Her şeyin fazlası zarar demişler. Haddinden fazla sürüldüğünde tabikide sıçrama yapıcaktır. Tabi bu yağın akışkanlığına ve yapışmasına bağlıdır. Ben genelde akşam üstü motoru garaja çekiceğim zaman yağlardım. Sabaha kadar yağlı şekilde kalırdı... Sabahta hafif üzerinden bezle geçerdim ve her hangi bir yağ fırlatma olayı olmazdı...
Buna dikkat edilmediğinde varsa zincir muhafazası... Yok ise jantlar sıçrayan yağın yüzünden toz toprağı emer. Hem temizlemesi güç olur hemde kötü bir görüntü ortaya sunar... Tecrübe ile sabittir, ona göre önlemini alın.
Aynı site hatta aynı ecnebi abi
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=350310
Günümüzün o-ring ve x-ring'li zincirlerinde temizlik olayına çok takılmayın derim ben. o-ring ve x-ringler şekillerde yeşil ile görünen yağ tabakasını muhafaza etmek için varlar. Eğer contalar bozulur ve o yağ kaçmaya başlarsa zincir de yavaş yavaş eskimeye başlar. Zincir temizliği biraz kozmetik biraz da ses yapmaması açısından konfor maksatlı yapılmalı. Yoksa neyle temizlerseniz temizleyin, neyle yağlarsanız yağlayın o zincirin dayanımını artıramazsınız veya uzamasının önüne geçemezsiniz. Malzemenin doğası gereği böyle.
Mesele o ringlere zarar vermeden temizlemek. Bu zincirler için kullanılabilir en masum temizlik maddesi WD40 ve türevleri olabilir bence. Şahsen ben WD40 kullanıyorum. Önce birkaç tur sıkıyorum zincirin üzerine. 3-5 dakika bekliyorum. Zaten kir salıyor kendini o arada. Sonra bez ile iyice kurutuyorum zinciri. En sonunda da piyasadan aldığım sprey zincir yağlayıcıları sıkıyorum. Eğer bu kurulama işini yapmadan sıkarsanız yağ zincire yapışmıyor bilesiniz (tecrübe ile sabittir). Sonra jantları da WD40 ile temizleyip motorun karşısına geçip seyrediyorum
Kim ne derse desin, zincir temizliği falan bahane. Maksat terapi olsun, evden kaçmak olsun
Ha bu arada benim de uzunca bir süre yanlış bildiğim bir şeyi vurgulamadan geçmeyeyim. O zincir üzerinde yağı hapseden contaların isminin O-ring veya X-ring olmasının nedeni şekillerinin "O" veya "X" olması değil. Kesitlerinin "O" veya "X" olması. Başka endüstri dallarında mesela U-ring veya Y-ringler falan da var. Genel kültür olarak bulunsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:49 ----------
Bu arada düzeltme yapayım. Zincirdeki gres tabakası sarı ile gösterilen tabaka. Zincir piniyle, yeşil ile gösterilen burç arasında çoook ince bir sarı tabaka var. Hah o gres işte
Benim zincir temizliğim yaklaşık 1 saat sürüyor. Önce gaz yağı ve diş fırçasıyla bütün baklaların arasını, altını, üstünü temizliyorum. Sonra güzelce köpükle ve tazikli suyla yıkadıktan sonra castrol'ün özel zincir yağıyla yağlıyorum. Tabi zincir ilk günki gibi parlıyor.
valla zincir yağlamak önemli olsun olmasın ben motorun başında vakit geçirmeyi sevdiğimden zincir temizliği ve üstünkörü motoru silmem 2 saat falan sürüyor çokta keyif alıyorum
Geçenlerde basit bir deneme yaptık. Artan castrol gtx performans 10-40 galiba. Emin değilim...
Zincire güzelce yedirdik. 5 dakika sonra sürüşe çıktığımızda feci derecede jant, hatta grenaj bölgesine yağ attığını gözlemledik.
Aynı uygulamayı bir sonraki gün tekrar gaz yağı ile temizleyerek yaptık. Artan castrol yağ ile zinciri yağladıktan sonra motoru garaja çektik. (her yağlama sonrası damlama üzere olan yağlar bez ile silindi, yani oring arası yağlı kaldı genel olarak)
Neyse, ortalama motor 15 saat kadar zincir yağlı şekilde yattı ve sürüşe çıktık. Ne bir yağ sıçratma nede lıkırtı, şıngırtı... Bebek gibi oldu namussuz
Aynı işlemi wd-40 ile yaptık ve pek içimize sinmedi. Zincir yağlı değil sanki gibi (piskolojik biraz)
İpone-würüt mürüt yağları aşırı pahalı olduğundan dolayı artık yağ ve gaz yağının kıral olduğunu tekrar kanıtladım kendime
abi wd 40 zaten kısa bir süreliğine yağlı gibi tutuyor sonra oda uçup gidiyor..
ustalar ben de crossumda 90 numara sanzıman yagı ile yaglayıp
daha sonra pamukcuk, iplik bırakmayan bir penye bez ile tekrar fazlasını alıp
o sekilde kullanıyorum.
fazlasını almazsam taaaa arka disk e yag sıcradıgı oldu tehlikeli durumlar
allahdan ön fren kullanma yetenegim iyi oldugundan sorunsuz o günü atlattım
1-Gaz Yağı İle Zinciri Dişliyi Güzelce temizliyorum. Zincir ilk günki gibi çıkana kadar.
2-Sonra Motoru Yıkıyorum. Güzelce motorumu kurutuyorum zincirine kadar.
3- Motosikletin üzerinden cıkan eski yağı Şiringaya çekiyorum.(İpone 10-40)
4- Damla Damla dım dım dım zincire 2 tur uyguluyorum.
5- Yarım saat bir beklemenın ardından Herşey Harika
Benim yaptığım zincir temizleme yöntemi
Zinciri söküyorum, kovanın içine koyduğum mazota daldırıyorum çıkartıp ALLAH ne verdiyse Çakıyorum yere çakıyorum yere, eviriyorum çeviriyorum sokup sokup tekrar çakıyorum. Zincir oluyor MİS! O ringlerin arasında ne kadar pislik varsa çıkıyor.
Sonra da Zincir Yağı ile yağlıyorum. Güzel oluyor. İmkanınız varsa Sökmeye böyle yapmanızı tavsiye ederim Diş fırçası vs. araçlarla bu kadar temiz olmuyor. Tecrübeyle sabittir.
Hayırlı Cumalar...
Saygılar.
benim zincir muhafazası olduğundan böyle sorunum yok ama bende temizleyin diyorum
şu el motorlarına katılan yağ-mazot karışımından yaptırıyorum.
diş fırçasıyla tek tek her baklayı fırçalıyorum .
olan pislik yere akıyor
ev sahini ne yaptın garaja demesin diye, altına kalın bir karton koyuyorum.
karton simsiyah olunca, kirin ne derece olduğunu anlıyorum.
hafiften kuruluyorum.
sonra orta sehpaya alıp, 1. viteste biraz çalıştırıyorum.
hem motor yağı ısınmış oluyor, hem zincir ısınan yağ ile yağlanmış oluyor.
stop ediiyorum o kadar
bi gazyağı bulamadık burada. mecbur mazot
her hafta zinciri gaz ile tazyikli suyla yıkıyorum,pırıl pırıl olup kuruyunca motul veya ipone zincir spreyini sıkıp devam ediyorum
würt balata temizleyiciyi sıkinca deli gibi yağini tozunü söküyor üzerine birde ipone zincir yağı tamamdır.
wd 40 ın zıncır yag spreyı var abı cok ıyı ya bıde beyaz renklı temızlemek ıcın mazot katkısı vardır bende onu kullandım araba ıle gelmıstı yarısı kullanılmıs nıye yarısını kullanmıs oda ayrı ya depoya atmak yerıne zıncırı temızledım baya ıse yaradı
www.erkakurye.com
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)