Firma karalamak gibi olmasın diye yazmıyordum ama konu madem servislere geldi yazayım artık.
Kasım ayında Mondial servisinde 125 mh motorumu götürdüm. Götürmeden öncede müsait misiniz bugün geleyim mi diye aradım. Telefonda gel dediler. Neyse servise gittik. 2,5 saat dokunmadılar bile, motor bloğu soğusun dediler. Lan -10 derecede motor donmasın diye yırtınıyoz biz zaten daha nereye soğuyacak ? Neyse usta elini bile dokunmadan çırağa şunun yağına suyuna bak dedi. Allah'ı var çocuk daha ilgiliydi. Motorun yağını değiştirdiler. Bu güne kadar servise her gittiğimde yağını kendim götürdüm bujiyide. Servislere diyorumki aynı marka model yağ ve buji varsa sen tak yoksa benim getirdiklerimi tak, ki bu söylediğimi dışarıdan yağ kabul etmeyiz diyen servisin yanında müşteri hizmetlerini arayarak sormuştum zamanında. Servis önce bana dediki senin dışarıdan getirdiğin yağ koyulmaz, o zaman biz ne boka yarıyoz burda dedi. Ben Motul marka yağ kullanıyorum arkadaş, ayrıca yağın markası değil özellikleri belirtilmiş kitapçıkta. Bende servise dedimki ben müşteri olarak şu markaların kullanılmasını istiyorum.
Usta bana senin öyle bir lüksün yok dedi. Bu motoru sen 20.000 km kullanma hakkına sahipsin. Benim koyduğum yağla o kadar gider zaten. Ondan sonrası için sen hak talep edemezsin. yani servisin mantığına göre 20.000 km den sonra ben motora binmeyeceğim. Çünkü garanti süresi o kadarmış. Yani 20 den sonra dağılacak şekilde bakımını onarımını yapıyor adam. Litresi 5 lira bile etmeyen yağı koydu. Ben Motul 7100 10w40 götürmüştüm. Şimdi Allah aşkına benim yağla bu adamın koyduğu yağın hiç mi farkı yok ? Usta bana yok dedi. Siz çok biliyonuz. Nereden biliyon bu yağın daha iyi olduğunu diye bağırmaya başladı. Neyse koydu o yağı, 65 tl dedi bakım. 5 lira yağ 3 lira buji hadi 10 diyelim 65 lira. Bu güne kadar 2 mondial bi tane bisanım oldu hiç 65 tl servise ben para vermemiştim. Sonra servis ''
Madem motorun yağını bujisini seçecek kadar kaliteli bir adamsın sen, neden Mondial motora biniyon ? Git GAVAZAKİ al dedi. Bakımdan sonra motoun ibresi bozuk bununda garantiden değişmesi lazım dediğimde
Ziktir git diye bağırdı. Dükkanda 2 kişi üstüme yürüdü. Daha foruma yazamayacağım küfürler hakaretler gırla gidiyor.
Ziktir git beni şikayet et diye bağırıyordu ben en son dükkandan çıkarken.
Mondial'i aradım bunların hepsini anlattım, hatta yazılı olarak fax'da çektim. Sonuç noldu edepsiz yaptığı edepsizlikle kaldı. Ama suçun tamamı bende. Toplayıp 3-5 kişi dükkanda artislik nasıl yapılır göstermek lazımdı ama biz ilkokul mezunu değiliz. Benim böyle itle kopukla dalaşmamdan alacağım en ufak ceza benim geleceğime malolacağı için malesef sineye çekmek zorunda kaldık. Hala arızalı parçalar değişmedi, servisle ilgilide ne arayan oldu ne soran. Motorun ön siperliğinde takılı olan action kamera ise tamamen şans eseri bunların hepsini kayıt etmiş. Ayarlasan o kadar net çekmezdi, şimdi bu ülkede hukuğun olduğuna zerre inancım olsa görüntülerle ve telefon kayıtları ile gider hem servise hemde Mondiale dava açarız ama zaman ve umut kaybından başka herhangi birşey olacağını sanmıyorum. Çünkü bizim ülkemizde müşterileri daha doğrusu tüketicileri koruyan kanunlar yok denecek kadar az ve yetersiz.
Tüm bu olaylardan çıakrdığım sonuç ise markası ve modeli her ne olursa olsun bir daha servislere uğramamak, buram buram cehalet kokan kaba kuvveti maarifet sanan itle kopukla aynı sokaktan bir daha geçmemek.
Sonunda aklıma geldi onuda yazayım, benim servisle ilgili şikayet mailimi hakkındaki düşüncelerimi mevcut kelimelerle bile anlatamayacağım değerli Mondial Müşteri Hizmetleri noktasına virgülüne dokunmadan aynı şekilde hem servise hemde bayiye yollamışlar. Adım soyadım ve telefon numaram ile birlikten Olaydanın ertesi günü sonra adamlar aradı'' Dükkana gel seninle konuşalım'' diyorlar. Benim asıl merak ettiğim tüm bunlar karşısında firma nasıl bir tutum sergiler acaba diye düşünüyordum, hiçbirşey olmadı