Motorsikletin altından kayması sorunu
Reklamlar
-
Henüz motorum yok inşallah oluncada böyle bir durumla karşılaşmam ama izlediğim çoğu videolarda sürücüler kaza yapmadan 2-3 metre önce motorsikleti altında bırakıyor yani yan yatıyor belkide frenlere doğru düzgün basabilseler kurtulacaklardı. Bu durumla karşılaşmamak için ne yapmak gerekli?
Reklamlar
-
İlk önce lastiklerin iyi olması lazım,İkinci olarak soğuk kanlı olmak gerekiyor başka türlü kurtulmak zor çoğu zaman kaza sırasında panik yapılıp panik fren(panic brake) denilen şey yaşanıyor ve hemen kaza gerçekleşiyor.
-
önce motorunu al sonra anlarsın
-
low side olmuş kaza videolarını izlemeni ve low side high side nasıl olur araştırmanı tavsiye ederim
-
Frene doğru düzgün bassa bu seferde fren mesafesi kalmaz altındaki motosikletin sınırlarını bilecen nerde durur nerde durmaz Panik yaparsanda gidersin şunu yap bunu yap diyemeyiz o an ne gerekiyorsa onu yapacan tecrübe deneyim ??
-
olası bir kazada kurtarma şansın yoksa, çarpışma kaçınılmazsa, motoru yatırıp çarpma hızını düşürmek en iyi seçenektir ama bu belkide saliseler içinde vereceğin karara bağlı.
-
mbuyuk adlı üyeden alıntı
olası bir kazada kurtarma şansın yoksa, çarpışma kaçınılmazsa, motoru yatırıp çarpma hızını düşürmek en iyi seçenektir ama bu belkide saliseler içinde vereceğin karara bağlı.
Bence yanlış bir olay.. motosikletin üzerindeki en iyi yolu tutan şey lastikler.. motoru yatırsak metal aksam üzerinde neredeyse hız kaybetmeden devam eder.. hani çok ekstrem bir durum olmadıkça manevra yapılamıyorsa son ana kadar fren kullanılması daha mantıklı geliyor.. He virajda baktın toparlayamıyorsun o zaman kitle arkayı lowside olsun. Highside dan daha iyidir..
-
redlion999 adlı üyeden alıntı
Bence yanlış bir olay.. motosikletin üzerindeki en iyi yolu tutan şey lastikler.. motoru yatırsak metal aksam üzerinde neredeyse hız kaybetmeden devam eder.. hani çok ekstrem bir durum olmadıkça manevra yapılamıyorsa son ana kadar fren kullanılması daha mantıklı geliyor.. He virajda baktın toparlayamıyorsun o zaman kitle arkayı lowside olsun. Highside dan daha iyidir..
demek isdtediğim şu aslında
motorla birlikte kaymayacaksın zaten,
bırakacaksın gidecek, mesele motordan kurtulmak kıçını kurtarmak.
ayrıca çarpışma kaçınılmazsa lastiklerinin tutuşu bişey ifade etmez, virajdaki duruma ben karışmıyorum viraj alırken fren yapabilecekler zaten çözmüştür olayı onlara anlatmaya gerek yok.
Biz ki kula kulluk edip cennete gitme kaygısıyla üç maymunu oynayanlardan değiliz.
-
-
20 Aralık 2013, 14:50
#10
Benimde basima geldi ama bisikletle dusmustum kumlu yolda yan yatip kaymistim. O an en dogrusu altta kalan bacagi kurtarmak yoksa yanar cayir cayir kalcalar
-
20 Aralık 2013, 14:53
#11
sevilesiadam adlı üyeden alıntı
Düşmeden öğrenemezsin... Sen yürümeyi düşmeden mi öğrendin ?
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
-
20 Aralık 2013, 15:53
#12
redlion999 adlı üyeden alıntı
Bence yanlış bir olay.. motosikletin üzerindeki en iyi yolu tutan şey lastikler.. motoru yatırsak metal aksam üzerinde neredeyse hız kaybetmeden devam eder.. hani çok ekstrem bir durum olmadıkça manevra yapılamıyorsa son ana kadar fren kullanılması daha mantıklı geliyor.. He virajda baktın toparlayamıyorsun o zaman kitle arkayı lowside olsun. Highside dan daha iyidir..
Yanlış bilgilerin var, motosikletin gidonundaki topuzlar, manetlerin uçları ve ayaklıkların altları sürüklendiği taktirde aşınacak şekilde tasarlanmıştır. Ayrıca bunların aynı anda yere değmesi lastiğinin yere bastığındaki sürtünme alanından daha fazla alan tutacaktır.
Ve ayrıca sivri olan bu cisimlere binen 130-300 kilo arası ağırlık yere çok daha sert basacak ve asfalta saplanmaya çalışacaktır.
O yüzden motosiklette iki seçeneğimiz var.
Fren yapmaya başladık ve durmayacağını anladık, arka frene basarak yanımıza alıp motosikleti yatırıyoruz.
YADA frene basıyoruz, çarpışma anına kadar frenle giderek, çarpışma anında motosiklette ayağa kalkıyor gibi bir hareket yaparak kendimizi çarptığımız cisim veya araçtan uzağa düşecek şekilde ayarlıyoruz (eğer araç uzun değilse, minibüs otobüs vs değilse.)
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
-
20 Aralık 2013, 16:06
#13
tr_select adlı üyeden alıntı
Düşmeden öğrenemezsin... Sen yürümeyi düşmeden mi öğrendin ?
Güzel örnek teşekkürler Anlaşılan düşmeden öğrenemeyeceğim. Gerekli önlemleri aldıktan sonra düşsemde sorun olmaz
-
20 Aralık 2013, 20:03
#14
lastikler iyi olacak
virajda isek eğer fren kesinlikle yapmıycaz
gazıda kesmiycez, ya açıcaz yada aynı konumda kalıcak (gazı bırakınca yük ön tekerleğe biniyor buda motorum kaymasına sebep oluyor)
virajda bir tehlikeyle karşılaşırsak bunları yapmadan gazı açarak kurtulmaya çalışıcaz başka yolu yok
herşeyi düzgün yaptığınız taktirde düşerseniz mazota denk gelmişsinizdir yada belediye "çimen" suluyordur
-
20 Aralık 2013, 21:41
#15
kefeeee adlı üyeden alıntı
Yanlış bilgilerin var, motosikletin gidonundaki topuzlar, manetlerin uçları ve ayaklıkların altları sürüklendiği taktirde aşınacak şekilde tasarlanmıştır. Ayrıca bunların aynı anda yere değmesi lastiğinin yere bastığındaki sürtünme alanından daha fazla alan tutacaktır.
Ve ayrıca sivri olan bu cisimlere binen 130-300 kilo arası ağırlık yere çok daha sert basacak ve asfalta saplanmaya çalışacaktır.
O yüzden motosiklette iki seçeneğimiz var.
Fren yapmaya başladık ve durmayacağını anladık, arka frene basarak yanımıza alıp motosikleti yatırıyoruz.
YADA frene basıyoruz, çarpışma anına kadar frenle giderek, çarpışma anında motosiklette ayağa kalkıyor gibi bir hareket yaparak kendimizi çarptığımız cisim veya araçtan uzağa düşecek şekilde ayarlıyoruz (eğer araç uzun değilse, minibüs otobüs vs değilse.)
Sizin söylediğinize göre bu motosikletin daha yolun yarısında durması gerekmiyor mu?
-
20 Aralık 2013, 23:07
#16
her motorcu hayatında en az 1 kez kaza yapar kaza yapmadım diyen çoğunlukla yalan söyler
-
21 Aralık 2013, 22:58
#17
redlion999 adlı üyeden alıntı
"koruma takozu."
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
-
22 Aralık 2013, 17:32
#18
kefeeee adlı üyeden alıntı
"koruma takozu."
Koruma takozu var diye mi duramıyor yoksa koruma takozu olmadığından mı duramıyor demek istiyorsunuz anlamadım?
-
22 Aralık 2013, 17:35
#19
redlion999 adlı üyeden alıntı
Koruma takozu var diye mi duramıyor yoksa koruma takozu olmadığından mı duramıyor demek istiyorsunuz anlamadım?
tam göremedim ama koruma takozu yok sanırım o yüzden
Düzeltme:Şimdi daha dikkatli baktım koruma takozu var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)