Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

YBR 125 ESD Enjeksyondan KARBÜRATÖR e çevirme ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    elantronikçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2013
    Şehir
    Bolu, İzmit, İstanbul
    Motosikleti
    Mondial 125 Mh Drift
    Motorun gücünü değiştirmeyeceksin, cc yükseltmeyeceksin ya da her hangi zorlayıcı bir hareket yapmayacaksın, o zaman ne gibi bir zararı olabilir ki? Motor yanmak istiyor sende doğru karışımı vererek onu doğru bir şekilde yakabilirsin. Hiç korkacağın ya da orjinalliğini bozacağın bir durum yok ortada. Sadece karbüratörü düzgüncene montajlamalısın, civataları sıkarken sun-fix civata sabitleyici kullan, çünkü fabrikada öyle yapıyorlar ki takır tukur edip gevşemesin. Civatayı sıkmadan boşluktan azcık sık içeri. Bir de taktıktan sonra iyi bir hava ve rölanti ayarı yapmalısın. Rölanti tamam ama hava ayarını olmazsa bir ustaya yaptırabilirsin. Karbüratörüde kullanılmamış alacaksın tabi dimi
    Chikoo bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    Alıntı elantronikçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun gücünü değiştirmeyeceksin, cc yükseltmeyeceksin ya da her hangi zorlayıcı bir hareket yapmayacaksın, o zaman ne gibi bir zararı olabilir ki? Motor yanmak istiyor sende doğru karışımı vererek onu doğru bir şekilde yakabilirsin. Hiç korkacağın ya da orjinalliğini bozacağın bir durum yok ortada. Sadece karbüratörü düzgüncene montajlamalısın, civataları sıkarken sun-fix civata sabitleyici kullan, çünkü fabrikada öyle yapıyorlar ki takır tukur edip gevşemesin. Civatayı sıkmadan boşluktan azcık sık içeri. Bir de taktıktan sonra iyi bir hava ve rölanti ayarı yapmalısın. Rölanti tamam ama hava ayarını olmazsa bir ustaya yaptırabilirsin. Karbüratörüde kullanılmamış alacaksın tabi dimi
    cok teşekkür ederim beklediğim yorumda buydu ..

    motor 0 yılbaşından sonra alacağım değişimi komple bilindik bir ustaya yaptırmayı düşünüyorum. sonra sıkıntı cıkmasın. yağmurdan kaçarken dolu gibi

    Peki size göre kaç km den sonra yapılması sağlıklı olur bu işlemin acelemiz yok motorada alışmak lazım

    karbüratörü nasıl alıcagım konusunda fikrim yok daha once bu işlemi yapmış birisi fikir verecek yada yapan usta

  3. #23
    elantronikçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2013
    Şehir
    Bolu, İzmit, İstanbul
    Motosikleti
    Mondial 125 Mh Drift
    Ya rodajı geçirmelisin, daha sonra yaptırmalısın ya da direk yaptırmalısın rodajdan önce çünkü rodaj denilen aslında parçaların birbirine uyum sağlamasıdır. İşte onuda yeni karbüratörle neden yapmasın? Fakat ben olsam rodajı geçirirdim birazcıkta terletirdim sonra yapardım dilediğimi.
    Chikoo bunu beğendi.

  4. #24
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    Alıntı elantronikçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya rodajı geçirmelisin, daha sonra yaptırmalısın ya da direk yaptırmalısın rodajdan önce çünkü rodaj denilen aslında parçaların birbirine uyum sağlamasıdır. İşte onuda yeni karbüratörle neden yapmasın? Fakat ben olsam rodajı geçirirdim birazcıkta terletirdim sonra yapardım dilediğimi.
    bencede amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok

  5. #25
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vakumlu karburatör dediğiniz seyin normal karburatörden farkı nedir?

    normal karburatörde silindirin vakumuyla calısmıyor mu
    esd ilk çıktığında yamahanın satıcısın dediği bir şey idi . aslında haklısınız. belki de sadece pazarlama stratejisi.
    cenkito bunu beğendi.

  6. #26
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    bu antalya nın havasındanmıdır suyundanmıdır anlamadım arkadaşş...başka bişey yazmıcam.
    hasanfuat bunu beğendi.

  7. #27
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    Alıntı gursus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu antalya nın havasındanmıdır suyundanmıdır anlamadım arkadaşş...başka bişey yazmıcam.
    ne demek istediğinizi tamamen anlıyorum emin olun ama buda farklı bir tutku işte gençlikten sanırım

  8. #28
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    varmı başka düşüncesi olan konu hakkında ?

  9. #29
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı elantronikçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratörde; pistonların vakum gücüyle emilen karışım yanma odasına giderek, yanmayı ya da patlamayı sağlar.
    Enjeksiyonda; yakıt direk olarak yanma odasına enjektör yardımı ile püskürtülür.
    Uzun yolda, soğuk havalarda enjeksiyon, az yaktırır kolay çalıştırır. Buna karşılık çalışırken benzin sarfiyatı karbüratöre göre fazladır. Motorun çalışma ve gaz açma şekline göre, yanma odasına optimum karışım yollayarak yüksek verimli çalışır.
    Kısa mesafelerde karbüratör daha iyidir. Çalışırken daha az benzin kullanır. Soğuk havalarda jikleye mecbur bırakır.
    Sonuç olarak bana sorarsan karbüratör bizim için daha iyidir. Tek piston ve hacim düşünüldüğünde, ayrıca pratiklik açısından çalıştır, stop et moduna daha uygundur.
    (Bakıldığında görülen, enjeksiyon dahilinde yanma odasına giden bir enjektör var mı? Ben hiç bir YBR de görmedim daha doğrusu tek silindirli hiç bir araçta görmedim.)
    yamaha xt 660 r, crf 250 L yamaha wr250R, honda ps150 i vs vs.. hepside tek silindir ve enjeksiyonludur.

    gelelim konuya:

    siz motorun sesinden bahsetmişsiniz, bu sese en buyuk etkende egzos dur bunu da dikkate almanızı öneririm.
    onun haricinde eger ki silindir kapagı, farkı yoksa cok kolay olarak aynı manifoltla yeni karburatörü baglarsınız.
    üretilen ürünlerde belli bir güvenlik katsayısı vardır,
    farzı misal, olusabilecek fazla güç bile olsa bu güvenlik üst sınırının bir hayli altında kalacaktır.
    dengeli bir rodajla istersen alır almaz değişim yapabilir ve öle kullanmaya da devam edebilirsin.

  10. #30
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yamaha xt 660 r, crf 250 L yamaha wr250R, honda ps150 i vs vs.. hepside tek silindir ve enjeksiyonludur.

    gelelim konuya:

    siz motorun sesinden bahsetmişsiniz, bu sese en buyuk etkende egzos dur bunu da dikkate almanızı öneririm.
    onun haricinde eger ki silindir kapagı, farkı yoksa cok kolay olarak aynı manifoltla yeni karburatörü baglarsınız.
    üretilen ürünlerde belli bir güvenlik katsayısı vardır,
    farzı misal, olusabilecek fazla güç bile olsa bu güvenlik üst sınırının bir hayli altında kalacaktır.
    dengeli bir rodajla istersen alır almaz değişim yapabilir ve öle kullanmaya da devam edebilirsin.
    bilgilendirme icin tşkler, başka düşüncesi olan konu hakkında ?

  11. #31
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    biz ona çakma enjecsiyon diyoruz normal bildiğimizden farklı

  12. #32
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    başka düşüncesi olan konu hakkında ?

  13. #33
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Ses için karbüratör değiştirilmez. Hava filtresini çıkardığında istediğin sese kavuştuğunu söylemişsin. Hava filtresini çıkarıp karbüratör hava ayarlarını tekrar yaparsın olur biter.
    Lakin hava filtresini çıkarmak da, motorunun ömrünü kısaltır.
    En iyisi orjinalini bozmamak, en kötü ihtimalle güzel bir egzos almak.

  14. #34
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ses için karbüratör değiştirilmez. Hava filtresini çıkardığında istediğin sese kavuştuğunu söylemişsin. Hava filtresini çıkarıp karbüratör hava ayarlarını tekrar yaparsın olur biter.
    Lakin hava filtresini çıkarmak da, motorunun ömrünü kısaltır.
    En iyisi orjinalini bozmamak, en kötü ihtimalle güzel bir egzos almak.
    hayir demek istediğimi anlamamışsınız

    ben eski ybr sesi seviyorum , o sesi sağlamak için eski ybr de hava filtresini cıkartıp geri dönüşümü iptal ediyorlar..

    ama ESD de aynı işlemi yapınca motor 4 bin deviri geçmiyormuş aynı şekilde performans egsoz alıncada durum aynı

    ama yapanı gördüm karbüratörü eski ybr karbüratörüyle değiştirdiğini soyledi.

    ve diğer soylediğiniz bilgileride zaten biliyorum ama bilmediğim bilgileri ariyorum mesela birisi cıkıp esd nin alt motoru 2009 (eski kasa ybr) le cok farklı motor max 5000 km sonra sibop kesebilir GIBI örnek verdim boyle bilgileri arıyorum

  15. #35
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    Güncelldrr

  16. #36
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    gülceldir hala profesyonel yorumlari bekliyorumm.

  17. #37
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    konu tekrar günceldir 2014 model gelmeden yeni yorumları bekliyorum :D

  18. #38
    rebel_punto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Osmaniye / Memleket Hatay
    Motosikleti
    Pejo.Jawa.Titan.Ybr.Cbr.Vstrom.Drift.Pulsar.Gs800
    Enjeksiyon sistemi karbüratör e dönüşebilir. zaten şekil olarak farkta yok enjeksiyon neresinde anlamadım.

    2006 model ybrem vardı performansı iyiydi sanki, 2013 model var arkadaşın birinde; deneme amaçlı 15 dakika kadar kullandım, aman Allahım dedim. Motor gitmiyor. Yeni kasa ybr gördüğüme soruyorum performansı nasıl diye. Performansından memnun olan yok. Zaten alan adam da performansından ziyade sağlamlığı ve yakıtı için alıyor.

    Karbüratör e dönerse iyi olur.

  19. #39
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    ybr de ne enjeksiyonu geliştirilmiş karbüratör var. bir kaç kablo felan giriyor karburatore isiticisi felan var diye biliyorum ben. ayrıca iki kişi 125 felan yaptırıyorlar videolarda performansı iyi gibi geldi bana. bence hiç elleme ses için degmez.

  20. #40
    Chikoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha RX KING - 135 2002, Yamaha YBR 125 2008
    Alıntı boora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybr de ne enjeksiyonu geliştirilmiş karbüratör var. bir kaç kablo felan giriyor karburatore isiticisi felan var diye biliyorum ben. ayrıca iki kişi 125 felan yaptırıyorlar videolarda performansı iyi gibi geldi bana. bence hiç elleme ses için degmez.
    sesine hastayım zaten konu güncel


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)