Öncelikle merhablar. Başlıkta anlattığım gibi kendi imkanlarımla bi chopper motorsiklet yapıcam. Bu ruhsatı nasıl alırım ve tüvtürk ten geçebilir miyim?
Öncelikle merhablar. Başlıkta anlattığım gibi kendi imkanlarımla bi chopper motorsiklet yapıcam. Bu ruhsatı nasıl alırım ve tüvtürk ten geçebilir miyim?
hep merak etmısımdır yenı bır model tasarlamak ıstesen gereklı evrakları nasıl cıkartabılırsın dıye dusunup durmusumdur. guzel bır konu olmus bende bılmıyorum ama ınallah bılen bırılerı vardır.
Sıfırdan mı yapacaksın yoksa olanı mı değiştireceksin? Olanı değiştireceksen ruhsat ile şasi motor no uygun olacak. Muayene kurallarına uyuyorsa geçer!
http://www.gunceltrend.com Binicem üstüne... Vurucam kırbacı!
sıfırdan yapacakmıs .
Şaseyi kendim yapacağım. Motorunu da ya Elimde bulunan fazla Motordan sökeceğim ya da yeni motor bloğu alacağım.
Perte çıkmış bir motorun şasesini veya şase numarasını kullanabilirsin. Başka türlü Tüv'den geçemezsin.
Vardır bir dalgası git gerekli makamlara sor derim.
barkın abi kendi motorunu öyle yapmış ama elinde kaza yaptığı motoru değiştirmişti, rengini değişmişti, sanırım o tarz olursa sıkıntı olmaz,
Başka şase no kullanmak bildiğim kadarıyla suç bunun yasal yolu hiç yok mu
Önce makineyi yap, kağıt işleri hallolur. İş paraya bakar. Tabii ciddiysen!
Doğru söylüyosun bu işe bi yasal çözüm bulmak lazım
geçen gün motosikleti vizeye soktum. motor numarasını okuyamadılar, hafif kusur olarak geçiyor. benzer. yasalar çiğnenmek için değildir. dandik bir motor yapacaksan bulaşma, motosiklet yolun ortasında ikiye ayrılırsa, tek zarar gören sen olmayabilirsin. tarhan Tellioğlu'na git, bir kaç bin tl ver, motoru test etsin, kendisi şasi numarası verebilir galiba. yok bu işin bürokrasisiyle uğraşılırsa, amerikadan tamam motoru sipariş etsen daha ucuza gelir.
10-15bin tl sadece tescil olaylarına gidiyor bildiğim kadarıyla. Proje çizdirip bir makine mühendisi imzası ile sanayi bakanlığına başvurmak gerekiyor diye duymuştum. Sanayi bakanlığı onayı olduktan sonra trafik kaydı, muayene gibi işler olabiliyor. Kısacası ülkemizde modifiye olabilir ama kendin sıfırdan birşey üretmek istersen karşına devlet çıkıyor hemen. Regal raptor kllandığım zamandan hatırlıyorum, bir ablamızın 100cclik regali vardı. Silindir çapı büyütüp 125lik yaptılar. Sonrasında çok sıkıntı çekmişti.
Tescil, mühendis, onaylatma, raporlar derken çok uzun iş ve çok çok masraflı... Bu sevdadan şimdiden vazgeç.
Mevcut, pert bir motor alıp kafana göre değiştir, düzenle ve mis gibi kullan. Ülkemizde başka bir alternatif yok ne yazıkki . . .
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)