Iki yildir bu tip motosiklet kullaniyorum, hiç lastik degistirmedim.
Yedek lastik de yok zaten.
Neyi degistiricen?
Ha servis degistirdi tabi hem de iki kez.
Ama bunun teker kolay sökülüyor, senden az para alalim demediler.
Iki yildir bu tip motosiklet kullaniyorum, hiç lastik degistirmedim.
Yedek lastik de yok zaten.
Neyi degistiricen?
Ha servis degistirdi tabi hem de iki kez.
Ama bunun teker kolay sökülüyor, senden az para alalim demediler.
belki pitstop ta zaman kazanmak istemişlerdir
Yorumlar çok hoş
italyanlar işi biliyor
Mono maşanın tek amacı frenlemeyi daha merkezi bir yere alarak fren sırasında motosikletin sağa sola çekmesi yada arka lastiğin kitlenmesini engellemekti. Daha sonra lastik değiştirmek, zinciri ayarlamak, egzostu çıkarmak gibi işlemlerin çok daha kolay olduğunu fark ettiler.
O yüzden mono maşa olan motosikletlerin arka jantları arabalardaki gibi içeri doğru kıvrımlı olur ve tam denge merkezinin ortasında disk olur.
Ayrıca bazı motosikletlerin ağırlık dağalımını düzeltmek amacı ile de başvuruluyor bu yola.
1200gs'de sola egzost sağda maşa var.
Aynı şekildede Ducati gibi firmalar da dengeyi sağlamak amacı ile maşanın ters tarafında daha çok ekipman bulunduruyor. bkz: Ducati Diavel.
Sadece şekil için değil yani, hafiflik için olmadığı da kesin. Denge, fren, viraj kabiliyeti ve erişim kolaylığı için. Daha ne olsun.
O yüzden napıyoruz, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmuyoruz.
Daha iyi fren olayına kafam yatmadı benim... "Tam denge merkezinin ortasında" teker ekseni değil de fren diski mi var yani? Çift maşalı salıncaklarda arka frenleme daha dengesiz diyebilir miyiz emin değilim. Her zaman döner GP'ye bakarım. Frenleme performansı yada dengesi ile alakalı bir durum olduğuna aklım yatmıyor.
Ayrıca Diavel dahil neredeyse tüm tek kollu salıncaklarda; maşa, fren sistemi(kablolar,kaliper,disk)ve aktarma organı(zincir vs,) hep aynı tarafya. Diğer taraf tamamen boş bırakılmış. Egzoz bağlantısı arka kuyruktan yapılıyor, denge olarak egzoz kullanıldığını sanmıyorum. Arka maşa ve üzerindeki herşey tek tarafta. Bu durum da bir dengesizlik yaratmıyor demekki. Bağlantılar yeterince rijit ve düz ise tek kollu yada 3 kollu olması denge açısından da farketmez bence.
Ha egzozu genel olarak motorun sağ-sol ağırlık dengesini sağlamak adına tek kollu maşanın ters tarafına alındığını kastettiyseniz o olabilir. Zaten öteki tarafta yerleştirilecek pek bir yer kalmamış da olabilir.
Neyse genel olarak görselliğin dışında benim kafama pek yatmadı bu teknik konular.
Bu konuda bildiğim tek birşey var, oda çok karizmatik göründüğü.
Olayi sadece italyanlara göre yorumlamayin arkadaslar.
Mesela benim makina bir japon.
Kendisi suna benziyor.
Diger taraftan bakalim.
Mesajım bulunsun
o kadar uzun bir renk bilmiyorumki ben...
sanırım bukelamun gibi motosiklete sahipsin..
ayrıca üstteki mesaja attığım smile gurubu da yok..neler oluyor yahu ...
Ulem aslinda fena fikir degil ha
Yapsam mi acaba öyle bisey
Yarisi siyah yarisi beyaz da mont alirim, acaip olur.
beyaz tarafından bakınca aynalar da görünmüyor abi...
bi tarafdan apaçi mi yani
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------
sen deseydin ya abi...
benim sondaj kamyonumda makinayı teraziye almak için ön ve arkalarda liftler var...
bunların sayesınde hep pazarlık şansım oldu...
benim viragoda ruhsatta çift renk yazıyordu..
ister kırmızı beyaz ister yeşil kırmızı..pembe mor bile olabilir..renkten eser yok ama iki renk var...ne istersen nasıl beğenirsen....
dediğini yaparsan montuda önden kırmızı arkadan sudayeniboğulmuşördekbaşıyeşili yapman lazım ama..hiç görünmezsin o zaman üstünde....
teknik kısmını bilmesem de görünüşü çok hoşuma gidiyor.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)