bazıları ilk defa bilmiyorum demiş hayret
neyse
sorunuzu ayrıntılı ve güzel bir şekilde açıklayayım;
yağlama sisteminin motor çalışınca çalışmasının nedeni motorun yağ pompasının kranka bağlı olmasından dolayıdır.
ayrıca silindirin içi hiç bir zaman (5-10yıl yatan araçlar hariç) kesinlikle yağsız kalmaz!!!!
silindirin içinde honlama çizikleri denen yağ tutucular vardır ve buralara motor stop edildiğinde hatta günlerce beklediğinde dahi yağ tutunur ve ilk çalıştırmada bu honlama çiziklerinin içindeki yağ ile sekmanlar silindire kuru kuruya sürtünmemiş olur yani motor hiçbir zaman yağsız çalışmaz.
eğer öyle olsaydı ticari taksilerin motorları yada özellikle şehir içinde işe gel git markete gel git olarak kullanılan araçların motorları kısa sürelerde sıkıştırma oranlarını kaybeder ve rektefiye ihtiyaç duyarlardı.
castrol'ün motor aşınmalarının yüzde 75'i ilk çalışmada olur demesinin sebebi yağın motor soğukken belli bir viskozite değerine ulaşamaması nedeniyledir.
yoksa dibe çökmesiyle fazla alakası yoktur yukarıda anlattığım gibi motor parçaları extrem süreler hariç(5-10sene gibi zaten bu sürelerde motor karıncalanır neyse buralara girmeyeyim) kısa süreler yatmakla yağsız kalmaz.
motorunuzda aşınmayı en aza indirmek için!!! orta sehbada mümkünse düz bir zeminde 1-2-3 dakika değil!!!!
yazın en az 5 DAKİKA kışın ise 7 DAKİKA hiç gaz vermeden çalıştırmaktır.
böylelikle yağ çalışma sıcaklığına ulaşacak ve yolda gazladığınızda yağın motosiklet parçalarındaki kapladığı yağ şeridi kopmayarak tüm parçaları saracak motor parçalarının aşınması en aza inecektir.
piyasadaki bi ...tan anlamayan cahil ve dandik race kullanıcıları makinaları genelde hep bu yüzden duman ederler kol yataklarında silindir içinde krank yataklarında vs.vs.tüm parçalarda yağ çalışma sıcaklığına ulaşamadığı için özellikle yüksek devirlerde yağlama şeridinde kopmalar olur ve motor acayip hızlı bir şekilde aşınır...sonra duyarız eee işte benim bi 600lük 4 silindir makina vardı 50.000 de şakırdamaya başladı başlar tabi.sen sidik marka yağ koy buz gibi motoru gazla sonra gel ağla.... race makinaları kötüle..
bu arada sakın yanlış anlaşılmasın bu dediklerim sadece race makinalar için değil tüm motosikletler için geçerli..
gelelim yağ konusuna yağ olarakta kesinlikle motosiklet yağı kullanın benim favori yağlarım ipone katana,motul,castrol power racing bu yağlardır.
benim için 1.sırada ipone nun katana serisi gelir ama diğer 2 markada kendini kanıtlamış oldukça kaliteli yağlardır.
ayrıca motosikletinizin service manuelinde yada kitapçığında yaşadığınız ortamın sıcaklık değer tablosuna göre belirtilen yağ numarasının dışına çıkmayın.10w 40 yazan bir motora 20 50 yağ koyup gezmek motosikletin yağlanmasında büyük sorunlara yol açar.
bu yüzden 10w 40 kullanılması gereken motosiklete 20w 50 araba yağı koyup işkence eden cahillere sakın ama sakın kulak asmayın.
bu dediklerimi yaparsanız motosikletiniz oldukça uzun ömürlü olacaktır.
amerikalı bir arkadaşım var jared kendisi oldukça bilinçli bir kullanıcı 04 model honda cbr600f4i motosikleti var ve bu motosikletle sanki bir gs miş gibi 200.000 mil 320.000 KM yaptı ve dahada geziyor belki inanmayaksınız ama üzerinde orijinal debriyaj balatası duruyormuş,son konuştuğumda orjinal motor bloğuyla motor yaptırmadan 360.000 km lerdeydi ve hâlâ daha gezmeye devam ediyor bunda 600f in sağlamlığı olsada en büyük faktör kullanıcı faktörü...
http://www.youtube.com/watch?v=gs8I8fYNNG0