilı, belki de jantın yanından hava kaçırıyordur dedi. 2 gün önce kontol ettim lastik basıncı 14'e kadar düşmüş, 30'a kadar şişirdim. Dün baktığımda da 24'e düşmüştü yine şişirdim.
1- Sizce sorun jantta mıdır? Sibopta da sıkıntı olabilir mi?
2- Gezerken sanki arka teker kayıyormuş gibi hissediyorum. Benim hüsnü kuruntum olabilir mi? Lastikler 8700 km'de.
3- Kısa vadede (maddi durumdan dolayı) arka lastiği değiştirsem, 1-2 ay sonra da önü değiştirsem, ön eski - arka yeni olacak şekilde kullanmam sıkıntı yaratır mı?
Reklamlar
-
Carpex lastik köpüğünü denemenizi öneririm.İğne kadar yerden kaçırıyorsa lastikçi anlayamaz.
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır
.(Murat KANAT 17.01.13
)
-
lastikçi olması gerekenden daha fazla hava basarak, jantı komple söküp suya batırarak
kontrol etmeli o zaman bulunur.
ama dikkatli olması lazım, bulmak için.
jantlar dublex ise jant yanaklarından yada sibobdan kacırıyor olabilir.
yada cok ince bir delik vardır üstünde yuk varken dönerken havayı tahliye ediyordur.
-
zaten ıkı arkadasda guzelce yorumlamıs. sert sekılde bır cukura gırdıyse jantında sorun olabılır. bunu anlamanın en ıyı yolu havayı vurup jantla bırlıkte havuza sokmak olacakdır. bakdın jantta bır sey yok ( ınsallah sorun jantta degıldır ) o zaman dıger yerlerı kontrol edeceksın. mesela sıbop olabılır sıbopdaysa sorun 5 lıraya dublex sıbopu alıp degıstırebılırsın. baktın sıbopda saglam oradanda kacırmıyor o zaman lastıgınde cok kucuk bır delık olabılır. bunun en ıyı yolu lastık tamır kıtlerı. alıp ıcıne sıkacaksın oda ıcerden delıgı kapayacak.
-
Arkadaşlar çok teşekkür ederim güzel bilgilendirmeler için. Peki sadece arka lastği değiştirsem, önü de 1-2 ay sonra değiştirsem sürüş açısından sakıncalı bir durum oluşur mu?
-
Gökhan45 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar çok teşekkür ederim güzel bilgilendirmeler için. Peki sadece arka lastği değiştirsem, önü de 1-2 ay sonra değiştirsem sürüş açısından sakıncalı bir durum oluşur mu?
Arkaya çok güvenip viraja çok sert girerseniz ön taraf kendini salabilir.
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır
.(Murat KANAT 17.01.13
)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)