Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

2. Vites sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    s.a arkadaşlar gene ben ve gene bir sorun

    bugun aldığım motorda anlayamadığım birşey var

    1 den 2 ye geçdiğinde tam geçmediyse boşa düşüyor giderken durduk yere ama bazen 1 den 2 ye yukarı kaldırırken tam geçmiyor.1N2.1-3-4-5 de hiç bi sorun yok anında geçiyor . debriyajdamı sorun var acaba dedim yeni değişmiş debriyaj balatasını... şanzımanda mı yoksa dişlilerdemi sorun var daha önce başına gelenler yazabilirmi acaba.. motor ybr 125 2008 . teşekkürler


    dipnot 3den 2 ye indirince sorun yok 1 den yukarı kaldırınca 2. vitesde sadece oda bazen


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Çok büyük ihtimal vites kolunun dişleri sıyırmış ya da gevşemiştir. Sen ayağını yukarı kaldırınca boşluğu tamamlayıp vites hilalini ittirene kadar kol yukarı dayanıyordur. Vidasını sıkmayı dene, sıkınca da olmuyorsa vites mili ve vites kolunun dişlerini kontrol et ya da ettir.

  3. #3
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    Alıntı tinerci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok büyük ihtimal vites kolunun dişleri sıyırmış ya da gevşemiştir. Sen ayağını yukarı kaldırınca boşluğu tamamlayıp vites hilalini ittirene kadar kol yukarı dayanıyordur. Vidasını sıkmayı dene, sıkınca da olmuyorsa vites mili ve vites kolunun dişlerini kontrol et ya da ettir.
    hm yarın bi ustaya goturecemde arızayı tam bılmedende kurcalatmak istemiyorum

    bazen gidiyorum kırmızı ışıkdan kalkınca 1 den 2 ye kaldırcam kalkmıyo baya bi deniyorum 3-5 saniye ama bazende şak diye geçiyo saat gibi

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Vites milindeki en büyük boşluk/mesafe N-2. vites arasında vardır. Bu yüzden sadece bu pozisyonda olması isabet.

  5. #5
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    vites kolundakı vidayı çıkar vites kolunu milin üzerindeki dişlere dikkat et çıkarmadan ve 1 veya 2 diş aşağıya tak sorunun düzelicek tamirciye gitmeye gerek yok.

  6. #6

    Üyelik
    14 Kasım 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Falcon Crown 150
    Aynı sıkıntının benzeri bendede var.Motor rodajda henüz...
    1. vitesten 2 ye alamıyorum bazen.Vites kilitleniyor.Tüm gücümle denesemde olmuyor.Sonra motosiklet 1. viteste olmasına rağmen tekrar bire geçirir gibi aşağıya basıyorum sonra yukarı kaldırmayı deniyorum.İki-üç denemeden sonra oluyor fakat trafikte inanılmaz sıkıntı oluyor.
    Bu sıkıntı diğer viteslerdede var.
    Bide 1. vitesle boş arasında hiç bir hissiyat yok.Boşa alıyorum motoru parkedicem debriyajı bırakıyorum hop stop ediyor alet.Tam oturmuyor bişeyler yerine bana hissettirdiği bu.
    Sizce nedir?

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı merr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı sıkıntının benzeri bendede var.Motor rodajda henüz...
    1. vitesten 2 ye alamıyorum bazen.Vites kilitleniyor.Tüm gücümle denesemde olmuyor.Sonra motosiklet 1. viteste olmasına rağmen tekrar bire geçirir gibi aşağıya basıyorum sonra yukarı kaldırmayı deniyorum.İki-üç denemeden sonra oluyor fakat trafikte inanılmaz sıkıntı oluyor.
    Bu sıkıntı diğer viteslerdede var.
    Bide 1. vitesle boş arasında hiç bir hissiyat yok.Boşa alıyorum motoru parkedicem debriyajı bırakıyorum hop stop ediyor alet.Tam oturmuyor bişeyler yerine bana hissettirdiği bu.
    Sizce nedir?
    Motor kaç km'de? Karterdeki rodaj yağı ömrünü tamamlamış olabilir. Vites geçişlerini doğrudan etkileyen yağın kalitesidir. Bunun dışında yağda bir anormallik yoksa debriyaj ayarından kaynaklanır, debriyaj kolunu tam çekseniz bile balatalar tam olarak ayrılmadığı için vites geçişleri zor olur. Debriyaj teli bir miktar gerilerek bu sorun çözülmüş olur.

  8. #8

    Üyelik
    14 Kasım 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Falcon Crown 150
    Motor şu an 300 km de.Dandirik bi yağ olduğuna eminim içinde.Yarın rodaj bakımına götürcem.Götürcemde benim servis afedersiniz tam bir daltarak.Halledeceğini sanmıyorum.Ya işi bilmiyor yada parayı seviyor henüz tam çözemedim.
    O yüzden burdan öğrenmeye çalışıyorum.Olmazsa başka ustaya götürcem.En azından ön bilgi olsun.

  9. #9
    blt_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    motorsuz :(
    Alıntı merr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı sıkıntının benzeri bendede var.Motor rodajda henüz...
    1. vitesten 2 ye alamıyorum bazen.Vites kilitleniyor.Tüm gücümle denesemde olmuyor.Sonra motosiklet 1. viteste olmasına rağmen tekrar bire geçirir gibi aşağıya basıyorum sonra yukarı kaldırmayı deniyorum.İki-üç denemeden sonra oluyor fakat trafikte inanılmaz sıkıntı oluyor.
    Bu sıkıntı diğer viteslerdede var.
    Bide 1. vitesle boş arasında hiç bir hissiyat yok.Boşa alıyorum motoru parkedicem debriyajı bırakıyorum hop stop ediyor alet.Tam oturmuyor bişeyler yerine bana hissettirdiği bu.
    Sizce nedir?
    rodajda sert geçişler normaldir,500 km de yagını degiştir kaliteli bi yagla,sık vites degiştir devrine göre,düzeleceginden eminim,benimkide senin anlattıgın kadar olasada baya bi kemikliydi,şimdi pamukoldu maşallah
    merr bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    14 Kasım 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Falcon Crown 150
    Alıntı blt_59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rodajda sert geçişler normaldir,500 km de yagını degiştir kaliteli bi yagla,sık vites degiştir devrine göre,düzeleceginden eminim,benimkide senin anlattıgın kadar olasada baya bi kemikliydi,şimdi pamukoldu maşallah
    Zaman motordada ilaç diyorsunuz.Çok bilmemekle beraber bende yağdan olduğunu düşünüyorum.Sizin motorda tek silindir.Yağınız tam sentetikmi yarı sentetikmi?

  11. #11
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    Sorun hala devam ediyor motoru yeni alan arkadaşın da yapıyorsa o debriyaj balatasındandır.benim debriyaj balatasınıda yeni değiştirmişler ayar mı lazım artık bilemiyorum. bugun bi motorcuya gittim motoru açmam lazım cart curt dedi. yarın başka bi motorcuya götürcem motoru

  12. #12

    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Derbi ETX
    Bende de böyle sorun vardı, bakımda düzeltildi. Yarım bilgimle yine de yazayım.

    Sorun, bende debriyajın tam ayır-ma-masıydı.

    O debriyajın yumuşak sert ayarı var ya, telini alttan üstten sıkın düzelebilir.

  13. #13
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    Alıntı JafJaf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende de böyle sorun vardı, bakımda düzeltildi. Yarım bilgimle yine de yazayım.

    Sorun, bende debriyajın tam ayır-ma-masıydı.

    O debriyajın yumuşak sert ayarı var ya, telini alttan üstten sıkın düzelebilir.

    aynen ışıkda durdum vites 2 den boşa geçmiyor basıyorum aşşa 1 çekiyorum 2 :D boşa bi türlü geçmedi arkadaş geldi manetin arkasını biraz cevirdi tık diye gçdi düzeldi sandım ama hala aynı onu en maliyetsiz şekilde kim ayarlayabilir acaba

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:27 ----------

    sanırım sorunu tespit ettik debriyaj tam ayırmıyor

  14. #14
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı Chikoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen ışıkda durdum vites 2 den boşa geçmiyor basıyorum aşşa 1 çekiyorum 2 :D boşa bi türlü geçmedi arkadaş geldi manetin arkasını biraz cevirdi tık diye gçdi düzeldi sandım ama hala aynı onu en maliyetsiz şekilde kim ayarlayabilir acaba
    bu sorun bir çok motosiklette var...
    sana tavsiyem motorun orasını burasını kurcalatma... baskı balatan bittiyse tabikide değiştir...
    fakat bu soruna tam çözüm olmayacaktır...
    yapman gereken şey durmadan önce boşa almak...
    durduktan sonra boşa alacaksan da debriyaja basarak motoru hafif itekle ve biraz gaz verip boşa at vitesi...
    bunu 1-2 saniye de yani anlık yapacaksın... aheste aheste değil

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı Chikoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen ışıkda durdum vites 2 den boşa geçmiyor basıyorum aşşa 1 çekiyorum 2 :D boşa bi türlü geçmedi arkadaş geldi manetin arkasını biraz cevirdi tık diye gçdi düzeldi sandım ama hala aynı onu en maliyetsiz şekilde kim ayarlayabilir acaba

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:27 ----------

    sanırım sorunu tespit ettik debriyaj tam ayırmıyor
    Vites kolunu elinle salladığında lakır lakır sallanıyor mu? Vites mili sabit dururken vites pedalı hafif de olsa oynamaması lazım.

  16. #16
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu sorun bir çok motosiklette var...
    sana tavsiyem motorun orasını burasını kurcalatma... baskı balatan bittiyse tabikide değiştir...
    fakat bu soruna tam çözüm olmayacaktır...
    yapman gereken şey durmadan önce boşa almak...
    durduktan sonra boşa alacaksan da debriyaja basarak motoru hafif itekle ve biraz gaz verip boşa at vitesi...
    bunu 1-2 saniye de yani anlık yapacaksın... aheste aheste değil


    artık boşa almada falan sıkıntı yok 1 den 2 ye geçmiyor bazen işde geçsede cok zor geçiyor bazen istediğin güçle yukarı cek geçmiyor 2 ye tekrar aşşa basdırıp yukarı çekiyorum geçiyo ve 3-4-5 de sıkıntı yok debriyaj balatasını yeni değiştirdim



    Alıntı tinerci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites kolunu elinle salladığında lakır lakır sallanıyor mu? Vites mili sabit dururken vites pedalı hafif de olsa oynamaması lazım.
    valla anlamadım hocam dediğim gibi 1 den 2 ye geçmiyor bazen işde geçsede cok zor geçiyor bazen istediğin güçle yukarı cek geçmiyor 2 ye tekrar aşşa basdırıp yukarı çekiyorum

    aynı motoru olan bi kaç kişiye sürdürdüm debriyajda sorun var dediler inş oyledir şanzımanı kırmayalımda


    dipnot 2. vitesde giderken debriyaja bile basmadan kendiliğinden boşa düşdüğüde oldu 4-5 sefer

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Tam isabet İlk mesajımda da belirttiğim gibi vites kolunun ortasındaki milin ya da vites kolunun birbirini tutan dişleri aşınmış. Kendi motorum dahil aynı problemi aynı şekilde yapan bir çok motosiklet gördüm. Kendi motorumda vites miliyle vites kolunun birleştiği yere kaynak ile küçük bir punta yapıp bu durumu giderdim. İsteyenlerin vites milini değiştirdim. Kolda boşluk var elinle sallayınca şakır şakır sallanıyor olmalı. Debriyaj sistemi, şanzıman ile ilgili kesinlikle bir durum yok; görmeden bu kadar net konuşuyorum.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)