Herkese selam. 2010 yılından beri kullandığım motorum ER6F (2006) geçen ay satıp geçen hafta Yamaha 2013 model bir XJ6 N almış bulunuyorum.
Motoru henüz tam anlamıyla ve hakkıyla test edemesemde (Hava şartları,iş,güç vb...) bazı ufak tefek bilgileri paylaşmak istedim.
İlk olarak oturma şekli ve sele yüksekliği rahatsızlık vermesede değişik. XJ6 biraz yüksek sanırım.
gidon ve sele aralığı biraz daha fazla geldi bana. Yani er6F de biraz daha dik konumda sürüyordum.
Gidon turuna ilk önce alışamadım ama sonra hallettim. Çok değilse bile ön teker açısından oluşan bir farklılık olabilir.
Motora oturup ilk çalıştırmada bariz bir fark var. Motorun 4 silindir olmasıyla ilgili olarak sarsıntısız çalışması
ve çıkan sesin beni mest etmesi.
1. vites ER6 gibi çabuk ve hızlı vites biraz daha kemiksiz geldi ama çok da farklı değil.
Önemli bir sürüş farkıda tork ile ilgili tork bazında çok fark yok sanırım ama ER6 gibi düşük hızlarda
büyük vitesle gezmek pek mümkün görünmüyor.
Motor adeta beni bağırt yüksek devirde kullan diye yalvarır gibi.
Zaten bende ER6 ile 5000-6000 i geçmezken bu kısa tecrübemde 7000-8000-9000 devir aralığında
hatta biraz daha fazlasını yaparak motorun tepkisini ölçtüm.(Yakıt olayını yakında tecrübe ederim)
ER6 dan daha iyi hızlanıyor(fakat Er6 nın hızlanmasını da küçümsemiyorum). Bariz bir biçimde vites aralığı uzun yani kesintisiz bir hızlanma mevcut.
Zaten almadan önce youtube da videolarını uzun uzun incelemiştim.
Motorun 17litrelik büyük bir deposu var. Oturduğumda vucut olarak yerleşim çok hoşuma gitti. Güven veriyor.
Biraz Kilyos yoluna doğru ormanlık yolda viraj yaptım. Motoru ve lastikleri tanımadığımdan kontrollü girip çıktım.
Ara ara hızlandım. Çok keyif verici olduğunu söyleyebilirim.
Frenler başarılı. Ön fren mükemmel fakat arkayı bir kaç kez kilitledim.Zaten aynısı ER6 da oluyordu.
Üstünde Dunlop lastikle satılıyor. Yumuşak fakat benim dunlop lastikle geçmişte yaşadığım(sert hamurlu) acı bir kaç tecrübe olduğundan
İyice ısıtmadan maceraya girmeyi düşünmüyorum.
Aklımda güç (Beygir)ve fiyat olarak beni fazla tedirgin etmeyecek bir 4 silindir zaten uzun zamandır vardı.
Seçenekler zaten belliydi. Fz6,Gsr600,kawa750-800 hornet600 vb. Şimdi bunları uzun uzun yazmıycam hepsinin iyi ve kötü tarafı var.
Bu motor eski motorumdan sadece 6 beygir fazla torku hemen hemen aynı(daha düşük olabilir)
İşçilik kesinlikle kawadan iyi değil. Maliyeti düşürmek için olabilir. Oda normal.
Hemen e-bay ve aliekspres den manet ayna pedal sticker vb. siparişleri verdim. Bekliyorum.
Fakat işte en önemli tarafı 4 silindir ve nerdeyse 0.
Kısaca yazmaya çalıştım. Okuyanlara teşekkür. Daha iyileri sizin olur inşallah.
Buda kendisi