Yeni tartışma konusu "ZİNCİR TEMİZLİĞİ"
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar. Biraz polemik yaratmak istedim
IPONE zincir temizleme spreyi: 40-50TL civarları ve 2-3 kullanımda bitiyor. Kullananlar memnun.
WD-40 (mucizevi sprey): 200ml 15 TL. Kullananlar kısmen memnun.
GAZ YAĞI: Litresi 3-5tl civarları olduğu için daha çok fiyat konusunda herkes memnun
Gazyağı, mazot, tiner, temizleme spreyleri, sabunlu su v.b. ne varsa. Neredeyse her temizleme şeklinin bir artı-eksisi var.
Ecnebi abiler araştırma yapmışlar, Kısacası;
O-Ring almışlar bir poşet ve esnekliğini, çapını, inceliğini ölçüp, hap saklama kablarına her bir sıvıdan koymuşlar ve o-ringleri içine bırakmışlar.
24 saat bekledikten sonra çıkarıp ölçüm yapmışlar ve değişim değerlerini not almışlar.
Sırası ile aşağıda ki listeyi yapmışlar.
1.WD-40
2.Gazyağı
3.Benzin
4.LPS3 marka bir temizleyici
5.Fren sıvısı
6.PJ1 marka zincir temizleme ürünü
7.Gumout marka sakız vernik kir temizleyici (karbüratör için miş)
8.Açık hava da tutulmuş
Ölçüm sonuçlarıda şu şekilde tamamlanmış.
Not: "Change in Diameter" yazan değişim değerini gösteriyor demek. % lik dilim yüksekse sonuç kötü demektir.
SİTE İÇİN: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=345397
Kişisel yorumum;
Ben genelde gaz yağı kullanıyorum. Diğer ürünlerin fiyatlarıyla karşılaştırdığımda zincir parasını zaten tolere ediyor. Gaz yağı (2.5lt 5TL) olarak hesapladığımda çok cüzi paralara geliyor ve aylarca bol bol kullanabiliyorum..
Yağ değişimi sonrası artan yağıda zincire güzelce yedirdiğimde, demeyin keyfime...
Sonuç olarak gazyağı ve wd-40 candır abiler, kardeşler...
(Kısmen alıntıdır)
Reklamlar
-
-
mazut nerde mazut ben mazotla temizliyorum bi gazyağı satan yer bulamadım.
-
şimdi ne desem boş... eskiden wd40 mı vardı... gaz yağı mazot ile temizle yeniden yağla mantığı var bende...
-
Ben genelde wd40 kullanıyorum pratik oluyor, gaz yağı uğraştırıyor artı temin etmek sıkıntı kokusu desen baş ağrısı
-
Gaz yağını Kadosan Oto Sanayii de bulabilirsiniz. Ama kokusu gercekten çok rahatsız edici. Kapalı biyerde bu işi sakın yapmayın kafayı bulabilirsiniz.
-
Hazır konusu açılmışken bir sorayım..Ddağ bayır gezdikten sonra tüm zincir toprak-kum-yağ karışımı ağır birşeye dönüşüyor.. Bunu WD-40 ile temizlemeye çalışıyorum bir kısmını çözüyor ama fırçayla da uğraşsam komple söküp atamıyor.. Kutunun yarısını bıraktım desem yeridir zincirde.. Gaz yağı nasıldır bu konuda iki sefer döktün mü ilk günkü haline getiriyor mu? Zincir altın rengi daha o renge çeviremedim..
-
Gaz yağı çok iyi temizler fakat temizledikten sonra uyguladığınız yerleri bir bezle kurulamanız lazım aksi taktirde paslanmalara yol açıyor.Mazotda aynı şekilde
-
-
Felon adlı üyeden alıntı
Gaz yağı çok iyi temizler fakat temizledikten sonra uyguladığınız yerleri bir bezle kurulamanız lazım aksi taktirde paslanmalara yol açıyor.Mazotda aynı şekilde
Biz iş makinalarımızı kışa girerken ( kış ayında yaklaşık 5 ay kadar hiç kullanmayız) kompresörlü boya tabancasına gaz yağı koyup traktörlerimizin hem kaporta aksamını hemde motor aksamını ince bir katman haline püskürtüp siliyoruz sonuç 10 numara, traktör motor ve kaporta rengi hem daha canlı hemde traktörler diğer emsallerine göre daha yeni duruyor
Motosiklet için uygulama ne derece doğru olur bilemem
-
Wd 40 benim bildiğim güçlü bir yağ sökücü. Zincir baklalarının arasında, o-ringlerin etrafında fabrika çıkışı gelen bir yağ tabakası var. Wd 40 sıkarsak bu yağı alıp götürüp zincirin ömrünü kısatlmaz mı ? Bu arada bu bahsettiğim yağ tabakası suyla, çamurla falan gitmiyor çünkü suyun çok derine nüfuz etmesi lazım. Su bunu yapamıyor. İşin ilginci zincir spreyleri de bu kadar derine nüfuz etmiyor. Ama Wd 40 eder diye düşünüyorum.
Aslında zincirin o-ringleri sürekli kendiliğinden yağlı vaziyette (fabrika çıkış yağı). Zinciri temiz tuttuğunuz sürece hiç yağlamasanız bile o zincir kitapçıkta yazan değişim kilometresine kadar gider. Bizim kullanmamız gereken zincir yağı asıl suyun, dolayısıyla diğer çamur ve pisliğin zincire yapışmasını engelleyen bir nitelikte olmalı. Zincirin üzerinde mumumsu bir tabaka bırakarak suyun zincirin üzerinden yapışmadan kayıp gitmesini sağlayan yağ/spreyler var.
Eğer yağlama yaparak suyun, kumun, pisliğin ve çamurun zincire yapışmasına sebep olan spreyler kullanırsak zincirin üzerinde balçıksı bir tabaka oluşuyor. İçindeki çamur ve kum zincir döndükçe aşındırıyor. O yüzden bu tarz spreyleri/yağları kullanmayın. Aslında piyasada satılan spreylerin %90'ı bu şekilde. Esas olan zinciri temiz tutmak ancak bu ürünler tam tersini yapıyorlar. Bunlardan kullanıyorsanız en azından her yağmurdan sonra veya kuru havalarda en az 300 km'de bir temizlik yapmanız zincir sağlamlığı/ömrü için önemlidir.
-
valla ben hiç temızlemıyorum yağlayıp devam edıyorum yaptıgım araştırmalara gore zıncırı yağlayıp temızlersen ortalama 25000 km gıder dıyolar sadece yağlarsanda 20000 km gıder deıyolar kı bence haklılar ben hıc temızlemedım bı sıkıntım yok 10000 km oldu he kötü tarafı görüntü olarak pis duruyo.
-
Ben düzenli olarak gazyağı ile temizliyorum ve zincir spreyi ile yağlıyorum. CBF1000'imin zinciri, motor trafiğe çıktığından beri yani 16 bin km'dir ayarlamadı halen ilk günkü gerginliğinde neredeyse. İşin özü gazyağı süperdir. Tabi motoru da doğru kullanırsak zincirlerin ömrüne ömür katarız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:11 ----------
memduhb adlı üyeden alıntı
valla ben hiç temızlemıyorum yağlayıp devam edıyorum yaptıgım araştırmalara gore zıncırı yağlayıp temızlersen ortalama 25000 km gıder dıyolar sadece yağlarsanda 20000 km gıder deıyolar kı bence haklılar ben hıc temızlemedım bı sıkıntım yok 10000 km oldu he kötü tarafı görüntü olarak pis duruyo.
Yok öyle bir dünya, temizlemezsen balçık balçık olur. Yağlamak ne kadar önemliyse temizlemek de o kadar önemli. En az ömrü iki kat farkeder temizlemek ile temizlememek arasında.
-
Sonra bu ecnebi abiler 24 saatlik testin bir şey ifade etmediğini fark edip 15 günlük bir test yapıp kopma dayanımlarını ölçmüşler ve WD40 uygulanan oringlerin kopma dayanımlarının %20 düştüğünü fark etmişler. Yani WD40 kullanmamak lazım.
-
Gaz yagi favorimdir, aynen cikma yagla da yaglarim.. Yapcak bisey yok, ekonomi onemli..
Forumun çikolata renkli bi maddeye donmesi sonucu pek fazla takılmayı düşünmüyorum artık. İsteyen iletisimdeki facebook veya skype adreslerinden iletisebilir. Sağlıcakla..
-
Slayerrr adlı üyeden alıntı
Sonra bu ecnebi abiler 24 saatlik testin bir şey ifade etmediğini fark edip 15 günlük bir test yapıp kopma dayanımlarını ölçmüşler ve WD40 uygulanan oringlerin kopma dayanımlarının %20 düştüğünü fark etmişler. Yani WD40 kullanmamak lazım.
Linkini paylaşabilir misiniz acaba?
-
Slayerrr adlı üyeden alıntı
Sonra bu ecnebi abiler 24 saatlik testin bir şey ifade etmediğini fark edip 15 günlük bir test yapıp kopma dayanımlarını ölçmüşler ve WD40 uygulanan oringlerin kopma dayanımlarının %20 düştüğünü fark etmişler. Yani WD40 kullanmamak lazım.
Siteyi karış karış ettim ne yazıkki bulamadım. Başka bir sitedeki araştırmamı acaba ? Link verebilirmisiniz...
-
canerol adlı üyeden alıntı
mazut nerde mazut
ben mazotla temizliyorum bi gazyağı satan yer bulamadım.
Gazyağı çok kullanılan birşey aslında sadece belirli yerlerde satılıyor sanayiye yakın benzincilerde buluyorum şehir fark etmiyor.
-
ben (cub için) hiç uğraşmıyorum yağlamaya senede birkere yeniliyorum daha ucuza geliyor
-
eski honda cublarda zincir kapalı muhafazada olduğundan arada bir yağlamak yetiyordu mis gibi.
Şimdi zincirler hep açıkta haliyle devamlı bakım istiyor...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)