Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yanlı Debriyaj balatası

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    Merhaba arkadaşlar sizlere merak ettiğim bir soruyu sormak istiyorum..

    bugun debriyaj balatasını değiştirmeye gittim orjinal balata alcakdim ama usta bana yanlı balata al o daha iyi dedi.. bende Allah Allah dedim :D ve aldım

    Fotoğrafda pek belli değil ama soldaki yeni sağdaki eski balatam

    eskisi I I I I I I şeklinde dişleri , yenisinde / / / / / / / / şeklinde




    merak ettiğim zarar fayda bakımında ne farkı var kullananlar bilgilendirebilrmi :D bana çok atik geldi motorda direk tekere geliyor 2 kişide motor ybr 125
    Ahmet Abi bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mahyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    İzmir-Ankara
    Motosikleti
    HYOSUNG GT 250
    Daha vuruntusuz ve iyi bir kavrama sağlıyor. Bu arada debriyaj balatasını değiştirirken yağı ve yağ filtresini de mutlaka değiştirin.

  3. #3
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    yanlı balatalar:
    daha hızlı arasındaki yagı bosaltıyor daha cabuk kavrıyor deniliyor.
    ama tekere gelmesi bence balatadan değil arkada oturan arkadasın agırlık merkezini geriye kaydırmasındandır
    Ahmet Abi bunu beğendi.

  4. #4
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    bu balatanında bellı bır yönu varmıdır???... maktıkken ters takarsan kavrama yerıne kaçırır herhalde...

  5. #5
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlı balatalar:
    daha hızlı arasındaki yagı bosaltıyor daha cabuk kavrıyor deniliyor.
    ama tekere gelmesi bence balatadan değil arkada oturan arkadasın agırlık merkezini geriye kaydırmasındandır
    evet ybr de arka demir var zaten bilerek oraya oturmuştu az kalsın motor kafamıza geçiyodu frene basmasam aşıyoduk

    Alıntı mahyo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha vuruntusuz ve iyi bir kavrama sağlıyor. Bu arada debriyaj balatasını değiştirirken yağı ve yağ filtresini de mutlaka değiştirin.
    çok teşekkür ederim zaten 1000 km de bir de değişdiriyorum..

    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu balatanında bellı bır yönu varmıdır???... maktıkken ters takarsan kavrama yerıne kaçırır herhalde...
    bi ters bi düz takdı usta hocam onun usulu oyleymiş

  6. #6
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı Chikoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    çok teşekkür ederim zaten 1000 km de bir de değişdiriyorum..

    bi ters bi düz takdı usta hocam onun usulu oyleymiş
    ustanın işine karışılmaz derler ama... bende ilk defa görüyorum böyle balata... kullandıkca iyi ve kötü yorumlarını aktarırsan ilerde bizlerde alacak oldugumuzda ona göre seçim yapalım...
    ayrıca yağı 1000 km de değiştirmene gerek yok... füzulü masraf.... tamam 5000 de demiyorumda... 2000-3000 arası yeterlidir...
    ben 250 lik çinli motorumun yağını 2000-2500 arası değiştiririm... şuanda 2200 km oldu.. ay basında değiştireceğim...
    cenkito bunu beğendi.
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  7. #7
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ustanın işine karışılmaz derler ama... bende ilk defa görüyorum böyle balata... kullandıkca iyi ve kötü yorumlarını aktarırsan ilerde bizlerde alacak oldugumuzda ona göre seçim yapalım...
    ayrıca yağı 1000 km de değiştirmene gerek yok... füzulü masraf.... tamam 5000 de demiyorumda... 2000-3000 arası yeterlidir...
    ben 250 lik çinli motorumun yağını 2000-2500 arası değiştiririm... şuanda 2200 km oldu.. ay basında değiştireceğim...
    tamam izlenimlerimi yazarım konu güncel olursa zircir yağlama kaç km de bir olmalı 10 bin km oldu sanirim ben motoru alalı daha yağ falan ellemedim onu ustada ellemedi soylemeyi unuttum ben

  8. #8

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Bu konuyu bende merak ediyorum, tıpkı resimde olduğu gibi düz olan mevcutta, " yanlı " olur ise uyum problemi yaşarmıyım (motor cross/sm)

    En önemlisi uygun fiyatlı tabii kaliteli bulabilmek, balatayı nasıl ölçebiliriz, üzerinde herhangi bir işaret ölçü birimi çap yazarmı?

  9. #9

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuyu bende merak ediyorum, tıpkı resimde olduğu gibi düz olan mevcutta, " yanlı " olur ise uyum problemi yaşarmıyım (motor cross/sm)

    En önemlisi uygun fiyatlı tabii kaliteli bulabilmek, balatayı nasıl ölçebiliriz, üzerinde herhangi bir işaret ölçü birimi çap yazarmı?
    Debriyaj balatası ebadları standartmı'dır?

    " Yanlı " olur ise , standart balatası düz olan motorda uyum problemi yaşarmıyım

    Lamba / Yağ değerleri gibi değerleri ve ölçekleri varmıdır? balatayı nasıl ölçebiliriz, üzerinde herhangi bir işaret ölçü birimi çap yazarmı? var ise neresinde yazar? kodlar ilemi ifade edilir?

  10. #10
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj balatası ebadları standartmı'dır?

    " Yanlı " olur ise , standart balatası düz olan motorda uyum problemi yaşarmıyım

    Lamba / Yağ değerleri gibi değerleri ve ölçekleri varmıdır? balatayı nasıl ölçebiliriz, üzerinde herhangi bir işaret ölçü birimi çap yazarmı? var ise neresinde yazar? kodlar ilemi ifade edilir?
    cap ve kalınlık farkları olur

    üzerinde yazmaz herhal, orjinal elinde olsa idi digital kumpasla kalınlıgını ölçebilirdin ancak

    kullandıkların, motorda takılı olanlar normale-sıfırına göre incelmiştir
    Carbondioxid bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  11. #11

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    ben debraj balatası değiştirdim benimkilerde düz çıktı yanlı balata taktım herhangi bir sorunla karşılaşmadım ilk yağsında yarım debrajlarda cıyk die kaçırma yapıyordu yağı değiştirdim düzeldi şuanlık bir sıkıntı gözükmüyor
    Carbondioxid bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Ehh balatalar tek olmadığından yedek parça sklasında komple takımı 550 gayme oluncaa, tabii tası tarağı komple set , beynim sullandı artık.

    Balata iç çap = 116.5 mm

    Balata dış dişler arası çap = 147 mm

    Balata dişli en = 13.5 mm

    Balata diş sayısı = 12 diş

    Balata kalınlığı düşük gibi, kimi yerde 3 mm iken bazı baklalarda 2 mm e kadar erimiş.

    Yok kardeşim, bulunduğun yerde, çeşit mağazası olacakki söküğü görütürp mukayase edesin, işte forum ve forumun yardımsever bilgi esirgemeyen, kullanıcıları


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)