Herkese öncelikle iyi günler. Virajlarla ilgili pek çok topic açılmasına rağmen kendi keşfettiğim bir durumu paylaşmak istiyorum. Konuya gelicek olursak viraj dönerken motorun dengesi ayarlamak.
Boş zamanlarımda, boş bir arazide kontra çalışıyorum. Arka tekerin indiğini fark ettim. Virajlarda hiç dezavantajı olmadı bu durumun. Şişirdikten sonrada tekrar aynı yere gelip kontra yaptım. Hiç fark yoktu. Daha sonra virajlarda ki kayma korkusunun arka tekerden kaynaklamadığını düşündüm. Nede olsa hepimizin başına gelmiştir.
Şuan Michelin takılı ve fabrika çıkışı çin malı lastikleriyle alışabilmek için kaydırıyordum. Direksiyon hakimiyeti burada devreye giriyor.
Birçok izlediğim viraj kazalarında arka tekerin kayması değil, direksiyon hakimiyetini kaybetmekten dolayı olduğunu gözlemledim. Barkın Bayoğlu abimizin anlattığı gibi, direksiyonu bıraktığınızda ön amortisörler otomatik olarak yol tutuşu sağlayacaktır, direksiyonu hanım bileği tutar gibi tutun derdi. Mulholland, namı diğer "Lanetli Viraj" kazalarını izlerseniz düşmeden önce ön tekerin kaydığını göreceksiniz.
Anlatmak istediğim şu ki virajda arkada teker değil, ön teker ön plandadır. Arka teker kayacak korkusuyla girilecek her viraj tehlikelidir. Virajlarda arka tekere değil, ön tekerin kaymamasına özen gösterin. Bunlarda örnek olarak gösterebileceğim videolar:
https://www.facebook.com/photo.php?v...type=3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?v...type=3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?v...type=3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?v...ages_video_set
https://www.facebook.com/photo.php?v...ages_video_set