Servis İle Geyik Muhabbeti Yaptım Kafam Karıştı
Reklamlar
-
ıvır zıvır ayarı ve yağ değişimi için gittim motorla ilgilenirken bu motoru araştırıpta mı aldın dedi evet dedim.
bu arada motor 5.000 km oldu hiçbir sorun yaşamadım lastiklerini değiştirdim birde güçlü fark taktım far tası eridi alırken bir taraftan korkuttular sorunu bitmez diye diğer taraftan iş arkadaşım(motor tamirini kendi yapar) bende aldım sende al diyerek zorla aldırdı 1.800 verdim
neyse tamircinin dediğine göre
mondial modellerinin içinde bazı modeller diğerlerine göre daha kaliteliymiş
şöyle sıraladı
100 cc sınıfında 100 mg prince
125 cc sınıfında 125 drift
150 cc sınıfında 150 vulture ve roadracer
Senin motor 100 cc ama 9.1 beygir güç veriyor normalde çinli 100 cc motorlar 7 bg verir. 150 cc scooterlar bu kadar güç anca veriyor hatta senin motor 125 cc birkaç kaliteli marka motordan(model vermiyorum) fazla güç veriyor dedi.
Dediğine göre bu motorların krank yapısı diğerlerine göre farklıymış sıkıştırma oranı yüksek olduğundan fazla güç veriyor yaza doğru gel 100 liraya 125 cc yapalım kuryeye yaptık krankta 12.5 bg aldık 10.000 km dir motorun canını çıkartmasına rağmen sıkıntı olmadı çoğu 150 cc motordan fazla güç aldık 125 cc için süper rakam.
içimede kurt düştü yaptırsammı acaba
sadece silindir ve piston değişiyor başka birşey değişmiyormuş.
Bu işlerden anlayan arkadaşlar bu motorun asıl çinli üreticisini bulabilirmiyiz merak ettim driftin falan çinli üreticisini bulanlar vardı
veya motorun üstünde yazar mı ?
Reklamlar
-
bende gittigimde benim cubu 200lük yaptıracakları maksat para kazanmak akıllı olmak lazım
-
-
3-5 km fark için ne bilim böle şeylerle uğraşmak benim görüşümce saçma komik geliyo. yok 125 cc mişde 130 a çıkarmak için gömlek çaktırcakmış falan filan ohoo aldın motoru bin işte zaten ne kadar kullancanki hiç bozma orjinalini. motor ustalarına da güvenme hiçbizaman.benden söylemesi hep yakın dururlar hallederiz derler halletmezler senin isteğinden çok kendi isteğini yaparlar gönderirler : biçoğu böyle benim görüşüm tabi bunlar şahsi fikrim
-
ben yaptıracak olsam aşağıdaki videodaki eleman gibi yapardım motorla 90la gidecen sonra vitesi boşa atıp basacan buna :D
http://www.youtube.com/watch?v=65sIz9-FaOo
-
kranktaki beygir gücünü nasıl ölçmüş o servis, gece rüyasına sakallılar mı gelmiş ?
-
-
yqavuzhyan adlı üyeden alıntı
kranktaki beygir gücünü nasıl ölçmüş o servis, gece rüyasına sakallılar mı gelmiş ?
muhtemelen
-
yqavuzhyan adlı üyeden alıntı
kranktaki beygir gücünü nasıl ölçmüş o servis, gece rüyasına sakallılar mı gelmiş ?
Yetkili servis değil tamirci diyelim adam boş biri değil arkadaşı aradım sordum nasıl ölçüyor diye o ölçmüyor rica ediyor ben ölçüyorum dedi bende şimdi öğrendim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------
CEM. adlı üyeden alıntı
Fazla güç verince kalitelimi oluyor yani maksat bumu amaç fazla güç veren iyidirmi demek.
Ustanın Kalite anlayışı garip geldi.Güçlü olan kalitelidir.
Bence yaptırma satıp yeni bir motosiklet al.
Diğer çinlilere göre kalitesi daha yüksemiş elbette japon değil ama uzun süre sorunsuz binersin dedi.
-
Yazdıkların tabi Superboy içinde geçerli. Madem o kadar güçlü bunlar Çeliğin 100'lük motoru benimkini tokatlıyor bu nasıl iş? Gerçi o arkadaş canını çıkarıyodu motorun ben pek açamıyordum gazı ama
-
Arkadaşın hatrına işçilik ücreti almıyor zaten işçilik dahil 100 liraya hayatta yapmazlar diğer tamirciler 150 den kapı açıyorlar çakallığına yapsa hemen yapalım der yaza doğru yapalım kış vakti rodajla uğraşma dedi.
Hız olayını sordum dedim usta ben hızı sevmem dedi zaten hızın değişmeyecek aynı dişli oranları ile 125 cc yaparız son hızın artmaz zaten dişli değişsek bile son hızda dediğin gibi 1 parmak oynar gerek yok şehir içinde son hız artsa bir faydası yok ama seri olması çok yarar sağlar dedi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------
lickup adlı üyeden alıntı
Yazdıkların tabi Superboy içinde geçerli. Madem o kadar güçlü bunlar Çeliğin 100'lük motoru benimkini tokatlıyor bu nasıl iş? Gerçi o arkadaş canını çıkarıyodu motorun ben pek açamıyordum gazı ama
Gazı açmak önemli bizim motorlar 8.500 devirde max güç veriyor birde dişli oranı var mesela
Şehiriçi kapışmak istiyorsan arka dişliyi büyüt son hız düşüyor ama çok çabuk hızlanıyor alet bizim burada var delinin biri deli dediğim 35 yaşında adam normalde ybr kullanıyor birde çinli var eski motoru 100 cc motor stunt motoru gibi arka dişli var zaten o amaçla kullanıyor gaz açarak tekere getiriyor son hızı 55 mermi gibi fırlıyor son hıza kadar yakalamak mümkün değil bunu bildiği için ışıklarda önüne gelene bulaşıyor beraber gezerken gülmekten öldürüyor adam beni .
-
merak ederim adlı üyeden alıntı
Arkadaşın hatrına işçilik ücreti almıyor zaten işçilik dahil 100 liraya hayatta yapmazlar diğer tamirciler 150 den kapı açıyorlar çakallığına yapsa hemen yapalım der yaza doğru yapalım kış vakti rodajla uğraşma dedi.
Hız olayını sordum dedim usta ben hızı sevmem dedi zaten hızın değişmeyecek aynı dişli oranları ile 125 cc yaparız son hızın artmaz zaten dişli değişsek bile son hızda dediğin gibi 1 parmak oynar gerek yok şehir içinde son hız artsa bir faydası yok ama seri olması çok yarar sağlar dedi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------
Gazı açmak önemli bizim motorlar 8.500 devirde max güç veriyor birde dişli oranı var mesela
Şehiriçi kapışmak istiyorsan arka dişliyi büyüt son hız düşüyor ama çok çabuk hızlanıyor alet bizim burada var delinin biri deli dediğim 35 yaşında adam normalde ybr kullanıyor birde çinli var eski motoru 100 cc motor stunt motoru gibi arka dişli var zaten o amaçla kullanıyor gaz açarak tekere getiriyor son hızı 55
mermi gibi fırlıyor son hıza kadar yakalamak mümkün değil bunu bildiği için ışıklarda önüne gelene bulaşıyor beraber gezerken gülmekten öldürüyor adam beni .
Kaç yapayım arka dişliyi? Motoru okula gidip gelmek için kullanıyorum, zaten şehir dışına çıkmak için gücü pek yeterli değil, kamyonların tacizine uğrarız mazallah Bide benim motorda birinci viteste 4.000 devire kadar tutuk kalkıyor sonra bi anda fırlıyor sizde de oluyor mu bu?
-
lickup adlı üyeden alıntı
Kaç yapayım arka dişliyi? Motoru okula gidip gelmek için kullanıyorum, zaten şehir dışına çıkmak için gücü pek yeterli değil, kamyonların tacizine uğrarız mazallah
Bide benim motorda birinci viteste 4.000 devire kadar tutuk kalkıyor sonra bi anda fırlıyor sizde de oluyor mu bu?
Bence oynama seri olur ama aynı hız için daha fazla devir çevirsin yakıtın artar son hızın düşer ha şu olur 100 kilo 2 kişi binersin yokuşta çekmez o zaman büyüt ama normal sürüşlerde gerek yok.
Evet 4.000 devire kadar çok isteksiz 5.000 6.500 arası ekonomik sakin sürüş 7.000 den sonra deliriyor bir anda hızlanıyor sakin sakin giderken vites düşürüp 7.000 civarında kompresor yaparken gazı bir anda açmak çok zevkli tek kişi bile ön tekeri belki 5-10 cm kaldırıyor. babam geldiğinde artçı olarak bindi 100 kilo civarında kalkmaz diye 5.500 civarında kaldırayım dedim ön teker yerden kesildi debriyajı sıkmasam devriliyorduk
-
Usta , motorun mekanik aksamını ve elektrik aksamının orjinalliğini bozmayacaksın bunu bilir bunu söylerim
bir tarafını toplarsın başka bir tarafı dağılır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)