Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yeni tartışma konusu "ZİNCİR TEMİZLİĞİ"

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Aykut009 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    Alıntı memduhb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla ben hiç temızlemıyorum yağlayıp devam edıyorum yaptıgım araştırmalara gore zıncırı yağlayıp temızlersen ortalama 25000 km gıder dıyolar sadece yağlarsanda 20000 km gıder deıyolar kı bence haklılar ben hıc temızlemedım bı sıkıntım yok 10000 km oldu he kötü tarafı görüntü olarak pis duruyo.
    Motosikletim yok bence sürekli yağlarsanız bir noktadan sonra zinrin üzerindeki yağ sıçrama yapabilir.
    (Yanlışım varsa düzeltin millet)
    memduhb bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı Aykut009 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletim yok bence sürekli yağlarsanız bir noktadan sonra zinrin üzerindeki yağ sıçrama yapabilir.
    (Yanlışım varsa düzeltin millet)
    Her şeyin fazlası zarar demişler. Haddinden fazla sürüldüğünde tabikide sıçrama yapıcaktır. Tabi bu yağın akışkanlığına ve yapışmasına bağlıdır. Ben genelde akşam üstü motoru garaja çekiceğim zaman yağlardım. Sabaha kadar yağlı şekilde kalırdı... Sabahta hafif üzerinden bezle geçerdim ve her hangi bir yağ fırlatma olayı olmazdı...

    Buna dikkat edilmediğinde varsa zincir muhafazası... Yok ise jantlar sıçrayan yağın yüzünden toz toprağı emer. Hem temizlemesi güç olur hemde kötü bir görüntü ortaya sunar... Tecrübe ile sabittir, ona göre önlemini alın.
    Aykut009, memduhb ve cenkito bunu beğendiler.

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı redlion999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Linkini paylaşabilir misiniz acaba?
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siteyi karış karış ettim ne yazıkki bulamadım. Başka bir sitedeki araştırmamı acaba ? Link verebilirmisiniz...
    Aynı site hatta aynı ecnebi abi

    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=350310

  4. #24
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord



    Günümüzün o-ring ve x-ring'li zincirlerinde temizlik olayına çok takılmayın derim ben. o-ring ve x-ringler şekillerde yeşil ile görünen yağ tabakasını muhafaza etmek için varlar. Eğer contalar bozulur ve o yağ kaçmaya başlarsa zincir de yavaş yavaş eskimeye başlar. Zincir temizliği biraz kozmetik biraz da ses yapmaması açısından konfor maksatlı yapılmalı. Yoksa neyle temizlerseniz temizleyin, neyle yağlarsanız yağlayın o zincirin dayanımını artıramazsınız veya uzamasının önüne geçemezsiniz. Malzemenin doğası gereği böyle.

    Mesele o ringlere zarar vermeden temizlemek. Bu zincirler için kullanılabilir en masum temizlik maddesi WD40 ve türevleri olabilir bence. Şahsen ben WD40 kullanıyorum. Önce birkaç tur sıkıyorum zincirin üzerine. 3-5 dakika bekliyorum. Zaten kir salıyor kendini o arada. Sonra bez ile iyice kurutuyorum zinciri. En sonunda da piyasadan aldığım sprey zincir yağlayıcıları sıkıyorum. Eğer bu kurulama işini yapmadan sıkarsanız yağ zincire yapışmıyor bilesiniz (tecrübe ile sabittir). Sonra jantları da WD40 ile temizleyip motorun karşısına geçip seyrediyorum

    Kim ne derse desin, zincir temizliği falan bahane. Maksat terapi olsun, evden kaçmak olsun

    Ha bu arada benim de uzunca bir süre yanlış bildiğim bir şeyi vurgulamadan geçmeyeyim. O zincir üzerinde yağı hapseden contaların isminin O-ring veya X-ring olmasının nedeni şekillerinin "O" veya "X" olması değil. Kesitlerinin "O" veya "X" olması. Başka endüstri dallarında mesela U-ring veya Y-ringler falan da var. Genel kültür olarak bulunsun

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:49 ----------

    Bu arada düzeltme yapayım. Zincirdeki gres tabakası sarı ile gösterilen tabaka. Zincir piniyle, yeşil ile gösterilen burç arasında çoook ince bir sarı tabaka var. Hah o gres işte
    tr_select, cenkito, semihss ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #25
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim ecnebi abi iyice bilim adamı çıktı desenize

  6. #26
    beyazit60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2012
    Şehir
    Tokat / Merkez
    Motosikleti
    Sym joymax250i
    Benim zincir temizliğim yaklaşık 1 saat sürüyor. Önce gaz yağı ve diş fırçasıyla bütün baklaların arasını, altını, üstünü temizliyorum. Sonra güzelce köpükle ve tazikli suyla yıkadıktan sonra castrol'ün özel zincir yağıyla yağlıyorum. Tabi zincir ilk günki gibi parlıyor.

  7. #27
    memduhb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    SYM WOLF 250 (2014 mavi)
    Alıntı Aykut009 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletim yok bence sürekli yağlarsanız bir noktadan sonra zinrin üzerindeki yağ sıçrama yapabilir.
    (Yanlışım varsa düzeltin millet)
    sıvı yağ ile yağlanırsa her zincir yağ atar ben iphone nin zincir spreyini kullanıyorum ve zinciri evden çıkmadan önce değilde eve geldiğimde yuagliyorum hem zincirin yağı emmesi daha kolaylaşıyo ve yağ sıçrayıp motoru pisletmiyo.

  8. #28
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    valla zincir yağlamak önemli olsun olmasın ben motorun başında vakit geçirmeyi sevdiğimden zincir temizliği ve üstünkörü motoru silmem 2 saat falan sürüyor çokta keyif alıyorum

  9. #29
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Geçenlerde basit bir deneme yaptık. Artan castrol gtx performans 10-40 galiba. Emin değilim...
    Zincire güzelce yedirdik. 5 dakika sonra sürüşe çıktığımızda feci derecede jant, hatta grenaj bölgesine yağ attığını gözlemledik.

    Aynı uygulamayı bir sonraki gün tekrar gaz yağı ile temizleyerek yaptık. Artan castrol yağ ile zinciri yağladıktan sonra motoru garaja çektik. (her yağlama sonrası damlama üzere olan yağlar bez ile silindi, yani oring arası yağlı kaldı genel olarak)

    Neyse, ortalama motor 15 saat kadar zincir yağlı şekilde yattı ve sürüşe çıktık. Ne bir yağ sıçratma nede lıkırtı, şıngırtı... Bebek gibi oldu namussuz

    Aynı işlemi wd-40 ile yaptık ve pek içimize sinmedi. Zincir yağlı değil sanki gibi (piskolojik biraz)
    İpone-würüt mürüt yağları aşırı pahalı olduğundan dolayı artık yağ ve gaz yağının kıral olduğunu tekrar kanıtladım kendime
    fz6_fazer bunu beğendi.

  10. #30
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    abi wd 40 zaten kısa bir süreliğine yağlı gibi tutuyor sonra oda uçup gidiyor..

  11. #31
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    ustalar ben de crossumda 90 numara sanzıman yagı ile yaglayıp
    daha sonra pamukcuk, iplik bırakmayan bir penye bez ile tekrar fazlasını alıp
    o sekilde kullanıyorum.
    fazlasını almazsam taaaa arka disk e yag sıcradıgı oldu tehlikeli durumlar
    allahdan ön fren kullanma yetenegim iyi oldugundan sorunsuz o günü atlattım
    fz6_fazer, dockerengin ve tr_select bunu beğendiler.

  12. #32
    cx571 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    CBR 250 R & YBR 125 ESD
    1-Gaz Yağı İle Zinciri Dişliyi Güzelce temizliyorum. Zincir ilk günki gibi çıkana kadar.
    2-Sonra Motoru Yıkıyorum. Güzelce motorumu kurutuyorum zincirine kadar.
    3- Motosikletin üzerinden cıkan eski yağı Şiringaya çekiyorum.(İpone 10-40)
    4- Damla Damla dım dım dım zincire 2 tur uyguluyorum.
    5- Yarım saat bir beklemenın ardından Herşey Harika
    tr_select bunu beğendi.

  13. #33
    _SpartacuS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yok Gibi Ama Çok Gibi
    Benim yaptığım zincir temizleme yöntemi

    Zinciri söküyorum, kovanın içine koyduğum mazota daldırıyorum çıkartıp ALLAH ne verdiyse Çakıyorum yere çakıyorum yere, eviriyorum çeviriyorum sokup sokup tekrar çakıyorum. Zincir oluyor MİS! O ringlerin arasında ne kadar pislik varsa çıkıyor.
    Sonra da Zincir Yağı ile yağlıyorum. Güzel oluyor. İmkanınız varsa Sökmeye böyle yapmanızı tavsiye ederim Diş fırçası vs. araçlarla bu kadar temiz olmuyor. Tecrübeyle sabittir.

    Hayırlı Cumalar...
    Saygılar.

  14. #34
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    benim zincir muhafazası olduğundan böyle sorunum yok ama bende temizleyin diyorum

  15. #35
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı shooter1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim zincir muhafazası olduğundan böyle sorunum yok ama bende temizleyin diyorum
    Zincir muhafazası olunca kendi kendini yağlıyor veya zincir temizleme gereği duyulmuyormu

  16. #36
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    şu el motorlarına katılan yağ-mazot karışımından yaptırıyorum.
    diş fırçasıyla tek tek her baklayı fırçalıyorum .
    olan pislik yere akıyor
    ev sahini ne yaptın garaja demesin diye, altına kalın bir karton koyuyorum.
    karton simsiyah olunca, kirin ne derece olduğunu anlıyorum.
    hafiften kuruluyorum.
    sonra orta sehpaya alıp, 1. viteste biraz çalıştırıyorum.
    hem motor yağı ısınmış oluyor, hem zincir ısınan yağ ile yağlanmış oluyor.
    stop ediiyorum o kadar
    bi gazyağı bulamadık burada. mecbur mazot

  17. #37
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonra bu ecnebi abiler 24 saatlik testin bir şey ifade etmediğini fark edip 15 günlük bir test yapıp kopma dayanımlarını ölçmüşler ve WD40 uygulanan oringlerin kopma dayanımlarının %20 düştüğünü fark etmişler. Yani WD40 kullanmamak lazım.
    testte gecen o ring denen parça lastik kauçuk benzeri bir madde mi?

    wd40 bu tür maddeleri sertleştiriyor ve kırılgan bir hale getiriyor diye okumuştum

    oto motor kaputu içine wd40 sıkıp temizleyenlere duyurulur

  18. #38
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    her hafta zinciri gaz ile tazyikli suyla yıkıyorum,pırıl pırıl olup kuruyunca motul veya ipone zincir spreyini sıkıp devam ediyorum

  19. #39

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    würt balata temizleyiciyi sıkinca deli gibi yağini tozunü söküyor üzerine birde ipone zincir yağı tamamdır.

  20. #40
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra 2024 forza 250
    wd 40 ın zıncır yag spreyı var abı cok ıyı ya bıde beyaz renklı temızlemek ıcın mazot katkısı vardır bende onu kullandım araba ıle gelmıstı yarısı kullanılmıs nıye yarısını kullanmıs oda ayrı ya depoya atmak yerıne zıncırı temızledım baya ıse yaradı
    www.erkakurye.com


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)