Motor altımdan gitti anlamadım
Reklamlar
-
Şükür böyle birşey olmadı . Bunun kendimce araştırmalarım sonucu edindiğim ve kafamdan uydurdugum mantıgıma dogru gelen bazı sebepleri var. Eminim bir çok motora yenı baslıcak veyatta ilk motorunu alıp virajlarda dönüşler yaparken düşücek hissine kapılan arkadaşlar oluyordur . Ki bunların bırtanesıde benim . . Dönüşlerde motor neden altımızdan kayıp gider ? . Bunun gaz kontrolü ile olan alakasını ben baz oluyorum. İzlediğim video " Bileğin dansı " CSS nin videosunda . Virajlarda anlattığı kısımda . Arka süspansıyon ağırlı daha fazla çeke bilecektir dönüşlerde ağırlıgı onden arkaya aktarmalısınız bunun yoluda gazı 1 kere açtığımız zaman düzenli ve sürekli arttırılmasıyla olur . Böylece süspansıyonlar dogru calısır motorun agırlık akımı geriye gider ve mutlu oluruz . Fakat bunu yaparken izlediğimiz moto gp yarışlarında en üst seviye yarışcılar bile biranda low side ola bılıyorlar. Peki ya biz ? Onlar bile gazı düzenli açıyor ve düşüyorsa biz yolda giderken düşmezmıyız ? Şuana kadar 3 kere yaşadım çok sağlam yatırdım motorumu virajda hep biran aklımdan vırrt diye gidecek düşüncesi geçiyordu . Araştırmaya basladıgımda . Dönüşlerde ve yatış açısının arttıgı virajlarda gazı ani kapatmak bizi daha kötü yollara ittiğini gordum . Fakat halen aklımda bu soru var . Dönerken neden motor altımızdan gider ? .
NOT : Tartışmaya açık bilgi ve paylasım ıcın yazılmıstır . Eğitim ve bilgi !
Reklamlar
-
bence virajada motorun kayma sebeblerinden en önemlisi lastiklerdir. kişi kendine ve makinasına güvenip motoru yatırabilir ama taş gibi çin malı lastik varsa altında isterse litrelik ss olsun şansı yok.tabi bende 100cc olduğu için öyle dip gaz falan yapmıyorum bu benim düşüncem. büyük cc olan arkadaşlar bilgilerini daha detaylı paylaşacaklardır.
-
benim motorun totosu sürekli atıp duruyor :D motor neden altımızdan gidiyor biliyormusun asfaltımız BERBAT !
özellikle edirnekapıdan küçükköye giderken asfalt değil orası buz pisti asfaltlık hali kalmamış
benim bildiğim kaliteli asfalt siyah renkte olur kendini belli eder farkındaysanız Tr deki çoğu asfaltın rengi gri ve yama üstüne yama bir yer deliniyor oraya yama atıyor abi çevre yolunda yemin ederim su kuyusu gibi çukur var ya ötesimi var
-
Tabi ki en buyuk faktörlerden biridir asfaltın kotulugu. Lastiğimiz her ne kadar kaliteli bile olsa . Adamlar dünyanın en guzel pistlerınde en güzel lastiklerle low side ola bılıyorlar . Pekı bız bunu gündelik hayatımıza baz alıp motoru daha saglıklı daha bılınclı bılerek kullanmayı denememız hem bizim saglımızı hemde motor ile olan bilgimizi geliştirir. Uzun zamandır aklımdaydı bi başlık acmak ıstıyordum kısmet bugune oldu . Bunun cevabını daha ayrıntılı yüksek cc süren arkadaşlar daha ayrıntılı vere bilir. Benımde motorum bi ss yavrusu oldugu ıcın . Daha çok bilgiyi hafımıza işleriz
-
bence düşmemizen neden olan etkenler bir tane değil
1. en önemlisi lastikler.. kaliteli lastiğimiz yoksa kayar çok basit
2. asfalt kalitesi dümdüz cam gibi olmuş asfalt yol tutmuyor malesef..
3. motoru doğru zamanda doğru hızda fren yapmadan yatırmak.. burda biz devreye giriyoruz, bunları doğru yaptıktan sonra işi 1. v2 2. maddeye bırakıyoruz..
-
-
Hafriyat kamyonlarinin arkalarindan doktugu ince kum tabakasi. Her yer hafriyat kamyonu.
Asfaltta catlak kapatmak icin surdukleri parlak siyah ilac.
Virajin icindeyken, aa buraya ne acilmis diye sagdaki dukkana bakmak
-
Kaymak dediğimiz şey ne demek onu düşünmek lazım. Lastik ile yer arasındaki sürtüme kuvveti, merkezkaç kuvvetine yenildiğinde motor kayar. Gaz vermek, daha doğrusu ivmelenmek, motorun arkasını yere bastırdığından tutuşu arttırabilir fakat bu aynı zamanda yere uygulanan ağırlık + çekiş kuvvetinin bileşkesini de arttıracaktır. Bu da yine bir noktada sürütnme kuvvetinin aşılmasına sebep olabilir. Bunları usta motorcu olduğumdan, birşey bildiğimden falan yazmıyorum, bu sadece olayın dinamik açıdan açıklaması oluyor.
-
Seko adlı üyeden alıntı
Kaymak dediğimiz şey ne demek onu düşünmek lazım. Lastik ile yer arasındaki sürtüme kuvveti, merkezkaç kuvvetine yenildiğinde motor kayar. Gaz vermek, daha doğrusu ivmelenmek, motorun arkasını yere bastırdığından tutuşu arttırabilir fakat bu aynı zamanda yere uygulanan ağırlık + çekiş kuvvetinin bileşkesini de arttıracaktır. Bu da yine bir noktada sürütnme kuvvetinin aşılmasına sebep olabilir. Bunları usta motorcu olduğumdan, birşey bildiğimden falan yazmıyorum, bu sadece olayın dinamik açıdan açıklaması oluyor.
ek olarak yere aktarılmaya çalışılan TORK (çekiş kuvveti de) ve merkezkaç kuvveti sürtünme kuvvetini geçerse kayma gerçekleşir.
-
http://www.motosiklet.net/forum/surus-teknikleri/110352-viraj-korkusunun-bilimsel-aciklamasi.html korku bundan kaynaklanıyormuş daha önce böle bi cevap verilmiş
-
Viraja yatacagim zaman once virajin zeminine bakıyorum parlayan asfalt varsa olabildiğince yavaslayip öyle giriyorum. Michelinler falan hikaye oluyor asfalt parlaksa.
-
Benim kişisel görüşüm, ülkemiz yollarında özel pistler hariç virajlarda her zaman emniyeti ön planda tutarak hız düşürüp yavaş ve dikkatli viraj almak. asfalt kalitesi, lastik kalitesi, hava sıcaklığı, yağış durumu, sabah veya akşam olması, yol üzerindeki yabancı maddeler vb.dikkate alındığında viraja yatmak bence emniyetsiz. En azından ben o şekilde yapıyor ve uyguluyorum.
Zaman zaman şehir içinde ben emniyetli viraja girerken benden çok daha hızlı viraja giren motorları görünce inanın onlar adına korkuyorum. bir kaç kezde motorlarının kaydığına, yoldan çıktıklarına, yanlarındaki arabaya dayandıklarına şahit oldum. Nedir bu acele veya özgüven anlamadım. viraja yavaşlayarak girmek size 3 saniye kaybettirir. ayrıca kötü motorcuda olmazsınız. Bence iyi motorcu viraja ne kadar yattığı, ne kadar sürat yaptığı, ne kadar makas attığı ile değil, emniyetli bir şekilde gideceği yere gidebilen motorcudur.
İyi bir pist bulursunuz şartlar müsait olur, korumanızı alırsınız, gider viraj yapar veya çalışırsınız. onu anlarım. ama yollarda, şehir içinde lütfen yapmayın hem kendinizi, hem etrafınızdakileri hemde ailelerinizi üzmeyin.
-
adonis84 adlı üyeden alıntı
http://www.motosiklet.net/forum/surus-teknikleri/110352-viraj-korkusunun-bilimsel-aciklamasi.html korku bundan kaynaklanıyormuş daha önce böle bi cevap verilmiş
Konu etkili. link için teşekkurler .
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:01 ----------
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
en önemli etken....
her motor, her adam (sürücü) ile onun kafasına göre yatıp kalkmaz....
Valla samet abi birkaç defa dönerken aha bu sefer gidecez galba psikolojisine fln gırıyorum. Bu psikolojinin aslında gereksız oldugunu kendıme kanıtlamak ıcın gece saatlerinde lastiği ısıttıktan sonra virajlara gırıyorum daha bilinçli bi yönünü bulmam lazım yoksa du bakayım şimdi nolcak diyip girecem bariyerlere :D
-
Şunu unutma..dediklerimide deli cesareti bana bişey olmaz gibi algılama ama..
sakın kötü düşünme..bilim adamları açıkladılar bunu..pozitif düşünürseniz olaylar pozitif gerçekleşir...
yani..viraja girerken aha düşerim şimdi ben,gidiyorum bariyere filan gibi düşünmemelisin..
amaaaa bunun yanında bana bişey olmaz deyip bodozlama da dalmamalısın..teknikleri öğrenmeli şartların uygunluğunu kontrol etmelisin..sonrası ..başarı....
-
Arkadaşın göndderdiği linkde ki olayı dün gece yaşadım valla hatta linkde ki paylasımcı arkadsın kırmızı yazıyla yazdıgı " ULA DÜŞÜYORUZ GALBA " lafını sayıkladıgım bıle olmustu, görünce çok güldüm . Teknikleri denemede fayda var . Sonuçta motorun geometrisi bu yatar ve döner hızımızı koruyup düzenlice arttırdıgımız surece gideriz
-
Endişe ve Kafada bi ton şey olması buna sebebiyet veriyor.Motorsiklet kullanırken dikkatini dağıtmıyacaksın.
Gaz kesince virajlarda bendede sıkıntı oluyor ne alaka bilmiyorum ama gaz kesmeden çok rahat virajda oynuyorum motorla
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
bence düşmemizen neden olan etkenler bir tane değil
1. en önemlisi lastikler.. kaliteli lastiğimiz yoksa kayar çok basit
2. asfalt kalitesi dümdüz cam gibi olmuş asfalt yol tutmuyor malesef..
3. motoru doğru zamanda doğru hızda fren yapmadan yatırmak.. burda biz devreye giriyoruz, bunları doğru yaptıktan sonra işi 1. v2 2. maddeye bırakıyoruz..
4. hava şartları eğer hava soğuk ise lastiklerin ısınması geç olur hem verim alamazsın
-
SENARİST adlı üyeden alıntı
Endişe ve Kafada bi ton şey olması buna sebebiyet veriyor.Motorsiklet kullanırken dikkatini dağıtmıyacaksın.
Gaz kesince virajlarda bendede sıkıntı oluyor ne alaka bilmiyorum ama gaz kesmeden çok rahat virajda oynuyorum motorla
Birde benim viraj kastım 100 km üstü hızlarda girdiğimiz hayattan böyleee huuup diye bizi alacak virajlar . Virajda tabi ki gaz kesmek gıbı bişey yapılmaz da . Son 2 gündür arkadaşımla çalıştığımız virajlardan sonra gelişimi fark ettim ve . üst yorumda ki link gerçekten işe yarıyor
-
metin_006 adlı üyeden alıntı
bence virajada motorun kayma sebeblerinden en önemlisi lastiklerdir. kişi kendine ve makinasına güvenip motoru yatırabilir ama taş gibi çin malı lastik varsa altında isterse litrelik ss olsun şansı yok.tabi bende 100cc olduğu için öyle dip gaz falan yapmıyorum bu benim düşüncem. büyük cc olan arkadaşlar bilgilerini daha detaylı paylaşacaklardır.
benim motorumunda lastikleri fabrika çıkışlı yani kötü lastik döndüğüm tarafın ters yönüne hafif kaymalar yapıyo bunu hissedebiliyosunuz ama kontra tekniği denilen bi dönüş manevrası diyim onu yapıyorum o lastiklere rağmen yatarak dönüşler yapıyorum tabi yüksek cc lerde farklı olabilir ama kontra hepsinde aynı bu benim görüşüm . saygılar
-
En kötüsü viraja girdiğimizde yola mazot yağ vb. maddelerin dökülmüş olması.Hiç kurtuluşun yok.Olurda şans eseri düşmeden kurtulursan Allah'ın sevdiği kulusun demektir...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)