Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konumuz Egzoz

    REKLAM ALANI
  1. #21
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Merak ettiğim bir şey var ise kendim söküp takıyordum. Benim elim yatkındır. Elektronik olsun veya başka şeyler olsun... Söker bakarım, nedir-ne değildir anlamaya çalışırım...

    İtiraf ediyorum ! . .

    Wd-40'ı keşfettiğim zamanlar balatalardan gelen ciyaklama sesine gıcık olduğum zamanlarda... Balatayı komple wd-40 ile yıkamıştım. Tabi frenler gitti direk

    Gaz yağı filan kurtarmadı hiç bir şey. Balataları çöpe atmıştım daha sonra
    Dediğim gibi deneme-yanılma ile işi çözdüm. İyi kötü RR'ı söker toplarım şimdilerde

    Şimdi düşündümde hangi akla hizmet ile balatalara wd-40 bulaştırdım diye sordum kendime...
    CEM. ve Nomad_41 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    Dün Cem kardeşimle Wassap üzerinden konuştuk ucundan bu konuyu Biraz da ben paylaşayım Tam konu ile alakalı olmayacak ama...

    Modifiye işine biraz ilgim biraz da aşinalığım var.Bahsedeceğim sıralı 4 silindir SS ve Naked tipli performans makineleri için geçerli.Yani bilgim bunun ile kısıtlı.

    Sadece son susturucu(ki ilki yok nasıl son susturucu ise ) yani "Tüp" değiştirmek çok büyük güç farkı oluşturmuyor.

    Örnek verirsem; kendi motosikletimde şu an Yoshi Trc var.Son susturucu.Yakıtım şehir içi arttı uzun yolda ise belirgin şekilde azaldı.Ses yapıyor.Alt devirlerim-4000rpm altı bayağı 4000-6000rpm arası az şekilde- farkedilir derecede ölü.Tam tersine üst devirlerim ise farkedilir derecede güçlü.Yani motosikletin beygir tork dağılımı değişti.Alt devirin ölmesi 1k iken üst devirin canlanması 3k.Yani aradaki kayıp az kazanç çok.

    Yani orjinal egzoz ile 100km yolu 8000rpmde 5.5lt ile giderken şu an 5lt ile gidiyorum(aynı benzinlik aynı gün aynı pompacı,Shell Turgutlu.Yapılan yol Bağyurdu Salihli arası gidiş-geliş tam 100.4km)

    Fakat ben bunun ile yetinmedim ve güç istedim.Öyle ise ne yaptım ?

    İlk işim secondary modul ve power commander almak oldu.E-bay'den bile zor buldum secondary modulü...Ardından komple header ile ful sistem yapmak istedim fakat 2000dolar gibi bir ücret gerekliydi.Bende aynı blok yapısına sahip Zx9R'ın yoshi headerını buldum,2. el Biraz tadilat(aslında biraz değil bayağı uğraştırdı ) ile motosikletime monte ettim.

    Sonra hava filtresi değişimi ve en son olarak üst devirlerde yakıt ve güç farkı için iridium bujiler.

    Niye yaptım bunları ? Ateşleme,yakıt-hava karışımım yeni emisyon değerlerine uygun hale gelsin,gerçek performans artışı oluşsun diye.Tabi bu iş iyi bir usta ile yapılmalı orası ayrı.

    Gerçek anlamda performans artışı ve güç için sadece egzoz veya pc sm gibi elektronik aparatların takılması yeterli değildir.Bu işler komplike halde set olarak yapılmalı ve iyi bir ustanın dyno tepesinde yeni map'i sürekli kontrol etmesi gerekli.

    Başta yaşadığım sıkıntıları Cem,Sodalimon Emre abi ve Oğuz iyi bilir

    Uzun oldu kusuruma bakmayın
    CEM., Nomad_41 ve tr_select bunu beğendiler.
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)

  3. #23
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Cevap için teşekkürler, gayet ayrıntılı. Egzozla uzun yolda yakıt düşmesi şaşırtıcı, genel bilinenin aksi bir durum ama bana mantıklı geliyor.
    Yazının özeti yoshi, two bro, leo vince vs (butun modifiyeler sonunda) arasında çok küçük farklar var. Peki düz boru veya piyasadaki ucuz egzozlarda aynı veya yakın oranda fayda sağlar mı, benim asıl merak ettiğim bu bunun cevabını da dyno sonuçları olmadan vermek güç sanırım


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)