Aprillia Scarabeo - Honda PS150i - Diğer ?
Reklamlar
-
Arkadaşlar aprillia nın başlığını okumaya başladım kuzenim debriyaj sıkıntısı falan var dedi ama makine hoşuma gitti.
Fikirleriniz önemli daha önceki başlıklarımda "hamama git" tabirlerinin artık sonunu getirmeyi düşünüyorum Kısmetse bu hafta alacağım
Reklamlar
-
debiyaj sıkıntısı niye varmış
-
Aprilia'nın distrübitörü ferco motor yani ölü soyucu. Eski bir piaggio sahibi olarak fercomotor'dan uzak dur derim. Servis bakım masrafı, abartılmış parça fiyatları derken sana acaba araba mı alsaydım diye düşündürür.
Honda malum tc'deki en makul yabancı marka zira yedek parçası bol ve hesaplı. Servis bakım ücretleri de uygun.
Performans için aprilia ama stabilite açısından psi... İtalyan motorlar pek sıkıya gelmez, nazlıdır.
Sca üzerinde michelen lastik ile geliyor diye biliyorum, psi'a lastik alman gerek. Sca'nın ön camı ehhh ama psi'a çatı kadar cam takılıyor. Sca alan arkadaş üç ayda sattı, sevemedim dedi, gerçi o vitesli seviyor. Belki uymamıştır. Psi'yı iki gün bizzat kullandım.
Sca'nın oturuşu az daha rahat, psi bildiğin scooter; dizler direkt ön panelde..
Nacizane tavsiyem işkembeden sallayana inanma, italyan motorunu sadece resimlerden görenin sana nasıl bir yardımı olabilir? Sonuçta servise gittiğinde para senin cebinden çıkacak.
Son olarak da psi'ın yan sanayi bir sürü parçasını bulursun ucuza ama ferco dışarı hayatta parça vermez.
Varsa pran git yamaha x-city al ancak mevcut seçeneklerin içinde en MANTIKLISI psi...
Hayırlısı olsun.
-
hehehehe şaka gibi ya! cevap bile yazmam ben bu konuya, hele hele MT de aman abi hiç işim olmaz..
bizim bindiğimiz japon scarabeosu amk. bende süper zenginim.
debriyaj sorunu mu? bir o kalmıştı iftira atılmadık yeri.
şu başımıza geleni bir okuyun
http://www.scooturk.net/showthread.php?t=18703
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
ata biner gibi binersen güzel motordur italyan ama eşeğe biner gibi binersen AEAın dediği gibi yedek parçada kocaman bir ayı bekler.
-
1000km de bir 15tl lik yağ ile gezen adama kalın gelir scarabeo..
-
Valla demek istediklerinizi anlamadım. İlk motorun olacak öyle derin bilgilerim yok. Bir tek ps tercih etmeliyim onu anladım. Şimdi ileride satması daha kolay olur gibi geldiği için ps aklıma yatıyor ama scarabeo çok hoş duruyor hani alelade alınmış motor değil de sahiplenebileceğim bir şey gibi.
Eğer absürt şeyler çıkmazda scarabeo düşünüyorum
-
ikiside iyi değil kardeşim önermiyorum .yamaha xenter 150 pcx125 iyi bir scoter içinse xcity250 xmax 250 öneriyorum
-
Scarabeo Psi 150 ile ancak fiyat konusunda yanyana gelir. İkisi de farklı dünya. Scarabeonun muadili Sh300 dür. Yalnız Scarabeoyu ilk motor için önermem ön farı 900 tl. Düşüp kalkılacak öğrenilecek motor değil. Ps150 nin de parça fiyatı konusunda altta kalacağını zannetmiyorum.
İlk motor için ikisini de önermem.
Nacizane tavsiyem ikinci el parçası nispeten uygun bir motor (düştüğünüzde içinizin acımayacağı) ile başlayıp daha sonra Scarabeoya geçmenizdir.
-
09 Aralık 2013, 12:25
#10
-
09 Aralık 2013, 22:22
#11
satoyama adlı üyeden alıntı
hehehehe şaka gibi ya! cevap bile yazmam ben bu konuya, hele hele MT de aman abi hiç işim olmaz..
bizim bindiğimiz japon scarabeosu amk. bende süper zenginim.
debriyaj sorunu mu? bir o kalmıştı iftira atılmadık yeri.
şu başımıza geleni bir okuyun
http://www.scooturk.net/showthread.php?t=18703
Arkadaş bir öğrenmişsiniz Honda yağ yakıyor diye, ısıtıp ısıtıp aynı şeyi söylüyorsunuz. 4 yıl bilfiil Piaggio Carnaby binmiş, kamyonla tanıdığının muhtelif model Vespa'sını kullanmış, Gilera GP 800'ün TC'deki ilk test sürüşüne katılmış biri olarak bana kalın gelen Ferco'nun 10 Euro'luk balatayı 40 Euro'ya iitirmesi değil senin gibi fanboyların bok atmak için hemen bikbik etmesi.
Haa, para konusunda da enayi yerine konulmayı insan kendine yediremiyor! Olay o, ama hemen yok kalın gelir yok bilmem ne.... Hayali Tenere olan bir adamım, alsam sanki masraflarından şikayet edebilir miyim? O alete o masraf! Ama İtalya'da öğrenci aracı olan bızdık Vespa'nın TC'de sadece 12 bin bakımının 600 TL'yi bulması nedir?
Sen hiç Ferco'ya açıp bunları sordun mu, tartıştın mı, ben yaptım!
Tek bir konuda haklısın; maalesef MT'de ciddi bir "ay ben hemen buna laf sokayım, ne kadar çemkirirsem o kadar gözde olurum" sanrısı hakim. Scooturk'te olsak "tamam dostum, bu da senin fikrin" der geçer insanlar.
Sanırım sadece motosikletler değil kullanıcıları da hacimlerine göre kategorilere ayırmak gerekiyor!
not: konuyu açan arkadaşa son olarak Yamaha D'elight öneririm. Hem Vespa tipi hem de parça sıkıntısı çekmezsin...
-
10 Aralık 2013, 03:01
#12
madlive adlı üyeden alıntı
Scarabeo Psi 150 ile ancak fiyat konusunda yanyana gelir. İkisi de farklı dünya. Scarabeonun muadili Sh300 dür. Yalnız Scarabeoyu ilk motor için önermem ön farı 900 tl. Düşüp kalkılacak öğrenilecek motor değil. Ps150 nin de parça fiyatı konusunda altta kalacağını zannetmiyorum.
İlk motor için ikisini de önermem.
Nacizane tavsiyem ikinci el parçası nispeten uygun bir motor (düştüğünüzde içinizin acımayacağı) ile başlayıp daha sonra Scarabeoya geçmenizdir.
Scarabeo ile Sh300 'ü muadil olarak gösterdiniz ya tebrik ederim sizi Tek benzer yanı görsel olur ancak , performans olarak alakası olmayan karşılaştırma olur. Yamaha xmax desen hadi anlarım , Xcity desen yine anlam vermeye çalışırım da ne alaka Scarabeo ile Sh300 ... Pes doğrusu
-
10 Aralık 2013, 04:03
#13
Ozan Bey adlı üyeden alıntı
Arkadaş bir öğrenmişsiniz Honda yağ yakıyor diye, ısıtıp ısıtıp aynı şeyi söylüyorsunuz. 4 yıl bilfiil Piaggio Carnaby binmiş, kamyonla tanıdığının muhtelif model Vespa'sını kullanmış, Gilera GP 800'ün TC'deki ilk test sürüşüne katılmış biri olarak bana kalın gelen Ferco'nun 10 Euro'luk balatayı 40 Euro'ya iitirmesi değil senin gibi fanboyların bok atmak için hemen bikbik etmesi.
Haa, para konusunda da enayi yerine konulmayı insan kendine yediremiyor! Olay o, ama hemen yok kalın gelir yok bilmem ne.... Hayali Tenere olan bir adamım, alsam sanki masraflarından şikayet edebilir miyim? O alete o masraf! Ama İtalya'da öğrenci aracı olan bızdık Vespa'nın TC'de sadece 12 bin bakımının 600 TL'yi bulması nedir?
Sen hiç Ferco'ya açıp bunları sordun mu, tartıştın mı, ben yaptım!
Tek bir konuda haklısın; maalesef MT'de ciddi bir "ay ben hemen buna laf sokayım, ne kadar çemkirirsem o kadar gözde olurum" sanrısı hakim. Scooturk'te olsak "tamam dostum, bu da senin fikrin" der geçer insanlar.
Sanırım sadece motosikletler değil kullanıcıları da hacimlerine göre kategorilere ayırmak gerekiyor!
not: konuyu açan arkadaşa son olarak Yamaha D'elight öneririm. Hem Vespa tipi hem de parça sıkıntısı çekmezsin...
şimdi sana ne yazsam tektek üşenmeden hepsine bir cevap bulacaksın, gururuna yediremiycek biraz daha dozu arttıracaksın. dikkat edersen "mt de bişey yazmam bu tarz konulara" demişim yukarıda
onu için az yazıyorum. kimseden alıntıda yapmadım şunu al da demedim ve adama scarabeo al da dememişim. ki kimseye tavsiye etmem herkes kendi baksın test etsin beğenirse alsın tikimde değil yani..
ben test ettiğim bindiğim motoru bilirim incelerim takip ederim.
bak 2006 dan beri burada 91 den beri motor üzerindeyim, artık bir yerden sonra ne yazıldığı umrumda bile değil.. bu forumda bir kulağımızın arkası kalmış, kimler geldi kimler ne ateşli adamalar gitti bu forumdan.
meydan sizin olsun, acılarınızı yazı durun..
saygılar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:52 ----------
ayrıca scootürkden verdiğim linkte o konuyu başlatan benim.
-
10 Aralık 2013, 04:37
#14
WanD adlı üyeden alıntı
Scarabeo ile Sh300 'ü muadil olarak gösterdiniz ya tebrik ederim sizi
Tek benzer yanı görsel olur ancak , performans olarak alakası olmayan karşılaştırma olur. Yamaha xmax desen hadi anlarım , Xcity desen yine anlam vermeye çalışırım da ne alaka Scarabeo ile Sh300 ... Pes doğrusu
Elimi sıkarak tebrik etmeni tercih ederdim. Buradan olmuyor böyle
İkisini de kullandığım için yorum yaptım dostum. İşkembeden sallamadım. Uzaktan görüp yorum yapmadım. Üstüne bindim ve gaz açtım ondan sonra yorum yazdım.
Sırayla Sh300 Scarabeo 200 Xcity 250 binip test ettim. Çok yakın muadil skuterler. Nerdeyse kafa kafaya.
Ps150 ile Scarabeoyu karşılaştırana pes doğrusu.
ölümün seni nerde beklediğini bilemezsin..
-
10 Aralık 2013, 09:01
#15
ilginç atışmalar olmuş,seviye korunarak devam ederse okunması keyifli olacak.
-
10 Aralık 2013, 11:07
#16
Scarabeo iyi motor güzel motor, seri motor, sorunsuz motor (kült motor olma iddiasında motor)
Ben karşılaştıracak olsam Xcity 250 ile, Beverly 250 ile karşılaştırırdım. (büyük teker iyidir)
Hepsinin üzerine şöyle bir oturup hangisi hoşunuza giderse onu tercih edin bence.
Keyifli sürüşler...
-
10 Aralık 2013, 13:02
#17
Bizzat kullandığım icin açık ve net sekilde yorum yaptım. Sh300 ile scarabeo arasında performans olarak oldukça büyük fark var. Kişileri yaniltmanin anlamı ve manası yok ;) ps150 ile scarabeo arasında fark var doğru performans olsun rahatlık olsun her türlü daha iyi ama diğer karşılaştırmaların konu ile alakası yok. Saygılar...
-
10 Aralık 2013, 14:23
#18
bi çok motor değiştiren -geneli hondadır- bir arkadaşım var.
Pcx125 ten sonra bi heves ps150 aldı. Hatta bi ara kısa süre için scarebeo su da vardı
. Pcx i kullandım ama ps150 ve scarebeo sunu kullanmadım.
Dediğine göre her bakımdan pcx daha iyiymiş. 25cc lik güç farkı elbette vardır ama
kombine freni start stop özelliği ve şekliyle pcx daha iyidir
Scarebeo içinse iyi hoşta bakım maliyetti yedek parçası sıkıntılı demişti
-
10 Aralık 2013, 15:59
#19
DEISIS adlı üyeden alıntı
bi çok motor değiştiren -geneli hondadır- bir arkadaşım var.
Pcx125 ten sonra bi heves ps150 aldı. Hatta bi ara kısa süre için scarebeo su da vardı
. Pcx i kullandım ama ps150 ve scarebeo sunu kullanmadım.
Dediğine göre her bakımdan pcx daha iyiymiş. 25cc lik güç farkı elbette vardır ama
kombine freni start stop özelliği ve şekliyle pcx daha iyidir
Scarebeo içinse iyi hoşta bakım maliyetti yedek parçası sıkıntılı demişti
Ferco'nun yüksek fiyatli parça politikası ve yan sanayinin olmayışı scarabeo alanları düşündürüyor zaten. Buna benzer olayları bizzat yasadım ve satmak zorunda kaldım. Yakın arkadasım ise kaza yaptı ve hatırı sayılır mevlada odeme yapmak zorunda kaldı ve bir sure sonra kendiside elden çıkardı .
Ps150 nin de scarabeo dan pek kalır yani yok ama! Bu sene sıfır ps150 aldım tekrar arka jant çukura girdi ve hafif jant egrildi servis tarafından sadece jant 740 tl fiyat verildi işçilik dahil degil. En basit ornek ve ona göre karar verin;)
Tekrar etmek gerekirse ; scarabeo ve ps150 yi en az 1 yıl kullanmış biri olarak şahsi düşüncem.
Scarabeo konfor ve performans olarak ps150 den daha üstündur. Konu scarabeo ve ps150 dir...
-
10 Aralık 2013, 17:09
#20
Bu mesajım da kimseye laf sokma yahut çamur atma içermediği için dikkat çekmeyebilir ama ben gene de yazayım =) Geçen yaz Scarabeo'mu şehir içinde iş görmek, arada da hanımla yine şehiriçinde gezmek için almıştım. Daha önceden CBF150 kullanıyordum ama şehir içinde kullanmak için sukuter daha cazip geldiğinden böyle bir değişiklik yaptım. Naked model şasesinden klasik sukuter şasesine geçince ilk farkettiğim motosikletin g*tünün başının ayrı oynaması oldu. Bir de yoğun trafiklerde sürekli dur kalk yapıldığı (anormal trafikten bahsediyorum) anlarda kayıştan sıyrılmaya benzer bir ses geliyordu. Bunun haricinde şehiriçinde hiçbir sorun yaşamadım. Hiç de dikkat ederek kullanmıyorum. Kaldırımdan atlarım, çukurda pek gaz kesmem. Eşimle de İstanbul'un civar köylerine bir kaç kez, bir seferde E5 üzerinden Bursa'ya bir sefer olmak üzere kullanım amacıma uygun geziler yaptım. Pek çekiş problemi de yaşamadım. Tek başıma maksimum ulaştığım sürat 160km/s, eşimle de 140 km/s civarları idi. Genelde artçılı iken daha güven veriyor sürüşler ağırlıktan dolayı. Toplamda da iki sefer bakım yapıldı, yağ değişti. Pek birşey tutmadı fiyatı. Alırken ben de İtalyan olmasından dolayı biraz çekiniyordum acaba pahalı bir idame masrafı çıkarır mı diye ama şimdilik olmadı. Şu an sanırım 6000km'ye yaklaştı. Genel olarak kullanım amacınızı biliyorsanız ve bu amaca uyuyorsa hiç düşünmeyin alın derim. Zira benim sukuter seçerkenki kıstasım güven vermesinden ötürü yüksek teker ve şehir içinde kullanım kolaylığından dolayı ufak ölçülerdi. Tabi iki kişi bindiğimizde de rahatça taşıyabilmeliydi. Eğer böyle bir isteğiniz varsa zaten çok fazla seçim şansınız yok. Güç eksikliğinden ve artçıya kalan yerin dar olmasından ötürü PCX i eledim. Keza BWs de çok hoşuma giden bir araçtı ancak onu da sele küçüklüğünden eledim. Yamaha'nın diğer yüksek teker grubu zaten fiyat olarak bakıldığından rekabet edebilecek yerde değildi (yaklaşık 7000TL civarına satın almıştım) Honda PS ise yine ufak tekerden kaybetti. Zaten başka bir model de yoktu sanırım. Hala da yok.
İşin özeti: kendi tercihlerinizi yapın, akabinde gidin beğendiğinizi fazlaca forum dikkate almadan satın alın. İnsana kafa karışıklığından başka birşey kazandırmıyor genelde. Ayrıca zaten gidip de saçma sapan çin markaları almıyorsanız tüm motosikletler (otomobiller) artık zaten belli bir standardın üzerine ulaşmış durumda. Bu arzın karşısında bu kadar tartışma bence yağı bol bulduğumuzdan, fevkaladenin fevkini aramamızdan kaynaklı bir şımarıklık bence. Kararınızın hayırlı olmasını dilerim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)