Deneyimli kişilerden Bilgi almak istiyorum TEŞEKKÜRLER.
-
sadc bence düşük ss motor almana gerek yok ama nasıl ?
1- Motor kiralaya bilirsin
2- Tanıdıgın düşük cc motorlara binebilrisin. Yani Demek istedigim elini biraz alıştır motora Sonuçta 2 teker şeytan işidir. senin dediğin motorlar epey büyük motorlar. kaza bela vs Allah korusun canın yanar.
- İlk Önce ss motorların eğitim verilen yerleri var. Orlara yazıl ve kendini geliştir. Ondan Sonra Al r6 yı lastik yak :D Ama ilk önce emniyet derim. O tür motorlarada ekipman şart tabii.
Reklamlar
-
Bende senin gibi motora yeni başladım 30 yaşında nasip oldu.İlk gidip kursa yazıldım;para sorunu çok olmadığında bende senin gibi düşündüm direk büyük aliim 1000 rr mı alsam 600 rr küçükmü olur 600 f mi falan diye baya bi düşündüm.bahanelerimde hız tutkum yok nasıl olsa kaza yapmam.Araba sürekli kullanıyorum trafik tecrübemde var.
Fakaat sonra araştırdıkça gördümki önemli olan viraja girmek ve tehlike olursa kaçabilmek.R6 yı alırsan virajda motoru nasıl yatırcan hem ağırlığından korkucan hem düşürmekten yani öğrenmen daha zor olacak.Ben gittim cbr 250 aldım virajları fren yapmayı baya öğrendim satarken 1000 lira kaybetsem zaten büyük alsamda o para benden giderdi.Ayrıca buda gayet tatmin etti astra dizelden sonra beniSanada bunu tavsiye ederim.
-
Honda Güvenli Sürüş 1 veya benzeri motosiklet eğitimlerine gitmeni tavsiye ederim
Sonrasında;
Düşük cc li (125 - 150 - 250) bir motor al. En az 3 ay kullan, N yapabileceğini gör. O zaman sonunda aldığın motoru en az aldığın fiyata rahat rahat satarsın.
Sonrasında;
Honda Güvenli Sürüş 2 - 3 veya benzeri motosiklet eğitimlerine katıl.
R6 'nı alır şu ankinden daha bilinçli konumda yoluna devam edersin.
Haa 3 ay sonra R6 aldığında, çok bilinçli mi olursun ? Bu senin yetenek ve tecrübelerine kalmış.
Herkes kendi seçim ve kararlarının kurbanıdır. Sen kurban olma kardeşim, akıllı karar veren olman dileğimle
-
bahsettiğin motor hızı sever. Yavaş bir süre gidersin sonra hararet yapar. Sürat yapayım desen daha kaç günlük sürücü olacaksin ki bir kaza yaparsan bunun kazası hiç bir şeye benzemez. Ha başlangıç motoru olmaz mi olur niye olmasın. Hararet yaptırır ya da bi yatırırsan o biçim masraf çıkarırsn. 160kg idi yanılmıyorsam boru değil biraz gaz versen altından fırlar gider o motor. Makine muhteşem diyecek bir şey yok. Ben senin yerinde olsam madem r6 alabilecek kadar bütçen ve tutkun var onun yanına birde çin motoru al 1.5tl civarı filan ama vitesli olsun. 1 2 ay çin motorunu kullan düs kalk vites debriyaj kavramını öğren sonra en kötü bin tl ye sat yaz gelince r6ni kullanırsın.
-
İzmir İl Temsilcisi
Gidon açısı dar. Motorun yakıtı yüksek. Çabuk hareret yapması nedeniyle gazı kafana göre açıcaksın zaten.
Geri geri gitmesi bir hayli zor. Artçı ile kullanmak büyük problem.
Ayrıca ilk motorun oldugu için elbette düşecegin yada motoru yatıracagın zamanlar olacak yedek parçasının altından kalkmanda zor olucak. Kenan sofuoglu bile düşürken ben düşmem dememek lazım.
Ayrıca R6 için güzel bir bütçe aralıgı olması gerekir. R6'nın temizde 2nci elini bulmak çok zordur bu yüzden 2-3 yaş aralıgında daha altının ise çok çok detaylı incelenerek alınması gerekir.
10-15bin tl gibi bütçelerle temizini bulmak oldukça zor olabilir.
Kendi görüşüm alıp pişman olacagın bir seçim olucak. Hayırlısı olsun.
-
birader sen önce 600 rr kullanan birisinin arkasına artçı olarak bin hele bir bak bakalım nasıl otoyolda felan + 200 felan bi yapın motordan indiğinde benim adım yusuf demessen 600 rr ile başlayabilirsin
-
bak kardeşim..senin yazdıklarından anladığım kadarıyla ....
kendi istediğin cevapların verilmesini istiyorsun.karşıt fikirler geriyor seni..
kusura bakma ama tuvalet kağıdı yok zımpara kağıdı verelim ikisininde adı kağıt mantığı insanı ölüme götürür...
sen olur neden olmasın sürersin ne olacak sürenlerden ne eksiğin var laflarını bekliyorsun ama..
var hemde dünya kadar eksiğin var..en başında geleni ise tacrübe...
üstelik yazdığın bütçem kısıtlı onu al bunu al bütçem yetmez diyorsun ama aldığın düşük cc motoru oturup yiyerek tüketmiyorsun..zamanı gelince sende satabiliyorsun.
zarar nerede şimdi???
alıp satarak yükseltmeye bütçem yetmez diyen sen tüm paranla aldığın bir motosikleti düşürdüğünde yada tecrübesizliğinle hararet yaptırıp yatak sardırdığında ortaya çıkan 5-6000 tl masrafı nasıl karşılayacaksın???
yada sağını solunu düşürerek kırdığın ve yerine koyamadığın parçalarla satmak istediğinde ettiğin 5-10 bin liralık zarar ne olacak???yaktığın yakıtı da yanına koy..
hangisi daha masraflı ve zararlı??
merdivenleri birer birer çıkmakmı?? önce emeklemek sonra yürümek sonrasında koşmakmı?
yoksa senin istediğinmi???
-
arkadasim bu konu 1 milyon kez yazildi cizildi, forumu bi arastir. ama ciddi cevaplar verelim istiyorsun... peki ben sana vereyim ciddi cevap. 600 luk motorla motor kullanmayi ogrenemezsin, ogrensen hakkini veremezsin, veremedigini anlayamazsin, nerede hata yapacagini kestiremezsin. diyelim ki bilegine hakim olacaksin, hiz yapmayacaksin, efendi efendi sureceksin... peki o zaman neden R6 alacaksin. bize burada ekonomik nedenler diye maval okuma... kusura bakma ama sen sabirli biri degilsin, sabirsiz arkadaslarin sonu cok kotu sonla bitti hep maalesef. sen hava pesindesin, elalem ne der derdindesin.
motosiklete binmek bir vasita bir tasita binmek oldugu kadar, motosiklet sporu yapmak demektir. belli basli kaslarini calistirman demektir. gorus mesafesi koordinasyonu artirmak demektir. sen bunlari kucuk bir motorla ogrenebilirsin, cunku kucuk motorun limitlerini zorlayabilirsin. r6nin limitlerini zorlayamazsin... bunlar tecrube ile sabit.
duz yolda gazlamayi ogrenirsin, ama virajda donmeyi ogrenemezsin. yavaslamayi ogrenirsin ama durmayi ogrenemezsin. 250 km ye cikarsin ama elini gazdan nasil cekecegini bilemediginden o aletin seni uzerinden nasil firlatmak isteyecegini bilemezsin.
son soz:
1. ben ekonomistim, o yuzden bana ekonomik nedenlerle motor degistiremem deme cahil arkadaslarin da kanina girme. 5 bine aldigin 2. el motoru ayni fiyata satarsin. hatta bu ogrenme doneminde gecirecegin 1 sene icinde daha fazla da para biriktirebilirsin. geriye kalan 11-12 bin lirani tl cinsinden 32 gunluk vadeli mevduata yatirirsin, oh mis gibi.
2. ha bi de ekonomik nedenleri one suruyorsun da sen R6 nin ne kadar benzin ictiginden haberin varmi??? (yaktigini degil ictigini soruyorum sana)
tavsiyelerimize uy guzel kardesim, saglicakla kal, hayatta kal...
-
Fiyat kaybiyla ilgili endisen olmasin. Kur artislari ve mevcut ekonomik duzende su an aldigin motoru sene sonunda ayni fiyata veya fazlasina satabilecegini dusunuyorum. Bu en son derdin olsun. Ilk derdin canin olsun. Mal sonra gelsin. Ben de 42 yasinda 24 senedir araba kullanan ve artik trafikte gozum kapali surebilen biriyim. Motorumu cok yeni aldim Cbr250 ve her gun arabayla cirit attigim su trafige motorla cikmaktan inanilmaz urkuyorum. Bu hafta izinli oldugum icin antreman yapicam, ama nerede trafik rahat yer bulurum diye kara kara dusunuyorum. Korkmak mi evet acemiyken lazim ve bundan gocunmam. 250 lik motor icin ben korkarken daha yeni ogrenecek birinin 600 luk motora binmesi bence macera olur sevgili kardesim.
-
Para senin...
Kahyası bizmiyiz...
Alırsan al...
-
Geçen bi konuda okuduydum eğitimlerde düşük cc den başlayıp yükseğe doğru öğretiyolarmış önce orda bi dene,öğren
ona göre alırsın İnşallah neden olmasın.
-
Dalga gecmek gibi bir amacim yok tum samimiyetimle söylüyorum; evrim teorisinin tum dinamiklerinin müdahale edilmeksizin islemesinin ve dolayisiylabunlarin en temelinde yer alan dogal seleksiyonun engellenmemesi gerektiginin, dunya ve uzerinde yasayan tum canlilar adina hayati onem tasidigina inaniyorum:
Kesinlikle ALMALISIN!
-
Ben öncelikle bi kendimi tanıtayım ve sana olayları anlatayım ben ufak tefek eğitimler almış çok araştıran ve motosiklet çevresi olan biriyim fazla olmasada bir çok motoru deneme şansım oldu kendim 4.000 km dir cbr 125 r kullanıyorum şimdi olayı sana şöyle anlatayım kardeşim cbr 125r bile 125 cc olmasına rağmen bir çok kez kaza tehlikesi geçirdim 125 olduğuna bakma bu makine 2. vitesde 73 km/h hıza ulaşıyor arkadaşımın nc700x modeline bindim ve gerçekten inanılmaz güçlü geldi trafiğe kapalı alanda olmasına rağmen neye uğradığımı şaşırdım gaza bastığımda sanki midem ağzımdan çıkcak gibi oldu ve bu motor raceing bile değil bi gezi motosikleti yani enduro ve sana şunu söyleyeyim racinglerde yavaş gitcem diye birşey yoktur çünkü gidemezsin çünkü onun amacı hız yapmaktır sen gaza basmasan bile o devir ve tork istesende istemesende kendini gösterecektir bana kalırsa bi 125 veya 250 al 1 yıl kullan ve paran cebinde kalsın eyer hoşuna gider veya gitmesse (illaki o motoru satarsın motosikletlerde araba kadar zarar edilmez.) satarsın büyütürsün
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:10 ----------
EsesLifan adlı üyeden alıntı
Fasa fiso bu düşük cc den başla olayları. Yeteneğin varsa kendine güveniyorsan elinin ayarını biliyorsan 1 hafta bi trafikte 60-70 gidersin biraz bi hararet yaptırırsın makineye sonra düz yolda biraz çıkarsın 150lere falan max 2-3haftanı alır motora alışmak tabi r6 hafif bi makinede değil senin ilk çalışcağın şeyler boş biyerde motorun debriyaj kavramasına alışman büyük bi güç çünkü hafif bi ayarsızlıkta ya yan yan kalkarsın yada karşıdaki arabaların arka koltuğa doğru girersin en önceliğin ağırlığına alışman zaptedebilmen ve gücün farkındaolman dikkatli bi şekilde şımarmadan öğrenmek şakaya alıncak bi güç değil motosiklet
600 lük motorla 60-70 gidemezsiniz o hızlarda gidebilmek tecrübe ve el hassasiyeti gerektirir çünkü motorun devri ve torku buna izin vermecektir. aynı zamanda oturuş pozisyonu,motorun ağırlığı,fren hassasiyeti gibi önemli kavramlarda mevcut,bu arada şu saçma sapan yetenek muhhabetlerine bir son verin resimmi çiziyoz be kardeşim yanlış anlamada bu makinaları 100 lük cub larla karıştıma 250 lik motorlarla karıştırma uzaktan yakından alakaları yok abartısız çok güçlüler.
-
Bahsettiğiniz motor 600cc 4 silindir 6vites 160kg bir canavar. ve onu almak istiyorsunuz bildiğim kadarıyla bu tür motorlar düşük devirlerde uzun süre kullanılmaması gereken motorlar diye biliyorum. eğer devirsiz kullanılırsa ilk etapta motor harareti yükselecek ve müthiş bir ısı üfleyen fan devreye girecek ki fırının kapağını açıp karşıdanda durmakla eşdeğer olurve bunuda geçtik uzun süre böyle kullanmak motora zarar vereceğinden böyle bir makinanın tamir masrafı ucuza mal olmaz sanırım bu işin teknik boyutu. sizi anlıyorum, bir kere alayım bir daha uğraşmayayım diyorsunuz. arkadaşlarında bahsettiği gibi profesyonel bir motor acemi ellerde allah korusun en kötüsü hayatlara mal olabilir, motor hata kabul etmeyen en extrem bir spordur, bu yüzden iyi düşünmenizi tavsiye ederim.
-
bence bir iki ay daha paranı giliktir 600-700 tl lik bi motor al 20000 den sonra satarsın r6 nıda alırsın
-
Birader, ilk motorun kirican dokucen, bozucan. İlla ki olacak. Kaza yapican demiyorum ama acemice vites degisip sanziman dislisi yesen o r6 da... Hani butcem kisitli demissin ya. Oyle bir arizada kendini İstiklal Marsini japonca ve tersten soyler halde bulursun tamircinin onunde... Onun icin al bir 150 cc commuter. Sur, ustunde debelen, al canini o motorun. Tam 1 senelik motorcuyum hala ve hergun yeni bir sey ogreniyorum.
-
Yenj baslayanlarin veya baslamayi dusunenlerin bol bol guvenli surus teknikleri hakkinda makaleler okumasini oneririm.
-
ertoros adlı üyeden alıntı
enfazla 250cc al kullan iyiki r6 la başlamamışım dersin. Bebekken önce yürüdün mü? koştun mu? hatırlaman lazım.adam motor üzerinde büyümüş 50 yaşına gelmiş şuan r1 kullanıyor ve diyor ki;motorun yarısından faydalana biliyorum.
Gereken cevabi vermis arkadas, gonulden tebrik ederim.
Siz bilirisiniz illa r6 derseniz, bizim kaybimiz, sadece 1 kardesimizi kaybetmis oluruz, sana tavsiyem merdivenleri 1er 1er cik
-
Şansını fazla zorlayanlardan biri daha...
Arkadaşım maddi durumum iyi değil diyorsun ama 600 cc motora binmekten bahsediyorsun. Motorun benzini, sigortası, vergisi, muayenesi... Hadi bunları karşıladın motor kul yapımı. İllaki arıza verecek. Nasıl yaptıracaksın?(Senin yapacağın kazaların masraflarından bahsetmiyorum bile.)
Bu saydıklarım işin maddi boyutu. Bir de işin tecrübe kısmı var bu sitede senin gibi soran binlerce kişi var oaralara bir bak. Millet sıkıldı bu sorulara cevap vermekten ondan dalga geçiyor bu soruyu soranlarla.Bir de ben yazayım: Motoru alırsın kimse karışamaz ama en geç üçüncü gün ya bir ağacın tepesine konarsın ya da bir çatıya çıkarsın. Örnekleri çok.
Bırakın bu aceleciliği. Önce yürümeyi öğren, maratona sonra katılırsın.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)