Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

A2 DİREKSİYON SINAVI - Şubat 2014

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Aralık 2013
    Şehir
    Beşiktaş
    Arkadaşlar merhaba,
    1 Şubat sabahı A2 Ehliyet için direksiyon sınavına girdim. Özellikle yeni sınav yonetmeligini bilmeyen / merak eden arkadaşlar icin yaşadıklarımı aktarmak istiyorum.


    Sabahın köründe Ayazağa'daki sınav parkuruna gittim. Saat 8.30'da başlayacak olan sınavım için denetmenler gelmeden 10-15 dk parkurda antreman yapmak istedim. Sağolsun kurs yetkilileri buna izin verdi ve sınava gireceğim motorla parkuru turladım.


    1. Aşama;
    Denetmenler tam saatinde geldiler, gerekli evrakları imzaladım. Sonra motora binişe hazırlanmamı istediler. Kurs yetkilisi gereken tüm ekipmanları bana verdi ve yelek giymeme kask takmama yardımcı oldu. (Bu arada denetmenler arabanın içinde takılıyorlar.)

    Ek olarak trafiğe cıkılacagindan kulaklık takıldı. Bu kulaklık sayesinde kurs yetkilisi ve denetmenler araba ile kursiyeri takip ederken sağa dön sola dön diyorlar.

    Sonra kurs yetkilisi motoru parkurun başında çalışır halde bana teslim etti. Hemen aynalarımı kontrol ettim. Sol ayagim yerde motoru rahatça kaldırdım. 10 metre ileride bulunan 3.5 - 4 metre uzunlugundaki yere monte edilmiş platforma çıktım ve cıktıktan sonra karşıya bakarak / gaz vererek ilerledim. Bu sayede platformdan düşmeden rahatca gectim.

    Bu platformu gectikten 1-2 metre sonra donuşe basladım. (Donusler sirasinda ayagimi hic yere koymadım fakat bu önemli degil. Motora güvenmeyen, kendinden emin olamayan arkadaslar mutlaka ayaklarını yere sürerek donus yapsinlar.) Sayısından emin olmamakla birlikte 5-6 kukanın arasından (gayet serin kanlı ) geçtim. Tekrar donus yapıp az önceki gibi demir platformun üzerinden gectim. Kukaları tamamladım. Gaz kesip, debriyaja basıp durdum, sol ayağımı yere koydum.

    (Tüm bunlar olurken denetmenlerden biri park halindeki arabanın icinden beni izledi. Diğer denetmen ise ayakta gayet dikkatli sekilde hareketleri takip etti.)

    Buraya kadar anlattığım sınav süreci 10 dakika sürmedi.


    2. Aşama;
    Sınavın ikinci bolumu ise beklediğimden daha kolay oldu. Fakat bu tamamen şans zira benim sinava girdiğim parkur hem güvenli hem de çok kolay bitirilebilir bir yerdeydi. Her sınav bölgesini birkaç sürücü kursu kullanıyormuş. (Bugun başka bir kurstan sinava giren arkadaşım parkurlarının çok uzun olduğunu söyledi.)


    Trafiğe çıkış sınavında kurs yetkilisi ve denetmenler araba ile beni takip ettiler. Kurs yetkilisi sürekli olarak telsizden sağa sola dönmemi söyledi. Sınav yaptığımız yer sabah saati olması nedeniyle biraz yogun bir trafiğe sahipti fakat yol yeterince geniş olduğundan sıkıntı yaşamadım. Yaklaşık 800-900 metre bir yol yaptım. Şansıma trafik ışıkları hep yeşildi . Trafik parkuru bittikten sonra birinci sınavı yaptığımız alana tekrar girdim. (Sinyalleri vermeye dikkat edin.) Bu aşama ise 7-8 dk sürmedi.

    Motoru kurs yetkilisine teslim edip, arabadan henüz cıkmamıs olan denetmenlerin yanına gittim. Tesekkur edip kimliğimi aldım. Benden 10-15 dk parkurka beklememi rica ettiler. (Yönetmelik gereği her sınav 30 dk sürmeli gibi bişey dediler.) Tabiki bekledim

    Kurs yetkilisinden onay alıp parkurdan ayrıldım. Akşamüstü sınavı gectigimi ilettiler. (Sonunda alacagim ehliyeti )


    Ozetle;
    A2 Ehliyet sınavına girmek isteyen arkadaşlar için aşağıdaki önerileri sıralıyorum. Lütfen tecrübeli arkadaşlar yorumda bulunsunlar.
    • Kurs seçerken parkuru da sorun. Mümkünse gidin görün.
    • Eğer hiç vitesli tecrübeniz yoksa mutlaka 2-3 saat ders alın. (Bu ancak sınavı gecmenize yeter. Ben ders aldım.)
    • Mümkünse parkura gidip sınav provası yapın.
    • Denetmenlerle diyaloga girmekten cekinmeyin.
    • Kurs ekipman (kask vs) vermiyor olabilir. Bundan emin olun ve sınavda hazırlıklı olun.
    • Kursa direksiyon dersi için baskı yapın. Onların işi bu. (Bazı arkaşlarımin hiç derse gitmediğini biliyorum.)


    Benden bu kadar. Biraz uzun anlattım fakat tüm detayları aktarmak gerekiyor diye düşünüyorum. Her kursun/parkurun/denetmenin kendine özgü kuralları olduğu gerçekmiş onu anladım.

    Benim için sırada motor seçimi var
    Umarım herkes rahatça ehliyetini alabilir.

    Okuyan arkadaşlara teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Eğer motoru güzel kullanamasaydınız o 15 dk sizi bekletmeyip parkurda tur attırdıktan sonra karar verirlerdi.Bana 2. turu bile attırmadılar arkaşıma 30 dk doldurman lazım gibi bişey söylediler o 30 dk ı doldurdu sonuç oda bende ehliyeti aldık.
    Üç silindirli olsun maket olsun...

  3. #3

    Üyelik
    09 Aralık 2013
    Şehir
    Beşiktaş
    Hocam ikinci bir tür yapmadım zaten. Slalom parkuruna ek olarak trafik parkurunu yapmak zorunlu. Denetmenin kararı değil yani

  4. #4
    Baraza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2013
    Şehir
    SAMSUN
    Motosikleti
    CBR 125R
    Vayy bee ben ağustosda girmiştim sınava,6 kukanın arasından slalom yapıp almıştım,şimdide birşeyler değişti gibi göstermeye çalışmışlar değişmeyen tek şey gene zihniyet..

  5. #5
    serdar23_Bilgem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2006
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    BMW R 1200 GS Adventure
    Sürücü kursları, işlerine gelmediği için sınav öncesi eğitim çalışması yaptırmıyorlar. Sınav öncesi eğitiminizi mutlaka talep edin. Sizi araçla takip edecekleri güzergahı test edin. Aksi takdirde küçük bir tereddütünüz sınavı kaybetmenize yol açar.İlave sınav için tekrar harç yatırırsınız.

    Üzerinden geçtiğiniz platformu merak ettim. Keşke fotoğraflasaydın. Sınavın yarım saat sürmesi mecburiyeti de ayrı bir komedi. Sınavı yapan iki görevliyi denetleyen iki Milli Eğitim denetmeni (müfettiş) tahsis ettikleri için erken bitirenler varış yerine gelmeden sağa çekip bekliyor ki vakit tamamlansın.

  6. #6
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Vay be baya baya zorlaşmış sınavlar. ben 5-6 sene önce aldım. Dümdüz bir alanda iki tur attığında tamam hadi geçtin sen diyorlardı

    Hayırlı olsun.

  7. #7

    Üyelik
    03 Eylül 2013
    Motosikleti
    RKS Titanic 150
    HEr denetmen kafasına göre gezdiriyor herhalde :D Benimkinde o platformun üstünden geçip geri geliyordun sonra kukaların arasından geçiyordun geri geliyordun sonra tekrar platformdan geçiyordun sonra tekrar kuka ... böyle böyle 15dk dolandırdılar. Sonra caddeye çıktık güzergah 3-4 km gidiş geliş toplam 7-8km. İşte benim aletin gösterge bozukmuş ben 50km/h ye çıkmaya çalışırken arkadan selektör geldi (bizde öyle kulaklık mulaklık yok neymiş o :D) sağa sinyal verdiler, 1km felan gittim geri sınav yerine götürdüler, adam hız sınırını aştın kaldın demez mi! şaşırdım öyle mal gibi kaldım, sonra her binen gösterge bozuk diyince geçtim şükür (:

  8. #8

    Üyelik
    26 Aralık 2012
    ben ekimde girmiştim motoru kaldırıma vurduğum için kalmıştım scooterdi 2 hafta önce vitesli ile girdim sadece platformdan rahat geç gerisi kolay

  9. #9

    Üyelik
    21 Şubat 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBX 250 Twister
    o değil ben toplasan 100 m sürmedım kafama kask bile takmadım şaka gibi yaa nerden nereyeee

  10. #10
    Afyonlu_Cash - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2014
    Şehir
    AfyonKarahisar Ataköy
    Motosikleti
    Lifan Tay 100 - Şahin S (95 model )
    ben sınavına girdim sadece dubaların arasından geçip birde 8 attım. Sonra sınavı geçtin dediler. Bence Debriyajlı motor kullandırmaları Bana anormal Geliyor
    Hiç bilmeyen İçin Sıkıntı. Ben Senelerdir Motor Kullanıyorum Ama Toplasanız 1-2 kere debriyajlı kullandım. Ama Allahtan bizim kurs cup Kullandırdı

  11. #11

    Üyelik
    27 Kasım 2013
    Motosikleti
    KTM Duke 200 ABS '14
    Bende bugün girdim sınava platform dışında zorlayan birşey olmadı. Trafik vesaire gayet rahattı. Ama platform hayattan bezdirdi sanırım ileri değilde platforma bakılı kaldığım için. En son bi son 10 cm de indim platformdan kabul ettiler. Girecek arkadaşlar platforma çalışsın gerisi kolay.

  12. #12
    hasanrs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Asya AS 150 T1 7k, SYM GTS250i Evo16k, Yamaha R25
    Platform benim de kafama çok takılıyor. Bugün ders aldığım hoca sınavın uzun sürdüğünü söyledi. Hatta sınavı bir müfettiş geldi ve denetledi.

  13. #13

    Üyelik
    27 Kasım 2013
    Motosikleti
    KTM Duke 200 ABS '14
    Alıntı hasanrs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Platform benim de kafama çok takılıyor. Bugün ders aldığım hoca sınavın uzun sürdüğünü söyledi. Hatta sınavı bir müfettiş geldi ve denetledi.
    Dostum sanırım işin püf noktası platforma değil karşıya bakmak birde uyarayım düştükten sonra platformdan tekrar üstüne çıkmaya çalışma yanından yere düşersin. Bir bayanın başına geldi bugün.

  14. #14
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    Benim sınavda trafiğe bile çıkarmadılar yahu! Ayrıca dizlik yelek falan vermişler. Bravo valla.

  15. #15

    Üyelik
    02 Şubat 2014
    Ben de bugün sınava girdim.
    Sınav kagıdında yazan zaman da başladık ve yarım saat dolu dolu geçti.Parkurda 9-10 tur attık (her seferinde platform dahil) daha sonra önde bir görevli motosikletle arkada bizler(3 veya 4 kişilik grup halinde)trafiğe çıktık.Sanırım 1 KM den biraz fazla dolaştıktan sonra tekrar parkura dönüp 5 dk lık mola sonrası parkurda 2-3 tur daha attık ve sonrasında düzgün stop-park takibi ile sınav sona erdi.Sanırım en sıkı döneme biz denk geldi.Bu derece ciddi bir sınav beklemiyordum.Platform bence korkulacak birşey değil. Çalıştıgımız platformdan biraz daha kısa ve genişmiş gibi geldi bana.9-10 kerede hiç düşmeden geçtim.Tecrübesi az ama bisiklet tecrübesi fazla olan arkadaşlara (benim gibi) bir ipucu.Motosiklet biskletten çok daha fazla stabil dengeye sahip ama vucut açınızı değiştirmek yoluyla motora fazla yön tayini yapamıyorsunuz.Bunun bilincine varınca olumlu ama farkında değilseniz de olumsuz bir özellik olduguna , dikkatinizi çekerim.

  16. #16

    Üyelik
    02 Şubat 2014
    Motosikleti
    Honda Cbr 250 R
    Selamlar arkadaşlar bugün bende sınava girdim sınav yeri izmir evka1 kapalı pazar yeri yanında idi.Baştaki arkadaşın anlattığına benzer bi durum vardı yanlız burda kulaklık yok güzerdahı ezberlemeniz gerekiyor ben arabamla 2 3 tur atıp anca öğrendim yaklaşık 4 5 km.Önce yine dubalardan geçip 8 çiziyorsunuz ve platformdan geçiyosunuz buralarda hata yaparsanız direk sınav bitiyor.Sonra trafiğe çıkıp güzergahı tamamlıyorsunuz.Sinyaller ve kontroller çok önemli.Güzergahı karıştırırsanız da kalıyorsunuz.Ama çok korkulacak birşey yok ben ilk defa motora bindim sınavdan önce 1 saat platformların arasında turlayıp rahat geçtim.Tabi benim araba kullandığımdan trafik tecrübem vardı açıkçası,sağa sola sinyale hakimdim.Benden önce 3 kişi sınava girdi biri geçti hatta biri motoruyla geldi 4. girişiymiş platformda düştü.Platformda geçerken dik oturup dizleri denge için açarsanız sorun olmuyor.Diğer eklemek istediğim şey ben cub dedikleri debriyajsız bi motorla sınava girdim kendi motorunuzla giremiyormuşsunuz bakanlık onaylı motor gerekli.Fakat kursa yazlırken vitesli tecrübeniz çok yoksa motor markasını sorun çünkü onla sınava giriyorsunuz.Cub olanları tercih edin işiniz bir nebze kolaylaşır.Şimdiden tüm adaylara başarılar.

  17. #17
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    ben de dün sınavda denetmendim,9 adaydan biri 8 çizemedi,diğeride duvara tosladı.. duvara toslayanın sınavını durdurduk bize dönüp ne oldu hocam bittimi dedi
    Diğer adaylar kusursuz sınavı tamamladı . denetmen olarak motosiklet için 30 dakikanın çok olduğunu düşünüyorum. 20 dk izmitteki parkur için yeterli..
    vesselam..

  18. #18

    Üyelik
    09 Aralık 2013
    Şehir
    Beşiktaş
    Bitti mi diyeni merak ettim hocam

  19. #19

    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 390
    bizim sınavda denetmenlerin E ve B ehliyetleri vardı. buna kaç puan veriyorsunuz?

  20. #20
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    A2 ehliyetlerinin olmamasınımı soruyorsun?
    Evet Görevlendirmede a2 olanlara öncelik veriliyor fakat yeterli denetmen olmadığı zaman bu iş için 120 saat eğitim almış öğretmenlerimiz görevini kusursuz yaparlar.Zira Motosikleti siz kullanıyorsunuz ve denetmen gözle uygulamayı takip ediyor vesselam..


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)