Cem şöyle bir yazı var;
''bazı susturucuların negatif basınç oluşturacak şekilde
tasarlandıkları ve böylece supap bindirmesi zamanında
silindire giren karışımın egzoz gazını sürükleyerek silindiri
daha rahat terk etmesini sağladığı ve bunun sonucunda
motordan daha yüksek güç elde edilebildiği ifade edilmiştir
[33]. Ayrıca, devir arttıkça susturucunun bu olumlu etkisinin
git gide azalmasının sebepleri ise, egzoz debisinin artması
sonucu susturucunun uyguladığı geri basıncın artması ve
motor devrinin artmasına bağlı olarak supap bindirme
süresinin kısalması nedeniyle egzoz gazının silindiri düşük
devirlerdeki kadar rahat terk edememesi sonucu yanmanın
bir miktar kötüleşmesidir. '' Yani üst devirlerde egzoz gazlarını uzaklaştırmak zorlaşıyor, bunun sonucu olarak da yanma verimi azalıyor. Bu da yakıt artışı sağlıyor.
O bi ton para verilen egzozların düz boruya göre tek avantajı sesi makul ve kulağa hoş gelecek şekilde vermesi midir benim merak ettiğim o