Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ninja 250 FL (fuel injection )

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Arkadaşlar bir sorum olcak. Ninja kullanacıları belki daha iyi cevaplaya bilir . Motoru çalıştırdığımda benzin göstergesinin üstündeki FL yanıyo bunu bir abim o yandığında motoru kapat tekrar aç diyordu. Akrpovic takılıyken motorumda her calıstırdıgımda bu oluyordu sabah otoparka iniyorum calıstırıyorum ve bu Fl yanıp yanıp duruyo kapatıyom acıyom tekrar yanıyo kapatıyom fln uyuz ediyo adamı bu FL yandığında arkadaşımın dediğine göre benzini tam atmıyormuş o an . Düşünüyorum akrpovic benzini fazla yediği için ilk ateşlemede çiğ benzin mi gidiyor ? Şuan standart egzoz mevcut motorda taktığım günden beri FL yi yanık görmedim fakat tekrar akrpovic takıcam yarın yada bu gece ama bu FL gene yanıp durucak işe gidicez 15 dakka FL zımbırtısının sönmesini fln bekliyoz nedir bu tam olarak ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Şöyle bir konu açılmış zamanında. Yakıt enjeksiyon filan demiş arkadaş... Kendisine ulaşıp konu hakkında bilgi alabilirsin veya servise sorabilirsin...


    http://forum.donanimhaber.com/m_83696176/tm.htm
    Nomad_41 bunu beğendi.

  3. #3
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Fi ışığının yanıp sönme sayısı ve uzunluğuna göre hata kodları vardır. Atıyorum 3 kısa 2 uzun yanar açarsın servis kitapçığını bakarsın hata koduna ve anlamına arızayı tespit edersin. FL,F1 filan değil hocam kendin yazmışsın işte(fuel injection)fi-FI.
    Nomad_41 bunu beğendi.

  4. #4
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Hmm hocam şöyle söyliyim internetten kitapcığı araştırdımda ulaşamadım 2. el aldım ben motorumu kitapcık malesef mevcut değil . Kontağı çevirip motoru calıstırıyorum aradan 5-10 saniye sonra ışık yanıyo o ışığı suana kadar beklemedım sonucek mı ne kadar durucak dıye 2-3 kez kapatıp acınca motoru tekrar yandığından 10-15 sanıye sonra sönüyo . Sizin dediğiniz 3 kısa 2 uzun dediği o ışık yanıp yanıp sounuyor mu ? Benim dediğim işlemde aç kapa yapınca motoru söndükden sonra bidaha yanmıyor seyir halinde fln iken. Veyatta biyerde park edip sonra tekrar calıstırdıgımda'da yanmıyor Sadece motor çok soğuduğunda calıstırınca yanıyor . Ve Akrpovic egzoz bağlı iken oldu bu olay sadece . Sizce ışığın yanması bana sorun uretır mı

  5. #5
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Yazdıklarınıza bakılırsa motor akrapovic takılıyken soğuk çalıştırmada hedeflediği kadar zengin karışım elde edemediğinden ışık yanıyor olabilir.(tahmin ediyorum kesin konuşmuyorum) Eğer sıkıntı buysa ilerde bi sıkıntı yaratmaz hatta yazın sıcaklarda hiç yanmayabilir de. Bi de eğer açık hava filtresi varsa sökün orjinalini veya muadilini takın düzelir. Şimdilik aklıma gelen bu. Forumdaki Ninja250 bölümüne bi yaz bakalım belki yardımcı olabilirler.
    Nomad_41 bunu beğendi.

  6. #6
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Banada öyle geliyo hocam açık hava filitresi yok diye biliyorum çünkü satın alırken satıcı arkadaş fabrikadan cıktığı gibi herşeyiyle dedi . Akrpovice uyum sağlamıyor ola bilir mi motor böyle bi şey geldi aklımada saçma bi soru sanırım . Ama banada %90 dediğiniz gibime geliyor. Yarın akrpovici takıp calıstırdıgımda Fi yandığında motoru kapatmadan ne kadar sürede sönecek bakayım mı ? . Şu kadar sürede sönerse sorun olmaz diye bileceğiniz bir öneri varmı bana?

  7. #7
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    yok, bi de lambda(oksijen) sensörüne dokunmuyorsun dimi.
    Nomad_41 bunu beğendi.

  8. #8
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Yok hocam hiçbirşeye dokunmuyorum. Daha dogrusu öyle bir sensör oldugundan haberım yoktu . Bu Fi sadece motoru calıstırıp kalkış yapacagım vakti uzatıyo. İşe motorla gideceğim zaman 15 dakka erken cıkartıyo beni yola diyorum şimdi motoru aç kapa aç kapa Fi sönmesini beklıcem dıye

  9. #9
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Katalizör iptal edilmediyse bu durumun akrapovic egsozunla alakası olmayacagını düşünüyorum.

    Katalizör iptal edildiyse bazı modellerde arıza lambası yanıyor bu gayet normal.

    Örnek suzuki gsxr 600

    Kawasaki er-6F gibi.

    Bu 2 modelde böyle problemler duymustum fakat akrapovic çig benzin yakıyo diye bi durum olamaz

    Motorun enjeksiyonlu hava yakıt karşımını Ecu'deki maplerle oluyor.

    Çig benzin atıyorsa siyah duman atması lazım hatta ateş dahi atabilir

    Bu arada aç kapa aç kapa yapman çözüm olmıcak arıza lambası bir ikazdır. Arızayı aç kapa yaparak gidermessin motorunun bir parçası arızalıysa arızalıdır.

    Aç kapa ile düzelcegini sanmıyorum .

    Senin konunla alakasız olucak ama F1 lambası ara ara yanıp sönen ve bi anlam veremedigimiz hyosung gtr sonunda statör bozarak bize cevap vermişti.

    Hata kodlarını ve ne anlama geldigini araştır derim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:51 ----------

    Alıntı CEM. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katalizör iptal edilmediyse bu durumun akrapovic egsozunla alakası olmayacagını düşünüyorum.

    Katalizör iptal edildiyse bazı modellerde arıza lambası yanıyor bu gayet normal.

    Örnek suzuki gsxr 600

    Kawasaki er-6F gibi.

    Bu 2 modelde böyle problemler duymustum fakat akrapovic çig benzin yakıyo diye bi durum olamaz

    Motorun enjeksiyonlu hava yakıt karşımını Ecu'deki maplerle oluyor.

    Çig benzin atıyorsa siyah duman atması lazım hatta ateş dahi atabilir

    Bu arada aç kapa aç kapa yapman çözüm olmıcak arıza lambası bir ikazdır. Arızayı aç kapa yaparak gidermessin motorunun bir parçası arızalıysa arızalıdır.

    Aç kapa ile düzelcegini sanmıyorum .

    Senin konunla alakasız olucak ama F1 lambası ara ara yanıp sönen ve bi anlam veremedigimiz hyosung gtr sonunda statör bozarak bize cevap vermişti.

    Hata kodlarını ve ne anlama geldigini araştır derim.
    Bu arada düzeltme yapayım.

    F1 olarak okumuşum senin durum farklı.

    Senin enjeksiyon sisteminde bir problem olabilir.

    Benzin pompasında sorun olabilir.

    Yada kirli benzin depoda pislikte olmuş olabilir. Şu enjeksiyon temizleyicilerde ne derece işe yarar bilemiyorum.
    Nomad_41 bunu beğendi.

  10. #10
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Hocam . forewer arkadşımız bana bu konuda saolsun cok yardımcı oldu telefonla'da aradı beni. Şöyle anlatayım. Akrpovici sööküp standart egzozu kullandım 1 ay boyunca 1 kere bile yanmadı. Gerek çok soğuklarda gerek orta havalarda. Akrpovici taktım ve gene ilk ateşlemede bu yanıyo fakat 40 saniye sonra sönüyo yani motor ilk calısıtıgında 3 bin 3.5 bin devirlerde soğuktan 3 ün aşşasına ındıgınde bi 30-40 sanıye sonra FL de sönüyor . Muhtemelen motorun soğukluğundan ola bilir ısınınca birdaha yanmıyor Hatta bugunden ornek vereyım. Motoru apartmanın önüne bagladım bi 30 dakka durdu hava gayet soğuk . İndim calıstırdım otoparka goturmek ıcın . devir gene 3 bindeydi. FL yanmadı . Günde 1 kez yaşadğımız bir olay bu Forewer( koray abim ) Bir sorun olmayacagını soyluyor bende aç kapa yapmıyorum hıc

  11. #11
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Egzostumu değiştiriyorsun (manifoldla birlikte) acropovic yoksa sadece susturucumu yani uzun direk üzerine sökülüp takılan son susturucumu?

  12. #12
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Kelepceli hocam zaten egzoz standartı 2 vida tutuyo . Söküp akrpovici takıyorum . Susturucu vs bir ebat yok direk açık .

  13. #13
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Bogazdan değişen (yani borular) egzostta lambda sensörü var o iptal oluyor onun yerine iptal fişi takıyorsun FI ışığı yanmasın diye bu yüzden sordum.

    Tahminin yukarıdaki gibi sogukken sensorlerin birisi değişik birşey algılıyor soguk hava yakıt vs. bu yüzden yanıyor olabilir, lambda sensörü testide yaptırabilirsin anlayan birine...

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    arkadaşlar sağolun,herkes uğraşıyor iyi niyetle ama Kawasaki kullanıcısı olarak benim bildiğim o FL lambası sadece yanıp sönen bir lamba değildir,yani sinyal gibi yanıp sönmez.Yanlış biliyorsan ustalar daha doğrusunu söylesin,esasen ustalara iş öğretmek de benim haddime değil.çünkü ben usta değilim sadece kullanıcılara yönelik genelgecer bir bilgiyi paylaşmak istiyorum.

    Mesele ZX 10 da o FL lambası çeşitli hata kodlarını farklı yanıp sönmelerle açıklamaya çalışır:
    şurada görüldüğü gibi;


    tablo yardımıyla hata kodu teşhis edilince tedavinin nasıl olacağını da şu tablolara bakarak anlamamızı isterler


    biraz daha zamanım olsaydı tablolarda neler var ,neler yok elimden geldiğince anlatmak isterdim.
    Bu ve benzeri kod tabloları genellikle motorların kullanıcı el kitapçığında değil repair manuel denilen servise/ustaya yönelik kitaplarında olur.
    bir yerlerden Ninja repair manuel bulup kod tablolarına ulaşabilirseniz işiniz kolaylaşacaktır.
    Nomad_41 ve tr_select bunu beğendiler.

  15. #15
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Savaş abi çok saol . Koray abimde bahsetti. Fotoğraflarda ilk fotoğrafta ki semboller 1 uzun 1 kısa yanış . 1 uzun 2 kısa yanarsa diye anlatıyor sanırım o semboller. Eğer öyleyse benimkisi 1. 1 uzun ( motor soğukken ilk ateşlemede 40 saniye yanıp sonra sönüyor ve birdaha hiç yanmıyor ta ki geceden sabaha kadar motor kapalı kalana kadar ) . . Eğer ilk ateşlemede yandığında kapatıp tekrar açarsam kontağı. tekrar yanıyor ve 15 sanıye yandıkdan sonra gene birdaha yanmamak uzere sonuyor. Koray abimle konuştuğumuzda muhtemelen motorun soğukken öyle bir tepki verdiği ısındıgında'da söndüğünde önemli bi problem yapmayacagını dusunduk. Yarın daytonaya lastik almaya gidicem kawasaki yetkili servis gitmişken onlarada sorarım.. Ama sende bi yorum katarsın . Sencede önemli bi problem yapmaz dimi bu Fi ışığı bana .

  16. #16
    mrtt7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2011
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    MT09
    Aynı olayı bende yaşamıştım. El yapımı egzoz takmıştım ve bende de sabah çalıştırmalarımda fI lambası yanıyordu. Daha sonra susturucu yapıp taktıktan sonra lamba bir daha yanmadı.Akrapoviç için bi db killer takarsan bir daha lamba yanmaz muhtemelen.Ayrıca db killer ile alt devirlerde orjinal egzozdaki performans hemen hemen yakalanıyor.
    Nomad_41 bunu beğendi.

  17. #17
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Hmm. Susturucuların fıyatlarına baktımda akrpovicin sitesınde 300 tl fln diyordu . Zaten susturucu taktıktan sonra abarth'In onemı kalırmı deneyip çıplak kulakla duymak dinlemek lazım . Ama bu Fi nin yanması bir sorun idrak eder mi bana ? Koray abimle konuştuktan sonra kapatmamaya basladım . 40 saniyede sönüyo . motor ilk ateşlemede soğkken devir 3 bin ve biraz üstünde. 30 sanıye sonra 2 binlere dogru geldıgınde sönüyo Fi . Bende yoluma bakıyorum birdahda asla yanmıyor . Park etsem dursam da sadece ilk ateşleme . Siz bi problem yaşadınız mı bu konuda ? . Motorun aksanını bozma vs gibi ciddi şeyler ?

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Savaş abi çok saol . Koray abimde bahsetti. Fotoğraflarda ilk fotoğrafta ki semboller 1 uzun 1 kısa yanış . 1 uzun 2 kısa yanarsa diye anlatıyor sanırım o semboller. Eğer öyleyse benimkisi 1. 1 uzun ( motor soğukken ilk ateşlemede 40 saniye yanıp sonra sönüyor ve birdaha hiç yanmıyor ta ki geceden sabaha kadar motor kapalı kalana kadar ) . . Eğer ilk ateşlemede yandığında kapatıp tekrar açarsam kontağı. tekrar yanıyor ve 15 sanıye yandıkdan sonra gene birdaha yanmamak uzere sonuyor. Koray abimle konuştuğumuzda muhtemelen motorun soğukken öyle bir tepki verdiği ısındıgında'da söndüğünde önemli bi problem yapmayacagını dusunduk. Yarın daytonaya lastik almaya gidicem kawasaki yetkili servis gitmişken onlarada sorarım.. Ama sende bi yorum katarsın . Sencede önemli bi problem yapmaz dimi bu Fi ışığı bana .
    Bak şimdi sevgili kardeşim,

    2 vahim hata yapıyorsun ve yanlış yöntemler izliyorsun.
    hatalarının birincisi; o tablolardaki kodlar ZX icin senin motorun icin değil,o motor 4 silindirli,ilk tablonun en altında görülen 4 tane kod da ateşleme bobini hatalarına ilişkindir.yani kodlar senin motorunda uyum sağlamaz.
    senin yapman gereken doğru repair manueli bulmak ondan yararlanmaktır
    hatalarının ikincisi,malını ve canını profesyonele teslim edeceksin.
    bana sorduğun soru yani "sence de önemli bi problem yapmaz dimi bu FI ışığı bana"demen durumun ciddiyetinin farkında olmadığını gösterir.
    olmaz desem öyle mi kullanacaksın ?
    Hem bir yerde ustası vardır onun,adamın bilgisine emeğine saygısızlık etmiş oluruz.
    Kullanıcı yönünden bakarsak bir işe yaramasa o lambayı koymazlar.Arıza bu ,başına ne acacağını kim garanti edebilir.
    benim kısıtlı bilgim çercevesinde yağ lambası ile FL lambasının hangisi önemli desen ikisi de yarışır derim.

    gelelim yanlış yöntemlerine,
    Trakya'da bir söz vardır,"aykırı gideysin",doğru yol varken yolun dışına çıkana söylerler bunu,e ben sana aklımın yettiğinde yol göstermedim mi ?
    ben senin yerinde olsam
    1-O repair manueli son bir iki saat icinde bulup okurdum,kod tablolarını burada paylaşırdım
    2-FL lambasının yanıp sönmesinde verdiği kod şeklini tesbit ederdim.hatta bunu videoya cekip burada paylaşırdım.Çünkü göz yanılır,emin olmak gerek.
    Bunları yapsaydın o zaman aramızdan bir kaç kişi o kodları sana tercüme eder,sen de sorunu çözme konusunda yol alırdın.
    Nomad_41 bunu beğendi.

  19. #19
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak şimdi sevgili kardeşim,

    2 vahim hata yapıyorsun ve yanlış yöntemler izliyorsun.
    hatalarının birincisi; o tablolardaki kodlar ZX icin senin motorun icin değil,o motor 4 silindirli,ilk tablonun en altında görülen 4 tane kod da ateşleme bobini hatalarına ilişkindir.yani kodlar senin motorunda uyum sağlamaz.
    senin yapman gereken doğru repair manueli bulmak ondan yararlanmaktır
    hatalarının ikincisi,malını ve canını profesyonele teslim edeceksin.
    bana sorduğun soru yani "sence de önemli bi problem yapmaz dimi bu FI ışığı bana"demen durumun ciddiyetinin farkında olmadığını gösterir.
    olmaz desem öyle mi kullanacaksın ?
    Hem bir yerde ustası vardır onun,adamın bilgisine emeğine saygısızlık etmiş oluruz.
    Kullanıcı yönünden bakarsak bir işe yaramasa o lambayı koymazlar.Arıza bu ,başına ne acacağını kim garanti edebilir.
    benim kısıtlı bilgim çercevesinde yağ lambası ile FL lambasının hangisi önemli desen ikisi de yarışır derim.

    gelelim yanlış yöntemlerine,
    Trakya'da bir söz vardır,"aykırı gideysin",doğru yol varken yolun dışına çıkana söylerler bunu,e ben sana aklımın yettiğinde yol göstermedim mi ?
    ben senin yerinde olsam
    1-O repair manueli son bir iki saat icinde bulup okurdum,kod tablolarını burada paylaşırdım
    2-FL lambasının yanıp sönmesinde verdiği kod şeklini tesbit ederdim.hatta bunu videoya cekip burada paylaşırdım.Çünkü göz yanılır,emin olmak gerek.
    Bunları yapsaydın o zaman aramızdan bir kaç kişi o kodları sana tercüme eder,sen de sorunu çözme konusunda yol alırdın.

    Standart egzozu takınca Fi olayı ortadan kalkıyor makinede bi arıza olsa o zamanda yanması gerekir diye düşündüğüm için bir sorun olmaz dimi diye sordum abi sana . Akrpovici takınca oluyo bu olay şuan'da motorda akrep var. Yarın bir video çekerim yüklerim başlık altında dediğin doğru . Söylediğin kitapcıkları araştırdım net ulaşamadım abi birde .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:03 ----------

    http://speedzonemanuals.com/manuals/kawasaki/motorcycle/2012_KAWASAKI_NINJA_250.pdf

    Bunu bula bildim abi .

  20. #20
    mrtt7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2011
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    MT09
    Ben zaten susturucu takınca bir daha o lamba yanmadı. Herhangi bi sorun yaşamadım. Susturucu ile tabiki çok bağırmıyor ama ben zaten çok ses istemediğimden susturucu ile tam ayarında tatlı bi ses elde ettim.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)