Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

çok dik rampada viraj nasıl alınır (NOT : bayır aşağı inerken)

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    çok dik aşağı bir rampa ve keskin ve uzun bir viraj sizi bekliyor ve önünüzde ve arkanızda arabalar var öndeki araç sizle arayı açmış arkadan gelen araçlarda size korna çalıyor ne yaparsınız?
    siz gazı sabitlemeye çalışsanız bile motor hızını artırmaya devam edicek ;! Bu durumda ne yaparsınız?hızı sabit tutmak için ne yaparsınız veya virajı bu dik rampada nasıl alırsınız?
    1.motoru kompresyona mı sokarsınız vites küçülterek . ?
    2.motoru yatırarak ve gazı serbest bırakarakmı virajı alırsınız seri bir şekilde ?
    3. motor freni hafif arka fren ile hızınızı sabit tutmaya çalışarak mı ?
    siz hızınızı viraja girmeden düşürdünüz diyelim ama rampa çok dik ve viraj keskin arkanızda önünüzde araçlar
    kimler ne yapar yorumlarınızı alalım !!!
    Herkes kendi bildiğini yaptığını anlatsın ki ben veya bizler yanlışlarımızı düzeltelim .


    NOT: her zaman en tedirgin olduğum viraj çeşidi psikolojikmidir nedir bu zaafımı nasıl yenecem bilmiyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    bilmediğim yolda kesinlikle hızlı gitmem hele hele önümü görmüyorsam kendimi her an duracak şekilde giderim

  3. #3

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı shooter1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilmediğim yolda kesinlikle hızlı gitmem hele hele önümü görmüyorsam kendimi her an duracak şekilde giderim
    bildiğin bir viraj olsun
    arkadan araçlar taciz ediyor olucak
    ve hızınız gitgide virajda hızlanacak nasıl gidersin? frenleme yaparmısın? çünkü hani derler ya virajda fren yapılmaz ee bu durumda ne yaparsın?

  4. #4
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    dur kafamda olayları canladırayım
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bildiğin bir viraj olsun
    arkadan araçlar taciz ediyor olucak
    ve hızınız gitgide virajda hızlanacak nasıl gidersin? frenleme yaparmısın? çünkü hani derler ya virajda fren yapılmaz ee bu durumda ne yaparsın?

  5. #5
    Fabre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Hayırlısı :)
    Hocam diğer araçların tepkisini düşünmemek gerekir bence o esnada. Hani korna falan çalarlarsa aldırış etmeden kendi açımızdan güvenli bir şekilde alırsak güzel olur. Şahsen vites düşürür motor freni ile yokuşun eğimine bağlı olarak ön veya arka frenle deviri düşürür düşük hızla girilebilir.
    cenkito bunu beğendi.

  6. #6
    rumelian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Valla benimki kucuk cc ama sende de calisir.
    Viraj basina frenleyerek ve vites kuculterek gelinir. Motor freni ile seni tutacak vitese kadar dusersin, yani viraja girmeden yavaslatma isini tamamen frenden alip motor frenine verirsin, sonra kontra ile viraja girersin viraj cikisini gordugunde gazi yavas ve istikrarli bir sekilde acmaya baslarsin.
    Arkandakileri de takma patlasin .....ler once sen!
    Ahmanamra bunu beğendi.

  7. #7
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Motor viteste kalır hafif arka fren yaparak hızı ve deviri sabit tutarak yoluma devam ederim. Virajın çıkışını görüyor ve lastiklerime güveniyorsam hafif gaz açarak da çıkabilirim. Yokuş aşağı iken lastiklerin bırakma eğilimi çok daha fazla oluyor risk almaktan kaçınmak lazım, bi anlık hatada öpüveririz asfaltı.

  8. #8
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    ben hızlı gitmiyorum boşver bu durumu, konu benimle giderse buraya gider
    canYOLDAS ve feti_can bunu beğendiler.

  9. #9
    cousinecruis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Motosikleti
    Bmw R 1150 GS
    Elinde her zaman gaz olmalı, gazı tamamen kapatıp kompresyonla viraja girmek, virajda frenlemek demek. Ki bu da çook tehlikeli. Vitesi küçültüp çok hafif gazla ( krank milini döndürecek kadar) alınabilir.

  10. #10
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra 2024 forza 250
    hemen sat o motoru
    dovahhkin ve dockerengin bunu beğendiler.
    www.erkakurye.com

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Admin, derdin ne la senin her yazdığımı siliyon? Diğer konuda karikatürü burada gayet sıradan bir mesajı silmişsin?

  12. #12
    blackarca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki vn 900 classic , honda msx 125 , planet 2
    ben bu aralar virajlara Ayetel-kursi'yi okuyarak giriyor elhamdulıllah dıyerek cıkıyorum
    YasinC, rumelian, aokuyumcu ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #13

    Üyelik
    02 Ağustos 2010
    ne ülke be arkadaki serseri araç sürücüleri korna çalmasın diye virajda devrilmeyi bile göze alacaz artık.bırakınız efendim çalsınlar kornalarını,sen yere yapışsan sanki inip yardım mı edecekler.

  14. #14
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Anlatılmaz yaşanır.
    shooter1 bunu beğendi.
    112ciyiz

  15. #15
    Pekbipicadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 600 Hornet ( Geçmiş : Piaggio X9 250 ,)
    Havanın kuru olması şartı ile kendi motorum için söylüyorum tanıdığım bildiğim virajlarda araçlardan daha hızlı olabiliyorum , ama hızlı olamayacağımı da hissedersem sonuna kadar yavaşlar gerekirse motoru diker yolu veririm , o stresle uğraşıp gerileceğime önce yol verir sonra gider selektör yapar onu strese sokarım
    Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.

  16. #16
    Murat 48/30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    BODRUM/MUĞLA
    Motosikleti
    Salcano Wolf 11 (gri)
    HErgün evime giden yolda bu şekilde 20 metrelik bir viraj var, bir keresinde frene basmak gibi bir hata yaptım ve arka birden kaydı.O yüzden virajdan önce yavaşlıyorum, arkamdan gelende yavaşlıyor.
    CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
    Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )

  17. #17
    mezit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Honda cb125e
    yorum motorun ccsine göre değişir küçükse ebeni yorar büyükse yelleye yellene gidersin
    shooter1 bunu beğendi.

  18. #18
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Önemli not: Arkadaki araçların dikkatini dağıtmasına izin verme, bakışın doğru olsun

  19. #19
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Arabalar olduğu gibi viraja girer çıkarda sen nasıl alacan o virajları çok dik bir yokuş aşağı virajlar senaryoya bak kenara çek bekle geçsinler sonra geç canından dahamı önemli

  20. #20
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    altın elbiseli adam 23. dk bu soruyu cevaplıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------

    http://www.youtube.com/watch?v=TVjNvNWq4rE
    valeros46 ve BLUERAY bunu beğendiler.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)