Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motor aşınmalarının yüzde 75' i ilk çalışmada olurmuş ! (Castrol)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    agrasiwe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul - Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    slm arkadaşlar

    ne zamandır merak ettiğim bir konu, bir iki yerde de laf arasında sormuştum ama bir cevap alamamıştım.

    http://magnatec.castrol.com/tr/products/problem.html

    castrol' ün sitesinde bir bilgi var, hatta reklamlarında felanda kullanıyorlar bu bilgiyi, motor aşınmalarının yüzde 75' i ilk çalışma esnasında meydana gelirmiş, yağ dibe çöktüğü için, motor çalışıp yağ tüm parçalara gidene kadar, yağsız çalışan parçalar aşınırmış, aklıma takıldı, bunun için sürekli yağları geliştiriyorlar, acaba motor çalışmadan önce kontağı açınca, yapılan bir sistem motorun çalışmasından önce tüm parçaları yağlamaya başlasa bu sorunun önüne geçilmiş olmaz mı ? İlla motor çalışınca mı yağlama yapmak zorunda ! aklıma geldi, böle bişey olamaz mı.. gerçi düşünmüş olmaları lazımdı ama hani bana bişey söyleyin de şurda yanlışsın deyin çünkü motorun ömrünü bile bile yemek saçma geliyor. )
    mete_han bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Öyle bir sistem var mı bilmiyorum ama ben denemek içi şunları yapıyorum.

    Motoru sağa doğru yatırıyorum ve yağ olan haznenin camından bakıyorum, yağ koyulaşmış akışkanlığını yitirmiş ise soğuktan dolayı marşa basmıyorum. Motoru 2. vitese takıp koşturuyorum ve sonra debriyajı vurdururmuş gibi bırakıyorum ama kontak kapalı. Bunu 2-3 kere yapıyorum. Sonra çalıştırıyorum. Bunu yaptığım zamanlarda ilk vitese takışta olan atlama olmuyor mesela. Burdan yağlanmanın olduğunu anlıyorum. Belki çok faydası yoktur motor yine hasar görür, motorda cbr 1000r değil, yinede acıyorum kerataya.

  3. #3
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Konu hakkında çok bilgim yok fakat yatan motorda yağın dibe çöktüğü doğrudur... Castrol bununla ilgili olarak yağlarını sürekli geliştiriyor. Çan çin çon kullansamda, RR kullansamda hep kaliteli yağ markalarını tercih ediyorum şahsen. Sizde aynı şeyi yapın
    Ve çok çok önemli bir bilgi olarak;

    Motoru çalıştırdığınızda 2-3 dakika kadar rolantide çalıştırın. İyice yağlansın, ısınsın... Öyle hareket edin..

  4. #4
    scooboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul(İzmirli)
    Motosikleti
    Yamaha xj6N 2013
    Bu konuyu bende düşündüm. Malum yer çekimi hadisesi.Bu kadar zararlıysa %75 aşınma ciddi bir oran
    Hazneye biriken yağı motorun içine püskürten bir siste olsa ve yağlanmış olarak ilk çalışmayı yapsak.
    Demekki astarı yüzünden pahalı bir durum.
    Ama motoru çalıştırmadan başaşağı yapabilirsek 1-2dk sorunu çözerdik.

    Motoru 2. vitese takıp koşturuyorum ve sonra debriyajı vurdururmuş gibi bırakıyorum ama kontak kapalı. Bunu 2-3 kere yapıyorum.

    Kardeş ben motor boşta yağlama yapmıyor diye biliyorum. Yanlışmı?

  5. #5
    agrasiwe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul - Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    ilginç fikirler duydum ama faydalı olabilirde, kontağı açınca yağ pompası neden direk çalışıp yağlamasın ki. Bence yapılabilir, illa çalışması gerekmez, motoruda ters çeviremeyeceğimize göre, garip bir durum... aslında demin bir konuda gördüm, motor silk yağını motosiklette kullanılsa süper etkili olur ama kullanılamıyor işte, castrol felanda kullanalım ama onlarında etkisi bir yere kadardır bence... yani öyle bir yağ olacak ki, pistona kranka yapışcak kalcak

  6. #6
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Alıntı agrasiwe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilginç fikirler duydum ama faydalı olabilirde, kontağı açınca yağ pompası neden direk çalışıp yağlamasın ki. Bence yapılabilir, illa çalışması gerekmez, motoruda ters çeviremeyeceğimize göre, garip bir durum... aslında demin bir konuda gördüm, motor silk yağını motosiklette kullanılsa süper etkili olur ama kullanılamıyor işte, castrol felanda kullanalım ama onlarında etkisi bir yere kadardır bence... yani öyle bir yağ olacak ki, pistona kranka yapışcak kalcak
    Yağ pompası motordan(yanılmıyorsam direk kranktan) tahrikli olduğu için motor çalışmadan çalışmaz. Harici bir pompa ile bu iş çözülür mü ? çözülür ancak doğru kullanım ile yüzbinleri çok rahat gören makineler olduğu için buna gerek yok bence. Önemli olan bilinçsiz kullanıcıları eğitmek.

  7. #7

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    motor bosta yaglama yapmaz o nedenle yokus inerken benzinden tasarruf etmek icin bosa atmayin. 3 kurusluk kar edecegm derken motoru yagsız koymayin
    EKONOMİ bunu beğendi.

  8. #8
    by_q - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Motosikleti
    apache 2oo8
    Ben uzun sure kulanmadigim zaman motoru kontak kapali iken 1-2sefer ayak marşına basiyorum sonra calistiriyorum...

  9. #9
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Alıntı scooboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuyu bende düşündüm. Malum yer çekimi hadisesi.Bu kadar zararlıysa %75 aşınma ciddi bir oran
    Hazneye biriken yağı motorun içine püskürten bir siste olsa ve yağlanmış olarak ilk çalışmayı yapsak.
    Demekki astarı yüzünden pahalı bir durum.
    Ama motoru çalıştırmadan başaşağı yapabilirsek 1-2dk sorunu çözerdik.

    Motoru 2. vitese takıp koşturuyorum ve sonra debriyajı vurdururmuş gibi bırakıyorum ama kontak kapalı. Bunu 2-3 kere yapıyorum.

    Kardeş ben motor boşta yağlama yapmıyor diye biliyorum. Yanlışmı?
    Elim debriyaja basılı koşuyorum hızlanınca debriyajı bırakıyorum kompresör misali elimle bir nebze olsun yapmaya çalışıyorum. Yağ pompası zincire bağlı, debriyaja basılı durumdayken çalışmıyor ama debriyajı bırakınca çalışıyor. Benim denemelerim sonucu az birazda olsa yağlama yaptığından eminim. bunu yaptığım zaman ilk vitese takınca ileri atlama yapmıyor yada bunu yapmadan çalıştırırsam ilk 30 saniye motordan bardak tabak birbirine vuruyormuş gibi ses geliyordu ama bu söylediklerim -15, -20 derecede. Normal havalarda zaten yağ tamamen kendini bırakıp aşağı inmez. Yarı sentetik yağlar bile metal yüzeyde tutunma yaparlar.

  10. #10
    agrasiwe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul - Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    Alıntı hisvarlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ pompası motordan(yanılmıyorsam direk kranktan) tahrikli olduğu için motor çalışmadan çalışmaz. Harici bir pompa ile bu iş çözülür mü ? çözülür ancak doğru kullanım ile yüzbinleri çok rahat gören makineler olduğu için buna gerek yok bence. Önemli olan bilinçsiz kullanıcıları eğitmek.
    kesinlikle öyle ama, neden 200.000 km leri görmeyelim derdindeyim çünkü yüzde 75 ciddi bir oran değil mi ?

  11. #11
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    bazıları ilk defa bilmiyorum demiş hayret neyse

    sorunuzu ayrıntılı ve güzel bir şekilde açıklayayım;

    yağlama sisteminin motor çalışınca çalışmasının nedeni motorun yağ pompasının kranka bağlı olmasından dolayıdır.

    ayrıca silindirin içi hiç bir zaman (5-10yıl yatan araçlar hariç) kesinlikle yağsız kalmaz!!!!

    silindirin içinde honlama çizikleri denen yağ tutucular vardır ve buralara motor stop edildiğinde hatta günlerce beklediğinde dahi yağ tutunur ve ilk çalıştırmada bu honlama çiziklerinin içindeki yağ ile sekmanlar silindire kuru kuruya sürtünmemiş olur yani motor hiçbir zaman yağsız çalışmaz.

    eğer öyle olsaydı ticari taksilerin motorları yada özellikle şehir içinde işe gel git markete gel git olarak kullanılan araçların motorları kısa sürelerde sıkıştırma oranlarını kaybeder ve rektefiye ihtiyaç duyarlardı.

    castrol'ün motor aşınmalarının yüzde 75'i ilk çalışmada olur demesinin sebebi yağın motor soğukken belli bir viskozite değerine ulaşamaması nedeniyledir.

    yoksa dibe çökmesiyle fazla alakası yoktur yukarıda anlattığım gibi motor parçaları extrem süreler hariç(5-10sene gibi zaten bu sürelerde motor karıncalanır neyse buralara girmeyeyim) kısa süreler yatmakla yağsız kalmaz.

    motorunuzda aşınmayı en aza indirmek için!!! orta sehbada mümkünse düz bir zeminde 1-2-3 dakika değil!!!!

    yazın en az 5 DAKİKA kışın ise 7 DAKİKA hiç gaz vermeden çalıştırmaktır.

    böylelikle yağ çalışma sıcaklığına ulaşacak ve yolda gazladığınızda yağın motosiklet parçalarındaki kapladığı yağ şeridi kopmayarak tüm parçaları saracak motor parçalarının aşınması en aza inecektir.

    piyasadaki bi ...tan anlamayan cahil ve dandik race kullanıcıları makinaları genelde hep bu yüzden duman ederler kol yataklarında silindir içinde krank yataklarında vs.vs.tüm parçalarda yağ çalışma sıcaklığına ulaşamadığı için özellikle yüksek devirlerde yağlama şeridinde kopmalar olur ve motor acayip hızlı bir şekilde aşınır...sonra duyarız eee işte benim bi 600lük 4 silindir makina vardı 50.000 de şakırdamaya başladı başlar tabi.sen sidik marka yağ koy buz gibi motoru gazla sonra gel ağla.... race makinaları kötüle..

    bu arada sakın yanlış anlaşılmasın bu dediklerim sadece race makinalar için değil tüm motosikletler için geçerli..

    gelelim yağ konusuna yağ olarakta kesinlikle motosiklet yağı kullanın benim favori yağlarım ipone katana,motul,castrol power racing bu yağlardır.
    benim için 1.sırada ipone nun katana serisi gelir ama diğer 2 markada kendini kanıtlamış oldukça kaliteli yağlardır.

    ayrıca motosikletinizin service manuelinde yada kitapçığında yaşadığınız ortamın sıcaklık değer tablosuna göre belirtilen yağ numarasının dışına çıkmayın.10w 40 yazan bir motora 20 50 yağ koyup gezmek motosikletin yağlanmasında büyük sorunlara yol açar.

    bu yüzden 10w 40 kullanılması gereken motosiklete 20w 50 araba yağı koyup işkence eden cahillere sakın ama sakın kulak asmayın.

    bu dediklerimi yaparsanız motosikletiniz oldukça uzun ömürlü olacaktır.

    amerikalı bir arkadaşım var jared kendisi oldukça bilinçli bir kullanıcı 04 model honda cbr600f4i motosikleti var ve bu motosikletle sanki bir gs miş gibi 200.000 mil 320.000 KM yaptı ve dahada geziyor belki inanmayaksınız ama üzerinde orijinal debriyaj balatası duruyormuş,son konuştuğumda orjinal motor bloğuyla motor yaptırmadan 360.000 km lerdeydi ve hâlâ daha gezmeye devam ediyor bunda 600f in sağlamlığı olsada en büyük faktör kullanıcı faktörü...


    agrasiwe, MotorKafa, dockerengin ve 6 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #12
    agrasiwe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul - Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    Alıntı extrem_015 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bazıları ilk defa bilmiyorum demiş hayret neyse

    sorunuzu ayrıntılı ve güzel bir şekilde açıklayayım;

    yağlama sisteminin motor çalışınca çalışmasının nedeni motorun yağ pompasının kranka bağlı olmasından dolayıdır.

    ayrıca silindirin içi hiç bir zaman (5-10yıl yatan araçlar hariç) kesinlikle yağsız kalmaz!!!!

    silindirin içinde honlama çizikleri denen yağ tutucular vardır ve buralara motor stop edildiğinde hatta günlerce beklediğinde dahi yağ tutunur ve ilk çalıştırmada bu honlama çiziklerinin içindeki yağ ile sekmanlar silindire kuru kuruya sürtünmemiş olur yani motor hiçbir zaman yağsız çalışmaz.

    eğer öyle olsaydı ticari taksilerin motorları yada özellikle şehir içinde işe gel git markete gel git olarak kullanılan araçların motorları kısa sürelerde sıkıştırma oranlarını kaybeder ve rektefiye ihtiyaç duyarlardı.

    castrol'ün motor aşınmalarının yüzde 75'i ilk çalışmada olur demesinin sebebi yağın motor soğukken belli bir viskozite değerine ulaşamaması nedeniyledir.

    yoksa dibe çökmesiyle fazla alakası yoktur yukarıda anlattığım gibi motor parçaları extrem süreler hariç(5-10sene gibi zaten bu sürelerde motor karıncalanır neyse buralara girmeyeyim) kısa süreler yatmakla yağsız kalmaz.

    motorunuzda aşınmayı en aza indirmek için!!! orta sehbada mümkünse düz bir zeminde 1-2-3 dakika değil!!!!

    yazın en az 5 DAKİKA kışın ise 7 DAKİKA hiç gaz vermeden çalıştırmaktır.

    böylelikle yağ çalışma sıcaklığına ulaşacak ve yolda gazladığınızda yağın motosiklet parçalarındaki kapladığı yağ şeridi kopmayarak tüm parçaları saracak motor parçalarının aşınması en aza inecektir.

    piyasadaki bi ...tan anlamayan cahil ve dandik race kullanıcıları makinaları genelde hep bu yüzden duman ederler kol yataklarında silindir içinde krank yataklarında vs.vs.tüm parçalarda yağ çalışma sıcaklığına ulaşamadığı için özellikle yüksek devirlerde yağlama şeridinde kopmalar olur ve motor acayip hızlı bir şekilde aşınır...sonra duyarız eee işte benim bi 600lük 4 silindir makina vardı 50.000 de şakırdamaya başladı başlar tabi.sen sidik marka yağ koy buz gibi motoru gazla sonra gel ağla.... race makinaları kötüle..

    bu arada sakın yanlış anlaşılmasın bu dediklerim sadece race makinalar için değil tüm motosikletler için geçerli..

    gelelim yağ konusuna yağ olarakta kesinlikle motosiklet yağı kullanın benim favori yağlarım ipone katana,motul,castrol power racing bu yağlardır.
    benim için 1.sırada ipone nun katana serisi gelir ama diğer 2 markada kendini kanıtlamış oldukça kaliteli yağlardır.

    ayrıca motosikletinizin service manuelinde yada kitapçığında yaşadığınız ortamın sıcaklık değer tablosuna göre belirtilen yağ numarasının dışına çıkmayın.10w 40 yazan bir motora 20 50 yağ koyup gezmek motosikletin yağlanmasında büyük sorunlara yol açar.

    bu yüzden 10w 40 kullanılması gereken motosiklete 20w 50 araba yağı koyup işkence eden cahillere sakın ama sakın kulak asmayın.

    bu dediklerimi yaparsanız motosikletiniz oldukça uzun ömürlü olacaktır.

    amerikalı bir arkadaşım var jared kendisi oldukça bilinçli bir kullanıcı 04 model honda cbr600f4i motosikleti var ve bu motosikletle sanki bir gs miş gibi 200.000 mil 320.000 KM yaptı ve dahada geziyor belki inanmayaksınız ama üzerinde orijinal debriyaj balatası duruyormuş,son konuştuğumda orjinal motor bloğuyla motor yaptırmadan 360.000 km lerdeydi ve hâlâ daha gezmeye devam ediyor bunda 600f in sağlamlığı olsada en büyük faktör kullanıcı faktörü...


    http://www.youtube.com/watch?v=gs8I8fYNNG0

    Mükemmel bilgiler için çok teşekkürler

  13. #13
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    eğer motorunuzda yağ filtresi varsa çek valf sistemi olan yağ filtresi kullanabilirsiniz..
    motor bloğunun aşasından gelen yapı yukarı iletir stop ettiğiniz zaman yukardaki yağın aşşağı inmesini engeller..

    bir başka çözüm ise motor soğukken kesinlikle yüksek devirlere çıkmıyoruz en azından 1-2 dakika motoru çalıştırarak motorun tüm parçalarının yağlanmasını sağlamalıyız

  14. #14
    maxiscooter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2013
    Şehir
    K.K.T.C.
    olaya birde şu açından bakmak gerek.bu motorlar üretilirken büyük ar-ge lerle bizim aklımıza gelmeyecek şeyleri bile varsayıyorlar ve denemeler yapılarak motorlar son halini alıyor.düzgün bakıldığı takdirde yüzbinlerce km hizmet etmekte.bu aşınmaları genel ömrüne göre hesaplayıp gereksiz küçük görüyorlarsa motora ek yük olacak(hem ağırlık hem masraf)ekstra bir yağlama vb bir sistem kullanmıyor olabilirler.zaten bakımları düzgün yapılıp yine düzgün kullanılan bir motorun ömrü gayet uzun.normal bir kullanıcı bunlara dikkat edip o aşınmaları düşünmeden rahatlıkla kullanabilir..

  15. #15
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Alıntı agrasiwe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mükemmel bilgiler için çok teşekkürler
    ne demek yeter ki karşıdaki insan değeri bilsin ben elimden geldiğince anlatamaya çalışırım.

    bu arada arkadaşlar şeyi yazmayı unutmuşum yazın motosikleti beş dakikadan fazla durduğu yerde çalıştırmak aragaz vermek vs. egzoz sisteminizin sararmasına yol açar sonra demedi demeyin... ben bunun için motosikletin saatini kullanıyorum saat kaçsa üzerine 5 dakika daha koyuyorum ne eksik ne fazla çalışmış oluyor tam ayarında oluyor kerata.
    agrasiwe bunu beğendi.

  16. #16
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    motor zaten soğukken yağsız kalmıyor.önemli olan yağın ısınıp çalışacağı sıcaklığa gelmesi,bunun içinde rölantide bir süre çalıştırıp bekliyoruz,motor ısınmadan yola çıkmıyoruz.ama bence bu da zararlı

    yağ pompası hareketi kranktan aldığı için ben motor ideal sıcaklığa gelene kadar çalıştırdığım gibi rölanti devirlerine yakın kullanıyorum.2000 devirleri geçmeden 1 km civarı gidince kendine geliyor zaten

    200.000de aldığım aracı 300.000e gelene kadar böyle kullandım. 0 km aldığımız aracıda 200.000 km lere kadar böyle kullandık bir sorun yaşamadık
    Ahmet Abi ve agrasiwe bunu beğendiler.

  17. #17
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    özellikle soğuk havalarda,motoru çalıştırmadan 20-25 sn marşa basıp sonra ateşlerim.Zaten yağ lambası da belli eder durumu.

  18. #18
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Ben her sabah 2 3 dk rolantide çalıştırır öyle hareket ederim,castrol kullanıyorum 1000 1500 km de bir değişirim yağını.

  19. #19
    arslan26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Honda NC700XA
    Arkadaşlar ben motorun yagını hemen hemen 1000 km de değiştiriyorum fakat yağın renginde çok az bir değişme oluyor değiştirmesen aynı yağ ile rahat 4000 km yapılır, şimdi yağ parasından kaçmıyorumda boşunamı yağı erken değiştiriyorum diyede sormadan edemiyorum
    agrasiwe bunu beğendi.

  20. #20
    Ahmet Abi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Motosikleti
    Subaru Xv
    Bilgisayar parçaları için de aynı durum geçerli. Sistemin uzun süre açık kalması, sistemin sık sık açılıp kapanmasından daha az zararlıdır.



    Benim emektar 3 aydır açık. Varmı arttıran?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)