0 km Çin mi? Yoksa ikinci el Japon mu?
Reklamlar
-
Arkadaşlar Ankarada hakikaten motor bulmakta sorun yaşıyorum bütçeme uygun. Çine yöneleyim diyorum bu seferde forumdan veyahut çevreden gördüğüm çin motoru kullananların sıkıntı yaşadığını görüyorum. Hevesim kursağımda kaldı. İkinci el japon mu yoksa 0km de çin mi almak mantıklı? Yoksa arabamı takas edeyim adam akıllı birşey mi alayım Hele bi fikirlerinizi paylaşın gayri
Reklamlar
-
ikiside mantıklı aslında ama tek tavsiyem el becerin varsa 0 çinli al yok acemiyim anlamam diosan 2. el temiz bi japon al.
-
-
Bana kalırsa her zaman için japon candır. İkinci el bir cbf bile alsan nerden baksan o alet 150.000 km görür (kullanıcıdan kullanıcıya değişir tabi). Ama japona para yetmiyorsa taiwan da iyidir. Japon ve ya taivan. Gerisi hikaye. Çin malı motosikletler kullanıcıya eziyetten başka bir şey değil bence...
-
çinli alıyorsan elinin anahtar tutması gerekiyor ben elektronikçiyim elektrik sıkıntısını basitçe hallederim ha mondial prince 2850 km oldu bi sıkıntısı yok yani biraz sanayi bilgisi istiyor somun yalama olunca götürüp kaynak yaptırman civata yuvası bozulunca ters klavuzla çıkartıp yuvaya diş veya holicol attırman gerekebilir belli olmaz mekanik bilgim sınırlı ama sökünce toplayabiliyorum kendimce..
Tamirciye göre mondialin son 2 senedir çıkarttığı motorların bariz kaliteli olduğunu fakat fiyatlarının yükseldiğini söyledi
-
eğer titizim dersen git temiz japon al benim motor aldığım zaman bu aklım olsa hiç kanuniye bulaşmazdım biraz daha bekler 2. el japon bir şeyler alırdım
-
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
ikiside mantıklı aslında ama tek tavsiyem el becerin varsa 0 çinli al yok acemiyim anlamam diosan 2. el temiz bi japon al.
Hocam el becerim var. Eski vosvoscuyum Vosvosumun eksiğini gediğini kendim yapardım. Ama motosiklet üzerinde hiç talimim olmadı
---------- Post added at 23:31 ---------- Previous post was at 23:27 ----------
zakirhasan adlı üyeden alıntı
Bana kalırsa her zaman için japon candır. İkinci el bir cbf bile alsan nerden baksan o alet 150.000 km görür (kullanıcıdan kullanıcıya değişir tabi). Ama japona para yetmiyorsa taiwan da iyidir. Japon ve ya taivan. Gerisi hikaye. Çin malı motosikletler kullanıcıya eziyetten başka bir şey değil bence...
Hocam işte bu yorumları duyduğumdan ve şahit olduğumdan ötürü çine karşı ön yargılıyım... Bende japon olması taraftarıyım ama bütçe denkleşmiyor. Arabamı takas etcem gibi artık
---------- Post added at 23:33 ---------- Previous post was at 23:31 ----------
merak ederim adlı üyeden alıntı
çinli alıyorsan elinin anahtar tutması gerekiyor ben elektronikçiyim elektrik sıkıntısını basitçe hallederim ha mondial prince 2850 km oldu bi sıkıntısı yok yani biraz sanayi bilgisi istiyor somun yalama olunca götürüp kaynak yaptırman civata yuvası bozulunca ters klavuzla çıkartıp yuvaya diş veya holicol attırman gerekebilir belli olmaz mekanik bilgim sınırlı ama sökünce toplayabiliyorum kendimce..
Tamirciye göre mondialin son 2 senedir çıkarttığı motorların bariz kaliteli olduğunu fakat fiyatlarının yükseldiğini söyledi
Hocam geçen Amerikada yaşamış bir arkadaşımla bu meseleyi konuştuk. Çin malı motorların orda daha kaliteli olduğunu söyledi. Niye Tr ye daha kalitesiz gönderiyorlar anlamış değilim. Elimden iş gelir ama tabi sen daha marifetlisin maşaallah O kadar olamam sanırım.
---------- Post added at 23:35 ---------- Previous post was at 23:33 ----------
shooter1 adlı üyeden alıntı
eğer titizim dersen git temiz japon al benim motor aldığım zaman bu aklım olsa hiç kanuniye bulaşmazdım biraz daha bekler 2. el japon bir şeyler alırdım
Haddinden fazla titiz pinpirikliyim Sanırım japondan şaşmamak lazım
-
Bir çinliden japon kalitesi beklemeyeceksen sıfır çin al. Alacagin ikinci el motor japonda olsa eger düzgün bir rodaj sureci gecirmemis ise sifir alacagin düzgün rodajini yapacagin bir Çinli kadar bile zevk alamayabilirsin..
Sahsen seninle ayni durumdaydim ama benim kararsizligim yoktu. Apachi xz250 siparisi verdim 8250 ye o paraya tertemiz ikinci el bi honda crf250l almayi tercih edenlerde olacaktir illaki. Hep soylerim Çinli deyip atmayacaksin kenara ne kadar ekmek o kadar köfte. .
-
dionysos06 adlı üyeden alıntı
Hocam işte bu yorumları duyduğumdan ve şahit olduğumdan ötürü çine karşı ön yargılıyım... Bende japon olması taraftarıyım ama bütçe denkleşmiyor. Arabamı takas etcem gibi artık
Yaw aslında çine karşı ön yargılı olmamak da lazım. Çünkü sonuçta bu adamlar baya satıyor özellikle mondial firması olarak. Fakat binip sürdüğümde aletler deli titriyor, gitmiyor bir üstüne üstlük gazı bırakıyorsunuz devir böyle öyle yavaş yavaş düşüyor ki o ara sıkılıyorsunuz zaten :D Tabi alınan marka modele göre değişebilir. Ama japon motosikletlerdeki rahatlığı ve tadı verebileceğini sanmıyorum yine de
4 teker Bedeninizi, 2 teker ruhunuzu taşır...
-
20 Aralık 2013, 23:40
#10
yunusus adlı üyeden alıntı
Bir çinliden japon kalitesi beklemeyeceksen sıfır çin al. Alacagin ikinci el motor japonda olsa eger düzgün bir rodaj sureci gecirmemis ise sifir alacagin düzgün rodajini yapacagin bir Çinli kadar bile zevk alamayabilirsin..
Sahsen seninle ayni durumdaydim ama benim kararsizligim yoktu. Apachi xz250 siparisi verdim 8250 ye o paraya tertemiz ikinci el bi honda crf250l almayi tercih edenlerde olacaktir illaki. Hep soylerim Çinli deyip atmayacaksin kenara ne kadar ekmek o kadar köfte. .
İkinci el piyasası da yok gibi çinlilerin... Olur ya şimdi kullanırız yarın birgün satmaya karar veririz. Alış ve satışta dağlar kadar fark olacaksa hiç yaklaşmamak lazım...
---------- Post added at 23:40 ---------- Previous post was at 23:38 ----------
zakirhasan adlı üyeden alıntı
Yaw aslında çine karşı ön yargılı olmamak da lazım. Çünkü sonuçta bu adamlar baya satıyor özellikle mondial firması olarak. Fakat binip sürdüğümde aletler deli titriyor, gitmiyor bir üstüne üstlük gazı bırakıyorsunuz devir böyle öyle yavaş yavaş düşüyor ki o ara sıkılıyorsunuz zaten :D Tabi alınan marka modele göre değişebilir. Ama japon motosikletlerdeki rahatlığı ve tadı verebileceğini sanmıyorum yine de
Bir sürüş eğitiminde saolsun hoca bana çinli motor verdi 1 saat ya da daha fazla kullandım. Titreşimden nerdeyse motordan indiğimde dizlerim tutmadı :D Orasını hesap etmemiştim. Sen söyleyince şimdi anımsadım
-
20 Aralık 2013, 23:40
#11
yanlış anlamada zakirhasan gb arkadaş işte senin bu ön yargına zemin hazırlıyor. bak kardeşim çinli üzerinde en az 60.000 km var. elim anahtar tutar . ve cebmde 5.000 den fazla para yoksa gider gene 0 çinli alırım. japona binmedikmi hiç, hiçmi görmedik en alasını gördük. ama yeni başlayacaksan ve pişince cc yükseltirim veya değiştiririm diyorsan 0 ucuz çinliyle başla emin ol bir sonraki motorunda iyiki bu şekilde yapmışım dieceksin. ama bnm için para sıkıntısı yok para verseler zncirini bile ayarlamam mekanikten hiç anlamam ugraşamda zamanımda yok diiosan 0 japon al. çünkü alcan 2. el japonunda 0 çinliden bi farkı olmayacak. çünkü alacağın 2. el japonu belkide hiç tecrübesi olmayan rodajını bile motorun canını alrak binmiş biri olursa o zmn cebinden paralar balya balya akmaya başlayınca keşke 0 çinli alsaydım dediğinde beni anlarsın.
japon iyidr kötü demiyorum sıfırını al yıllarca bin ama 2. el düşünme bile derim.
-
20 Aralık 2013, 23:40
#12
japonlarında Lastiği patlar,zinciri atar her türlü elin anahtar tutar...
-
20 Aralık 2013, 23:48
#13
-
20 Aralık 2013, 23:52
#14
Cinlilerin ikinci el piyasasi her zaman var sandigin gibi ölü bir piyasasi yok mahalledeki motorcuya koysan satilir ucuz oldugu icin. Benim 8250ye sifirini aldigim makinayi adam 7000 den ikinci el satiyor.
Ve ornek olarak gosterdigim modellerin teknik ozelliklerine bir bak istersen.. kisaca ozet geceyim ben
Net kilolari hatirlamasamda Honda crf250l 134 kg 23 hp
Benim aldigim 118 kilo 27.2 hp
Honda 11bin Çinli 8bin lira.. ha ben tutupta ayni klasmanda olmalarini goz onune alip her ne kadar bu makinanin hondayi havada karada yiyecegini biliyor olsamda makinaya hondaya yuklendigim kadar yuklenecek olursam bi yerinden bi sikinti cikaracaktir. Bilincli kullanici olmak sart.
Artik ulkemizede yavas yavas kaliteli cin mallari girmeye basladi.
-
20 Aralık 2013, 23:55
#15
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
yanlış anlamada zakirhasan gb arkadaş işte senin bu ön yargına zemin hazırlıyor. bak kardeşim çinli üzerinde en az 60.000 km var. elim anahtar tutar . ve cebmde 5.000 den fazla para yoksa gider gene 0 çinli alırım. japona binmedikmi hiç, hiçmi görmedik en alasını gördük. ama yeni başlayacaksan ve pişince cc yükseltirim veya değiştiririm diyorsan 0 ucuz çinliyle başla emin ol bir sonraki motorunda iyiki bu şekilde yapmışım dieceksin. ama bnm için para sıkıntısı yok para verseler zncirini bile ayarlamam mekanikten hiç anlamam ugraşamda zamanımda yok diiosan 0 japon al. çünkü alcan 2. el japonunda 0 çinliden bi farkı olmayacak. çünkü alacağın 2. el japonu belkide hiç tecrübesi olmayan rodajını bile motorun canını alrak binmiş biri olursa o zmn cebinden paralar balya balya akmaya başlayınca keşke 0 çinli alsaydım dediğinde beni anlarsın.
japon iyidr kötü demiyorum sıfırını al yıllarca bin ama 2. el düşünme bile derim.
Abi haklısın bir şey demiyorum. Fakat bakılınca sıfır çinli hatırı sayılır bi motosikletin fiyatı nerden baksan 3 - 3.500 TL arasında. Bu paraya yeni başlayacak veya bilen biri gidip ikinci el temiz bir CBF 150 veya YBR 125 alsa daha iyi olur. Çünkü aynen dediğin gibi eli anahtar tutmayan biri çin malı bi motosiklet alırsa onunla uğraşamaz. Fakat adam alsa bir YBR 125 tek öğrenmesi gereken şey zincirin gevşekliğini ayarlamak zinciri yağlamak bir de ekstradan yağını değiştirmeyi bilse onun için kar olur. Ama çin olsa öyle mi adam yolda kalsa ne yapacak ? bunlar da düşünülmeli bence. Tabi estağfurullah senin bilgin senin deneyimin yanında benim bildiğim şeyler çölde kum tanesi filan olur ama kısa süreli deneyimlerim gördüklerim beni bu düşünceye itiyor. İmkan varsa japondan şaşma derim ben. Sözü uzattıysam affola
4 teker Bedeninizi, 2 teker ruhunuzu taşır...
-
20 Aralık 2013, 23:58
#16
-
21 Aralık 2013, 00:02
#17
turkish39 adlı üyeden alıntı
İlk çinlim budur.6 yıl kullandım.Satmadan 1-2 hafta önceki fotoğrafı.Akü 5 yıl gitti.2 arka bir ön lastik masrafım oldu.iki fren balatası.4 ya da 5 ampul.En çok ayna değiştirdim.
http://<a href="http://bit.ly/c25MCx...5u.jpg</a></a>
İkinci çinlim de budur.2012 model.michelin lastik aldım.Geçenlerde michelin plot street gördüm onu da aldım.Ama kalpazanlıktan takmadım bi köşecikte duruyo
Bakımlarını ikisininde kendim yaptım.Yağ değiştir,zincir ger-yağla,hava filtresi falan filan...Benim sıkıntım yok.365 günün 350 günü garanti kullanırım.Bu aralar pulsar 200 ns ye sarmıştım fiyatı açıklanınca gönlümden sildim gitti
Milletin öcü gibi gördüğü çinlileri yıllardır kullanmışım niye 65 cc fark için 3 katı para vereyim.Kötü motor yoktur bakımsız motor vardır.
http://<a href="http://bit.ly/c25MCx...hc.jpg</a></a>
Hocam anladığım kadarıyla baktığın müddetçe evladiyelik kullanırsın diyorsun çinliyide...
-
21 Aralık 2013, 00:04
#18
Bu arada evladiyelik alcam diye şartlandırma kendini.İnsanoğlu doyumsuzdur.Ben bana hitap eden motoru buldummu değiştiririm.Marka takıntım yok.Satabilmek içinde elimdekini güzel bakarım.Eksi dereceler gördüğümüz şu günlerde tek marşta gaz vermeden çalıyor motor,daha ne isteyim.
-
21 Aralık 2013, 00:07
#19
zakirhasan adlı üyeden alıntı
Abi haklısın bir şey demiyorum. Fakat bakılınca sıfır çinli hatırı sayılır bi motosikletin fiyatı nerden baksan 3 - 3.500 TL arasında. Bu paraya yeni başlayacak veya bilen biri gidip ikinci el temiz bir CBF 150 veya YBR 125 alsa daha iyi olur. Çünkü aynen dediğin gibi eli anahtar tutmayan biri çin malı bi motosiklet alırsa onunla uğraşamaz. Fakat adam alsa bir YBR 125 tek öğrenmesi gereken şey zincirin gevşekliğini ayarlamak zinciri yağlamak bir de ekstradan yağını değiştirmeyi bilse onun için kar olur. Ama çin olsa öyle mi adam yolda kalsa ne yapacak ? bunlar da düşünülmeli bence. Tabi estağfurullah senin bilgin senin deneyimin yanında benim bildiğim şeyler çölde kum tanesi filan olur ama kısa süreli deneyimlerim gördüklerim beni bu düşünceye itiyor. İmkan varsa japondan şaşma derim ben. Sözü uzattıysam affola
Niye uzatasın dostum söylediklerinde haklılık payın büyük... Ama görünen o ki ilgilenilirse çinliyle de sıkıntı nisbeten az çıkarıyor. Yorumlardan ben onu çıkarıyorum.
---------- Post added at 00:07 ---------- Previous post was at 00:04 ----------
turkish39 adlı üyeden alıntı
Bu arada evladiyelik alcam diye şartlandırma kendini.İnsanoğlu doyumsuzdur.Ben bana hitap eden motoru buldummu değiştiririm.Marka takıntım yok.Satabilmek içinde elimdekini güzel bakarım.Eksi dereceler gördüğümüz şu günlerde tek marşta gaz vermeden çalıyor motor,daha ne isteyim.
Sanırım ben fazla eşyayla duygusal bağ kuruyorum ;) Huyumuz suyumuz birbirine uyduysa tamam. Bir ömür yanımda taşırım :D Bu yüzden evladiyelik olsun istiyorum, büyük sıkıntılar çıkarmasın istiyorum. Belki çok çok şey istiyorumdur.
-
21 Aralık 2013, 00:07
#20
Kaç liran var
Lifan 200
LF 200-16C : 3930 TL
The LF200-16C if it came with this engine:
Model:163FML-Z5
Type: Single-cylinder,four-stroke air-cooled
Hand-clutched 200cc
Displacement:197ml
Compression ratio: 9.0:1
Primary reduction: 3.091
Bore*Stroke:63.5mm*62.2mm
Max.Power & Rotating Speed:12.5kw/8500r/min
Max.Net Power & Rotating Speed:12.0kw/8500r/min
Rated Power & Rotating Speed:11.5kw/8500r/min
Max.Torpue & Rotating Speed:15N.m/7000r/min
Min.Fuel Consumption:=354g/kw.h
Ldling Speed:1500r/min
Ignition:CDI
Starter:electric starter/Kick starter
Lubrication: Pressure/splash
Transmission: 5 speed
Cbf 150 , Ybr Lifanı daha güçlü olduğu için yazdım ben olsam güçlü olanı alırdım
Evladiyelik olsun diyorsan Ybr 125
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)