Büyük Motosiklet Bakımları Hakkında. 600 cc ve Üzeri
Reklamlar
-
Düşük cc motosiklet kullanıcısı olarak merak ettiğim bir konu. Misal CBF 150 kullanan biri yağını 2.000 km civarında değiştirirken Ör: Yamaha Tdm 900, Honda Crosstourer X800, Kawasaki er6n bu tip farklı sınıfta motosikletler ise 5.000 - 10.000 km aralığında değiştiriyor. Zahmet olmazsa başlıkta belirtildiği motosiklet sahibi olan arkadaşlar Ör: 5.000 km bakımında şu kadar masraf çıktı şu, bu değişti. Veya 50.000 bakımında bunlar.. Merak ettiğim bir konu yardım edecek olan varsa aydınlanmış oluruz.
Reklamlar
-
Forumda ilgili marka modellerin sayfalarında yazıyor bu tarz bilgiler.Biraz araştırırsan bulabilirsin.
-
adam da onu srouyordu zaten hangi model için ne gibi bir bakım diye. şu forumda yazıyor diyenler artık ezberden konuşmaya başladı sanırım. gerçi nicki dragon olan adamdan ne bekliyorsun. dragon olayı 2000 ve öncesine kaldı. geliştirin kendinizi. google a yaz yeni nickler diye yardımcı olur. benzer bir mesaj oldu sanırım.
-
birisi 50.000 de sadece yağ-filtreler değiştirirken başka bir motosikletin.yada aynı marka model motosikleti kullanan başka bir kullanıcının yağ-filtreler, buji,zincir-dişli,egzantrik zinciri,debriyaj,balata,disk,motor kulağı,far ampulü vs gibi birçok veya bazı parçalarını değiştirmesi gerekebilir.200-300tl den 4-5bine kadar yolu var
-
Bu konular forumda çok dağınık bir biçimde.Dolayısıyla bilgilere ulaşmak zor olabiliyor.Bu şekilde cevapların toplanması iyi oluyor.
-
initial-D adlı üyeden alıntı
birisi 50.000 de sadece yağ-filtreler değiştirirken başka bir motosikletin.yada aynı marka model motosikleti kullanan başka bir kullanıcının yağ-filtreler, buji,zincir-dişli,egzantrik zinciri,debriyaj,balata,disk,motor kulağı,far ampulü vs gibi birçok veya bazı parçalarını değiştirmesi gerekebilir.200-300tl den 4-5bine kadar yolu var
aynen katılıyorumm yağımı ve flitreleri 5000 de bujileride 10,000 de değişirim işte balata veya diğer aksamda gerektiğinde
-
Jeeztro adlı üyeden alıntı
adam da onu srouyordu zaten hangi model için ne gibi bir bakım diye. şu forumda yazıyor diyenler artık ezberden konuşmaya başladı sanırım. gerçi nicki dragon olan adamdan ne bekliyorsun. dragon olayı 2000 ve öncesine kaldı. geliştirin kendinizi. google a yaz yeni nickler diye yardımcı olur. benzer bir mesaj oldu sanırım.
İstediğimiz nick i de seçemez olduk sana soralım bundan sonra. sen google a yaz kardeş ben bu nicki seviyorum. böyle bir düz mantık ben hayatımda görmedim.
-
CBF1000FA kullanıyorum. 12.000'de bir yağ/yağ filtre değişimi var. Bunun masrafı da 100 lira. Eğer şehiriçi kullanım daha yoğunsa 12.000'den biraz daha erken değiştirmekte fayda var, ama ben uzun yolcuyum. 30.000'lere gelmeden başka bakım masrafı yok aletin. Sonra hava filtresi/balatalar/lastikler vs. başlar. O zamana kadar da satıp tekrar sıfırını almak lazım.
-
-
29 Aralık 2013, 17:31
#10
inzell adlı üyeden alıntı
CBF1000FA kullanıyorum. 12.000'de bir yağ/yağ filtre değişimi var. Bunun masrafı da 100 lira. Eğer şehiriçi kullanım daha yoğunsa 12.000'den biraz daha erken değiştirmekte fayda var, ama ben uzun yolcuyum. 30.000'lere gelmeden başka bakım masrafı yok aletin. Sonra hava filtresi/balatalar/lastikler vs. başlar. O zamana kadar da satıp tekrar sıfırını almak lazım.
teşekkürler hocam
arkadaşlar kesinlikle çok dağınık konuları araştırdım fakat pek fazla bilgi bulamadım baya zaman aldı o yüzden açtım konuyu
-
29 Aralık 2013, 17:42
#11
inzell adlı üyeden alıntı
CBF1000FA kullanıyorum. 12.000'de bir yağ/yağ filtre değişimi var. Bunun masrafı da 100 lira. Eğer şehiriçi kullanım daha yoğunsa 12.000'den biraz daha erken değiştirmekte fayda var, ama ben uzun yolcuyum. 30.000'lere gelmeden başka bakım masrafı yok aletin. Sonra hava filtresi/balatalar/lastikler vs. başlar. O zamana kadar da satıp tekrar sıfırını almak lazım.
e tabi 12 binde bir yağ değiştirince 30 bine gelmeden satman isabet olacaktır... yerine 6-7 binde bir değiştirip, motor ömrünü uzatmak ve yıllarca kullanıp bütçe açığını artırmamak önerim olacak ancak tabi bunlar senin bileceğin işler
4 silindirli motorlarda araba olsun motosiklet olsun farketmez, 5-6 binden sonra yağdaki vizkosite düşmeye başlar ve içindeki katıklar yavaş yavaş iş yapamaz olurlar (yağ kirlenir)
-
29 Aralık 2013, 17:45
#12
dyavol-77 adlı üyeden alıntı
cbf100fa'nın yağ ve y.filtresi 100 lira???
-eminmisin???
Tabii ki eminim.
3 litre yağ 75 lira, filtre de 25 lira.
ozgurakman adlı üyeden alıntı
e tabi 12 binde bir yağ değiştirince 30 bine gelmeden satman isabet olacaktır... yerine 6-7 binde bir değiştirip, motor ömrünü uzatmak ve yıllarca kullanıp bütçe açığını artırmamak önerim olacak ancak tabi bunlar senin bileceğin işler
4 silindirli motorlarda araba olsun motosiklet olsun farketmez, 5-6 binden sonra yağdaki vizkosite düşmeye başlar ve içindeki katıklar yavaş yavaş iş yapamaz olurlar (yağ kirlenir)
Kitapçığında 12.000 km yazılmış ve ben yolun tamamını uzun yolda -düşük devirde dur/kalk yapmadan- yapıyorum. Bu konuyu Honda TR 'ye de sordum. Benim için 12.000'in uygun olduğunu söylediler. Tabii ben yine de 6.000'de bir değiştirdim, 100 lira fara mı...
-
29 Aralık 2013, 19:03
#13
BMW F650GS'nin bakım periyotları 10000 şeklinde. Kısa mesafe kullanıyorsanız yağ ve yağ filtresi değişimi 3000 kilometre oluyor.
10000 bakımlarında;
yağ değişimi 3 litre 75-100tl arası istediğiniz yağa göre
yağ filtresi 10tl e-bay'de
hava filtresi 43 tl
20000 kilometrede olduğundan 10000'e extra olarak:
amortisör yağ değişimi 25 tl amortisör yağı
buji değişimi dr8eb buji 2 adet 30 tl
benzin filtresi 240 tl
fren hidrolik değişimi yıllık dot 4 10 tl
extra amortisör keçeleri yağ kaçırıyordu. yağ ve toz filtreleri 210 tl
zincir ve dişli d.i.d. marka 220 tl
yani işçilik hariç
her 10000'de 150 tl
her 20000'de 450 tl
-
29 Aralık 2013, 19:09
#14
çok teşekkürler arkadaşlar.. Cbf 150 den sonra ybr aldım konforu düşük seleden dolayı yağı 1.500 kmde değiştiriyorum kılavuzda 6.000 yazıyor uçmuşlar gibime geldi 2.000 kmde bir değiştireceğim ben de
merak ettiğim bir konuydu büyük motosikletlerin değişim aralıkları vs.
-
29 Aralık 2013, 19:10
#15
-
29 Aralık 2013, 19:59
#16
Eğer orjinal parça kullanırsanız fiyat farklı, yan sanayi kullanırsanız fiyat farklı çıkar. Benim koyduğum yağın fiyatı 100 tl, orjinal yağ filtresi 80 tl, hava filtresi 50 tl, piyasadaki çakma değil gerçek ngk alırsanız 4 adedi 180 tl. bunlar servis fiyatları, gerçi belli markaları dışardan da alsanız aynı fiyatı ödüyorsunuz. zincir 200 tl, set halinde değiştirirseniz 400 tl, 2 lastik 800 tl, balata değiştirirseniz ön arka dahil 300 tl, bu fiyatların hepsi orjinal ürünler içindir. Okuyan arkadaşlar bu nasıl fiyat diyebilirler. Ama motorunuzu seviyorsanız ona yan sanayi parça takamıyorsunuz. Gerçi yan sanayi taktınızmı aslında ömür olarak diğerinden daha pahalıya geliyor. araba dada böyle, motorda da böyle.
-
29 Aralık 2013, 20:32
#17
inzell adlı üyeden alıntı
Tabii ki eminim.
3 litre yağ 75 lira, filtre de 25 lira.
Kitapçığında 12.000 km yazılmış ve ben yolun tamamını uzun yolda -düşük devirde dur/kalk yapmadan- yapıyorum. Bu konuyu Honda TR 'ye de sordum. Benim için 12.000'in uygun olduğunu söylediler. Tabii ben yine de 6.000'de bir değiştirdim, 100 lira fara mı...
Okey-ben 2011 honda cb600f hornet'imin 3000 km'de bir yağ-y.filtresini kendim değiştiririm(3 lt Castrol power 1 racing+orjinal honda y.filtresi)ederi:3lt yağ=90 lira+40 lira y.fltr=130 tl..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)