Aynı sıkıntıyı ben de yaşadım üstadım. Hatta şu an benim stop tuşum 'iptal'
Biraz açıklama yapayım, ahaliyi de aydınlatalım. Hani derler ya "Aha motor düşük km'li, yol yapmamış, garaj motoru" vs. gibi tabirler bana göre dezavantajdır. Kötüdür yani. Yatan motor iyi değildir. İşleyen demir ışıldar diye bir söz vardır. Buna da öyle bakabiliriz. Yatan motor, olduğu yerde rutubetten korozyon yapıyor. Tesisatlar, giriş çıkışlar, jaklar, akü kutup başları, iletken yüzeyler vs. bunlar hep oksitlenme yapabilen yerler. FZ6'larda da 3 merkezi oksit noktası var.
1- Start-stop düğmesi (Sağ kumanda) içinde bulunan iletken plakalar
2- Akü kutup başları ve buraya bağlantılı jaklar
3- Konjektör girişleri
Velhasıl, motorun ara ara yatmalarda korozyon oluşturmuş ve dediğim gibi ilk olarak sağ kumandanı etkilemiş. Kumandayı açtığında start-stop'u sağlayan iki plaka göreceksin. Bu iki plaka simsiyah olmuştur. Zımparalasan da temizlesen de bu plakalar artık miyadını doldurmuş oluyor ve yine çabuk korozyon yapıp verimsiz çalışıyor. Tavsiyem; kumandadaki start-stop'u bypass yoluyla iptal etmendir. Ben birkaç aydır bu şekilde kullanıyordum. Bu hafta sağ kumanda sipariş ettim, kısmetse yakın zamanda start-stop'uma kavuşuyorum