Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Köprüden geçerken dikkat edilmesi gerekenler.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    plegus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Kawasaki Ninja 650 R
    Arkadaşlar merhaba. Birkaç gün önce tanışmıştık. Motosikletimi teslim aldıktan sonra 2 akşamdır çıkıp mahallede turluyorum. Nasıl oldu bilmiyorum ama hiç farkına varmadan 4er saat dolanmışım. Harika bir keyif.

    Ancak bugün ciddi tavsiyeye ihtiyacım var. İlk kez otoyola çıkacağım ve köprüden geçeceğim.

    Dikkat etmem gereken şeyler nelerdir? Köprünün sallandığını biliyorum, bu beni etkiler mi? Ya da yan rüzgardan nasıl korunurum? Otoyolda hangi şeridi kullanmam avantajlı olur? Avantajdan kastım hızdan ziyade güvenlik.

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    köprüde veya rüzgarlı havalarda mesela 5.vites ile 80 değilde 4.vites ile 80 le git düşük vites az yüksek devir...
    dockerengin ve sardokar bunu beğendiler.

  3. #3
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Köprüde her zaman rüzgar olmuyor,havaya bağlı bazen yandan öyle bir vuruyor ki kırbaç gibi 2 şerit öteye savuruyor yan rüzgarlardan korunamazsın mecbur yiyeceksin ama gidonu rüzgarlı havalarda ne gevşek ne de sıkı tut, hakimiyeti kaybetme büyük araçların yanı yönüne yaklaşma, orta şeritten git,hızın için birşey diyemeyeceğim fazla süratli gitme işte

  4. #4
    dockerengin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul - youtube.com/user/dockerengin
    Motosikleti
    YBR125 > CBF150 > CRF250L > XZ250R 4V > ?
    Hocam öncelikle motorunu güle güle kullan. Benim tavsiyem köprüden yada viyadüklerden geçerken dizlerinizle depoyu, topuklarınızla da peglerin bağlı olduğu kısımları sağlam şekilde kavramanızdır. Motor sağa sola yalpalanacak diye de gidonu çok sıkı tutmayın. Gidon yerine motoru sıkıca kavrayın.
    SUKRU-35 bunu beğendi.

  5. #5
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Köprünün giriş ve çıkıştaki bağlantı noktalarında yaklaşık yarım metrelik metal plaka üzerinden geçmek zorunda kalıyorsun.
    Yağışlı havalarda buradan geçerken gaz verme veya hızını değiştirmeden vites yükselt.
    Rüzgar için yapabileceğin tek şey, rüzgarın sana vurduğu tarafa otobüs, minibüs gibi büyük bir araç almak. Bu şekilde rüzgarı keserek daha güvenli gidebilirsin. Fakat otobüsü, minibüsü yanına almak için ekstra bir çaba sarf etme derim. Daha büyük risk almış olursun.
    300 kiloluk shadowla, artçımla beraber, rüzgarın bana şerit değiştirttiğini bilirim. O yüzden köprüde ekstra dikkatli olmak gerekir.
    Hangi şeridi kullanacağın konusunda ise kim ne dese yanlış olur.
    Senin için o sırada hangi şerit güvenliyse ona geçeceksin.

    Köprünün rüzgarsız ve trafiksiz olduğu zamanlarda manzarayı kaçırmamanı öneririm
    Sadık1453, shrek, hasansonmez ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6
    zerzura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    Beykoz IST
    Motosikleti
    Yamaha FZ6N
    Arkadaşın bahsettiği mazgalladan geçerken, gidonu herzamankinden daha gevşek tut.
    Bir de korkma, hiç bir şey olmuyor. Yan yan da olsa gidiyorsun, yelken gibi

    FSM Avrupa-Anadolu geçişinde en sağ şeridin, en sağ kısmı aşşırı derecede kaliteli asfalt. Bombe yapmış. Dikkat et.

  7. #7
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Bilinçli sürücü bende böyleydim ilk haftalar mahalle arası sürüş rampa duruş-kalkış. Honda eğitim sonra Bismillah cadde e5 dedim .. İlk cıktıgımda bende heycanlıydım . Yola olan dikkatini bozmadan 5 ersaniyede bir arkanı kontrol etmeni önerırım ama bu kontrol esnasında öndeki trafiğin takibini kaybteme . Ülkede çok kasap ve ..... çocukları var . Özellıkle ne zevk alıyorlarsa motorların dibinden geçip panik yaptırmaya bayılıyo bu ...... çocukları . Arkandan gelenlere o yüzden dikkat et ve böyle bir durum yaşıyacagını anlarsan panik yapma kasaplar ama biraz trafiğin kurdu olmuşlar Bol şans

  8. #8
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    1. köprünün avrupadan anadoluya geçerkenki 2 ayağının çıkışındaki kazınmış asfalt can sıkabiliyor, panik yaptırıyor, hafif sallandırıyor.
    azizsele bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Alıntı RAMİREZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. köprünün avrupadan anadoluya geçerkenki 2 ayağının çıkışındaki kazınmış asfalt can sıkabiliyor, panik yaptırıyor, hafif sallandırıyor.
    Kesinlikle. Ben son çıkışta en sağdan geçiyorum. Yoksa yalpalatıyor.

    Rüzgarda dikkatli kullan. Ben 2 aylık motorluyum bir savuruşu var aklım çıktı öyle ki sağa hafif kırarak düz gidiyordm düşün

    +

    Kesinlikle emniyet şeridinden yardırıp gitme. Ortaköy viyadüğünde beni aşağı uçuruyordu bi salak. Öndeki mercedese çarpmamak için sağa kırdı dikkatli olmasam gitmiştim.
    Emniyet şeritlerini dikkatli kullanırsan karına yoksa çok riskli.

    Gişeden geçerken hgs yi okutmaya çalışma. Ben başlarda kenarda durup hgs yi çıkarıp köprüden geçip tekrar durup cebe atıyordum -KTM DUKE 125- sonra kendi otomatik düşüyormuş

    Şimdi test yapıyorum bi arabanın kıçından gidince de bizden düşüyor mu diye Kaçak sesi çalmıyor ama bakalım

  10. #10
    plegus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Kawasaki Ninja 650 R
    Evet sağ sağlim geçtim 1. köprüden, tavsiyeler için teşekkürler, rüzgar yoktu herhalde ki savrulmadim. Telaş yapacak da birşey olmadı. Ben de arkadaşın tavsiyesine uyup manzaranın keyfini çıkardım
    RAMİREZ bunu beğendi.

  11. #11
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    Alıntı plegus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet sağ sağlim geçtim 1. köprüden, tavsiyeler için teşekkürler, rüzgar yoktu herhalde ki savrulmadim. Telaş yapacak da birşey olmadı. Ben de arkadaşın tavsiyesine uyup manzaranın keyfini çıkardım
    Bu trafikte bağlantı yollarını, katılımları,köprü giriş çıkışları sorunsuzca geçtiysen iş bitmiştir. Her seferinde daha kolay gelecek. Ama rüzgara dikkat yinede.

  12. #12

    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Tebrikler arkadasim.

  13. #13
    motokovic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    Ayıya Dayı deyin
    MotorKafa, Volki34 ve yusufozugenc bunu beğendiler.

  14. #14
    blackarca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki vn 900 classic , honda msx 125 , planet 2
    Benim trafikteki davranisim araba kullanirkenden farkli degil. Akan trafikte normal bir arac gibi hareket ediyorum,dolayisla diger araclar tarafindan ekarte edilme ihtimalim azaliyor.Ruzgar konusuna dikkat etmelisin kopru,viyaduk ve tunelerde ciddi dalgalanmalar yasatiyor,tabi hizli giden kamyon ve otobuslerin turbulansinida hesap etmen gerekiyor

  15. #15
    azizsele - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul-esenyurt
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı RAMİREZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. köprünün avrupadan anadoluya geçerkenki 2 ayağının çıkışındaki kazınmış asfalt can sıkabiliyor, panik yaptırıyor, hafif sallandırıyor.
    ben de bunu yazacaktum hızlı girerseniz yalpalar ve devirebilirsiniz panikle... hele yağmurlu havada çok kötü aynı durum Tem otoyolunda da çok var hangi geri zekalı yöneticinin fikri ve sorumluluğundaysa Allah ona ordan motosikletle geçmeyi nasip etsin saatte 150km ile

  16. #16
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Köprüde yandan vuran sert rüzgarlarda, siz gidonu duruma göre ayarlayıp yan yan (ama düz bir şekilde) ilerlerken:
    -BURAYA DİKKAT- köprü ayaklarının hizasından geçtiğiniz o 1 saniyelik sürede o rüzgar kesilecek ve siz gidonun açısını rüzgara göre tuttuğunuz için bir anlık yalpalama yaşayacaksınız.
    Ancak köprü ayağının hizasını geçtiğinizde tekrar rüzgarla karşılaşacağınızdan, yapılacak ekstra bir şeye gerek yoktur.
    Sadece orada yalpalanacağınızı bilin ve panik yapmayın yeter.
    MotorKafa ve dockerengin bunu beğendiler.

  17. #17
    agrasiwe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul - Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    birde benden bir tavsiye, beyaz şeritlerin üzerinden gitmemeye çalış, rüzgar çok etkilemiyor,
    Cavalry bunu beğendi.

  18. #18
    plegus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Kawasaki Ninja 650 R
    Evet 2 gündür beyaz şeritler benim de dikkatimi çekti. Daha önce okumuştum neyse ki şaşırmadım. Çizgilerde hemen gezmeye başlıyor teker. Özellikte virajlarda kesinlikle çizgilerden uzak durmak gerek.

  19. #19

    Üyelik
    26 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı RAMİREZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. köprünün avrupadan anadoluya geçerkenki 2 ayağının çıkışındaki kazınmış asfalt can sıkabiliyor, panik yaptırıyor, hafif sallandırıyor.
    Arkadışımın da dediği gibi yaklaşık 1,5 senedir ev-iş avrupa-asya yakası gidip gelen bir motosiklet sürücüsü olarak bu durumun acısını her akşam bende çekiyorum.
    Onun dışında köprüde rüzgara dikkat etmen gerekiyor, sert rüzgarlarda sağ ve solundaki araçlara dikkat ederek mümkün olduğunca şeridin ortasından gitmeye çalışmalısın. Rüzgarı kesmek için büyük araçların yanına sığınmakta bir yöntem ama bu durumda o aracın ani hareketlerinin sonuçlarından da kaçınman gerekebilir.
    Bunun dışında güzel havalarda köprüden geçerken manzara herhangi bir şeye değişilmez, İstanbul'da yaşamanın güzelliklerinden birisi..

  20. #20
    dockerengin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul - youtube.com/user/dockerengin
    Motosikleti
    YBR125 > CBF150 > CRF250L > XZ250R 4V > ?
    Alıntı semihss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadışımın da dediği gibi yaklaşık 1,5 senedir ev-iş avrupa-asya yakası gidip gelen bir motosiklet sürücüsü olarak bu durumun acısını her akşam bende çekiyorum.
    Onun dışında köprüde rüzgara dikkat etmen gerekiyor, sert rüzgarlarda sağ ve solundaki araçlara dikkat ederek mümkün olduğunca şeridin ortasından gitmeye çalışmalısın. Rüzgarı kesmek için büyük araçların yanına sığınmakta bir yöntem ama bu durumda o aracın ani hareketlerinin sonuçlarından da kaçınman gerekebilir.
    Bunun dışında güzel havalarda köprüden geçerken manzara herhangi bir şeye değişilmez, İstanbul'da yaşamanın güzelliklerinden birisi..
    Bu tarz kazılmış yollara girerken vites küçültüp yüksek devirde kullanın. Yüksek devirde bu kötü zemine girmeniz ön tekerdeki yükü azaltacaktır ve motor daha az sarsılarak yoluna devam edecektir.
    Burda en önemli şey yine dizlerinizle depoyu topuklarınızla da pegleri kavrayarak motora hakim olmanız. Gidon yalpalayabilir ama siz gidon ne kadar yalpalasa da onu serbest bırakın. Motor zaten kendini toparlayacaktır.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)