çok dik rampada viraj nasıl alınır (NOT : bayır aşağı inerken)
-
çok dik aşağı bir rampa ve keskin ve uzun bir viraj sizi bekliyor ve önünüzde ve arkanızda arabalar var öndeki araç sizle arayı açmış arkadan gelen araçlarda size korna çalıyor ne yaparsınız?
siz gazı sabitlemeye çalışsanız bile motor hızını artırmaya devam edicek ;! Bu durumda ne yaparsınız?hızı sabit tutmak için ne yaparsınız veya virajı bu dik rampada nasıl alırsınız?
1.motoru kompresyona mı sokarsınız vites küçülterek . ?
2.motoru yatırarak ve gazı serbest bırakarakmı virajı alırsınız seri bir şekilde ?
3. motor freni hafif arka fren ile hızınızı sabit tutmaya çalışarak mı ?
siz hızınızı viraja girmeden düşürdünüz diyelim ama rampa çok dik ve viraj keskin arkanızda önünüzde araçlar
kimler ne yapar yorumlarınızı alalım !!!
Herkes kendi bildiğini yaptığını anlatsın ki ben veya bizler yanlışlarımızı düzeltelim .
NOT: her zaman en tedirgin olduğum viraj çeşidi psikolojikmidir nedir bu zaafımı nasıl yenecem bilmiyorum.
Reklamlar
-
bilmediğim yolda kesinlikle hızlı gitmem hele hele önümü görmüyorsam kendimi her an duracak şekilde giderim
-
shooter1 adlı üyeden alıntı
bilmediğim yolda kesinlikle hızlı gitmem hele hele önümü görmüyorsam kendimi her an duracak şekilde giderim
bildiğin bir viraj olsun
arkadan araçlar taciz ediyor olucak
ve hızınız gitgide virajda hızlanacak nasıl gidersin? frenleme yaparmısın? çünkü hani derler ya virajda fren yapılmaz ee bu durumda ne yaparsın?
-
dur kafamda olayları canladırayım
barodi adlı üyeden alıntı
bildiğin bir viraj olsun
arkadan araçlar taciz ediyor olucak
ve hızınız gitgide virajda hızlanacak nasıl gidersin? frenleme yaparmısın? çünkü hani derler ya virajda fren yapılmaz ee bu durumda ne yaparsın?
-
Hocam diğer araçların tepkisini düşünmemek gerekir bence o esnada. Hani korna falan çalarlarsa aldırış etmeden kendi açımızdan güvenli bir şekilde alırsak güzel olur. Şahsen vites düşürür motor freni ile yokuşun eğimine bağlı olarak ön veya arka frenle deviri düşürür düşük hızla girilebilir.
-
Valla benimki kucuk cc ama sende de calisir.
Viraj basina frenleyerek ve vites kuculterek gelinir. Motor freni ile seni tutacak vitese kadar dusersin, yani viraja girmeden yavaslatma isini tamamen frenden alip motor frenine verirsin, sonra kontra ile viraja girersin viraj cikisini gordugunde gazi yavas ve istikrarli bir sekilde acmaya baslarsin.
Arkandakileri de takma patlasin .....ler once sen!
-
Motor viteste kalır hafif arka fren yaparak hızı ve deviri sabit tutarak yoluma devam ederim. Virajın çıkışını görüyor ve lastiklerime güveniyorsam hafif gaz açarak da çıkabilirim. Yokuş aşağı iken lastiklerin bırakma eğilimi çok daha fazla oluyor risk almaktan kaçınmak lazım, bi anlık hatada öpüveririz asfaltı.
-
ben hızlı gitmiyorum boşver bu durumu, konu benimle giderse buraya gider
-
Elinde her zaman gaz olmalı, gazı tamamen kapatıp kompresyonla viraja girmek, virajda frenlemek demek. Ki bu da çook tehlikeli. Vitesi küçültüp çok hafif gazla ( krank milini döndürecek kadar) alınabilir.
-
-
Admin, derdin ne la senin her yazdığımı siliyon? Diğer konuda karikatürü burada gayet sıradan bir mesajı silmişsin?
-
ben bu aralar virajlara Ayetel-kursi'yi okuyarak giriyor elhamdulıllah dıyerek cıkıyorum
-
ne ülke be arkadaki serseri araç sürücüleri korna çalmasın diye virajda devrilmeyi bile göze alacaz artık.bırakınız efendim çalsınlar kornalarını,sen yere yapışsan sanki inip yardım mı edecekler.
-
-
Havanın kuru olması şartı ile kendi motorum için söylüyorum tanıdığım bildiğim virajlarda araçlardan daha hızlı olabiliyorum , ama hızlı olamayacağımı da hissedersem sonuna kadar yavaşlar gerekirse motoru diker yolu veririm , o stresle uğraşıp gerileceğime önce yol verir sonra gider selektör yapar onu strese sokarım
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
-
HErgün evime giden yolda bu şekilde 20 metrelik bir viraj var, bir keresinde frene basmak gibi bir hata yaptım ve arka birden kaydı.O yüzden virajdan önce yavaşlıyorum, arkamdan gelende yavaşlıyor.
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır
.(Murat KANAT 17.01.13
)
-
yorum motorun ccsine göre değişir küçükse ebeni yorar büyükse yelleye yellene gidersin
-
Önemli not: Arkadaki araçların dikkatini dağıtmasına izin verme, bakışın doğru olsun
-
Arabalar olduğu gibi viraja girer çıkarda sen nasıl alacan o virajları çok dik bir yokuş aşağı virajlar senaryoya bak kenara çek bekle geçsinler sonra geç canından dahamı önemli
-
altın elbiseli adam 23. dk bu soruyu cevaplıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------
http://www.youtube.com/watch?v=TVjNvNWq4rE
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)