Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2014 Kawasaki Ninja 250 RR Mono

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    AWESQME - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    2013 Honda CRF 250 L


    Kawasaki Ninja 250R, zaman içinde ufak değişikliklere uğrasa da uzun zamandır aynı yapıyı temel alarak spor motosiklet dünyasına giriş için bileti elinde tutuyordu. Küçük olmasına rağmen her açıdan bir Ninja olmayı başarabilen motosiklet özellikle son yıllarda Avrupa'da meydana gelen motor hacmi düzenlemeleri sebebiyle başarılı çift silindirli motorunun hacmini, biraz daha doping yaparak 300 cc'ye çıkartmış ve şeklini büyük abilerine daha da benzeterek pazardaki yerini güçlendirmeye çalışmıştı.



    Markaların çoğunun motor hacmini şişirdiği bir dönemde sürpriz bir haber yeşil firmadan geldi. Ninja 250 RR Mono veya Ninja 250SL adıyla tanıtılan motosiklet, motor hacmini korusa da bir piston kaybetti. Böylece Ninja 250 RR Mono doğrudan Honda CBR 250R'nin rakibi haline gelmiş oldu. Asya pazarı için üretilen tek silindirli bu yeni Ninja, eski parelel ikiz motorlu Ninja 250R'den daha az güç üretmesine rağmen, beklendiği üzere daha fazla tork üretiyor. Yeni motosiklet beygir gücünün düşmesi sebebiyle oluşan açığı ise 20 kg daha hafif olmasıyla kapatıyor. Ninja 250R'nin 11.000 devir/dk'de 31.5 beygir güç ve 10.000 devir/dk'de 21 Nm tork değerlerine karşılık tek silindirli Ninja, Kawasaki verilerine göre 9.700 devir/dk'de 27.6 beygir üretirken 8.200 devir/dk'de 23 Nm tork elde ediyor. Bu durumda aslında ağırlık-güç hesaplamasına gidildiğinde ortaya, 250R ve 250 RR Mono arasında denk bir tablo çıkıyor.



    İşin gerçeği, Ninja 250 RR Mono'nun tasarımı, Avrupalı ikizinden pek de farklı değil. Yan ve kuyruk tasarımı Ninja 300 ile oldukça benzerlik gösterirken Uzak Doğu sokaklarında fırtına gibi esecek olan Ninja çift fara sahip Avrupalı'nın aksine sahip olduğu tek farıyla ön görünüşte farklılık yaratıyor. Bunun dışında sinyal lambaları ve egzoz tasarımında da ufak değişiklikler dikkate çarpıyor ancak genel hatlarıyla görüntüsü Ninja ailesinin genleriyle uyuşuyor. Bu uyuşmaya tamamı dijital gösterge paneli de dahil. Saat, çift tripmetre, devir, hız ve eski Ninja 250R'de büyük bir eksiklik olan benzin göstergesi de Kawasaki'nin son yıllardaki gösterge paneli tasarımına uyan panelde yerini almış durumda.



    Yeni Ninja'nın esas büyük farkı sportif karenajının altında saklı. Şaşırtıcı şekilde Kawasaki uzun süredir kullandığı Ninja 250R'nin şasisini kullanmak yerine yeni bir çelik trellis şasi kullanmış. Kawasaki bunun motosikleti daha dar ve kıvrak hele getirdiğini belirtiyor. Şasi geliştirilmiş, en azından değiştirilmiş olsa da ön-yük ayarlama imkanı sunan amortisörün yanında 37 mm'lik süspasiyonlar aynı kalarak Kawasaki'nin yeni Ninja 300'lerinde kullandığı jantarı tutuyor. Her ne kadar bu jantlar şekil açısından Ninja 300'ünkiyle aynı olsa da Kawasaki yeni jantların daha hafif olduğunu söylüyor. Bunun sebebi ise muhtemelen küçülen lastik ebatları; önde 100/80-17 arkada ise 130/70-17 ölçülerinde lastikler kullanılmış. Frenlerde yine tek, 263mm'lik diski çift piston kaliper ısırırken arka tekerleği 193mm'lik disk durduruyor.



    Kawasaki bu yeni Ninja'yla beklenmedik bir hamle yaparak şaşırtırken markaların farklı pazarlar için modellerine uyguladıkları adaptasyona güzel bir örnek olarak karşımıza çıktı. Ninja 250 RR Mono tek silindirli olmasıyla böylece Honda CBR 250R ile eşit düzlemde bir rakip haline geldi ancak bu ikilinin rekabetinden daha çok Ninja 250R ile çekişmesinin sonucu merak ediliyor. Akıllarda olan bir başka soruysa yeşil firmanın bu modeli Avrupa pazarı için uygun olarak görüp görmeyecek olması, ancak Ninja 300 ile yakaladığı başarının ardından bu, şu an için biraz zor gözüküyor gibi...




    KAYNAK
    numan, mhmtesk, shrek ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    OFG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2013
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    lastik ebetlarını küçültmeleri,tek silindir yapmaları, kötü olmuş :/ keşke bu kasayı ve gösterge panelini 250r a koysalarmış.
    Tasarım 10 numara.

  3. #3
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    20 kg hafifletmeyi nasıl başarmışlarsa...

  4. #4
    OFG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2013
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20 kg hafifletmeyi nasıl başarmışlarsa...
    Jantlar değişmiş, teker ufalmış , tek silindire düşmüş, şaside değişmiş

  5. #5
    AWESQME - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    2013 Honda CRF 250 L
    Aynı zamanda daha da az yakıt tüketicek. Bu yüzden CBR ı tercih edenlerin çoğu artık Kawasaki Ninja 250 RR Mono ikilemini yaşıcak

  6. #6
    3n3s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    kazazede
    fiyatı ne kadar olurki acaba ?

  7. #7
    lickup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar 200NS için gün sayıyor
    Çok daha modern olmuş ben beğendim

  8. #8
    AWESQME - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    2013 Honda CRF 250 L
    Alıntı 3n3s adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fiyatı ne kadar olurki acaba ?
    250R dan daha ucuz olur bence.
    Kısaca ben;

  9. #9
    cihan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2011
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    Honda VFR 1200F
    Aaa Diversion F
    fabrisio bunu beğendi.
    "CaRPe DieM"

  10. #10
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    yahu lanet olasıca Japonlar neden 250cc naked - enduro yapmaz anlamıyorum ha. sadece suzukinin inazuması var, oda maşallah lokomotif gibi, 650liklerden daha ağır. that's bull shit
    cenkito, dockerengin ve xawa bunu beğendiler.

  11. #11
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yahu lanet olasıca Japonlar neden 250cc naked - enduro yapmaz anlamıyorum ha. sadece suzukinin inazuması var, oda maşallah lokomotif gibi, 650liklerden daha ağır. that's bull shit
    kawaaki z250'den haberin yok belli ki. Daha nice canavarlar var ama Türkiye distribütörlerinde iş yok.

  12. #12
    ÖMER FARUK İ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Şehir
    HATAY
    Motosikleti
    Retired Rider
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yahu lanet olasıca Japonlar neden 250cc naked - enduro yapmaz anlamıyorum ha. sadece suzukinin inazuması var, oda maşallah lokomotif gibi, 650liklerden daha ağır. that's bull shit
    %100 katılıyorum ama yakında onun da geleceğini umut ediyorum. Gerçekten güzel enduroların gelmesini bekliyorum.

  13. #13
    fabrisio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    YAMAHA TRACER 700
    Alıntı cihan54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aaa Diversion F
    Harbi bildiğin diversion bu

  14. #14
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı yusufozugenc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kawaaki z250'den haberin yok belli ki. Daha nice canavarlar var ama Türkiye distribütörlerinde iş yok.
    that'is holly shit Türkiye'ye gelmeyen motosikletlere bakmıyorum tabi ki. güzel motosikletler elbette var. ama vergi indirimi de yapıldıktan sonra ben Japonlar 250cc ile doldurur artık türkiye yi diye düşünmüştüm, ama hiç bir yenilik yok. honda bir superspor getirdi, inazuma demir yığını. mesela yamaha viragonun yeni versiyonunu v star 250 diye satıyor yurt dışında ama burada yok. o motosikletin rakibi de yok aslında. Suzuki'nin yine bir cruiser'i vardı, ötv indiriminden sonra satıştan kalktı, şaka gibi.
    hyosung var naked ve cruiser satan, onlardada acayip bi döt kalkması kalkması var çok afedersin, fiyatları Japonları geçmek üzere ve motorları Japonlar kadar iyi değil.

    hondanında 234lük bir naked - cruiseri var
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  15. #15
    3n3s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    kazazede
    Alıntı AWESQME adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250R dan daha ucuz olur bence.
    Dediğin gibi olacak ve ülkemize gelecek ???

  16. #16
    linkinpark20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha XJ6
    Fiyat kac euro ve turkiyeye ne zaman gelir acaba?

  17. #17

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    vışş güzel olmuş kamyonet göstergelerinden kurtulmuşlar

  18. #18
    3n3s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    kazazede
    Çoğumuzun merak ettiği sorular ;
    ülkemize gelecek mi ? gelecekse ne zaman ?
    fiyatı nedir ?
    performansı ve son hızı nedir ?

  19. #19

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    peki zeki müren de bizi görecek mİ?

  20. #20

    Üyelik
    14 Kasım 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Falcon Crown 150
    Çok çok çok seksi olmuş...
    Gelsede görsek...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)