Köprüden geçerken dikkat edilmesi gerekenler.
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba. Birkaç gün önce tanışmıştık. Motosikletimi teslim aldıktan sonra 2 akşamdır çıkıp mahallede turluyorum. Nasıl oldu bilmiyorum ama hiç farkına varmadan 4er saat dolanmışım. Harika bir keyif.
Ancak bugün ciddi tavsiyeye ihtiyacım var. İlk kez otoyola çıkacağım ve köprüden geçeceğim.
Dikkat etmem gereken şeyler nelerdir? Köprünün sallandığını biliyorum, bu beni etkiler mi? Ya da yan rüzgardan nasıl korunurum? Otoyolda hangi şeridi kullanmam avantajlı olur? Avantajdan kastım hızdan ziyade güvenlik.
Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
köprüde veya rüzgarlı havalarda mesela 5.vites ile 80 değilde 4.vites ile 80 le git düşük vites az yüksek devir...
-
Köprüde her zaman rüzgar olmuyor,havaya bağlı bazen yandan öyle bir vuruyor ki kırbaç gibi 2 şerit öteye savuruyor yan rüzgarlardan korunamazsın mecbur yiyeceksin ama gidonu rüzgarlı havalarda ne gevşek ne de sıkı tut, hakimiyeti kaybetme büyük araçların yanı yönüne yaklaşma, orta şeritten git,hızın için birşey diyemeyeceğim fazla süratli gitme işte
-
Hocam öncelikle motorunu güle güle kullan. Benim tavsiyem köprüden yada viyadüklerden geçerken dizlerinizle depoyu, topuklarınızla da peglerin bağlı olduğu kısımları sağlam şekilde kavramanızdır. Motor sağa sola yalpalanacak diye de gidonu çok sıkı tutmayın. Gidon yerine motoru sıkıca kavrayın.
-
Köprünün giriş ve çıkıştaki bağlantı noktalarında yaklaşık yarım metrelik metal plaka üzerinden geçmek zorunda kalıyorsun.
Yağışlı havalarda buradan geçerken gaz verme veya hızını değiştirmeden vites yükselt.
Rüzgar için yapabileceğin tek şey, rüzgarın sana vurduğu tarafa otobüs, minibüs gibi büyük bir araç almak. Bu şekilde rüzgarı keserek daha güvenli gidebilirsin. Fakat otobüsü, minibüsü yanına almak için ekstra bir çaba sarf etme derim. Daha büyük risk almış olursun.
300 kiloluk shadowla, artçımla beraber, rüzgarın bana şerit değiştirttiğini bilirim. O yüzden köprüde ekstra dikkatli olmak gerekir.
Hangi şeridi kullanacağın konusunda ise kim ne dese yanlış olur.
Senin için o sırada hangi şerit güvenliyse ona geçeceksin.
Köprünün rüzgarsız ve trafiksiz olduğu zamanlarda manzarayı kaçırmamanı öneririm
-
Arkadaşın bahsettiği mazgalladan geçerken, gidonu herzamankinden daha gevşek tut.
Bir de korkma, hiç bir şey olmuyor. Yan yan da olsa gidiyorsun, yelken gibi
FSM Avrupa-Anadolu geçişinde en sağ şeridin, en sağ kısmı aşşırı derecede kaliteli asfalt. Bombe yapmış. Dikkat et.
-
-
1. köprünün avrupadan anadoluya geçerkenki 2 ayağının çıkışındaki kazınmış asfalt can sıkabiliyor, panik yaptırıyor, hafif sallandırıyor.
-
-
Evet sağ sağlim geçtim 1. köprüden, tavsiyeler için teşekkürler, rüzgar yoktu herhalde ki savrulmadim. Telaş yapacak da birşey olmadı. Ben de arkadaşın tavsiyesine uyup manzaranın keyfini çıkardım
-
plegus adlı üyeden alıntı
Evet sağ sağlim geçtim 1. köprüden, tavsiyeler için teşekkürler, rüzgar yoktu herhalde ki savrulmadim. Telaş yapacak da birşey olmadı. Ben de arkadaşın tavsiyesine uyup manzaranın keyfini çıkardım
Bu trafikte bağlantı yollarını, katılımları,köprü giriş çıkışları sorunsuzca geçtiysen iş bitmiştir. Her seferinde daha kolay gelecek. Ama rüzgara dikkat yinede.
-
-
Ayıya Dayı deyin
-
Benim trafikteki davranisim araba kullanirkenden farkli degil. Akan trafikte normal bir arac gibi hareket ediyorum,dolayisla diger araclar tarafindan ekarte edilme ihtimalim azaliyor.Ruzgar konusuna dikkat etmelisin kopru,viyaduk ve tunelerde ciddi dalgalanmalar yasatiyor,tabi hizli giden kamyon ve otobuslerin turbulansinida hesap etmen gerekiyor
-
RAMİREZ adlı üyeden alıntı
1. köprünün avrupadan anadoluya geçerkenki 2 ayağının çıkışındaki kazınmış asfalt can sıkabiliyor, panik yaptırıyor, hafif sallandırıyor.
ben de bunu yazacaktum hızlı girerseniz yalpalar ve devirebilirsiniz panikle... hele yağmurlu havada çok kötü aynı durum Tem otoyolunda da çok var hangi geri zekalı yöneticinin fikri ve sorumluluğundaysa Allah ona ordan motosikletle geçmeyi nasip etsin saatte 150km ile
-
Köprüde yandan vuran sert rüzgarlarda, siz gidonu duruma göre ayarlayıp yan yan (ama düz bir şekilde) ilerlerken:
-BURAYA DİKKAT- köprü ayaklarının hizasından geçtiğiniz o 1 saniyelik sürede o rüzgar kesilecek ve siz gidonun açısını rüzgara göre tuttuğunuz için bir anlık yalpalama yaşayacaksınız.
Ancak köprü ayağının hizasını geçtiğinizde tekrar rüzgarla karşılaşacağınızdan, yapılacak ekstra bir şeye gerek yoktur.
Sadece orada yalpalanacağınızı bilin ve panik yapmayın yeter.
-
birde benden bir tavsiye, beyaz şeritlerin üzerinden gitmemeye çalış, rüzgar çok etkilemiyor,
-
Evet 2 gündür beyaz şeritler benim de dikkatimi çekti. Daha önce okumuştum neyse ki şaşırmadım. Çizgilerde hemen gezmeye başlıyor teker. Özellikte virajlarda kesinlikle çizgilerden uzak durmak gerek.
-
RAMİREZ adlı üyeden alıntı
1. köprünün avrupadan anadoluya geçerkenki 2 ayağının çıkışındaki kazınmış asfalt can sıkabiliyor, panik yaptırıyor, hafif sallandırıyor.
Arkadışımın da dediği gibi yaklaşık 1,5 senedir ev-iş avrupa-asya yakası gidip gelen bir motosiklet sürücüsü olarak bu durumun acısını her akşam bende çekiyorum.
Onun dışında köprüde rüzgara dikkat etmen gerekiyor, sert rüzgarlarda sağ ve solundaki araçlara dikkat ederek mümkün olduğunca şeridin ortasından gitmeye çalışmalısın. Rüzgarı kesmek için büyük araçların yanına sığınmakta bir yöntem ama bu durumda o aracın ani hareketlerinin sonuçlarından da kaçınman gerekebilir.
Bunun dışında güzel havalarda köprüden geçerken manzara herhangi bir şeye değişilmez, İstanbul'da yaşamanın güzelliklerinden birisi..
-
semihss adlı üyeden alıntı
Arkadışımın da dediği gibi yaklaşık 1,5 senedir ev-iş avrupa-asya yakası gidip gelen bir motosiklet sürücüsü olarak bu durumun acısını her akşam bende çekiyorum.
Onun dışında köprüde rüzgara dikkat etmen gerekiyor, sert rüzgarlarda sağ ve solundaki araçlara dikkat ederek mümkün olduğunca şeridin ortasından gitmeye çalışmalısın. Rüzgarı kesmek için büyük araçların yanına sığınmakta bir yöntem ama bu durumda o aracın ani hareketlerinin sonuçlarından da kaçınman gerekebilir.
Bunun dışında güzel havalarda köprüden geçerken manzara herhangi bir şeye değişilmez, İstanbul'da yaşamanın güzelliklerinden birisi..
Bu tarz kazılmış yollara girerken vites küçültüp yüksek devirde kullanın. Yüksek devirde bu kötü zemine girmeniz ön tekerdeki yükü azaltacaktır ve motor daha az sarsılarak yoluna devam edecektir.
Burda en önemli şey yine dizlerinizle depoyu topuklarınızla da pegleri kavrayarak motora hakim olmanız. Gidon yalpalayabilir ama siz gidon ne kadar yalpalasa da onu serbest bırakın. Motor zaten kendini toparlayacaktır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)