Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

0 km Çin mi? Yoksa ikinci el Japon mu?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    kamsea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul-4.Levent
    Motosikleti
    daelim s2 250
    çinlilerde aynı model de bile 1 parti ile diğer parti motosikletler arasında dağlar kadar fark olabiliyor... Ama 0 çinli almaktansa "kullanıcısını bildiğim" bir japonu gözüm kapalı alırım. Risk meselesi biraz da şans işi. Tavsiyem geçmişini bildiğin bir 2.el japon almandan yana arkadaşım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    evladiyelik kullanmak istiyorsanız bence bilindik ve yedek parçası orijinal ve yan sanayisi bol bir model almak en mantıklısı.
    cbf veya ybr almanın artısı parçası bulunan kolay kolay bozulmayan bozulsa bile ustası dilinden anlayanın çok olması, yan sanayi alternatifleri,
    eksisi ise bazı kullanıcıların nasıl olsa sağlam diye bakımını iyice savsaklaması, satanların km ile oynaması, ve yamahanın aşırı yüksek orjinal parça fiyatları.
    dürüst bir satıcıdan alınacak temiz bir japon yıllarca kullanılabilir bonus olarak kaliteli lastik ve aksesuarlar yanında gelebilir.
    bulunmadığı taktirde çinlilerin de memnun eden modelleri var
    cenkito bunu beğendi.

  3. #43

    Üyelik
    27 Kasım 2013
    2.el almak sakat yav sen hic bulasma 0 a yönel

  4. #44
    dionysos06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Avenger Street 150
    Alıntı kamsea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çinlilerde aynı model de bile 1 parti ile diğer parti motosikletler arasında dağlar kadar fark olabiliyor... Ama 0 çinli almaktansa "kullanıcısını bildiğim" bir japonu gözüm kapalı alırım. Risk meselesi biraz da şans işi. Tavsiyem geçmişini bildiğin bir 2.el japon almandan yana arkadaşım.
    Evet bende bu karara vardım. Arabamı takasa koydum hatta. Olmasa bile sabırla bekleyip bütçemi yükseltip bir şekilde alacağım Allah nasip ederse.

    ---------- Post added at 16:29 ---------- Previous post was at 16:27 ----------

    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evladiyelik kullanmak istiyorsanız bence bilindik ve yedek parçası orijinal ve yan sanayisi bol bir model almak en mantıklısı.
    cbf veya ybr almanın artısı parçası bulunan kolay kolay bozulmayan bozulsa bile ustası dilinden anlayanın çok olması, yan sanayi alternatifleri,
    eksisi ise bazı kullanıcıların nasıl olsa sağlam diye bakımını iyice savsaklaması, satanların km ile oynaması, ve yamahanın aşırı yüksek orjinal parça fiyatları.
    dürüst bir satıcıdan alınacak temiz bir japon yıllarca kullanılabilir bonus olarak kaliteli lastik ve aksesuarlar yanında gelebilir.
    bulunmadığı taktirde çinlilerin de memnun eden modelleri var
    Tanıdık malesef motosiklet sahibi olan arkadaşım yok ankarada. Antalya da olsam öyle bir şansım vardı. Napalım güveneceğiz artık. Motorcu motorcuya kazık atmaz herhalde
    Bir garip yolcu...

  5. #45
    turkish39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Şehir
    KIRKLARELİ
    Motosikleti
    RX3 İ EVO
    Konu paraysa İnsan insana her zaman kazık atar,tek tük arada kalmışlar var atmayan

  6. #46
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    Alıntı dionysos06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet bende bu karara vardım. Arabamı takasa koydum hatta. Olmasa bile sabırla bekleyip bütçemi yükseltip bir şekilde alacağım Allah nasip ederse.

    ---------- Post added at 16:29 ---------- Previous post was at 16:27 ----------


    Motorcu motorcuya kazık atmaz herhalde
    bu konuda yanılıyorsun arkadaş.ne yazık ki atabiliyor.
    motorun durumu, kullanıcının tavrı, üzerindeki aksesuarlar, motosiklet konusunda ettiği sohbet 2. el alınacak motor kunsunda fikir verebilir.

  7. #47
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    sıfır çinli mi yoksaaa ikinci el japon mu? bence ikisi de değil, üçüncü el hintli diyorum. şaka bir yana tabiki ikinci el japon. ama temiz kullanılmış, bakımlı japon. aksi halde sıfır çinli gibi uğraşırsın.

  8. #48
    dionysos06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Avenger Street 150
    Alıntı turkish39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu paraysa İnsan insana her zaman kazık atar,tek tük arada kalmışlar var atmayan
    Ne diyelim dostum Allah kötü insanlarla karşılaştırmasın Almaya gidince sıkı sıkı duamızı ederiz artık

    ---------- Post added at 22:14 ---------- Previous post was at 22:12 ----------

    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu konuda yanılıyorsun arkadaş.ne yazık ki atabiliyor.
    motorun durumu, kullanıcının tavrı, üzerindeki aksesuarlar, motosiklet konusunda ettiği sohbet 2. el alınacak motor kunsunda fikir verebilir.
    İyi kötü insanın halinden tavrından yalan söyleyip söylemediğini anlıyabiliyorum ama motora bakınca motorun durumunu tam olarak anlıyamıyorum :D Servise götürüp parada harcamak istemem.... Bakalım inşaallah doğru bir satıcıyla karşılaşırım inşaallah.
    Bir garip yolcu...

  9. #49
    appl15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2013
    Şehir
    Bursa
    bakmanı tavsıye ederım bu motor almama cok az kaldı almısken kask vs hep beraber alıcam onun ıcın az bır mıktar daha para lazım

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...-inceleme.html

    0 fıyatı 7.785 TL benım ısteklerımı karsılayacaga benzıyor senınde ıstek ve butce bakımdan karsılıyorsa sıddetle tavsıye ederım

  10. #50
    dionysos06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Avenger Street 150
    Alıntı appl15 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bakmanı tavsıye ederım bu motor almama cok az kaldı almısken kask vs hep beraber alıcam onun ıcın az bır mıktar daha para lazım

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...-inceleme.html

    0 fıyatı 7.785 TL benım ısteklerımı karsılayacaga benzıyor senınde ıstek ve butce bakımdan karsılıyorsa sıddetle tavsıye ederım
    valla incelemeyi yapan arkadaş o kadar güzel anlatmış ki eminim okuyan herkez almayı ister motordan ziyade anlatım uslubu cezbetti
    appl15 bunu beğendi.
    Bir garip yolcu...

  11. #51
    hissizadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Puch Maxi - Hyosung GT 250 Naked
    çin veya japon olması şart mı?
    Kore'de bir alternatif olabilir belki.
    Izdırabın sonu yok sanma, bu âlem de geçer, Ömr-i fâni gibidir, gün de geçer, dem de geçer.

  12. #52
    dionysos06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Avenger Street 150
    Alıntı hissizadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çin veya japon olması şart mı?
    Kore'de bir alternatif olabilir belki.
    Bu işin duayeni japonlar, ters teknoloji ve uygun fiyat Çinlilerin. Haliyle diğerlerini göz ardı ettik

  13. #53
    hissizadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Puch Maxi - Hyosung GT 250 Naked
    evet ama genel kanı japon kaliteli ama pahalı, çin ucuz ama kalite düşük.
    Kore genel olarak ikisinin ortası sayılır gibi. Mesela Hyosung iyi bir alternatif olabilir ki
    oldukça eski bir kore firması ve suzuki için motor parçaları vs. de üretiyorlar.

    Japon alamayanlar için çin yerine tercih edilebilir bence.

    Alıntı dionysos06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işin duayeni japonlar, ters teknoloji ve uygun fiyat Çinlilerin. Haliyle diğerlerini göz ardı ettik
    Izdırabın sonu yok sanma, bu âlem de geçer, Ömr-i fâni gibidir, gün de geçer, dem de geçer.

  14. #54
    dionysos06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Avenger Street 150
    Alıntı hissizadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet ama genel kanı japon kaliteli ama pahalı, çin ucuz ama kalite düşük.
    Kore genel olarak ikisinin ortası sayılır gibi. Mesela Hyosung iyi bir alternatif olabilir ki
    oldukça eski bir kore firması ve suzuki için motor parçaları vs. de üretiyorlar.

    Japon alamayanlar için çin yerine tercih edilebilir bence.
    Haklısın bu da ihtimal dahilinde...
    Bir garip yolcu...

  15. #55
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    forumda da bununla ilgili yazılar var . işine yarar belki.

    Teknik özellikler Kontrolün sakin ve aydınlık bir yerde yapılması için ısrar edilmeli. Bunlar gerçekleştikten sonra aşağıdaki teknik özellikler kontrol edilmeli:

    -Motor yağ kaçırıyor mu?Silindir kafası ve gövdesinde, yağ karterinde ve şanzıman çıkışında yağ kaçaklarına dikkat edilmeli.

    -Teleskobik çatal yağ kaçırıyor mu? Yağlı kir halkaları ve yağ izleri buralarda yalıtım sorunları olduğunun göstergesidir. Bağlantı körüğü sıyrılarak amortisörlere daha dikkatli bakılmalı.

    -Motosikletin başından hiç kaza geçmiş mi? Motor , egzoz ve elciklerle boyadaki çizikler motosikletin kaza yaptığının işaretidir. Eğer boya ve krom kaplamalar dökülmüşse bu bölgelerde bükülmeler olmuş demektir; bunlar da darbe veya kazaların işaretidir.

    -Alınmak istenen motosiklet çalıntı olabilir mi? Gidon kilidi sallanıyorsa ve gidon dayanakları eksikse motosiklet ya çalınmıştır ya da kaza yapmıştır.

    -Arka salıncak yatağında boşluk var mı?Bunu kontrol etmek için tekerlek yerden kesildikten sonra salıncak kolu şaside sağa sola kaydırılır ve oynayıp oynamadığına bakılır.

    -Gidon bilyelerinde boşluk var mı? Ön tekerlek yerden kaldırıldığında gidonun hiç zorlanmadan ve kesintiye uğramadan sağa sola dönmesi gerekir. Bunu yaparken gidon yataklarından vurulma sesleri gelmemeli. Kontrol yöntemi: Gidon teleçatalın altından iki elle kavranır ve tekerlek havaya kaldırıldıktan sonra öne ve arkaya ittirilmeye çalışılır.

    -Fren balataları kullanılmaz halde mi? Fren kelepçeleri genellikle içeriye bakılmasını sağlayacak deliklere sahiptir. Bu delikten içeriye küçük bir lamba yardımıyla bakılarak fren balatalarının durumu kontrol edilebilir.

    -Fren disklerinin durumu nedir? Disklerdeki derin çizikler balataların dibine kadar kullanılmış olduğunu gösterir. Bu durumda fren disklerinin de yenilenmesi gerekir.

    -Motosiklette paslanma belirtileri var mı? Paslanma çoğunlukla motosikletin görüntüsüne olumsuz etki eder. Ancak egzoz sisteminin krom kaplama değil de boyanmış olması durumunda paslanma sorunları var demektir.

    -Susturucunun içinde paslanma var mı? Kontrol yöntemi: Lastik bir çekiç veya buna benzer yumuşak bir aletle (soğuk durumdaki) susturucuya birkaç defa vurmak suretiyle içinde pas veya diğer yabancı maddelerin olup olmadığı anlaşılabilir.

    -Lastiklerin değiştirilmesi gerektiği ne zaman anlaşılır? Lastiklerin diş derinlikleri 1.6 milimetreden kısaysa değiştirilmesi gerekir. Normal diş derinliği 2 milimetredir.

    -Zincirin durumu nasıl? Zincirin arka tekerlek dişlisine geçen kısımları çekildiğinde parçalar dişliden çıkarılabiliyorsa zincirin ömrü tükenmiş demektir.

    -Motorun durumu nasıl? Su soğutmalı motorlarda: Motorun yağı köpüklü veya yoğun ve yapışkansa silindir kapak contası arızalı demektir. Eğer motor zar zor çalıştırılabiliyorsa ve daha soğukken gürültü ve mekanik sesler çıkarıyorsa ya da egzozdan mavi dumanlar çıkarıyorsa o motosikletten uzak durulmalı.

    - Arka amortisör arızalı mı? Motosiklet yaylanırken veya amortisörden bozulma sesi geliyorsa ve üzerinde yağ lekeleri varsa amortisörün ömrü tükenmiş demektir.

    -Jantlar yamuk mu? Havaya kaldırılan tekerlek hızla döndürülerek bir noktadan takip edilmeli; tekerlek düzenli bir şekilde dönmeli ve "sekiz" çizmemeli. Döküm jantları yamuk olan motosiklet alınmamalı. Telli jantlar tamir edilebilir; ancak masraf çıkarır. Ayrıca jant tellerinin gerginlikleri de kontrol edilmeli. Bunun için tellere bir tornavidayla vurmak yeterli (telden çıkan ses hep aynı olmalı).

    Kağıtlar
    1 Karşınızdaki gerçekten motosikletin sahibi mi? Nüfus cüzdanını kontrol edin.
    2 Motorun kağıtları üzerinde yazan şasi numarasıyla uyuşuyor mu? Gidon kilidinde yazılı numarayla karşılaştırınız.
    3 Motosikletin daha önce kaç sahibi olmuş? Ne kadar az el değiştirmişse o kadar iyi.
    4 Servis defteri tutulmuş mu?
    5 Servislerde motosikletin tüm kontrolleri yapılmış mı?Deneme sürüşü satıcı bir deneme sürüşüne onay veriyorsa saklayacak pek bir şeyi yok demektir; çünkü deneme sürüşünde teknik aksaklıklar (çeken yürüyen aksam, kötü frenler veya tekleyen motor) çoğunlukla kendini gösterecektir.

  16. #56
    dionysos06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Avenger Street 150
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    forumda da bununla ilgili yazılar var . işine yarar belki.

    Teknik özellikler Kontrolün sakin ve aydınlık bir yerde yapılması için ısrar edilmeli. Bunlar gerçekleştikten sonra aşağıdaki teknik özellikler kontrol edilmeli:

    -Motor yağ kaçırıyor mu?Silindir kafası ve gövdesinde, yağ karterinde ve şanzıman çıkışında yağ kaçaklarına dikkat edilmeli.

    -Teleskobik çatal yağ kaçırıyor mu? Yağlı kir halkaları ve yağ izleri buralarda yalıtım sorunları olduğunun göstergesidir. Bağlantı körüğü sıyrılarak amortisörlere daha dikkatli bakılmalı.

    -Motosikletin başından hiç kaza geçmiş mi? Motor , egzoz ve elciklerle boyadaki çizikler motosikletin kaza yaptığının işaretidir. Eğer boya ve krom kaplamalar dökülmüşse bu bölgelerde bükülmeler olmuş demektir; bunlar da darbe veya kazaların işaretidir.

    -Alınmak istenen motosiklet çalıntı olabilir mi? Gidon kilidi sallanıyorsa ve gidon dayanakları eksikse motosiklet ya çalınmıştır ya da kaza yapmıştır.

    -Arka salıncak yatağında boşluk var mı?Bunu kontrol etmek için tekerlek yerden kesildikten sonra salıncak kolu şaside sağa sola kaydırılır ve oynayıp oynamadığına bakılır.

    -Gidon bilyelerinde boşluk var mı? Ön tekerlek yerden kaldırıldığında gidonun hiç zorlanmadan ve kesintiye uğramadan sağa sola dönmesi gerekir. Bunu yaparken gidon yataklarından vurulma sesleri gelmemeli. Kontrol yöntemi: Gidon teleçatalın altından iki elle kavranır ve tekerlek havaya kaldırıldıktan sonra öne ve arkaya ittirilmeye çalışılır.

    -Fren balataları kullanılmaz halde mi? Fren kelepçeleri genellikle içeriye bakılmasını sağlayacak deliklere sahiptir. Bu delikten içeriye küçük bir lamba yardımıyla bakılarak fren balatalarının durumu kontrol edilebilir.

    -Fren disklerinin durumu nedir? Disklerdeki derin çizikler balataların dibine kadar kullanılmış olduğunu gösterir. Bu durumda fren disklerinin de yenilenmesi gerekir.

    -Motosiklette paslanma belirtileri var mı? Paslanma çoğunlukla motosikletin görüntüsüne olumsuz etki eder. Ancak egzoz sisteminin krom kaplama değil de boyanmış olması durumunda paslanma sorunları var demektir.

    -Susturucunun içinde paslanma var mı? Kontrol yöntemi: Lastik bir çekiç veya buna benzer yumuşak bir aletle (soğuk durumdaki) susturucuya birkaç defa vurmak suretiyle içinde pas veya diğer yabancı maddelerin olup olmadığı anlaşılabilir.

    -Lastiklerin değiştirilmesi gerektiği ne zaman anlaşılır? Lastiklerin diş derinlikleri 1.6 milimetreden kısaysa değiştirilmesi gerekir. Normal diş derinliği 2 milimetredir.

    -Zincirin durumu nasıl? Zincirin arka tekerlek dişlisine geçen kısımları çekildiğinde parçalar dişliden çıkarılabiliyorsa zincirin ömrü tükenmiş demektir.

    -Motorun durumu nasıl? Su soğutmalı motorlarda: Motorun yağı köpüklü veya yoğun ve yapışkansa silindir kapak contası arızalı demektir. Eğer motor zar zor çalıştırılabiliyorsa ve daha soğukken gürültü ve mekanik sesler çıkarıyorsa ya da egzozdan mavi dumanlar çıkarıyorsa o motosikletten uzak durulmalı.

    - Arka amortisör arızalı mı? Motosiklet yaylanırken veya amortisörden bozulma sesi geliyorsa ve üzerinde yağ lekeleri varsa amortisörün ömrü tükenmiş demektir.

    -Jantlar yamuk mu? Havaya kaldırılan tekerlek hızla döndürülerek bir noktadan takip edilmeli; tekerlek düzenli bir şekilde dönmeli ve "sekiz" çizmemeli. Döküm jantları yamuk olan motosiklet alınmamalı. Telli jantlar tamir edilebilir; ancak masraf çıkarır. Ayrıca jant tellerinin gerginlikleri de kontrol edilmeli. Bunun için tellere bir tornavidayla vurmak yeterli (telden çıkan ses hep aynı olmalı).

    Kağıtlar
    1 Karşınızdaki gerçekten motosikletin sahibi mi? Nüfus cüzdanını kontrol edin.
    2 Motorun kağıtları üzerinde yazan şasi numarasıyla uyuşuyor mu? Gidon kilidinde yazılı numarayla karşılaştırınız.
    3 Motosikletin daha önce kaç sahibi olmuş? Ne kadar az el değiştirmişse o kadar iyi.
    4 Servis defteri tutulmuş mu?
    5 Servislerde motosikletin tüm kontrolleri yapılmış mı?Deneme sürüşü satıcı bir deneme sürüşüne onay veriyorsa saklayacak pek bir şeyi yok demektir; çünkü deneme sürüşünde teknik aksaklıklar (çeken yürüyen aksam, kötü frenler veya tekleyen motor) çoğunlukla kendini gösterecektir.
    Harikasın dostum. Gerçekten güzel paylaşım. Ama ben hala bütçeme uygun bulamadım. Beceremiyecem gibi bu işi. Ya cb125 e ya da küçük bi scootor alayım artık diyorum... Hakkımızda hayırlısı.
    Bir garip yolcu...

  17. #57
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    mondial drift veya salcano wolf gibi popüler çinliler de var alternatifleri çoğaltmak istersen. hayırlı olsun.

  18. #58
    dionysos06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Avenger Street 150
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mondial drift veya salcano wolf gibi popüler çinliler de var alternatifleri çoğaltmak istersen. hayırlı olsun.
    Bütçemi kredi kartlarıyla 5bine çıkardık. Bakalım hayırlısı. Keşke istde ya da antalyada olabilseydim...
    emre xt125 bunu beğendi.

  19. #59

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    yamaha xt125 im var alan kisi kontağı çevirip biner 1liralik masrafi yok. Çokta seviyorum motorumu diyeceksinizki o zaman niye satıyorsun. Son zamanlarda yzf tutkusu basladi yzf 125 alabilmek için satmam gerekiyor. Motoruma kefilim düşünen olursa 0507 144 90 24 mesaj yazabilirsiniz.

    ---------- Post added at 22:16 ---------- Previous post was at 22:04 ----------

    özele mesaj yazdım kardeşim
    dionysos06 bunu beğendi.

  20. #60
    dionysos06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Avenger Street 150
    Alıntı emre xt125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yamaha xt125 im var alan kisi kontağı çevirip biner 1liralik masrafi yok. Çokta seviyorum motorumu diyeceksinizki o zaman niye satıyorsun. Son zamanlarda yzf tutkusu basladi yzf 125 alabilmek için satmam gerekiyor. Motoruma kefilim düşünen olursa 0507 144 90 24 mesaj yazabilirsiniz.

    ---------- Post added at 22:16 ---------- Previous post was at 22:04 ----------

    özele mesaj yazdım kardeşim
    Hocam yanıt verdim özelden. Buraya foto eklemeniz mümkün mü acaba?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)