Yeni Kasa BMW 1200GS'i sürdükten sonra anladım ki ...
Reklamlar
-
Elbette her şey gözümüze ilk başta çok büyük geliyor, motora ilk başladığım sıralarda 1000cc bir makine gördüğümde "İnsanlar buna nasıl biniyor?" diye düşünmeden edemezdim. Büyük motorlara bakmak bile beni korkutmaya yeterdi. Zaman geçip yavaş yavaş 100cc, 150cc, 250cc, 500cc, 700cc derken artık bu Bmw1200gs deneyimimden sonra asla hiç birşey eskisi gibi olmayacak.
BMW1200Gs yukarıda bahsettiğim motorlar arasında bana en DEV gelen modeldi. Daha geçenlerde park halinde orta ayakta duran bir GS'e şöyle alıcı gözü ile baktığımda, bu motoru kontrol etmek asla kolay olmasa gerek, bacaklarımda zaten yetişmez kollarımdaki kuvvet bu motoru toparlamaya asla yetmez diye hayıflanmıştım...
Ancak BMW 2013 yılı için yenilediği 1200GS'ini bambaşka bir hale getirmiş. Motor sanki ufalmış, sanki bi italyan eli değmişçesine zarif ve kibarlaştırılmıştı. Teknik özelliklerini okuduğumda motora olan hayranlığım dahada artmaya başladı. Eski motorumdan sadece 20kg ağır ve sele yüksekliği 3cm daha uzundu. 125 beygir ve 125nm tork üretebilen bu canavarın 90km sabit hızda sadece 4.1lt yakıt tüketimi de cezbedici özelliklerinden.
Yeni kasasındaki turkuaz mavisi rengi de beni benden almıştı. Zira kendi motorumu bu renge boyatmak için girişimlerde bulunmak üzereyken ilginç bir şekilde NC700 ile vedalaşmıştım. Nc700 sırf hedefimdeki motor olan Ducati Multistrada'ya benzediği için hiç planlamadan tesadüfen aldığım ancak sonrasında çok sevdiğim bir motosikletti. 6 -7 ay yaklaşık 14bin km kullanmama rağmen bir türlü inceleme yazısı için fırsat bulamamıştım. Oysa 1200gs'i sadece yarım saat sürerek bu kadar yazı yazabiliyorum.. Acaba motorun yaşattığı heyecan katsayısından mı?
Söz Multistrada'dan açılmışken, İtalyan'ların özene bezene tasarlayıp değişken karakteristlikli, farklı sürüş posizyonlarına ayarlanan yapısıyla yakın zamanda piyasaya sürdüğü modeli, sonrasında bir çok marka için olduğu gibi Bmw içinde ilham olmuş olsa gerek, Ducati'de Spor modu, bmw'de Dynamic olmuş, Ducati'de Urban modu, Bmw'de Road olmuş vb..
Bu kadar ön bilgiden sonra asıl konuya girmenin vakti geldi. Sürüş için 1 hafta önesinden randevu aldıktan sonra nihayet test günü geldi çattı. Açıkçası sürüş yapacağım için çok heyecanlıydım.
Borusan'a ilk kez gidiyordum ve kapısından içeri girdiğim ilk andan itibaren bende çok olumlu izlenimler bıraktı. Gittiğimde 5dk'lık bir beklemenin ardından test edeceğim motor beni bekliyordu.
Test'te başlamadan önce oraya Cbr250 ile gittiğimi gören bir temsilci, daha önce büyük motor kullanıp kullanmadığımı sorarak iki dakikada harcadı beni E ne yapalım haklıydı sen 1200gs testine 250cc motorla gidersen olacağı bu!
Motorun her türlü güvenli modları aktif bir şekilde motoru teslim ettiler, Motor sürüş modu Rainy modu olarak başlamanın uygun olacağını söylediler. Motora bindiğimde ilk dikkatimi çeken selesinin tahmin ettiğimden daha alçak olmasıydı. Ayaklarım yere tam değmişti ( 1.74 boyum ) Şaşırmıştım çünki 820mm'lik Nc700x'de topuklar biraz havada kalıyordu. Belkide Bmw'nin bu alçaltılmış selesidir diye düşünmüştüm ancak sürüşten sonra özellikle sorduğumda öyle olmadığını ve selenin 850mm olduğunu söylediler.
Motora hafif sola eğimli bir yerde duruyordu ve üzerine binip motoru doğrultmak istediğimde biraz ağır olduğu izlenimini verdi, o yanlardan fırlamış ve görüntüsünü hiç bir zaman sevemediğim 2 adet boxer motor bloğu sanki motorun tüm denge merkezini etkiliyor diye düşündüm.
Motoru doğrultup şöyle bir incelediğimde kendimi bir sürü süper güçle donatılmışcasına harika hissettiğimi söylemeliyim Yarım saat sürecek olan mutluluğa gazı açmaya başlamıştım.
Yağmur modunda başladığım için, çok yüksek gaz vermeme rağmen motor az hareket ediyordu ilk başta bu böyle sürecek sanmıştım ancak modları değiştirdiğimde motorun davranışları o kadar güzel değişiyorduki bu kadarını da beklemiyordum dedirtti.
Hareket halinde iken ilk hissettiğim şeyler, Nc700de göremediğim konfordu, sele çok rahattı, oturuş posizyonu tam olması gerektiği gibi gidon yüksekliği, açısı herşey sanki benim için yapılmıştı, Motorun her yerinde bir düğme vardı, göstergede bir çok işaret ancak hiç birinin ne işe yaradığını düşünmeden ben sadece yola ve keyfe odaklanmıştım.
Sürüş modunu Dynamic'e ayarladım ve gaz tepkisi birden değişti, Motor çakma bir yarış motoru edasında davranmaya başladı, üstelik hiç zorlanmıyor ve sen istersen o oluyordu, Vites göstergesini ekranda görmek beni mutlu etmişti çünki her modda motor o kadar farklı tepkiler veriyorduki kaçıncı viteste olduğunuzu anlamanınız çok ama çok zor. Belki sadece ilk başlarda zordur. Hız göstergesine neredeyse hiç bakmadım çünki ihtiyaç duymuyordum yola ve motora odaklandığımdan hangi hızda gittiğinizin pek önemi yok gibiydi ama yinede sahil yolunda 2.viteste gazı çok fazlaca açmış gidiyorken gözlerimi kısracak gösterde 100km hızı gördüğümde yok artık dedim. Gözlerimi kısarak baktım çünki hız göstergesindeki yazılar çok ufak. Bakmak için yaklaşmak gerekiyor. Devir göstergesi tam olması gerektiği gibi.
Ben ne kadar motoru zorlasam'da motor beni sürekli düzeltmek ister gibi çeşitli uyarı ışıkları ve bi acayip sesler çıkarıp beni dengede tutuyordu, o kadar zorlayıp yapılmaması gereken bilinçli hatalar yaptığım halde motor beni sürekli düzeltti. Arka freni sonuna kadar sıktığımda en ufak bir kayma belirtisi yoktu abs hemen devreye giriyor, hatta bence gereğinden fazla devreye giriyor. Yani ne yaparsam yapayım en ufak bir hataya yer vermeyecek şekilde üzerine düşen görevleri başarıyla yaparak sizi güvenli çizgide sürekli tutuyor.
Bu kadar güvenlik önlemi belki sonralarda sıkıcı olabilir diye düşünürken, müşteri temsilcisinin ilk başta tüm güvenlik sistemleri devrede sözü aklıma geldi, üzerindeki düğmelerden eminim bazı modlar kapatılabiliyordur.
Sürerken oldukça hafif ve kolay kontrollü hissettiriyor. Sahil kısmında trafik gittiğim yönde sıkışınca olduğum yerde bir u dönüşü yapmanın iyi bir fikir olduğunu düşündüm ama sadece düşündüm çünki, Nc700x le bile buradan 3 sefer ileri geri yaparak ancak dönebilirdim. Ama bu bir test değil mi bir deneyelim bakalım bu koca motorun gidonunu tam tur yapıp döndürdüğümde gözlerim yerinden oynayacaktı Gs1200 nerdeyse olduğu yerde anında döndü, gidon açısı abartısız bir şekilde nc700x'den 3 kat daha fazla. Sonra sahildeki kaldırıma çıktım ben bu motorla alıştıkça her yola girerim diye düşündüm. Göstergede biran yakıt tüketimini 7.1lt olarak gördüm ama kimin umurunda.
Bu kadar dynamik modda gezmek yeter, birazda road moduna alalım. Bu mod geçişleri benim çok hoşuma gitti, geçiş sırasında mekanik bi ses duyuyorum, sonrasında sanki sihirli biri gelip saniyenin milyonda biri kadar bir sürede motorun tüm, süspansiyon, motor ve yürür sistemlerine bir el atıyor gibiydi. Motor o kadar farklı davranmaya başlıyordu ki başka bir motor sürmeye mi başladım lan ben dedirtiyordu. Gerçekten de bu modlar süs olsun diye konmamış, sürüş karakteristliklerinin çok belirgin bir şekilde değişmesi herşeyin kusursuz olması bu motora olan hayranlığımı artırmaya devam ettiriyordu.
Motorda hata arıyorum ama bulamıyorum, sürerken çok keyif alıp aklımdan uzun yollar ülke dışı yeni rotalar geçiriyorum, ben bu motordan asla inmek istemiyorum. Hava oldukça soğuk ama bir terslik var hiç üşümüyorum derken oda ne, ellerimde bir sıcaklık var, Of elcik ısıtmada var üstelik ne kadar sıcak istersen ayarlayabileceğin bir düğmeside var. Hadi gideyim artık yarım saat dolmak üzere, bu harika makineyi kendime daha fazla aşık etmeden biran evvel eski günlerime geri döneyim.
Şunu biliyorumki, gs1200 eksik ve fazlalarıyla çoğu motosiklet sürücüsünün bir gün sahip olmak isteyeceği bir motor.
Ali Altuntaş
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
Reklamlar
-
abi güzel yorumlamışın eline sağlık. allah herkesin gönlüne göre versin.
-
-
Cok keyif alarak okudum elinize saglik.
-
emeğinize sağlık BMW düşünen arkadaşların akıllarındaki soru işaretlerine cevap vermiş oldunuz
-
Çok güzel bir yazı olmuş, elinize sağlık. Keşke bu kadar ulaşılmaz bir motor olmasaydı bu güzellik
-
1200gs incelemenizi daha once Nc700 sayfanizda okumustum cok guzel yorumlamissiniz fakat 1200gs suanda ulasilamaz konumda. Mart da kafamda olan nc 700x modelini almayi dusunuyorum. Fakat okudugum yazilardan nc pek olumlu yorumlar almiyo tabiki bu yorumlari kullanicilar yapmiyor. Merak ettigim nc icin en cok soylenen kesiciye cok erken girmesi ve bunun cok sorunlara yol actigi ( arac sollarken vb. ) Nc icinde bi inceleme yazisi yazabilirseniz cok kisi bilgi sahibi olucaktir. Yada en azindan nc hakkinda bi kac bilinmesi gereken yorumlarda bulunursaniz cok sevinirim.
-
Merhaba öncelikle herkese teşekkür ederim.
Gerçektende bu güzellik çok ama çok pahalı, yani daire sattırır adama.. Keşke en fazla 30-35bin tl olsaydıda tüm imkanları zorlasaydık ama yok işte tam 73.000TL.
Güray'ın sorusuna yanıt vermek istiyorum:
Elbette NC700x in çok detaylı inceleme yazısı artık farz oldu. Belki bu hafta sonu halletmeliyim.
700x ile ilgili olumlu şeyleri herkes söylüyor o halde direk olumsuz olanlara gireyim elimden geldiğince..
Gidon Dönme Açısı:
Gidon dönme açısı gerçekten çok ama çok dar, yani tek başınıza bir yerde kaldınız diyelim motorun üzerinde iken dar alanda döndürmek işkence.. İlla motordan ineceksin hafiften sola yatırıp ileri geri döndüreceksin.. Türkiye gezimde yanımda Oğuz olmasa kaç kere devirmiştim belkide motoru..
Bu olmamış arkadaş, enduro motor bu kadar dar açı dönmemeli.
Benzin deposu yeri:
Felaket!!! Önce ne olacak canım diyordum. Ama selenin altında depo olması tam bir felaket. Uzun yolda tüm yükleri arkaya bağlamışsın benzin bitiyor hoop indir tüm yükü, sök bütün lastikleri fileyi... Sonra yeniden hepsini tak... Benzin bitmesin diye dua ediyor duruma geliyorsun..
Gücü:
Viraj dönerken devir bitiyor olayı hikaye.. Motoru her türlü zorluyorum ama devir kesiciye girmek için aşırı sert kullanman lazımkki ben başaramadım, bunu kullanıp kendiniz deneyin. Bu belirleyici bir kıstas değil. Herkes kendine göre denemeli.
Evet istiyorsunki gazı açınca makine delirsin ama olmuyor, fakat gitmemde demiyor, vitesleri doğru kullanırsanız güzel hızlanıyor.. Elbette bi 20beygir daha olsa ne kadar güzel olurdu. Keşke olsa, keşke nc750x de 58 yerine 75 beygir gelseydi..
Sele
Sele rahat değil, en fazla 1 saat sonra başlıyor kıvranmalar, biraz sele pedi biraz ayağa kalkıp sürmeler falan.. kurtarıyorsun ama sonuçta rahat değil. Çok yayvan bir sele oysa biraz daha oyuk olmalıydı..
Vergi Çok
20cc yüzünden 250 lira yerine 520 lira ödemek ne ya !!!!
Honda'nın suçu yok tabi, mesajımız devlete..
Ben başka eksik göremiyorum
Önde depo çok harika, ağırlık merkezi harika, kontrol süper, virajlar çok iyi, şekil var, müthiş az yakıyor, servis heryerde var, işletim maliyetleri az...
Her yola geliyor.. Her yere gidiyor..
Ama işte eksik olan şeyler var, mesela bir Multistrada geçse yanımdan, nc'yi daha gözüm görmek istemiyor.. Motordan soğuyorum..
Zaten şuan motorum yok, özellikle de 1200cc'den de aşağı motor kullanasım gelmiyor artık..!!!
Motor işi zevk işi, sen neyden zevk alıyorsan ona sahip olmalısın.. Yılda sadece 15 gün gezilere gidiyorsan, motorun ne kadar yaktığı yada servisinin ne kadar pahalı olduğundan dem vurmana gerek yok, ancak her gün işe gidip geliyor ve günde 70-80km den aşağı yol yapmıyorsan o halde oturup düşüneceksin, Nc700 eksiklikleri ile birlikte bu noktada doğru seçim olabilir..
-
Ali bey yorumunuz icin cok tesekkur ederim. Cok faydali bilgiler. Artilari kadar eksi yonleride bir hayli fazlaymis. Deponun yeri benim hosuma gidiyor cunku topcase olmadigi zamanlarda bile kendi bagaji cok is gorucek gibi. Tabi bu benim sahsi gorusum fazla kamp yapmadigim icin cok yukum olmuyor. Sele konusunda cbr 250 de rahat degildi o konuda aliskinim.
Gucu beni cok dusunduruyor cbr 250 11 bin civari kesiciye giriyordu ve en iyi performansi 5.500 devirle 7 bin devir arasi veriyordu. Simdi nc de bu olay 3 bin devir civarindami oluyor.
Vergisi gercekten cok buna resmen seyirci kaliyoruz yapilabilecek biseyde yok sanirim.
-
18 Aralık 2013, 14:38
#10
GEREKSIZ. BIRMOTOR. BMW. ZATEN SASE. YOK BU MOTOR EN UFAK BIR. KAZADA. DOGRU. PERT ÇÖP. E.
BENCE. BIR. TENNERE. VFR. 1200. VARADERO GIBI OLMAZ
KESKE. ALMASAYDIN
-
18 Aralık 2013, 14:49
#11
HELLAS adlı üyeden alıntı
GEREKSIZ. BIRMOTOR. BMW. ZATEN SASE. YOK BU MOTOR EN UFAK BIR. KAZADA. DOGRU. PERT ÇÖP. E.
BENCE. BIR. TENNERE. VFR. 1200. VARADERO GIBI OLMAZ
KESKE. ALMASAYDIN
Hellas sanirim sen konuyu okumadin. Bi oku istersen.
-
18 Aralık 2013, 14:52
#12
Anlatım güzel gerçekten 2 tur atımış kadar olduk
Sağolasın paylaşım için
-
18 Aralık 2013, 14:57
#13
HELLAS adlı üyeden alıntı
GEREKSIZ. BIRMOTOR. BMW. ZATEN SASE. YOK BU MOTOR EN UFAK BIR. KAZADA. DOGRU. PERT ÇÖP. E.
BENCE. BIR. TENNERE. VFR. 1200. VARADERO GIBI OLMAZ
KESKE. ALMASAYDIN
Denk geldiğim kadarı ile sizin mesajlarınızda hep insanların heveslerini kursağında bırakacak, baltalayacak, kısacası insanın yaşama sevincini söndürmek için yorumlar yazıyorsunuz. Ağır bir Honda fanatiği olduğunuz her halinizden belli. Konuyu da "Hıh 1200GS alınır mı" diye özet geçeceğinize, arkadaşın yazdıklarından birkaç satır okusaydınız olayın farkına varırdınız. Size tavsiyem, insanların farklı görüşleri olduğunu, her insanın kendine has beklentileri olduğunu bilin. Herkes siz değil. Türkçeniz de evlere şenlik zaten telgrafın yazıya dökülmüş hali gibi.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
18 Aralık 2013, 15:12
#14
-
18 Aralık 2013, 15:13
#15
Turkcem iyi degil okadar
Bmw. Alcaginiza. Megelli alin
-
18 Aralık 2013, 15:14
#16
-
18 Aralık 2013, 15:31
#17
Sayfayı açtığımda koskocaman bir yazı görünce gözüm korktu okumaya... Biraz okudum sonra bir baktım yazı bitmiş. O kadar keyifli bir yazıydıki canım çekti resmen. 1200gs almalıyım dedim
Çok güzel bir yazı, artık nadir açılan konulardan birisini açtığınız için teşekkürler.
HELLAS adlı üyeden alıntı
GEREKSIZ. BIRMOTOR. BMW. ZATEN SASE. YOK BU MOTOR EN UFAK BIR. KAZADA. DOGRU. PERT ÇÖP. E.
BENCE. BIR. TENNERE. VFR. 1200. VARADERO GIBI OLMAZ
KESKE. ALMASAYDIN
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
-
18 Aralık 2013, 15:39
#18
İkinci motor olarak elde bulunsun diye 5 kişi ortak alıp her gün birisinde kalacak gibi paylaşmak lazım.
Gariban işi yaniiii....
-
18 Aralık 2013, 15:40
#19
tr_select adlı üyeden alıntı
Sayfayı açtığımda koskocaman bir yazı görünce gözüm korktu okumaya... Biraz okudum sonra bir baktım yazı bitmiş. O kadar keyifli bir yazıydıki canım çekti resmen. 1200gs almalıyım dedim
Çok güzel bir yazı, artık nadir açılan konulardan birisini açtığınız için teşekkürler.
İzlenimleri aktarmak konusunda konu motosiklet olunca daha güzel aktarıyor insan.
Bunları sizlere düzgün bir şekilde aktarabildi isem ne mutlu.
Böyle tepkiler gelince mutlu oluyorum daha çok yazmak istiyorum
Bende size teşekkür ediyorum güzel yorumunuz için.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
18 Aralık 2013, 15:40
#20
Anlatımınız çok güzel elinize saglık.
Bana göre Enduro da Bmw son noktadır. Her açıdan özellik,görünüş,konfor,kaliteli görünüşü yani tipinden asalet akıyor diyince bu motorları derim.Kişilik sahibi olmuş bir motor.
Tek - yönü fiyatları pahalı oluşu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)