Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motorumda Bir Gariplik Var :)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    eLated.* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    250 CC Çin malı Çift Silindir chopper kullanıyorum(Yuki YK250-4) Motor 5. Viteste 110 a Geliyor Devir 9.500 Devirde motor resmen 6. Vitesi İstiyor 110'dan bir gıdım yükselmiyor ne yapabilirim? bu arada amaç apaçilik değil.Otobanda 110 yetmiyor bazı yerlerde, cevaplarınızı bekliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    bende de 250 lik kinroad var...
    senin motorun aynısı...sadece ismi değişik...
    benimki de ilk aldığım da 100-105 hiç geçmiyodu... ama rampaları 2 kişi kedi gibi tırmanıyordu..
    üzerinde de 15-44 ön arka dişli vardı...
    ben de dişlileri değiştirdim...
    16-36 yaptım...
    şuan da motor 140-145 i görüyor...
    ama önceden 2 kişi 5. vitesle çıktıgım rampayı.... şuan da tek kişi 4. vitesle çıkıyorum...
    bu sitede okumuştum, bizim 250 liklerin hp leri 18-20 felandı sanırım...

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    100MFH
    .................................................. .............

  4. #4
    eLated.* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    bildiğim kadarıyla 152 kg 22 hp olması lazım(yanlış olmasın) 6. vites olsa götürecek o derece yüksek tork'u,ben dağ taş çıkmıştım 2 kişi ,babam 120 ben 90 kgdık tık dememişti. Ama bende sanırım arkayı 1-2 diş küçülttüreceğim zaten zincirin ve dişlinin zamanı gelmişti az değil 15bin kilometre oldu

  5. #5
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    0 .
    | . .
    |/ .
    / \ ..


    250cc makineden ne bekliyorsunki ?
    Blackeagletr bunu beğendi.

  6. #6
    eLated.* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    Başka bir arkadaşımdada var 130 görüyor rahat rahat benimkide görüyordu 110 da kaldı o yüzden sıkıntım.

  7. #7
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Çin modellerin göstergeleri genel olarak sorunlu. Siz GPS ölçümü yaptınızmı peki ? 600RR-Hayabusa vs tarzı modellerde bile sapma varken....

    Gps ölçümü yapın
    ferhatkars bunu beğendi.

  8. #8
    eLated.* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    Tamam bu dediğinizi dikkate alıp hafta sonu deneyeceğim motoru Teşekkür ederim.

  9. #9
    agrasiwe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul - Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    kardeşim bu GPS nin doğru olduğu izlenimini kim verdi ya, merak ediyorum bilmediğimden soruyorum GPS ile ölçün ölçün deyip duruyorlarda, GPS uydudan alıyor veriyi, uydudan gelen verinin garanti olduğunu kim neye göre belirliyor anlamadım.

  10. #10
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çin modellerin göstergeleri genel olarak sorunlu. Siz GPS ölçümü yaptınızmı peki ? 600RR-Hayabusa vs tarzı modellerde bile sapma varken....

    Gps ölçümü yapın
    ben yaptım dişlileri değiştirmeden önce... 104 km yi geçmedi... zaten gösterge çalışmıyordu...
    dişlileri değiştirdikten sonra gösterge de aldım...
    önceleri gösterge sağlıklı çalışıyordu...
    sonra dan oda sapıttı...şimdi 6-7 km fazla gösteriyor...
    şuanda gösterge 110 a kadar normal gösteriyor...
    110 dan sonra devir artıyor, motor hızlanıyor ama gösterge sabit...
    motor sanırım 130 a ulaşınca, sanki nos vermiş gibi gösterge birden 150 ye geliyor... çok seviyorum bu bölümü..
    tabi motor bu arada son hızına ulaşmış oluyor...140 civarı... gösterge de 155-160 arasında oynuyor....
    titreşime daha fazla dayanamadıgım için hızı 90 a düşürüp dünya varmış diyorum...
    tr_select bunu beğendi.
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  11. #11
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    ALINTIDIR.

    Bir japon otomobil firmasinda elektronik müh. olarak görev yapmiş biri olarak konu hakkında bilgilerimi paylaşmak isterim.

    Öncelikle bu yazdıklarınız analog km saatine sahip araçlar için geçerlidir. Analog km saatlerinde hata payı ortalama %10 ile %15 civarındadır.

    Dijital km saatine sahip modellerde ise durum farklidir. Honda, toyota, citroen gibi birçok markanin modelinde halk arasinda "beyin" diye tabir edilen aracin işletim sistemine fabrikada orijinal lastik ebadı eşliğinde radar destekli cihazlarla hassas kalibre edilmiş referans hiz ayarları yüklenir. Kullanim sürecinde değişen her senaryoda beyin bu referans verileri baz alarak anlık hızınızı yorumlar.

    Şayet kulllanici sonradan orjinal lastik ebadını "değiştirse dahi" (bizim milletin hastalığıdır doğru ve sağlam çalışan bir şeyle kulaktan dolma bilgilerle çok biliyormuş gibi oynayıp, kurcalamak) aracın beyni bu değişimi birkaç km içinde "algılar" ve fabrikada yüklenen referans değerlere göre yeni lastik değerleri ile hız göstergesini siz farkına varmadan eşitleyerek kalibre eder.


    NOT;
    Araçlardaki digital km göstergeleri logaritmik ve eşzamanli olarak yükselmezler. Bunun yerine belli ve düşük periyodlarda ekrandaki bilgi anlik olarak "update edilir" Bu da bize hiz göstergesinin sanki 3'er 5'er hoplaya-ziplaya yükseliyormuş veya hatali olduğu hissini uyandirir.

    Bunun nedeni; insan gözünün her sn yüksek yoğunlukla değişen araç hızını aninda ekrana yansitan bir sistemi takip etmesinin ciddi olarak zor olmasıdır. Dahasi bu sürücünün dikkatini dağıtan ve yola konsantre olmasına engel bir durumdur.

    Bu yüzden ve yukarıdaki nedenlerden dolayı digital göstergeler "yumuşak yumuşak" belli ve sık periyotlarda yapılan ölçüm degerlerini ekrana yansıtırlar...

    Üst sınıf markaların (mercedes, bmw, volvo, porsche, audi vs) neden hala analog göstergeyi tercih ettiklerini ve vazgeçmediklerini daha iyi anlamışsinizdir umarım.

    Yoksa 90'li yıllarda Tofaş, tempra'da yapılanı bir Mercedes veya Audi yapamıyormuydu sanıyorsunuz !!
    + olarak GPS birim zamanda katedilen yola göre matematiksel hesaplamayla hızı ölçüyor.
    El tipi basit cihazlarda hata payı oratlama 10-20 metre arasıdır.

  12. #12
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı agrasiwe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim bu GPS nin doğru olduğu izlenimini kim verdi ya, merak ediyorum bilmediğimden soruyorum GPS ile ölçün ölçün deyip duruyorlarda, GPS uydudan alıyor veriyi, uydudan gelen verinin garanti olduğunu kim neye göre belirliyor anlamadım.
    kaliteli bir gps ile ölçülürse sorun olmuyor...
    ben jeoloji ile uğraştığım için her çalıştığım yerde mecbur koordinat almam lazım...
    gps her zaman yanımda bulunur...
    1 sene önce kullandığım gps çok kaliteli idi... koordinat olarak yanılma payı 1 m altındaydı...
    ford araba ile giderken hız, 1 e 1 aynısını gösteriyordu...
    becerikli patroniçem gps i sondaj kuyusuna düşürdü...
    daha sonraki aldığımız gps biraz daha kalitesizdi...
    bunun yanılma payı da 3 m nin altına inmiyor... doğal olarak buda belki 2-3 km yanlış gösteriyordur...
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  13. #13
    tuna_tour - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    POMAKYA
    Motosikleti
    MZ ETZ 301- YAMAHA YBR 125- YAMAHA XTZ 660 TENERE
    Alıntı agrasiwe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim bu GPS nin doğru olduğu izlenimini kim verdi ya, merak ediyorum bilmediğimden soruyorum GPS ile ölçün ölçün deyip duruyorlarda, GPS uydudan alıyor veriyi, uydudan gelen verinin garanti olduğunu kim neye göre belirliyor anlamadım.
    arkadaşım bu kadar merak ettinde neden araştırmadın ozaman ))
    Fırtınanın şiddeti ne olursa olsun; Martı sevdiği denizden asla vazgeçmez

  14. #14
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    Alıntı agrasiwe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim bu GPS nin doğru olduğu izlenimini kim verdi ya, merak ediyorum bilmediğimden soruyorum GPS ile ölçün ölçün deyip duruyorlarda, GPS uydudan alıyor veriyi, uydudan gelen verinin garanti olduğunu kim neye göre belirliyor anlamadım.
    GPS nedir önce onu öğren. GPS dediğin amerikan uydularına verilen isimdir. Rus uyduları var, onlarada glonass deniyor. Kesin hız tespiti için bundan ala sistem bulamazsın. Adamlar uzay ve askeri işler için bunu kullanıyorlar sen neden bahsediyorsun?

  15. #15
    ots - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF 250 Rally
    Alıntı celikat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    GPS nedir önce onu öğren. GPS dediğin amerikan uydularına verilen isimdir. Rus uyduları var, onlarada glonass deniyor. Kesin hız tespiti için bundan ala sistem bulamazsın. Adamlar uzay ve askeri işler için bunu kullanıyorlar sen neden bahsediyorsun?
    Çok doğru ilk ABD ordusu kullandı okadar hassas bir sistemki adamlar yüzlerce km ilerden attığı füzeyi evin camından sokuyor
    Bir ilave avrupanın sisteminin ismide Galileo'dur şimdi şöyle birşey var gps sistemleri askeriyede kullanıldığı için kasıtlı olarak sivil kullanıcılara 5-10 metre civarı hatalı sonuç gösterecek şekilde ayarlanmıştır bazende doğru gösterir
    Bir dikkat edilecek hususda diyelimki 2 adet gps ile ölçüm yapıyorsunuz ama farklı sonuçlar çıkıyor burda gps'in yakaladığı uydu sayısı önemlidir nekadar çok uydu yakalamışsa gps'in verdiği sonuç o oranda güvenilirdir

  16. #16
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    Konumlama ayrı hız ölçümü ayrı işler. Hem ABD hem rus uydularına aynı anda bağlanan cihazlar var, mesela samsung telefonlar. Bu tip bir cihaz ile onlarca uydudan sinyal alıp hızını doğru sekilde ölçebilirsin.

  17. #17
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Abi konuyu nereden nereye getirdiniz yahu

  18. #18
    ots - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF 250 Rally
    Ben türkiyede el tipi gps'yi ilk kullananlardan birisiyiyim amatör olarak 10 yıldan fazla bu konulara kafa yordum araştırdım uyduların sahibi olan ülkeler zaten sinyallerin sivillere hatalı iletildiğini açıklıyor konumlama ve sürat ölçme ayrı demenizdende gps'in çalışma prensibini bilmediğiniz anlaşılıyor gps cihaz ve uydular arasındaki sinyalin zaman farkını ölçerek çalışır bu kasıtlı olarak hatalı iletilirse siz nasıl doğru sürat ölçersiniz


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)