Yamaha MT-07 Test (Yakıt tüketimi, sürüş izlenimi, + ve - yönleri vs.)
Reklamlar
-
Yamaha MT-07 ile ilgili bir çok kişinin test yazısı okumak istediğini düşünüyorum. MT-07 ile ilgili diğer konu sayfalarca fiyat tahmini ile kirlendiğinden test yazısını yeni bir konu ile açmayı daha uygun buldum.
Test Fransız "Le Repaire des Motards" tarafından yapılmış. Burada test yazısının aslını bulabilirsiniz:
http://www.lerepairedesmotards.com/essais/motos/yamaha-mt-07.php
İngilizce çevirini de burada bulabilirsiniz:
http://news.motorbiker.org/blogs.nsf/dx/review-yamaha-mt-07.htm
Baştan söyleyeyim ya test Saffet Üçüncü tarzında reklam yapar gibi yapılmış ya da motor gerçekten iyi. Kararı siz verin Hepsini olmasada büyük bölümünü çevirdim. Buyrun keyifli okumalar
Yamaha MT-07
MT-01, MT-03 ve MT-09'dan sonra Yamaha Japonun karanlık tarafına MT-07 ile devam ediyor. Daha önce numaralandırma ile silindir hacminin bir alakası yoktu ama bu sefer MT-07 700cc (689 aslında)................
resim
Tanıtım
MT-07 ablasından daha kabul görür bir çizgiye sahip olsa bile, boyutları ve çok özel dizaynı ile mini bir MT-09'a benziyor.
resim yükleme servisi
Özellikle "doğru-yanlış" uzatılmış yakıt tankı ile MT-07 nin çizgilerinden bahsederken akla ilk gelen kelime aerodinamizim.
ücretsiz resim barındırma
"Doğru-yanlış", çünkü gerçekte yakıt tankına giydirilen koruma amaçlı plastik bu şekli veriyor .................
çoklu resim yükle
Şasinin yokluğu dikkatimizi çekiyor, taşıyıcı ve bir şok emici direkt olarak motora bağlı. Bu farkledilen şasi eksikliği ve baştan sona genel minimalist tasarım XJ6'ya göre %20 daha az parça kullanılmasını sağlıyor. Yine XJ6'ya göre motor %20, şasi %22 daha az parça ihtiva ediyor. Bu mühendislik anlayışı ile MT-07 164 kiloluk kuru ağırlığa sahip (179kg yakıt ile) ve rakip modellerden 9-10 kg daha hafif. Parça tasarrufu ve hafiflik ABS ve ABS'siz modeller için sırasıyla 6199€ ve 5699€ olarak oldukça düşük fiyatlandırmayı açıklıyor.
resim
Sele üzerinde ilk izlenim
805mm’lik daha yüksek bir seleye rağmen, 1.70 boyundaki bir sürücü ER6 ‘ya göre kısmen daha rahat bir şekilde ayağını yere koyabiliyor. Vücut hafif öne eğik şekilde eller gidonu rahatça tutabiliyor. Direk gün ışığı altında bile oldukça okunaklı olan tamamen dijital gösterge panosunda soldan sağa: yakıt göstergesi, çubuk grafik şeklinde devir ölçer, hız (sağ tarafta), çift parçalı yolculuk ve kilometre sayacı, saat, ortalama ve anlık yakıt tüketimi ve bilhassa vites göstergesi (oldukça okunaklı ve pratik)
resim yükle
Paralel kenar şekilli aynalar kolayca ayarlanabiliyor ve 3’de 1 görüntü sürücünün montunu göstererek kaybolduğu halde nispeten iyi bir geri görüş sağlıyor.
ücretsiz resim barındırma
Temas
MT-07 hem çevreye saygılı hem de zevkli olacak şekilde tatmin edici bir gürültü çıkarıyor. 1. viteste gaza adeta acımasız bir şekilde anında tepki veriyor.
resim yüke
İlk bir kaç tur resmi ağırlığı onaylatıyor. Hafif, hatta çok hafif ve düşük ağırlık merkezi sayesinde adeta bir bisiklet kullanıyormuş gibi hissettiriyor. Bir XJ6, MT-07’nin yanında bir kamyon kullanıyormuş gibi hissettirir. .....................
hızlı resim yükle
Şehir içinde
Hafif, manevra kabiliyetli, ince MT-07 özellikle şehir içinde herhangi bir yere kolaylıkla ulaşabilir ve alt devirlerde ulaştığı yüksek hız ile her zaman dur-kalklara hazır. Herhangi bir devirde herşeyi yapabiliyor; 1. ya da 2. viteste her an atak yapabilir, 6. viteste 35 km/s hız ile 1500 rpm’de gidebilir. Tabiki bu minimum hızda motor vuruntu yapabiliyor ama MT-07 debriyajla oynamaya gerek kalmadan ve de stop etmeden gidebiliyor. 1. viteste zorlanmadan 95 km/s hıza tırmanabiliyor. Birkaç kilometre sonra, motora karşı ilk kötü izlenimler kaybolarak tamamen bir memnuniyet oluşuyor.
resim yükleme servisi
Otobanda
MT-07 120 km/s hıza kırmızı bölgeden oldukça uzakta 5000 rpm’de çıkarak kendini otobanda kolaylıkla ve dinamiklikle gösterebiliyor. Aslında 190km/s hıza oldukça canlı bir şekilde çıkarak 200 km/s hızı geçebiliyor ki limitlerine henüz ulaşmış olmuyor. ......................
çoklu resim yükle
Frenler
FZ8 de bulunan ön ve arka Yamaha fren kalitesini keşfettik. Önde 282 mm’lik çift disk fren iyi bir hissiyat ve kolay yönetilme ile birlikte gücünü ve sertliğini kanıtlıyor. Arkada 245 mm’lik disk fren biraz yumuşak hissediliyor ve ABS’siz versiyonda kolayca kitleniyor. ABS’li versiyona öncelik verilmeli gibi... Bununla birlikte arka frenler şehir içinde iyi...
resim yuklemek
Konfor
İlk görsel gözlem ince, az konforlu bir motosiklet etkisi veriyor. Bununla birlikte, seleye oturduğunuzda, bir odun parçasının üstünde oturuyormuş gibi hissettirmeyen aslında konforlu bir motor olduğunu anlıyorsunuz. Süspansiyon iyi çalışıyor ve yol bozukluklarını hissettirmiyor. 220 km/s hızla giderken bile yorulma ya da konforsuzluk yok ki bütün bunlar MT-07 nin oldukça konforlu olduğunu kanıtlıyor. Tabi bunlar sürücü için geçerli. Çünkü yolcu koltuğu belirsiz bir arka oturaktan bir nebze fazlası ve bir spor motosikletten çok az daha konforlu. Yani yolculu uzun yolculuklar için iyi değil.
resim yuklemek
Lastikler
Orjinal Michelin PR3 lastikleri işini çok iyi yapıyor ve motorla uyumluluğunu kanıtlıyor. Tabi Bridgestone BT23’ü de orjinal lastik olarak seçmek mümkün.
Yakıt tüketimi
Yamaha özellikle yakıt tüketimi üzerinde çok çalıştıklarını belirterek, neden 14 litrelik “küçük” yakıt tankı kullandıklarını açıklıyor. Tabi bu da ful yakıt tankıyla bile ağırlıkta fazla değişme yapmadan hafifliğe katkı sağlıyor. Agresif bir sürüşle göstergedeki ortalama yakıt tüketimi 100 km’de 5 lt olarak görüldü (4.8 ile 5.1 arası). 100 km’lik kullanım sonunda yakıt göstergesindeki sadece ilk çubuk yok oldu. Daha sonra ise her 25 km sonunda bir çubuk yok oldu ki buda agresif sürüşte bir depo ile 250-270 km arası gidilebileceğini gösteriyor (bu kategori için ideal). Yamaha daha sakin bir sürüşle bir depoyla 330 km gidilebileceğini duyurdu.
yükle resim
Sonuç
Yamaha MT-07’ yide ürün gamına katarak neredeyse çemberi tamamladı ki bu model, yenilikçi görüntüsü ve eğlenceli motoru ile yeni başlayanlara (MT-07 35kw lik versiyonu ile A2 (“Avrupada yaşı küçük olanlara bu ehliyet veriliyor”) ehliyetlilere uygun) ve deneyimli sürücülere hitab ediyor. MT-07 mini bir MT-09 olmaktan çok ER6 nın gerçek rakibi. Kekin üstündeki krema gibi Yamaha özellikle bu kusursuz yeni modeli oldukça agresif bir fiyatlandırmayla piyasaya sunarak rekabete oldukça güçlü atılıyor. .........
Güçlü noktalar Zayıf noktalar
-Kullanım kolaylığı -Yolcu koltuğu
-Homojenliği
-Motor karakterisitiği
-Frenler
-Hafifliği
-Ataklığı
Reklamlar
-
Emeğin için çok teşekkürler.Bende çok motosiklet test yazısı çevirdim.Almanca ve İng. olmak üzere zorluğunu bilirim
Çok güzel bir motor.Herşeyiyle mükemmel gözüküyor.Mt-03 ve Mt-01 çok satmasada motor kısmının çok dayanklı ve agresif olduğunu gördük.
Son olarak Yamaha yine yapmış yapacağını diyorum.''The Dark Side of Japan''
Mt-07'nin lastik ebatı çok dikkatimi çekti.Standart bir 600 cc naked ebatının(Er6n,Xj6n,Cbf 600,Nc 700 s )160/60 olmasını beklerken 180/55 arka lastik koymuşlar çok şaşırdım.Gerçi MT serisi hiçbir zaman Standart bir motor olmadı.
-
Şayet fotolardaki sürücünün boyu 1,70 ise bu motor benim gibilere pek gelmez. Kıçıma tekerlek girmiş gibi gezmeyi istemem şahsen.
-
o kadar spor ve agresif hatları var ki sanki verdiği parayı haketmeyecek gibi zihindeki motor algıma hitap etmediği hissine kapılıyorum...
sofradan kalkarsın ama halen doymamışsındır ya....
veya su içmen gerekirken kola ayran vs başka bir sıvı içersinde yine suyu ararsın...ama yanında değildir o an...
ya da İskender söylersin ama hep gözünde ve midende bir boşluk kalıp alttaki pideleri iştahla yiyerek medet umarsın doymak adına...
işte öyle bişey ...bişeyleri eksik sanki...
-
-
mete_han adlı üyeden alıntı
o kadar spor ve agresif hatları var ki sanki verdiği parayı haketmeyecek gibi zihindeki motor algıma hitap etmediği hissine kapılıyorum...
sofradan kalkarsın ama halen doymamışsındır ya....
veya su içmen gerekirken kola ayran vs başka bir sıvı içersinde yine suyu ararsın...ama yanında değildir o an...
ya da İskender söylersin ama hep gözünde ve midende bir boşluk kalıp alttaki pideleri iştahla yiyerek medet umarsın doymak adına...
işte öyle bişey ...bişeyleri eksik sanki...
Mete, yemek dışında başka örnek vermen düşünülemezdi zaten. Helal olsun dostum
-
fabrisio adlı üyeden alıntı
Mete, yemek dışında başka örnek vermen düşünülemezdi zaten. Helal olsun dostum
Eşeğin aklı karpuz kabuğundaysa yapcak bişey yok...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
inceleme sonuçları nedense çok çok iyimser geldi. ayıp olmasın diye frenlere biraz dokundurmuş sadece
şahsen yiyesim yok bunu. hele 200km/s gibi bir hızla giderken konforsuz hissedilmemesi tamamen saçma şöyle ki; o hıza çıkabileceğin bir yolda zaten çukur olacak hali yok, ayrıca o rüzgarla neyin konforundan bahsetmiş acaba?
bir de en altta zayıf noktalar sıralanacakmış ama mükkemmel olunca sıralayamamışlar herhalde
-
fiyatı bir belli olsa'da bizde yolumuza baksak
-
Hocam boyunuz kac? Ben yorumunuzu pek anlamadim
fabrisio adlı üyeden alıntı
Şayet fotolardaki sürücünün boyu 1,70 ise bu motor benim gibilere pek gelmez. Kıçıma tekerlek girmiş gibi gezmeyi istemem şahsen.
-
numan adlı üyeden alıntı
Hocam boyunuz kac? Ben yorumunuzu pek anlamadim
186cm/104kg
-
Yamahanın derdi kompak motor yapmak, bunu isteyen terliğe benzetebilir. Ben alacağım keyife bakarım
Yapılan yorumlar hakaten fazlasıyla iyimser. Gözlemlerim ve tahminlerim doğrultusunda yamahanın kesinlikle çok başarılı bir motosiklet çıkardığı.
Tek şüphem FZ8 deki gibi arka amortiösrden ötürü arka tekerin virajlarda gezinmeye meğilli olma durumunun bu motora da aktarılmış olması.
Geri kalan herşeyin sınıfının ve kendi gerekliliklerini gayet karşılayacağı yönünde.
-
ben 1.78 ve 78 kiloyum. fuarda mt07 almayı planlıyorum
fabrisio adlı üyeden alıntı
186cm/104kg
-
Huyu da uyar boyu da bu izdivaç bir ömür boyu....
http://cycle-ergo.com/
-
Eyvallah hocam,cok sırıtmıyor gibi
motokovic adlı üyeden alıntı
-
-
ABS'li versiyonda ABS devre dışı bırakılabiliyor mu?
Ayrıca bu Saffet'in Garajı'nın fuarda gösterdikleri video, youtube ya da herhangi bir yerde var mı?
fish does not think, cause fish knows everything
-
Şimdi ne kadar doğrudur ne kadar yanlış bilmiyorum ama motoru bayiden direkt sıfır km olarak ve üzerine akrap egzoz takarak aldım. Deposunu fulledim ve 110 km ye geldiğim de tek diş benzin kalmıştı. Bu kullanımın birazı anlık gaz açıp uzamalar sık sık ara gaz ve bir çok virajda yanlamalardan oluşmaktadır . Dolayısı ile biraz agrasif bir kullanım sergiledim. Bu benzin tüketimi sizce normalmidir. Hadi diyelim tek diş kaldı onunlada 60-70 km yapsa eder sana 180 km . Bu anlattığım tarzda kullanım için normal bir değer midir ?
-
Hadi len ordan...
Agresif sürüşte 180 km sonra depo bitiyor 200 km göremiyorsunuz bile.
Normal kullanımda 1 depo ile 240 km den yukarısını görebilmiş değilim.
Ayrıca 180km/h ile giderken konfor felan beklemeyin.
180 den sonrası artık mücadeleye giriyor. Motorun üzerinde durabilmek için çaba ve efor sarfediyorsun.
Gidonu öyle bir sıkı tutmak zorunda kalıyorsun ki bileklerin ağrıyor.
Tutmasan seni atacak üzerinden.
Güvenli sürüş tekniklerinde gidonun serbest ve yumuşak tutulması gerektiği vurgulanır ya hep... İşte o olay bu motor için geçerli değil arkadaşlar.
İsterseniz bir deneyin. Motor siz olmadan yola devam edecektir.
Uzun yollarda virajına alışana kadar canım çıktı. Şimdileri rahat girip çıkıyorum. Ama XJ6 gibi ip gibi kendi girip kendi çıkamıyor.
Viraj içerisinde bile çizgide tutabilmek için efor sarfetmek zorunda kalıyorsunuz buda insanı yoruyor.
Gerisi tamam katılıyorum, eğlenceli, zevkli, torklu, kıvrak vs..vs..vs..
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:25 ----------
Yamaha daha sakin bir sürüşle bir depoyla 330 km gidilebileceğini duyurdu.
Herhalde 150km lik bir rampanın tepesinden saldılar motoru indi geldi. Sonrada 150 - 200 km de depodaki benzinle gitti toplaaaaam...
350 km felan..
1 depo ile 330 km yolu bu motorla anca iner yanında yürürsün o şekilde yaparsın üzerindeyken o iş olmaz..
Biraz inandırıcı konuşun arkadaş..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
Geçen gün uzun yolda çok sakin bir kullanım gerçekleştirdim. Yakıt tüketimi 3.7 gösteriyordu. Ancak fazla dayanamadım bu sıkıcı sürüşe ve yapıştırdım. Dolayısı ile test edemedim sakin kullanımda bir depo ile ne kadar gideceğini
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler