Öncelikle merhaba 2005 model kanuni tiger 250cc motorum var. Ben motorun km hızını nasıl artırabilirim. Dişli nin degişiminden bahsediyorlar ne kadar faydası olur.
Öncelikle merhaba 2005 model kanuni tiger 250cc motorum var. Ben motorun km hızını nasıl artırabilirim. Dişli nin degişiminden bahsediyorlar ne kadar faydası olur.
Yaziyi kocaman yazinca, tum site toplanip hadi once buna cevap veriyoruz gibi bi kafamiz yok.. Hatta inanmazsin buyuk bi kesim muthis rahatsiz oluyoruz..
Forumun çikolata renkli bi maddeye donmesi sonucu pek fazla takılmayı düşünmüyorum artık. İsteyen iletisimdeki facebook veya skype adreslerinden iletisebilir. Sağlıcakla..
selamlar...
doğru bahsediyorlarmış...
10-15 km artırabilirsin....
ama önceden 5. vites ile çıktığın rampayı, dişli değişiminden sonra 4. vites ile cıkarsın...
değiştirdğin dişliye göre 3. vites de olabilir...
Büyük yazmamın sebebi bilmedigimdendir. Rahatsız olan arkadaşlardan özür dilerim. Fakat yazı büyüklügüne degilde sordugum soruya cvp verseydin sevinirdim. Ferhat teşekkür ederim. Bilgi için
karınca yazısı gıbı bune yaaaa koruz yaa biz
www.erkakurye.com
ben bildiğim kadar anlatayim bende biraz merakliyim çünkü burada çekim vs hiz gibi birinden alip birine verme seklinde oluyor dişli değişimine gore hiz farki oluşuyor ve eksoz da değiştirerek hp gücü kazanabilirsiniz
tşk ederim.
FONT=Fixedsys]arkadaşımda tiger vardı. alabildiğine hantal makine, dişli ile hız arttıramazsın, uzun yolda devirini düşürür biraz yakıt ekonomisi yaparsın, hızı sadece inişlerde artar. onu ancak motor modifiyesi paklar. zaten 250cc, güçsüz bir motor değil, buna biraz daha cc eklenirse, diğer parçalar istifayı basıp, aynı zamanda tazminatınıda alıp işi bırakabilir. dişliyi bir küçült, kullanmaya devam et bence.[/[/FONT]
benim sıkıntım şu 120 den yukarı cıkamıyorum. Millet 160 hızdan bahsediyor. Şehir içinde fazlası ile yetiyor. Uzun yola cıkınca kesmiyor yoruyor. Bu ibreyi ben nasıl görürüm.
okuyamadım kardeş yakın gözlüklerimi alayım.
göstergen bozuk abicim....
benim motor da 250 lik çinli çapır...
ilk aldıgımda motr 105 km yi geçmiyordu... gps ile ölçtüm... gösterge bozuk idi...
ama rampaları 5. vites ile deli gibi tırmanıyordu... 1. vitesi kullanmasam da olur... ön dişli 14.... arka dişli 42....
ön dişliyi 16 yapıp, arkayı 37 ye düşürdüm... şuanda motor 130 yapıyor...
önceden 5.viteste 105 yaparken şuanda 4 ile yapıyor...
yeni gösterge de aldım.... ilk zamanlar güzel çalışıyordu... sadece 5 km fazla gösteriyordu...
sonra dan oda sapıtmaya başladı... 100 km ye kadar düzgün çıkıyor... 100 den sonra motor hızlanıyor ( devir artıyor) ama gösterge 110 da takılıyor...
motor biraz daha hızlandıkça, NOS basmışsın gibi gösterge birden 150 lere çıkıyor... motor gene yavas yavas hızlanırken göstergede 165 lere doğru geliyor...
halbuki en son hız 130 ....
göstergenin fotosunu çekip buraya koysam ne havam olur bee... hele de göstergenin 150 ye dogru geldiğini video çeksem.. of offff havamdan geçilmez valla...
o zaman diyorasun ki ferhat ön dişliyi yükselt 16 yap. okey saolasın
dişli değişerek hız artması için o dişli kombinasyonunu cevirebilecek güçte motor gücü de lazım.
ön dişliyi bir yada iki diş buyut.
ama o bahsettiğin hızlara cıkmana yetmeyecektir.
arka dişliyi kucultursen bu seferde motorun az yokus bile olsa eskiden cıktıgı devire cıkamayacak
5 le cıktıgın yerleri 4 le hatta 3 le cıkmak zorunda kalacaksın
ferhat arkadasın dediği gibi o hızlara cıktıgını söyleyenlerin göstergesi bozuktur
ha senin motor o cüssesiyle o hızlara cıkar mı cıkar.
komple modifiye edilirse belki,
krank silindir dereceli egzantirik vs vs oda emin ol astarı yuzunu gecer.
o gucu de ne motor nede frenlerin kaldırmaz. eskiden yavas bir motorun vardır,
bu işlemlerden sonra duran bir hurdan da olabilir.
umarım yardımcı olmusumdur
160 gördüm diyenler bence yüksek devirdeki titreşimden dolayı rakamları karıştırmış olabilirler
Bence ön dişliyi büyütün. Onu da hız için değil,daha az titreşimde sürüş için yapın bence.
bendede tiger var, sayende dişli değiştirmenin faydalarını öğrenmiş oldum ben çok hız yapmıyorum çünkü devir 5bini geçince motor baya titremeye başlıyor.
Depoya yarım litrede kolonya dökün..
dostum lüzumsuz arayışlar içine girme kullandığın makina yağ+ benzin toplam 200 kgdan fazla rüzgarı yönlendirecek hiç bir airodinamik yapısı yok bende max 140 gördüm 120ye kadar çok hızlı çıkıyo bence ama sonra bayaa yavaş 140 ı görünce çıkmıyo daha zaten 110 dan sonra titreşimden elini hissedemezsin eğer 160 görmek istiyosan bütün çamurlukları farı elektrik tesisatını seleyi (sadece kendi oturabileceğin kadarını bırak) kes at bide turing cam tak üzerinede yatıver belki ozaman ancak
eğri oturup doğru konuşalım .....
Öncelikle FREN mesafesini azaltmakla başlayabilrsin
Ön disliyi bir dis büyültmen aynı devirde 5-6 kmh gibi bi hız kazandırır
2 dis büyültmen 12-13 kmh hız artısı saglar
Önce bir dis büyült sonra yiyorsa 2 dis büyült ön disliyi büyültmek makineyi yorar yokuslarda zorlanır 5 viteste devrin yükselmez
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)