97 oktan benzin motora zarar mı veriyor ?
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Zarar olmaz. 10 litre benzine yarım kilo mazot koyuyorum, 2000km oldu sorun çıkmadı. Katıksız benzinden zarar gelmez.
-
Zaten doğru olanı 97 oktan koymak değilmidir? Motorum yeni,serviste usta sakın 95 oktan koyma demişti...
-
merr adlı üyeden alıntı
Zaten doğru olanı 97 oktan koymak değilmidir? Motorum yeni,serviste usta sakın 95 oktan koyma demişti...
işte bende bilmiyorum. doğru cevap veren birisi olur umarım.
Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir
-
Yüksek oktan kullanmanın bir zararı olmaz. Üretici ateşleme zamanlamasını , yani avansı kaç oktan benzine göre ayarladıysa max verim o oktanda sağlanır. Eğer üreticiniz 95 tavsiye ediyorsa , sizde 97 oktan alıyorsanız avansı bir kaç derece açarak daha fazla güç alabilirsiniz. En azından otomobillerde bu böyledir.
-
Motora zarar vermez ama cebine zarar verir. Yüksek oktanlı benzin sadece yüksek sıkıştırma oranlı araçlarda zamanından önce gerçekleşen istenmeyen ateşlemeyi yani vuruntuyu önlemek için kullanılır. Bu tür araçlar aynı dizel araçlar gibi yüksek sıkıştırma sonucu ortaya çıkan sıcaklıkla benzini daha buji çakmadan ateşler, bu da vuruntuya ve silindir için hararetin artmasına sebep olur. Bunu engellemek için benzindeki oktan sayısı arttırılır ve yanıcılığı düşürülür ancak kalorisi yani açığa çıkan enerji değişmez. Eğer motorunun 13e 1 gibi yüksek bir sıkıştırmaya sahip değilse kullanmana gerek yok. Kullanırsan da hiçbir zararı olmaz sadece fazla para vermiş olursun.
-
Gerek yok hocam.Kendi motorumda 95 kullanıyorum bir sorun yok.97 gereksiz.
-
kurubuz adlı üyeden alıntı
Motora zarar vermez ama cebine zarar verir. Yüksek oktanlı benzin sadece yüksek sıkıştırma oranlı araçlarda zamanından önce gerçekleşen istenmeyen ateşlemeyi yani vuruntuyu önlemek için kullanılır. Bu tür araçlar aynı dizel araçlar gibi yüksek sıkıştırma sonucu ortaya çıkan sıcaklıkla benzini daha buji çakmadan ateşler, bu da vuruntuya ve silindir için hararetin artmasına sebep olur. Bunu engellemek için benzindeki oktan sayısı arttırılır ve yanıcılığı düşürülür ancak kalorisi yani açığa çıkan enerji değişmez. Eğer motorunun 13e 1 gibi yüksek bir sıkıştırmaya sahip değilse kullanmana gerek yok. Kullanırsan da hiçbir zararı olmaz sadece fazla para vermiş olursun.
Aynen budur bunun üzerine yazılanları görmezden gelebilirsin .
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
Bana da en önemlisinin sıkıştırma oranı olduğunu söylemişlerdi. Eğer 13-1 gibi bir şeyse (örnek KTM Duke 390) 97 kullanmak gerekir. Onun dışında kullanmanın bir eksisi artısı olmaz.
-
04 Aralık 2013, 17:21
#10
KTM Duke 390'ın sıkıştırma oranı 13:1 olmamalı. Yüksek oktanlı benzin duruma göre performansı düşürebilir de. Yanma olması gerekenden hızlı olursa yanma basıncı basınç erkenden artacaktır. Yukarıda arkadaşın yazdığı gibi avans ayarının değişmesi. 95'ten şaşmayın veya kılavuzda yazandan şaşmayın.
-
04 Aralık 2013, 17:27
#11
Seko adlı üyeden alıntı
KTM Duke 390'ın sıkıştırma oranı 13:1 olmamalı. Yüksek oktanlı benzin duruma göre performansı düşürebilir de. Yanma olması gerekenden hızlı olursa yanma basıncı basınç erkenden artacaktır. Yukarıda arkadaşın yazdığı gibi avans ayarının değişmesi. 95'ten şaşmayın veya kılavuzda yazandan şaşmayın.
Yüksek oktanlı benzinin yanıcılığı( parlama noktası veya flash point de derler) daha düşüktür. Sonucun doğru ama sebebin yanlış
-
04 Aralık 2013, 17:38
#12
Re!S*33 adlı üyeden alıntı
Biliyorum daha önce bir çok konu açıldı bunun hakkında. Ama farklı farklı fikirler var. Geçenlerde shell'in 97 oktan nitro benzinini aldım. Az biraz çekişte artma oldu sanki ya da bana mı öyle geldi bilmiyorum
Şimdi bu benzin motor gücünü azda olsa arttırıyorsa motor ileri zamanlarda sıkıntı çıkarır mı ?
Yoksa 95 oktan kullanmaya devam mı edelim ? Bkatım el kitapçığına şu tür benzin kullanın falan da yazmıyor.
Ybr nin kılavuzunda 95 oktan kullanın diyor görmemişsiniz sanırım.
-
04 Aralık 2013, 19:02
#13
aranel adlı üyeden alıntı
Ybr nin kılavuzunda 95 oktan kullanın diyor görmemişsiniz sanırım.
yok o kadar baktım yazmıyor valla
Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir
-
04 Aralık 2013, 19:21
#14
kurubuz adlı üyeden alıntı
Yüksek oktanlı benzinin yanıcılığı( parlama noktası veya flash point de derler) daha düşüktür. Sonucun doğru ama sebebin yanlış
peki bunun açıklamasını yapabilir misiniz rica etsem ?
oktan benzinin yüksek basınç ve ısı altında daha geç yanmasını sağlayan bir madde ise yüksek oktanlı benzinin parlama noktası nasıl düşük olabiliyor ?
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
04 Aralık 2013, 19:53
#15
burda çekişi arttırmaz sana öyle geliyo, motora zararlı, pahalı falan diyenler çıkarsa sakın aldırma kardeşim. performansı arttırdığı doğru ben 95 koymam zaten 5 liraya yakın para veriyosun bir kaç kuruş fazla ver 97 nitro al keyfini çıkart. motorun için daha sağlıklı ayrıca
-
04 Aralık 2013, 19:59
#16
< iLk@yy > adlı üyeden alıntı
peki bunun açıklamasını yapabilir misiniz rica etsem ?
oktan benzinin yüksek basınç ve ısı altında daha geç yanmasını sağlayan bir madde ise yüksek oktanlı benzinin parlama noktası nasıl düşük olabiliyor ?
Olay da o zaten. Yüksek oktanlı benzinin yanma (parlama) noktası düşük değil, yüksek.
Yanlış bir algı var bı konuda. Yüksek oktan daha iyi yanar daha iyi gider diye.
Parlama noktası daha yüksektir ki, yüksek oranlı sıkıştırmaya sahip motorlarda, piston taaa en tepe noktaya kadar ulaşıncaya kadar, giderek artan basınca dayansın, rahat dursun akıllı olsun, hemen parlamasın.
-
04 Aralık 2013, 20:13
#17
kurubuz adlı üyeden alıntı
Yüksek oktanlı benzinin yanıcılığı( parlama noktası veya flash point de derler) daha düşüktür. Sonucun doğru ama sebebin yanlış
Evet, benim kafa bir an dizel motorundaki seten sayısına gitmiş. Oktan sayısı vuruntu direncini arttırıyor.
-
04 Aralık 2013, 20:19
#18
DKN adlı üyeden alıntı
burda çekişi arttırmaz sana öyle geliyo, motora zararlı, pahalı falan diyenler çıkarsa sakın aldırma kardeşim. performansı arttırdığı doğru ben 95 koymam zaten 5 liraya yakın para veriyosun bir kaç kuruş fazla ver 97 nitro al keyfini çıkart. motorun için daha sağlıklı ayrıca
ya da o bir kaç kuruşla reklam masraflarının karşılanmasını sağla.
97 oktanın motosikletlerde kullanılmasının tek amacı vardır: daha temiz motor. yani enjektör ya da karbüratörün temiz kalmasına yardımcı olur, daha fazla katık-deterjan ihtiva eder. kalan kısmı fasa fisodur, eğer modifiyeli bir busa ya da s1000rr ınız yoksa. stock 1000 cc ler bile 97 oktan la gözle görülür bir perf artışı elde edemezler. ancak 2000-3000 cc ya da 2000 cc ve yüksek sıkıştırma oranına sahip otomobillerde (turbo ya da supercharger gibi donanımları olan) performans açısından işe yarar.
ben 4 silindirli motosikletimde kullanmıyorum. zaten benzin pahalı, göz göre göre bir kaç kuruşun daha cebimden alınmasını istemem. aynı motoru 300.000 km kullanacak halim yok.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
04 Aralık 2013, 20:41
#19
ozgurakman adlı üyeden alıntı
ya da o bir kaç kuruşla reklam masraflarının karşılanmasını sağla.
97 oktanın motosikletlerde kullanılmasının tek amacı vardır: daha temiz motor. yani enjektör ya da karbüratörün temiz kalmasına yardımcı olur, daha fazla katık-deterjan ihtiva eder. kalan kısmı fasa fisodur, eğer modifiyeli bir busa ya da s1000rr ınız yoksa. stock 1000 cc ler bile 97 oktan la gözle görülür bir perf artışı elde edemezler. ancak 2000-3000 cc ya da 2000 cc ve yüksek sıkıştırma oranına sahip otomobillerde (turbo ya da supercharger gibi donanımları olan) performans açısından işe yarar.
ben 4 silindirli motosikletimde kullanmıyorum. zaten benzin pahalı, göz göre göre bir kaç kuruşun daha cebimden alınmasını istemem. aynı motoru 300.000 km kullanacak halim yok.
güzel yazmışın kardeşim. arada bir sende koy enjektör ya da karbüratörün temiz kalmasına yardımcı olur, daha fazla katık-deterjan ihtiva eder demişin daha ne olsun ) bu arada 2.el motor alırken motorun değil sahibinin nasıl biri olduğu konusunda çok dikkatli olunması gerektiğini bir kez daha anladım. ben 300.000 km kullanıcak gibi binerim herkez böyle olsa bizden sonra ki kardeşlerimizin başı ağrımaz
-
04 Aralık 2013, 20:46
#20
ozgurakman adlı üyeden alıntı
ya da o bir kaç kuruşla reklam masraflarının karşılanmasını sağla.
97 oktanın motosikletlerde kullanılmasının tek amacı vardır: daha temiz motor. yani enjektör ya da karbüratörün temiz kalmasına yardımcı olur, daha fazla katık-deterjan ihtiva eder.
karbüratörü temiz tuttuğunu ve motora daha temiz baktığını yeni öğrendim
Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)