Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Büyük Motosiklet Bakımları Hakkında. 600 cc ve Üzeri

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Aralık 2013
    Düşük cc motosiklet kullanıcısı olarak merak ettiğim bir konu. Misal CBF 150 kullanan biri yağını 2.000 km civarında değiştirirken Ör: Yamaha Tdm 900, Honda Crosstourer X800, Kawasaki er6n bu tip farklı sınıfta motosikletler ise 5.000 - 10.000 km aralığında değiştiriyor. Zahmet olmazsa başlıkta belirtildiği motosiklet sahibi olan arkadaşlar Ör: 5.000 km bakımında şu kadar masraf çıktı şu, bu değişti. Veya 50.000 bakımında bunlar.. Merak ettiğim bir konu yardım edecek olan varsa aydınlanmış oluruz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Nisan 2013
    Şehir
    Afyon
    Motosikleti
    Xmax 250
    Forumda ilgili marka modellerin sayfalarında yazıyor bu tarz bilgiler.Biraz araştırırsan bulabilirsin.

  3. #3
    Jeeztro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha - XV 950 Cafe Racer
    adam da onu srouyordu zaten hangi model için ne gibi bir bakım diye. şu forumda yazıyor diyenler artık ezberden konuşmaya başladı sanırım. gerçi nicki dragon olan adamdan ne bekliyorsun. dragon olayı 2000 ve öncesine kaldı. geliştirin kendinizi. google a yaz yeni nickler diye yardımcı olur. benzer bir mesaj oldu sanırım.

  4. #4
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    birisi 50.000 de sadece yağ-filtreler değiştirirken başka bir motosikletin.yada aynı marka model motosikleti kullanan başka bir kullanıcının yağ-filtreler, buji,zincir-dişli,egzantrik zinciri,debriyaj,balata,disk,motor kulağı,far ampulü vs gibi birçok veya bazı parçalarını değiştirmesi gerekebilir.200-300tl den 4-5bine kadar yolu var

  5. #5
    kurufasulye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    pulsar 200ns
    Bu konular forumda çok dağınık bir biçimde.Dolayısıyla bilgilere ulaşmak zor olabiliyor.Bu şekilde cevapların toplanması iyi oluyor.
    Mamba09 bunu beğendi.

  6. #6
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    Alıntı initial-D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birisi 50.000 de sadece yağ-filtreler değiştirirken başka bir motosikletin.yada aynı marka model motosikleti kullanan başka bir kullanıcının yağ-filtreler, buji,zincir-dişli,egzantrik zinciri,debriyaj,balata,disk,motor kulağı,far ampulü vs gibi birçok veya bazı parçalarını değiştirmesi gerekebilir.200-300tl den 4-5bine kadar yolu var
    aynen katılıyorumm yağımı ve flitreleri 5000 de bujileride 10,000 de değişirim işte balata veya diğer aksamda gerektiğinde

  7. #7

    Üyelik
    02 Nisan 2013
    Şehir
    Afyon
    Motosikleti
    Xmax 250
    Alıntı Jeeztro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    adam da onu srouyordu zaten hangi model için ne gibi bir bakım diye. şu forumda yazıyor diyenler artık ezberden konuşmaya başladı sanırım. gerçi nicki dragon olan adamdan ne bekliyorsun. dragon olayı 2000 ve öncesine kaldı. geliştirin kendinizi. google a yaz yeni nickler diye yardımcı olur. benzer bir mesaj oldu sanırım.
    İstediğimiz nick i de seçemez olduk sana soralım bundan sonra. sen google a yaz kardeş ben bu nicki seviyorum. böyle bir düz mantık ben hayatımda görmedim.

  8. #8
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    CBF1000FA kullanıyorum. 12.000'de bir yağ/yağ filtre değişimi var. Bunun masrafı da 100 lira. Eğer şehiriçi kullanım daha yoğunsa 12.000'den biraz daha erken değiştirmekte fayda var, ama ben uzun yolcuyum. 30.000'lere gelmeden başka bakım masrafı yok aletin. Sonra hava filtresi/balatalar/lastikler vs. başlar. O zamana kadar da satıp tekrar sıfırını almak lazım.

  9. #9

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBF1000FA kullanıyorum. 12.000'de bir yağ/yağ filtre değişimi var. Bunun masrafı da 100 lira. Eğer şehiriçi kullanım daha yoğunsa 12.000'den biraz daha erken değiştirmekte fayda var, ama ben uzun yolcuyum. 30.000'lere gelmeden başka bakım masrafı yok aletin. Sonra hava filtresi/balatalar/lastikler vs. başlar. O zamana kadar da satıp tekrar sıfırını almak lazım.
    cbf100fa'nın yağ ve y.filtresi 100 lira???-eminmisin???

  10. #10

    Üyelik
    21 Aralık 2013
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBF1000FA kullanıyorum. 12.000'de bir yağ/yağ filtre değişimi var. Bunun masrafı da 100 lira. Eğer şehiriçi kullanım daha yoğunsa 12.000'den biraz daha erken değiştirmekte fayda var, ama ben uzun yolcuyum. 30.000'lere gelmeden başka bakım masrafı yok aletin. Sonra hava filtresi/balatalar/lastikler vs. başlar. O zamana kadar da satıp tekrar sıfırını almak lazım.

    teşekkürler hocam

    arkadaşlar kesinlikle çok dağınık konuları araştırdım fakat pek fazla bilgi bulamadım baya zaman aldı o yüzden açtım konuyu

  11. #11
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBF1000FA kullanıyorum. 12.000'de bir yağ/yağ filtre değişimi var. Bunun masrafı da 100 lira. Eğer şehiriçi kullanım daha yoğunsa 12.000'den biraz daha erken değiştirmekte fayda var, ama ben uzun yolcuyum. 30.000'lere gelmeden başka bakım masrafı yok aletin. Sonra hava filtresi/balatalar/lastikler vs. başlar. O zamana kadar da satıp tekrar sıfırını almak lazım.
    e tabi 12 binde bir yağ değiştirince 30 bine gelmeden satman isabet olacaktır... yerine 6-7 binde bir değiştirip, motor ömrünü uzatmak ve yıllarca kullanıp bütçe açığını artırmamak önerim olacak ancak tabi bunlar senin bileceğin işler

    4 silindirli motorlarda araba olsun motosiklet olsun farketmez, 5-6 binden sonra yağdaki vizkosite düşmeye başlar ve içindeki katıklar yavaş yavaş iş yapamaz olurlar (yağ kirlenir)

  12. #12
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Alıntı dyavol-77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbf100fa'nın yağ ve y.filtresi 100 lira???-eminmisin???
    Tabii ki eminim.
    3 litre yağ 75 lira, filtre de 25 lira.

    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    e tabi 12 binde bir yağ değiştirince 30 bine gelmeden satman isabet olacaktır... yerine 6-7 binde bir değiştirip, motor ömrünü uzatmak ve yıllarca kullanıp bütçe açığını artırmamak önerim olacak ancak tabi bunlar senin bileceğin işler

    4 silindirli motorlarda araba olsun motosiklet olsun farketmez, 5-6 binden sonra yağdaki vizkosite düşmeye başlar ve içindeki katıklar yavaş yavaş iş yapamaz olurlar (yağ kirlenir)
    Kitapçığında 12.000 km yazılmış ve ben yolun tamamını uzun yolda -düşük devirde dur/kalk yapmadan- yapıyorum. Bu konuyu Honda TR 'ye de sordum. Benim için 12.000'in uygun olduğunu söylediler. Tabii ben yine de 6.000'de bir değiştirdim, 100 lira fara mı...
    dyavol-77 bunu beğendi.

  13. #13
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    BMW F650GS'nin bakım periyotları 10000 şeklinde. Kısa mesafe kullanıyorsanız yağ ve yağ filtresi değişimi 3000 kilometre oluyor.

    10000 bakımlarında;
    yağ değişimi 3 litre 75-100tl arası istediğiniz yağa göre
    yağ filtresi 10tl e-bay'de
    hava filtresi 43 tl

    20000 kilometrede olduğundan 10000'e extra olarak:
    amortisör yağ değişimi 25 tl amortisör yağı
    buji değişimi dr8eb buji 2 adet 30 tl
    benzin filtresi 240 tl
    fren hidrolik değişimi yıllık dot 4 10 tl

    extra amortisör keçeleri yağ kaçırıyordu. yağ ve toz filtreleri 210 tl
    zincir ve dişli d.i.d. marka 220 tl

    yani işçilik hariç
    her 10000'de 150 tl
    her 20000'de 450 tl

  14. #14

    Üyelik
    21 Aralık 2013
    çok teşekkürler arkadaşlar.. Cbf 150 den sonra ybr aldım konforu düşük seleden dolayı yağı 1.500 kmde değiştiriyorum kılavuzda 6.000 yazıyor uçmuşlar gibime geldi 2.000 kmde bir değiştireceğim ben de

    merak ettiğim bir konuydu büyük motosikletlerin değişim aralıkları vs.

  15. #15
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    eğer servislere helede yetkili servislere gidersen fiyat çok artar...
    benim motorun bakımları 6.binde bir ben 5binde bir yapıyorum.her 5bindebir yağ ve yağ filtresi hava filtresi sünger ama şimdiki bakımda değişecem.diğer balatalar lastikler zincir dişliler gerektiğinde.bujileride 2 bakımda 1 değişmeyi planlıyorum.hava filtresi türkiyede 70 lira ama ebayda 15 lira civarı ama yağ filteresi burda daha ucuz onu çözemedim bende 250cc motorum varken aynı yağı 3000de bir değiştiriyodum şimdi aynı yağı 5000de değişecem.burdaki mantık herhalde düşük cc motor hızlı gidebilmek için daha çok devir çevirdiğinden vede hava soğutmalı olmasından dolayı daha çabuk kötü oluyor yağ...ama büyükcc motor yüksek vites düşük devirle seyahat ettiğimizden az daha geç yağın ömrü bitiyor.
    benim her bakım kendim yaptığımdan sadece malzeme parası yağ 75 lira yağ filtresi 30 lira bunları değişmenin keyfi paha biçilemez hava filtesi sünger yıka yıka tak

  16. #16
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Eğer orjinal parça kullanırsanız fiyat farklı, yan sanayi kullanırsanız fiyat farklı çıkar. Benim koyduğum yağın fiyatı 100 tl, orjinal yağ filtresi 80 tl, hava filtresi 50 tl, piyasadaki çakma değil gerçek ngk alırsanız 4 adedi 180 tl. bunlar servis fiyatları, gerçi belli markaları dışardan da alsanız aynı fiyatı ödüyorsunuz. zincir 200 tl, set halinde değiştirirseniz 400 tl, 2 lastik 800 tl, balata değiştirirseniz ön arka dahil 300 tl, bu fiyatların hepsi orjinal ürünler içindir. Okuyan arkadaşlar bu nasıl fiyat diyebilirler. Ama motorunuzu seviyorsanız ona yan sanayi parça takamıyorsunuz. Gerçi yan sanayi taktınızmı aslında ömür olarak diğerinden daha pahalıya geliyor. araba dada böyle, motorda da böyle.

  17. #17

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabii ki eminim.
    3 litre yağ 75 lira, filtre de 25 lira.



    Kitapçığında 12.000 km yazılmış ve ben yolun tamamını uzun yolda -düşük devirde dur/kalk yapmadan- yapıyorum. Bu konuyu Honda TR 'ye de sordum. Benim için 12.000'in uygun olduğunu söylediler. Tabii ben yine de 6.000'de bir değiştirdim, 100 lira fara mı...
    Okey-ben 2011 honda cb600f hornet'imin 3000 km'de bir yağ-y.filtresini kendim değiştiririm(3 lt Castrol power 1 racing+orjinal honda y.filtresi)ederi:3lt yağ=90 lira+40 lira y.fltr=130 tl..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)