Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

97 oktan benzin motora zarar mı veriyor ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Re!S*33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2011
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    Az kaldı alacak :)
    Biliyorum daha önce bir çok konu açıldı bunun hakkında. Ama farklı farklı fikirler var. Geçenlerde shell'in 97 oktan nitro benzinini aldım. Az biraz çekişte artma oldu sanki ya da bana mı öyle geldi bilmiyorum Şimdi bu benzin motor gücünü azda olsa arttırıyorsa motor ileri zamanlarda sıkıntı çıkarır mı ? Yoksa 95 oktan kullanmaya devam mı edelim ? Bkatım el kitapçığına şu tür benzin kullanın falan da yazmıyor.
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    Zarar olmaz. 10 litre benzine yarım kilo mazot koyuyorum, 2000km oldu sorun çıkmadı. Katıksız benzinden zarar gelmez.

  3. #3

    Üyelik
    14 Kasım 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Falcon Crown 150
    Zaten doğru olanı 97 oktan koymak değilmidir? Motorum yeni,serviste usta sakın 95 oktan koyma demişti...

  4. #4
    Re!S*33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2011
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    Az kaldı alacak :)
    Alıntı merr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten doğru olanı 97 oktan koymak değilmidir? Motorum yeni,serviste usta sakın 95 oktan koyma demişti...
    işte bende bilmiyorum. doğru cevap veren birisi olur umarım.
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir

  5. #5
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Agility City 125 & Yamaha WR 125R
    Yüksek oktan kullanmanın bir zararı olmaz. Üretici ateşleme zamanlamasını , yani avansı kaç oktan benzine göre ayarladıysa max verim o oktanda sağlanır. Eğer üreticiniz 95 tavsiye ediyorsa , sizde 97 oktan alıyorsanız avansı bir kaç derece açarak daha fazla güç alabilirsiniz. En azından otomobillerde bu böyledir.

  6. #6
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Motora zarar vermez ama cebine zarar verir. Yüksek oktanlı benzin sadece yüksek sıkıştırma oranlı araçlarda zamanından önce gerçekleşen istenmeyen ateşlemeyi yani vuruntuyu önlemek için kullanılır. Bu tür araçlar aynı dizel araçlar gibi yüksek sıkıştırma sonucu ortaya çıkan sıcaklıkla benzini daha buji çakmadan ateşler, bu da vuruntuya ve silindir için hararetin artmasına sebep olur. Bunu engellemek için benzindeki oktan sayısı arttırılır ve yanıcılığı düşürülür ancak kalorisi yani açığa çıkan enerji değişmez. Eğer motorunun 13e 1 gibi yüksek bir sıkıştırmaya sahip değilse kullanmana gerek yok. Kullanırsan da hiçbir zararı olmaz sadece fazla para vermiş olursun.
    tata, Re!S*33, ozgurakman ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Gerek yok hocam.Kendi motorumda 95 kullanıyorum bir sorun yok.97 gereksiz.

  8. #8
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motora zarar vermez ama cebine zarar verir. Yüksek oktanlı benzin sadece yüksek sıkıştırma oranlı araçlarda zamanından önce gerçekleşen istenmeyen ateşlemeyi yani vuruntuyu önlemek için kullanılır. Bu tür araçlar aynı dizel araçlar gibi yüksek sıkıştırma sonucu ortaya çıkan sıcaklıkla benzini daha buji çakmadan ateşler, bu da vuruntuya ve silindir için hararetin artmasına sebep olur. Bunu engellemek için benzindeki oktan sayısı arttırılır ve yanıcılığı düşürülür ancak kalorisi yani açığa çıkan enerji değişmez. Eğer motorunun 13e 1 gibi yüksek bir sıkıştırmaya sahip değilse kullanmana gerek yok. Kullanırsan da hiçbir zararı olmaz sadece fazla para vermiş olursun.
    Aynen budur bunun üzerine yazılanları görmezden gelebilirsin .
    Arda_Karaca bunu beğendi.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  9. #9

    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT 09 Tracer, SYM Fiddle II
    Bana da en önemlisinin sıkıştırma oranı olduğunu söylemişlerdi. Eğer 13-1 gibi bir şeyse (örnek KTM Duke 390) 97 kullanmak gerekir. Onun dışında kullanmanın bir eksisi artısı olmaz.

  10. #10

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    KTM Duke 390'ın sıkıştırma oranı 13:1 olmamalı. Yüksek oktanlı benzin duruma göre performansı düşürebilir de. Yanma olması gerekenden hızlı olursa yanma basıncı basınç erkenden artacaktır. Yukarıda arkadaşın yazdığı gibi avans ayarının değişmesi. 95'ten şaşmayın veya kılavuzda yazandan şaşmayın.

  11. #11
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KTM Duke 390'ın sıkıştırma oranı 13:1 olmamalı. Yüksek oktanlı benzin duruma göre performansı düşürebilir de. Yanma olması gerekenden hızlı olursa yanma basıncı basınç erkenden artacaktır. Yukarıda arkadaşın yazdığı gibi avans ayarının değişmesi. 95'ten şaşmayın veya kılavuzda yazandan şaşmayın.
    Yüksek oktanlı benzinin yanıcılığı( parlama noktası veya flash point de derler) daha düşüktür. Sonucun doğru ama sebebin yanlış

  12. #12
    aranel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    MT-07 ABS - Burgman UH 200
    Alıntı Re!S*33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biliyorum daha önce bir çok konu açıldı bunun hakkında. Ama farklı farklı fikirler var. Geçenlerde shell'in 97 oktan nitro benzinini aldım. Az biraz çekişte artma oldu sanki ya da bana mı öyle geldi bilmiyorum Şimdi bu benzin motor gücünü azda olsa arttırıyorsa motor ileri zamanlarda sıkıntı çıkarır mı ? Yoksa 95 oktan kullanmaya devam mı edelim ? Bkatım el kitapçığına şu tür benzin kullanın falan da yazmıyor.
    Ybr nin kılavuzunda 95 oktan kullanın diyor görmemişsiniz sanırım.

  13. #13
    Re!S*33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2011
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    Az kaldı alacak :)
    Alıntı aranel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ybr nin kılavuzunda 95 oktan kullanın diyor görmemişsiniz sanırım.

    yok o kadar baktım yazmıyor valla
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir

  14. #14
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüksek oktanlı benzinin yanıcılığı( parlama noktası veya flash point de derler) daha düşüktür. Sonucun doğru ama sebebin yanlış
    peki bunun açıklamasını yapabilir misiniz rica etsem ?

    oktan benzinin yüksek basınç ve ısı altında daha geç yanmasını sağlayan bir madde ise yüksek oktanlı benzinin parlama noktası nasıl düşük olabiliyor ?
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  15. #15
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    burda çekişi arttırmaz sana öyle geliyo, motora zararlı, pahalı falan diyenler çıkarsa sakın aldırma kardeşim. performansı arttırdığı doğru ben 95 koymam zaten 5 liraya yakın para veriyosun bir kaç kuruş fazla ver 97 nitro al keyfini çıkart. motorun için daha sağlıklı ayrıca

  16. #16
    zerzura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    Beykoz IST
    Motosikleti
    Yamaha FZ6N
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki bunun açıklamasını yapabilir misiniz rica etsem ?

    oktan benzinin yüksek basınç ve ısı altında daha geç yanmasını sağlayan bir madde ise yüksek oktanlı benzinin parlama noktası nasıl düşük olabiliyor ?
    Olay da o zaten. Yüksek oktanlı benzinin yanma (parlama) noktası düşük değil, yüksek.

    Yanlış bir algı var bı konuda. Yüksek oktan daha iyi yanar daha iyi gider diye.
    Parlama noktası daha yüksektir ki, yüksek oranlı sıkıştırmaya sahip motorlarda, piston taaa en tepe noktaya kadar ulaşıncaya kadar, giderek artan basınca dayansın, rahat dursun akıllı olsun, hemen parlamasın.

  17. #17

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüksek oktanlı benzinin yanıcılığı( parlama noktası veya flash point de derler) daha düşüktür. Sonucun doğru ama sebebin yanlış
    Evet, benim kafa bir an dizel motorundaki seten sayısına gitmiş. Oktan sayısı vuruntu direncini arttırıyor.

  18. #18
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    burda çekişi arttırmaz sana öyle geliyo, motora zararlı, pahalı falan diyenler çıkarsa sakın aldırma kardeşim. performansı arttırdığı doğru ben 95 koymam zaten 5 liraya yakın para veriyosun bir kaç kuruş fazla ver 97 nitro al keyfini çıkart. motorun için daha sağlıklı ayrıca
    ya da o bir kaç kuruşla reklam masraflarının karşılanmasını sağla.

    97 oktanın motosikletlerde kullanılmasının tek amacı vardır: daha temiz motor. yani enjektör ya da karbüratörün temiz kalmasına yardımcı olur, daha fazla katık-deterjan ihtiva eder. kalan kısmı fasa fisodur, eğer modifiyeli bir busa ya da s1000rr ınız yoksa. stock 1000 cc ler bile 97 oktan la gözle görülür bir perf artışı elde edemezler. ancak 2000-3000 cc ya da 2000 cc ve yüksek sıkıştırma oranına sahip otomobillerde (turbo ya da supercharger gibi donanımları olan) performans açısından işe yarar.

    ben 4 silindirli motosikletimde kullanmıyorum. zaten benzin pahalı, göz göre göre bir kaç kuruşun daha cebimden alınmasını istemem. aynı motoru 300.000 km kullanacak halim yok.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  19. #19
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya da o bir kaç kuruşla reklam masraflarının karşılanmasını sağla.

    97 oktanın motosikletlerde kullanılmasının tek amacı vardır: daha temiz motor. yani enjektör ya da karbüratörün temiz kalmasına yardımcı olur, daha fazla katık-deterjan ihtiva eder. kalan kısmı fasa fisodur, eğer modifiyeli bir busa ya da s1000rr ınız yoksa. stock 1000 cc ler bile 97 oktan la gözle görülür bir perf artışı elde edemezler. ancak 2000-3000 cc ya da 2000 cc ve yüksek sıkıştırma oranına sahip otomobillerde (turbo ya da supercharger gibi donanımları olan) performans açısından işe yarar.

    ben 4 silindirli motosikletimde kullanmıyorum. zaten benzin pahalı, göz göre göre bir kaç kuruşun daha cebimden alınmasını istemem. aynı motoru 300.000 km kullanacak halim yok.
    güzel yazmışın kardeşim. arada bir sende koy enjektör ya da karbüratörün temiz kalmasına yardımcı olur, daha fazla katık-deterjan ihtiva eder demişin daha ne olsun ) bu arada 2.el motor alırken motorun değil sahibinin nasıl biri olduğu konusunda çok dikkatli olunması gerektiğini bir kez daha anladım. ben 300.000 km kullanıcak gibi binerim herkez böyle olsa bizden sonra ki kardeşlerimizin başı ağrımaz
    grognard bunu beğendi.

  20. #20
    Re!S*33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2011
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    Az kaldı alacak :)
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya da o bir kaç kuruşla reklam masraflarının karşılanmasını sağla.

    97 oktanın motosikletlerde kullanılmasının tek amacı vardır: daha temiz motor. yani enjektör ya da karbüratörün temiz kalmasına yardımcı olur, daha fazla katık-deterjan ihtiva eder.
    karbüratörü temiz tuttuğunu ve motora daha temiz baktığını yeni öğrendim
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)