frenajda ufak bir sıkıntı tavsiye istiyorum :)
Reklamlar
-
gerek trafikte gerek ise boş yolda dahi freni az az sıkarak yapıyorum birden abanmıyorum lakin bazen yetersiz kalıyor gibi geliyor bazı arkadaşlar kuryelerde var bunun içinde kampanalı modellerde arka frene asılcaksın hiç birşey olmaz gibi bir söylemde bulunuyorlar lakin emin değilim diskli modellerde arka frene asıldıgında kitlediğini biliyorum yaşadım kaza geçirdim
kampanalı frende denemedim sonucu deneyenler var mı ? tahminimce arka teker kitleyip göt atıcak kısacası daha önce sürekli disk fren ile sürmüş birine kampanalı modelde vericeğiniz frenaj önerisi nedir ?
Reklamlar
-
Ön fren %70 arka fren %30 oranında motoru durdurur. Arka freni köklesen nolur köklemesen nolur ? Ha köklersen kitleyip kış attırırsın yaptığın fren de bi işe yaramaz. Frenleri kombine olarak kullanmayı deneyin. Hem ön hem arka. Yağışlı havalarda ise aynı şekilde kullanın fakat biraz daha yumuşak basın ve takip mesafesini azaltın, hızınızı düşürün.
-
o kuryeyi bul ve deki....sen bugüne kadar boşa yaşamışsın...
arkaya abancan sonra bişe olmayacak...
kampanadada diskdede abanırsan kitler...
önce ön frenle başla baktın duramıyorsun arkayı sık...
-
Önce arka frenden basla sıkmaya sonra ön sadece arka frene abanırsan arka kıçta atar gtte atar niye önce arka frenden basla diyorum cünkü ön frene abanırsan tüm yük ön lastige ön fren diskine amortisörlere biner önce arkadan baslarsan agırlıgı cok fazla dengelemis olursun dene uygulamalı
Motosikleti durduran ön frendir arka sadece yavaslamak icin kullan panik frenlerde fren sıkmaya arkadan basla reflex olacak bu zamanla kendi kendine
-
Boş bir yerede çalışıp motorunu iyice tanıman lazım. Burdan ne desek boş. Frenlerin sağlammı balatan prjinalmi belli değil.
-
benim tavsiyem arka freni yarıya kadar sık ön frenlede ani olarak değil yavaşca takviye yapmandır kesinlekli tek başına ön freni öncelikli olarak kullanmaman
-
biraz alakasız olcak ama "frenaj" diye bir kelime yoktur.. İsim hali ile "fren veya frenleme" fiil hali ile "frenlemek"tir..
-
apache zıkkımına tam anlamıyla alışmış değilim hali hazırda daha önce kullandıgım disk frenlerde sıkıntı yoktu lakin bu kampana sıkıntı çünki fren yaptıgımda lastikten cart curt sesler geliyor :D ondan dolayı acaba hata mı yapıyorum dedim
-
o kuryeyi bulup ilk frenine bakıcaksın kesinlikle fren tutmuyordur
canerol adlı üyeden alıntı
o kuryeyi bul ve deki....sen bugüne kadar boşa yaşamışsın...
arkaya abancan sonra bişe olmayacak...
kampanadada diskdede abanırsan kitler...
önce ön frenle başla baktın duramıyorsun arkayı sık...
-
18 Aralık 2013, 20:51
#10
kampanada kitlenmesi biraz zaman alır ama lastiğin kitlenmesi ve kitlenmemesi arasındaki ayarı diskte daha iyi yaparsınız, kampanada bir anda kitliyor
-
18 Aralık 2013, 21:10
#11
Motor freni+ ön fren yaparım durma kalitesi daha iyi olur kitenme kaydırma olmaz.
-
18 Aralık 2013, 21:18
#12
ABS'siz motorlar için en kısa fren mesafesi;
Arka frene allah ne verdiyse yapıştırıyorsun, ön frende de progresif(yani gittikçe artan fren, amortisörlerin kapanmasına zaman vermek için).
Ön tekeri kitlediğini hissettiğin anda önü bırakıp progresife en baştan.
Eğer arkayı da kitlememeye çalışırsan ikisi karışıyor ve önden tam randıman alamayabiliyorsun. Arka tekerin kitlenmesi konusunda da bi süre sağ sol yapar ama sonra dümdüz gitmeye devam eder. Bunları asfaltın güzel olduğu boş alanlarda denemeni tavsiye ederim
-
18 Aralık 2013, 22:09
#13
PysLre adlı üyeden alıntı
Motor freni+ ön fren yaparım durma kalitesi daha iyi olur kitenme kaydırma olmaz.
en babası bu işte
-
19 Aralık 2013, 00:45
#14
auditore adlı üyeden alıntı
biraz alakasız olcak ama "frenaj" diye bir kelime yoktur.. İsim hali ile "fren veya frenleme" fiil hali ile "frenlemek"tir..
arkadaş türk dil kurumundan gelmiş hoş gelmiş ((:
"Yasamayan cesaretiyle bir kösede öyle ölür esaretiyle..."
-
19 Aralık 2013, 00:58
#15
acayüp adlı üyeden alıntı
Boş bir yerede çalışıp motorunu iyice tanıman lazım. Burdan ne desek boş. Frenlerin sağlammı balatan prjinalmi belli değil.
En doğrusu bu. Sizin motorunuzu sizden başkası bilemez. Ne kadar kuvvette kilitleme yapıyor. Ne kadar mesafede durabiliyorsunuz bunları çalışmanız en doğrusu.
Burdan bu konuda şöyle fren yap demek doğru değil. Verdiğimiz akıl belki senin kaza yapmana neden olacak.
Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.
-
19 Aralık 2013, 01:30
#16
Arkayı kitlersen bi şansın hep olur ama ön kitlendi mi yerle sevişmekten başka çaren kalmaz. Onun için arka freni önce sıkıp sonra ön frenle takviye yapman lazım. Tabi arkayı kitlememeye çalış çünkü kolay kilitlenir. Tek başına arka fren hızın 10 km altı olmadıkça çok çok zor durdurur.
-
19 Aralık 2013, 01:56
#17
lickup adlı üyeden alıntı
Arkayı kitlersen bi şansın hep olur ama ön kitlendi mi yerle sevişmekten başka çaren kalmaz. Onun için arka freni önce sıkıp sonra ön frenle takviye yapman lazım. Tabi arkayı kitlememeye çalış çünkü kolay kilitlenir. Tek başına arka fren hızın 10 km altı olmadıkça çok çok zor durdurur.
Önle arka aynı anda kitlendi ve çapraz kızaklayıp düzeltebildim. nasıl yaptın diye sorma ama oluyo :D hele de fabrika çıkışı lastiklerin varsa ön kızaklarken nasıl kurtarıcağını bilmen lazım.
Bir de asıl sıkıntı olan orantısız frenlemek önü çok arkayı az yaptığın zaman feci şekilde savuruyo.
-
19 Aralık 2013, 02:37
#18
Arka fren ön frene göre süs olarak duruyor normal dururken sadece arka fren kilitlemiyorken ön frene basınca arka hafifliyor bir anda kilitliyor
-
19 Aralık 2013, 02:47
#19
Arkadaşlar Ön ve arka fren kombine kullanma işi düşünüldüğünden daha zordur,
motora alışkın olmayan biri ilk önce gerekirse ön fren kolunu söker ve öyle eğitilir SEBEP ise tamamen heyecan yapıp ani ön fren kullanımı olmasın diye,
ön fren sıkıldıgı anda motorun önü kaymaya başlarsa o anda düşme gerçekleşir,
Fakat,
Önce arka fren kullanılırsa ne kadar kayma yaşansada motor hemen devrilmez,
o sebepten ilk önce arka fren kullanılmayı öğrenilir sonrasında ön ve arka fren olarak ikili bir kullanım sağlanır,
buradan yeni binen birine ÖNCE ÖNU SIK DURMZSA SONRA ARKAYI SIK derseniz bu durumda kaza yaptıktan sonra vatandaş ULAN ÖN FREN SIKILINCA MOTOR HEMEN DEVRİLİYORMUŞ YAHU diye düşünür,,,
Motoru durduran ön frendir Bu doğru,
Ama Kullanmayı Bilene,,,
Baktığın Yerin Doğru Olduğunu Bilmek İçin ÖNCE DOĞRU YERE BAKACAKSIN...
-
19 Aralık 2013, 03:58
#20
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Ön ve arka fren kombine kullanma işi düşünüldüğünden daha zordur,
motora alışkın olmayan biri ilk önce gerekirse ön fren kolunu söker ve öyle eğitilir SEBEP ise tamamen heyecan yapıp ani ön fren kullanımı olmasın diye,
ön fren sıkıldıgı anda motorun önü kaymaya başlarsa o anda düşme gerçekleşir,
Fakat,
Önce arka fren kullanılırsa ne kadar kayma yaşansada motor hemen devrilmez,
o sebepten ilk önce arka fren kullanılmayı öğrenilir sonrasında ön ve arka fren olarak ikili bir kullanım sağlanır,
buradan yeni binen birine ÖNCE ÖNU SIK DURMZSA SONRA ARKAYI SIK derseniz bu durumda kaza yaptıktan sonra vatandaş ULAN ÖN FREN SIKILINCA MOTOR HEMEN DEVRİLİYORMUŞ YAHU diye düşünür,,,
Motoru durduran ön frendir Bu doğru,
Ama Kullanmayı Bilene,,,
Baktığın Yerin Doğru Olduğunu Bilmek İçin ÖNCE DOĞRU YERE BAKACAKSIN...
arka kilitlenirse ne yapılcak peki? ben kitleyince iyice yavaşlayana kadar bırakmıyorum ön freni kullanarak duruyorum nekadar doğrudur nekadar yalnıştır bilmiyorum. geçenlerde önüme teyze atladı birtane arkayı kitledim ve bırakmadım gayet dengeli kaydı düz gidiyordum ön frenide ezerek sıktım gayet iyi durdu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)