Arkadaşlar dönüşlerde düşük hızlarda dar alanlarda U yaparken ağırlığı motosikletin eğildiği daha doğrusu gidonu çevirdiğimiz yöne mi vermeliyiz örneğin sola dönüyorsak kalçayı ve vücudu sola mı veriyoruz yoksa tam ters yönemi veriyoruz ağırlığı?
Arkadaşlar dönüşlerde düşük hızlarda dar alanlarda U yaparken ağırlığı motosikletin eğildiği daha doğrusu gidonu çevirdiğimiz yöne mi vermeliyiz örneğin sola dönüyorsak kalçayı ve vücudu sola mı veriyoruz yoksa tam ters yönemi veriyoruz ağırlığı?
Ben bunu denemek istedim az kalsın yere yapışıyordum zor topladım. Ben döndüğüm yöne veriyorum
Motordan inip elle döndürüyoruz
Sola dönüş yapıyorsan. Kalçayı sağa dogru atıyor. Sol elin düz oluyor bastırıyorsun kırmıyorsun elini. Sağ el normal kırık Ters etki. . Dönüş yapacagın yere boynun dik bakışların kademeli hızın sabit. Ön frenı unutuyor . Arka freni kombineli basarak dönüyorsun. ( Honda güvenli sürüş viraj teknikleri ).
Youtube'danda izleye bilir ogrene bilirsin
Dönüşleri anlatıyo burda: http://www.youtube.com/watch?v=Q00L82XIeYU
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir.
Ehliyet: A2 (01.10.2015)
Motosiklet: 125 Mh Drift
Eğer imkanlarınızda varsa . Akrif kullanıcı bile olsanız eğitimleri öneririm. Hondaya şahsen gittim . Memnun kaldım Fiyat olarak eğitimler genel olarak pahalı . Gerek gis akedemi gerek art oto vs . Hondanın ağı güzel. Servisle alıyor kahvaltı yerıyor çay kahve. öğle yemeği ve servisle ikametinize geri götürüyor . Çalıştıkları alanda ki asfalt çok kaliteli. CBF 150 ve Üst seviyeye goru CBF 1000 lerle verilen eğitimlerde çok keyifliydi . Düşme korkun yok düşsende kimse neden düştün motora zarar verdin demez . Düşceksin ki orda yarın birgün ülkemizin dandik asfaltlarını öpmemeyi ogrenicez . Şahsen hondaya gittim . Şuan tekrar bütcemi biraz toparlayıp 1e1 eğitimler almayı düşünüyorum. BMW nin eğitimi veyatta a.r.t oto ola bilir . Eğitim şart
3 Farklı stil var 1.Motoru hafif yatırırsın sen motordan daha çok yatarsın(diz kapağını açarsın racing stili) bunu sakın deneme
2.Motorla sola döneceksen,motoru sola yatır kalçanı hafif sağa yatır.(Keskin ve kısa dönüşlerde bun bu şekilde dönerim genelde)
3.Motorla ne tarafa döneceksen motorla kendin bir bütün gibi davran,sola yatırıyorsan motoru sen aynı derecede sola yat(uzun virajlarda ideal)
Hangi tarz döneceksen döneceğin yere bakmayı ihmal etme
Arkadaşlar yanlışım varsa düzeltebilirsiniz.Bende bu bilgileri internetten öğrenip uygulamaya geçirdim şimdilik ters bir durum olmadı ama yanlış uyguladığım bir şey varsa düzeltmeye hazırım
Bɑzı insɑnlɑr yɑğmuru hisseder, bɑzılɑrı ise sɑdece ıslɑnır.
Bildğim kadarı ile dönülecek yere bakmak yeterli sarkma vb. gibi bişey söz konusu değil.
U dönuslerinde viraj olabildigince dar alınır ayagımızı dönecegimiz tarafa dogru yere biraz sündürürüz sonra debriyaj gaz iliskisi ile u dönüsünü tamamlamış oluruz "d
Sitesinde bütün fiyatlar mevcut genede söyliyim.
1. seviye . ilk adım motorla ilk temas . ( 2 gün sürüyor 9 da ders baslıyor 4 de ders bitiyo . 425 tl )
2. seviye . tekrar 2 gün sürüyor ( 425 tl )
3. seviye 1 gün sürüyor cbf 1000'e geçiliyor motorlar cbf 150 den . Burası işin zevkli kısmı altınızda 1000 cbf var 350 tl olması gerek . öyle gidiyor
Ayagi kesinlikle yere surtmeyin der guvenli surus teknikleri. Bildigim kadariyla motorun dondugu tarafin tersine dogru hafifce agirligi vermek yeterli. Onune kesinlikle bakmayacaksin. Honda GS1 de onume ne zaman baksam kukalara carpiyordum. Ileriye donus sonrasi olmak istedigimiz yere dogru bakacagiz. Hizi cok kesersek yine donus cok zor oluyor.
Bende merak ediyorum bu sorunun cevabını. ..banada söĞleye bilir misiniz?
SöĞleyin.....
:p
Herkes bir şeyler karalamış kendine göre.
Ben de uzman değilim ama en azından doğruluğundan emin olmadığım şeyi yazmıyorum.
Yavaş süratlerde ve U dönüşü gibi dönüşlerde ''counter balancing'' denilen teknik uygulanır.
Kontra tekniği diye anlatılan teknik hep ''counter steering'' tekniğidir. Sola virajda sol elciği hafif itme tekniği..
Bu ise farklı. Bu kez dönerken gidonu döneceğimiz yöne çevirerek vücut ağırlığımızı motoru dengede tutacak kadar aksi tarafa veriyoruz. Bir nevi motor yatacak ama biz dik duracağız gibi. Kalçayı dötü başı oynatmak yok. Başı demişken, döneceğiniz yöne başınızı çevirerek bakmanız gerektiğini eklememe gerek yok sanırım.
Google'da motocycle counter balancing diye aratırsanız benimkinden daha iyi anlatımlar çıkar karşınıza.
Kendi motorunuz olduktan sonra zaman içersinde deneye deneye kendiniz için en doğru tekniği bulursunuz, sürüş eğitimlerine bir lafım yok hatta zamanım olduğunda bende almayı düşünüyorum ama bence herkes kendi sürüş tekniğini kendi oluşturmalı, sizin rahat ettiğiniz bir tekniğe başka biri yanlış diyebilir ama neye göre kime göre yanlış siz öyle rahat ediyorsanız sizin için en doğru tekniktir bence.
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)