YBR 125 ESD Enjeksyondan KARBÜRATÖR e çevirme ?
Reklamlar
-
23 Aralık 2013, 04:49
#21
Motorun gücünü değiştirmeyeceksin, cc yükseltmeyeceksin ya da her hangi zorlayıcı bir hareket yapmayacaksın, o zaman ne gibi bir zararı olabilir ki? Motor yanmak istiyor sende doğru karışımı vererek onu doğru bir şekilde yakabilirsin. Hiç korkacağın ya da orjinalliğini bozacağın bir durum yok ortada. Sadece karbüratörü düzgüncene montajlamalısın, civataları sıkarken sun-fix civata sabitleyici kullan, çünkü fabrikada öyle yapıyorlar ki takır tukur edip gevşemesin. Civatayı sıkmadan boşluktan azcık sık içeri. Bir de taktıktan sonra iyi bir hava ve rölanti ayarı yapmalısın. Rölanti tamam ama hava ayarını olmazsa bir ustaya yaptırabilirsin. Karbüratörüde kullanılmamış alacaksın tabi dimi
Reklamlar
-
23 Aralık 2013, 04:57
#22
-
23 Aralık 2013, 05:00
#23
Ya rodajı geçirmelisin, daha sonra yaptırmalısın ya da direk yaptırmalısın rodajdan önce çünkü rodaj denilen aslında parçaların birbirine uyum sağlamasıdır. İşte onuda yeni karbüratörle neden yapmasın? Fakat ben olsam rodajı geçirirdim birazcıkta terletirdim sonra yapardım dilediğimi.
-
23 Aralık 2013, 05:02
#24
elantronikçi adlı üyeden alıntı
Ya rodajı geçirmelisin, daha sonra yaptırmalısın ya da direk yaptırmalısın rodajdan önce çünkü rodaj denilen aslında parçaların birbirine uyum sağlamasıdır. İşte onuda yeni karbüratörle neden yapmasın? Fakat ben olsam rodajı geçirirdim birazcıkta terletirdim sonra yapardım dilediğimi.
bencede amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok
-
23 Aralık 2013, 05:10
#25
cenkito adlı üyeden alıntı
vakumlu karburatör dediğiniz seyin normal karburatörden farkı nedir?
normal karburatörde silindirin vakumuyla calısmıyor mu
esd ilk çıktığında yamahanın satıcısın dediği bir şey idi . aslında haklısınız. belki de sadece pazarlama stratejisi.
-
23 Aralık 2013, 05:25
#26
bu antalya nın havasındanmıdır suyundanmıdır anlamadım arkadaşş...başka bişey yazmıcam.
-
23 Aralık 2013, 05:36
#27
gursus adlı üyeden alıntı
bu antalya nın havasındanmıdır suyundanmıdır anlamadım arkadaşş...başka bişey yazmıcam.
ne demek istediğinizi tamamen anlıyorum emin olun ama buda farklı bir tutku işte gençlikten sanırım
-
23 Aralık 2013, 15:56
#28
varmı başka düşüncesi olan konu hakkında ?
-
23 Aralık 2013, 16:20
#29
elantronikçi adlı üyeden alıntı
Karbüratörde; pistonların vakum gücüyle emilen karışım yanma odasına giderek, yanmayı ya da patlamayı sağlar.
Enjeksiyonda; yakıt direk olarak yanma odasına enjektör yardımı ile püskürtülür.
Uzun yolda, soğuk havalarda enjeksiyon, az yaktırır kolay çalıştırır. Buna karşılık çalışırken benzin sarfiyatı karbüratöre göre fazladır. Motorun çalışma ve gaz açma şekline göre, yanma odasına optimum karışım yollayarak yüksek verimli çalışır.
Kısa mesafelerde karbüratör daha iyidir. Çalışırken daha az benzin kullanır. Soğuk havalarda jikleye mecbur bırakır.
Sonuç olarak bana sorarsan karbüratör bizim için daha iyidir. Tek piston ve hacim düşünüldüğünde, ayrıca pratiklik açısından çalıştır, stop et moduna daha uygundur.
(Bakıldığında görülen, enjeksiyon dahilinde yanma odasına giden bir enjektör var mı? Ben hiç bir YBR de görmedim daha doğrusu tek silindirli hiç bir araçta görmedim.)
yamaha xt 660 r, crf 250 L yamaha wr250R, honda ps150 i vs vs.. hepside tek silindir ve enjeksiyonludur.
gelelim konuya:
siz motorun sesinden bahsetmişsiniz, bu sese en buyuk etkende egzos dur bunu da dikkate almanızı öneririm.
onun haricinde eger ki silindir kapagı, farkı yoksa cok kolay olarak aynı manifoltla yeni karburatörü baglarsınız.
üretilen ürünlerde belli bir güvenlik katsayısı vardır,
farzı misal, olusabilecek fazla güç bile olsa bu güvenlik üst sınırının bir hayli altında kalacaktır.
dengeli bir rodajla istersen alır almaz değişim yapabilir ve öle kullanmaya da devam edebilirsin.
-
23 Aralık 2013, 18:08
#30
cenkito adlı üyeden alıntı
yamaha xt 660 r, crf 250 L yamaha wr250R, honda ps150 i vs vs.. hepside tek silindir ve enjeksiyonludur.
gelelim konuya:
siz motorun sesinden bahsetmişsiniz, bu sese en buyuk etkende egzos dur bunu da dikkate almanızı öneririm.
onun haricinde eger ki silindir kapagı, farkı yoksa cok kolay olarak aynı manifoltla yeni karburatörü baglarsınız.
üretilen ürünlerde belli bir güvenlik katsayısı vardır,
farzı misal, olusabilecek fazla güç bile olsa bu güvenlik üst sınırının bir hayli altında kalacaktır.
dengeli bir rodajla istersen alır almaz değişim yapabilir ve öle kullanmaya da devam edebilirsin.
bilgilendirme icin tşkler, başka düşüncesi olan konu hakkında ?
-
23 Aralık 2013, 20:01
#31
biz ona çakma enjecsiyon diyoruz normal bildiğimizden farklı
-
23 Aralık 2013, 23:08
#32
başka düşüncesi olan konu hakkında ?
-
24 Aralık 2013, 01:48
#33
Moderatör
Ses için karbüratör değiştirilmez. Hava filtresini çıkardığında istediğin sese kavuştuğunu söylemişsin. Hava filtresini çıkarıp karbüratör hava ayarlarını tekrar yaparsın olur biter.
Lakin hava filtresini çıkarmak da, motorunun ömrünü kısaltır.
En iyisi orjinalini bozmamak, en kötü ihtimalle güzel bir egzos almak.
-
24 Aralık 2013, 02:01
#34
Lucas adlı üyeden alıntı
Ses için karbüratör değiştirilmez. Hava filtresini çıkardığında istediğin sese kavuştuğunu söylemişsin. Hava filtresini çıkarıp karbüratör hava ayarlarını tekrar yaparsın olur biter.
Lakin hava filtresini çıkarmak da, motorunun ömrünü kısaltır.
En iyisi orjinalini bozmamak, en kötü ihtimalle güzel bir egzos almak.
hayir demek istediğimi anlamamışsınız
ben eski ybr sesi seviyorum , o sesi sağlamak için eski ybr de hava filtresini cıkartıp geri dönüşümü iptal ediyorlar..
ama ESD de aynı işlemi yapınca motor 4 bin deviri geçmiyormuş aynı şekilde performans egsoz alıncada durum aynı
ama yapanı gördüm karbüratörü eski ybr karbüratörüyle değiştirdiğini soyledi.
ve diğer soylediğiniz bilgileride zaten biliyorum ama bilmediğim bilgileri ariyorum mesela birisi cıkıp esd nin alt motoru 2009 (eski kasa ybr) le cok farklı motor max 5000 km sonra sibop kesebilir GIBI örnek verdim boyle bilgileri arıyorum
-
24 Aralık 2013, 17:13
#35
-
24 Aralık 2013, 23:41
#36
gülceldir hala profesyonel yorumlari bekliyorumm.
-
30 Aralık 2013, 20:58
#37
konu tekrar günceldir 2014 model gelmeden yeni yorumları bekliyorum :D
-
30 Aralık 2013, 22:00
#38
Enjeksiyon sistemi karbüratör e dönüşebilir. zaten şekil olarak farkta yok enjeksiyon neresinde anlamadım.
2006 model ybrem vardı performansı iyiydi sanki, 2013 model var arkadaşın birinde; deneme amaçlı 15 dakika kadar kullandım, aman Allahım dedim. Motor gitmiyor. Yeni kasa ybr gördüğüme soruyorum performansı nasıl diye. Performansından memnun olan yok. Zaten alan adam da performansından ziyade sağlamlığı ve yakıtı için alıyor.
Karbüratör e dönerse iyi olur.
-
30 Aralık 2013, 22:27
#39
ybr de ne enjeksiyonu geliştirilmiş karbüratör var. bir kaç kablo felan giriyor karburatore isiticisi felan var diye biliyorum ben. ayrıca iki kişi 125 felan yaptırıyorlar videolarda performansı iyi gibi geldi bana. bence hiç elleme ses için degmez.
-
boora adlı üyeden alıntı
ybr de ne enjeksiyonu geliştirilmiş karbüratör var. bir kaç kablo felan giriyor karburatore isiticisi felan var diye biliyorum ben. ayrıca iki kişi 125 felan yaptırıyorlar videolarda performansı iyi gibi geldi bana. bence hiç elleme ses için degmez.
sesine hastayım zaten konu güncel
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)