Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

YBR 125 ESD Enjeksyondan KARBÜRATÖR e çevirme ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    Merhaba arkadaşlar
    son günlerde boyle birşeyler duymuşdum
    daha fazla açmak gerekirse YBR ESD ye 2009 (eski kasa) karbüratörüyle Enjeksyonu değiştiriyorlarmiş
    yapanlarda var gördüm, merak ettiğim ;

    Performans Artışı varmı ?
    Ne gibi zararlari , ne gibi faydaları olur ?
    Motora uzun vadede sıkıntı cıkarırmı ?
    Yakıtı ne gibi etkiler ?
    bu aşşağı yukarı ne kadara mâl olur ?

    yorumlariniz icin simdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    bence o motorda enjeksiyon arızalandıgı için ve yenisi cok pahalıya geleceginden karburatore cevirmişlerdir.

  3. #3
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence o motorda enjeksiyon arızalandıgı için ve yenisi cok pahalıya geleceginden karburatore cevirmişlerdir.
    hocam yorum için cok teşekkürler. öyle oldugunu sanmiyorum sorduğum kişilerin verdiği cevap ;

    dik yokuşta 2 kişi cıkarken motor boğulmuyormuş ve ses performansı süpermiş eğer aslı varsa bende yapmak istiyorum

    buda sahibindeki ilan TIKLA

  4. #4
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Chikoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam yorum için cok teşekkürler. öyle oldugunu sanmiyorum sorduğum kişilerin verdiği cevap ;

    dik yokuşta 2 kişi cıkarken motor boğulmuyormuş ve ses performansı süpermiş eğer aslı varsa bende yapmak istiyorum

    buda sahibindeki ilan TIKLA
    ybr ekonomik olarak tasarlanmıs motordur, enjeksiyonda hava yakıt ayarını beyin yapar müdahele yapılamaz

    ama karburatörde yakıt ve hava girişine müdahele etmek cok daha kolaydır. çekişi arttırmak için böle bir yol secildi ise haliyle yakıt sarfiyatına enjeksiyona göre artmıstır
    rambomert bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  5. #5
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    esd de enjeksiyon yok ki vakumlu karbüratör var.
    bir dönem de 2006 sonrası ybr lerin 2004 performansında olması için denemeler yapılıyordu ama sonucun pek değişmediği yazılıyordu forumlarda.

  6. #6
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    vakumlu karburatör dediğiniz seyin normal karburatörden farkı nedir?

    normal karburatörde silindirin vakumuyla calısmıyor mu

  7. #7
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    yorumlar icin tesekkurler konuyu saptırmayalım lutfen ybr de diğerlerinden farklı olsada enjeksiyon var daha once milyonlarca kez tartısıldı..peki sizce kendi tercübelerinizce eski ybr nın karbüratoru ile değiştirmek zararlımıdır

  8. #8
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    mikuni karbüratör var, enjeksiyonlu gibidir ondan mı acaba :D
    apache de de var mikuni karbüratör bu kadar az nasıl az yakıyor diye düşünmeden edemiyor insan
    60 geçmeden binsem 2 litre filan yakıyor.
    ben tapagaz 2 kişi arkamda canta ile 3 litreden fazla yakamadım.
    ama mikuniyi kaldırıp başka bi karbüratör koysak ne yakar bende merak ediyorum
    cenkito bunu beğendi.

  9. #9
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    http://www.yamaha-motor.eu/tr/produc...turestechspecs

    iyide teknik özelliklerinde Mikuni BS25 Karbüratör yazıyor

  10. #10
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    Alıntı Tsubasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mikuni karbüratör var, enjeksiyonlu gibidir ondan mı acaba :D
    apache de de var mikuni karbüratör bu kadar az nasıl az yakıyor diye düşünmeden edemiyor insan
    60 geçmeden binsem 2 litre filan yakıyor.
    ben tapagaz 2 kişi arkamda canta ile 3 litreden fazla yakamadım.
    ama mikuniyi kaldırıp başka bi karbüratör koysak ne yakar bende merak ediyorum
    evet benzini koklamıyor depoda olsun yeter diyor motor :D

    ama takacagımız karbüratörde 2009(eski kasa) ybr karbüratörü eski kasa ybr de yakmıyor zaten merak ettiğim asıl şey motora zarari varmi varsa ve yakıt 100 km ye 1 lt max yükselse bile onemli değil

  11. #11
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    enjeksiyonlu ybr mi varmış
    UqUR_ bunu beğendi.

  12. #12
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.yamaha-motor.eu/tr/produc...turestechspecs

    iyide teknik özelliklerinde Mikuni BS25 Karbüratör yazıyor
    bende yeni gördüm teşekkür ederim

    ama bu enjeksyon mu karbüraötlümü diye google yazarsak milyon tane tartışma konusu cıkıyor hepsininde sonucunda enjeksyon cıkmış biraz araşdırabilirsiniz zamanınız bolsa ve meraklıysanız sırf bu konu icin motorunu söken var :D

    ---------- Post added at 01:51 ---------- Previous post was at 01:48 ----------

    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    enjeksiyonlu ybr mi varmış
    konumuz bu değil başlığı değiştiricem galiba anlatamadım kimseye

    YBR ESD karbüratöründen YBR karbüratörüne çevirme olacakdı sanırım başlık

  13. #13
    UqUR_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2010
    Şehir
    мυğℓα/ƒєтнιує
    Motosikleti
    HONDA CBR & YZF R125
    Türkiyeye gelen ybr enjeksiyonlu değilki. 3 sene kullandım alırkende enjeksiyon yok denmişti.yarı enjeksiyonlu diyenlerde var ama.

  14. #14
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    Alıntı UqUR_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiyeye gelen ybr enjeksiyonlu değilki. 3 sene kullandım alırkende enjeksiyon yok denmişti.yarı enjeksiyonlu diyenlerde var ama.
    kimi yarı enjeksyon der kimi mukuni karbrotor kimiside kafanızdan uydurmayın diyip enjeksyon der bu konunun sonu yok daha onceden de cok tartışılmış konu oldugundan tekrar ateşlemeyelim lütfen

  15. #15
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    emin olun mikuni karbüratör ve enjeksiyon olayında kendini aştı :D
    ybr esd 1 eski versiyon karbüratör var tvs deki daha yeni diye biliyorum
    enjeksiyon filan yok ybrlerde.
    ama enjeksiyon kadar iyi bi karbüratör var
    resmen benzini kokluyor :D

  16. #16
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    konuyla alakalı yorumlari bekliyorum...
    flame bunu beğendi.

  17. #17
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    Alıntı Chikoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konuyla alakalı yorumlari bekliyorum...
    Aynı arkadaşların söylediği gibi,Esd olanlar da enjeksiyon yok...Yani öyle bir teknolojisi olan Ybr125 yok.Sıradan vakumlu karbüratör.Yeni bir teknoloji de değil.Honda 1 2 küçük cc cup-scooter'ında kullanıyordu zaten bunu.Enjeksiyon denmesinin sebebi kontağı açınca çıkardığı tıkırtı...Koskoca Yamaha çamura yatıp kandırıyormu bizi dersiniz yoksa başka bir şey mi bilemem.

    Sorunuzun cevabına gelince;

    Performans istiyorsanız komple kit kullanın...Hindistan,İtalyan ve Çin malı olaraktan E-Bay'de bolcana bulunuyor.Bu şekilde farkedilir bir güç artışı olur...Yoksa yakıt sarfiyatını arttırmaktan başka bir anlamı olmaz...

    İşin kökeninde Ybr gitsin diye dizayn edilmiş motosiklet değil...Amaçları basit,fiyatına göre gayette kaliteli yeterli motosiklet...Eziyet etmeye gerek yok O'na
    Chikoo ve cenkito bunu beğendiler.
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)

  18. #18
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    Alıntı Chikoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konuyla alakalı yorumlari bekliyorum...
    yok kanka öyle bişi benim yuvarlak farlı ybr vardı onda da mikuni vardı.
    düz mikuni karbüratör var
    # motosikletle.blogspot

  19. #19
    elantronikçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2013
    Şehir
    Bolu, İzmit, İstanbul
    Motosikleti
    Mondial 125 Mh Drift
    Karbüratörde; pistonların vakum gücüyle emilen karışım yanma odasına giderek, yanmayı ya da patlamayı sağlar.
    Enjeksiyonda; yakıt direk olarak yanma odasına enjektör yardımı ile püskürtülür.
    Uzun yolda, soğuk havalarda enjeksiyon, az yaktırır kolay çalıştırır. Buna karşılık çalışırken benzin sarfiyatı karbüratöre göre fazladır. Motorun çalışma ve gaz açma şekline göre, yanma odasına optimum karışım yollayarak yüksek verimli çalışır.
    Kısa mesafelerde karbüratör daha iyidir. Çalışırken daha az benzin kullanır. Soğuk havalarda jikleye mecbur bırakır.
    Sonuç olarak bana sorarsan karbüratör bizim için daha iyidir. Tek piston ve hacim düşünüldüğünde, ayrıca pratiklik açısından çalıştır, stop et moduna daha uygundur.
    (Bakıldığında görülen, enjeksiyon dahilinde yanma odasına giden bir enjektör var mı? Ben hiç bir YBR de görmedim daha doğrusu tek silindirli hiç bir araçta görmedim.)

  20. #20
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    Alıntı flame adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı arkadaşların söylediği gibi,Esd olanlar da enjeksiyon yok...Yani öyle bir teknolojisi olan Ybr125 yok.Sıradan vakumlu karbüratör.Yeni bir teknoloji de değil.Honda 1 2 küçük cc cup-scooter'ında kullanıyordu zaten bunu.Enjeksiyon denmesinin sebebi kontağı açınca çıkardığı tıkırtı...Koskoca Yamaha çamura yatıp kandırıyormu bizi dersiniz yoksa başka bir şey mi bilemem.

    Sorunuzun cevabına gelince;

    Performans istiyorsanız komple kit kullanın...Hindistan,İtalyan ve Çin malı olaraktan E-Bay'de bolcana bulunuyor.Bu şekilde farkedilir bir güç artışı olur...Yoksa yakıt sarfiyatını arttırmaktan başka bir anlamı olmaz...

    İşin kökeninde Ybr gitsin diye dizayn edilmiş motosiklet değil...Amaçları basit,fiyatına göre gayette kaliteli yeterli motosiklet...Eziyet etmeye gerek yok O'na
    bilgiler icin ve yorumunuz ıcın cok tesekurler.. benim esas istediğim performansta değil

    bazı arkadaşlar kızacak ama ben eski kasa ybr nın hava filtresiz verdiği sese aşığım bu yeni esdlerde hava filtresını cıkardıgın zaman birşey olmuyor ve motor 4000 devirin ustune ckmıyormuş ama tesadüf eseri yolda gördüm esd ye o sesi vermiş hemen arabayla onunu kestim ve nasıl yaptıgını sordum . karbüratör değiştirdim dedi bende araştırdım kesin cevap bulamadım işte kesin cevapları inş sayenizde burada bulacağıma inanıyorum teşekkürler...

    ---------- Post added at 02:39 ---------- Previous post was at 02:33 ----------

    Alıntı elantronikçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratörde; pistonların vakum gücüyle emilen karışım yanma odasına giderek, yanmayı ya da patlamayı sağlar.
    Enjeksiyonda; yakıt direk olarak yanma odasına enjektör yardımı ile püskürtülür.
    Uzun yolda, soğuk havalarda enjeksiyon, az yaktırır kolay çalıştırır. Buna karşılık çalışırken benzin sarfiyatı karbüratöre göre fazladır. Motorun çalışma ve gaz açma şekline göre, yanma odasına optimum karışım yollayarak yüksek verimli çalışır.
    Kısa mesafelerde karbüratör daha iyidir. Çalışırken daha az benzin kullanır. Soğuk havalarda jikleye mecbur bırakır.
    Sonuç olarak bana sorarsan karbüratör bizim için daha iyidir. Tek piston ve hacim düşünüldüğünde, ayrıca pratiklik açısından çalıştır, stop et moduna daha uygundur.
    (Bakıldığında görülen, enjeksiyon dahilinde yanma odasına giden bir enjektör var mı? Ben hiç bir YBR de görmedim daha doğrusu tek silindirli hiç bir araçta görmedim.)

    motoru kısa mesafelerde kullanıcam ve antalyada oturuyorum havanın en soğuk olduğu derece 10 dur ve kışın fazla binmeyi düşünmüyorum yazın kullanıcamda peki bu eski kasa ybr nın karbüratörünü esd le değiştirmenın bir zararı olabilirmi sonuçda orjinalliği bozuluyor iyi veya kötü olur mu ?

    kötüde olsa yapmayı dusunuyorum ama mesela 0 motorda ilk 1000 km den once bole birşey yapma tarzı aydınlanmak istiyorum inşallah acık olabildim teşekkürler

    ---------- Post added at 02:41 ---------- Previous post was at 02:39 ----------

    Alıntı Tsubasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok kanka öyle bişi benim yuvarlak farlı ybr vardı onda da mikuni vardı.
    düz mikuni karbüratör var
    kankam mevzu karbürator enjeksyon deil hala anlamamıssın :D eski kasa ybr nin esd ye takılırsa zararı olurmu olmazmı mevzu bu..

    burda birisi yapmış nasıl yaptıgını soylemiyor
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...46829806/detay


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)