evet çok haklılar bencede,insan ciddi ciddi motora biniyorsa iki üç yıl içinde 30 bin km yol yapar,daha sonrada cc yükseltebilir.
evet çok haklılar bencede,insan ciddi ciddi motora biniyorsa iki üç yıl içinde 30 bin km yol yapar,daha sonrada cc yükseltebilir.
Doğru söylüyor. Bunu zaten motorun size yetmemesinden de anlıyorsunuz. Yetmemesi derken sadece hızlanmayı kastetmiyorum, duruş ve viraja girişte de yetersizlik hissetmeye başlıyorsunuz. Ben ikinci motorum olan cub modelde motora tam olarak hakim olduğum hissini 8000 km'ye gelince duymuştum. Şimdiki motorumda bu daha kısa sürdü ve şu anda 10 bin km'deyim, artık hiç yetmiyor. Toplamda 30 bin'i geçtim.
Altın elbiseli olaya senede şu kadar kilometre olarak bakmıyor. Adam diyor ki kullan abi 30.000 km 3 yılda 4 yılda kullan. Acele etme. Ömrünü kısaltma. Sindire sindire 5 yılda öğren abi. 5000 yap sat yenisini al kaza yap. Senden değerli mi abi.
Birde şu var arkadaşlar. 600 cc, 1000 cc, ama hangi 600 cc?
Yani şimdi Er6f de 600 cc, zx6r da 600 cc.
Biri çift silindir, 70 hp, diğeri 4 silindir 130 hp.
Diyeceğim o ki, insan kendini ve sürüşünü tanımalı önce.
ben motosikletimle, 30000km yaptım. insan 30001 km de zx6r alabilirim dememeli yani.
Şimdi ben tokattayım. Hemde ilçesinde.
akşama kadar şehir içinde çalışsam, 50000 km yapsam, yine istanbul trafiğinde kendimi yetersz hissederim diye düşünüyorum mesela.
burada uzun yola gitmeyi çok seviyorum. memleketim samsuna, 2 haftada bir gidiyorum.
Bir zaman sonra motosikletine alışıyorsun, ve trafikte yetersiz kalıyorsun.
Tecrübelerimle konuşuyorum.
Ben tvs mle, 100-110 giderken, yanımdan kocaman tırın, 120-130 ile beni sollamaya çalıştığını görüyorum.
sollaması sürüyor 5 dk...
yavaşlasan olmuyor, bassan, o kalabalıktan, o hengameden sıyrılsam desen gidemiyorsun.
o yüzden insan kendini tanımalı.
motor tecrübem 10000 de felan yaklaşık. kazam, bir kere benzinlikten çıkarken lastiğim kayıp düşmüştüm
onun haricinde, park esnasında yan yatırmalarım mevcut. başka yok allaha şükür.
bi 10000 daha yapıp, "BASİT" bir 600 cc ye geçebilirim diye düşünüyorum mesela.
ben barkin abiye katılıyorum bence hiç motor sürmeye yeni başlayan scooter ile trafiği öğrenmeli bende %90 scooter ile başlayacağım
Nerden baksan bi 50 bin km yapmışlığım var. 10 15 bini kendi motorum,geri kalan scooter ile paket servisi.. km hala işliyor 2 kazam var,birinde dizimde sıyrık,ikincisinide sağlam olarak atlattım. Allah başka da vermez inşallah... 600lük ss almak istiyorum ama gözüm kesmiyor,üstüne binince korkuyorum,kendimi tanıyorum dayanamam hız da yaparım tırsıyorum.
4bin civarı km hyosung gt250r kullandım,
Ardından 4bin civarı km Honda 600F kullandım.
Şuan tekrar hyosung'a dönüş yaptım. Sebebi aslında çok basit. 600'lüğün ciddi manada tehlikeli olduğunu anladım, hevesimi aldım, kaza-bela yapmadan sağsalim sattım.
İnsan doğası gereği altındaki şeyin sınırlarını zorluyor. 600'lük bir motorda neredeyse sınır yok gibi. Hergün gidip geldiğiniz yolu bir sonraki gün daha hızlı gitmek istiyorsunuz. O dayanılmaz ses var ya, devir saati 9'u geçtikten sonra hayatın bir anlamının olmadığını bile düşünüyorsunuz Ciddi ciddi söylüyorum, birşey olacaksa da olsun ruh haline giriyorsunuz.
600'lüğe geçip o tadı, lezzeti tatmanızı tavsiye ederim. Fakat normal bir motora oranla yüz kat dikkatli olabilecekseniz! Dikkatli olacaksanız demiyorum, OLABİLECEKSENİZ.
Ama derseniz ki 150'lilikte bile gaza geliyorum, o zaman uzak durun. 250'liliğin tadıda aslında güzel diyerek kendinizi avutmaya devam edin.
tecrübe konuşuyor abi bunu tartışmaya gerek yok, benim ilk kullandığım zamanlar yağmurlu havada orjinal lastiklerle ana yolda 100 geçik bir hızla gidiyordum(ibrenin gösterdiği), şuan o hızla yağmurda kesinlikle gitmem
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)