bir üstte açıklama yaptım aslında ben MT-07 üzerinden neden 250 cc de gelmez ki falan diye olaya girmiştim...Altın ELbiseli Adam bu MT09 lansmanı yapınca yanlışlıkla MT-09 yazdım işin gerçeği...bunuda geç farkettim..hani şu 16 bin lira olacağı söylenen NC700 e rakip olan model...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
ben o motorun 16 bin lira olacağına inanmıyorum. eğer olursa peynir ekmek misali satar. 12-13 bine 250cc motor satılıyor yahu. 16 bine millet balıklama atlar buna, fabrika bize çalışır.
şimdi düşünüyorumda 2006 senesinde 16 bine sıfır 600rr alınıyordu be. şimdi alabilinen motora bak?
tabi o da fantastik birşey ama kastım MT 07 idi...konu başlığını MT-07 olarak değiştirin desem yönetim beni dinlemez zaten topun ucundayım...ama en azından motordan çakmıyor intibası bırakmak istemem sizde...
yahu hayatının her döneminde yamaha ya bok atan bi adamdan nasıl bi konu?
yahu sen git o çok met ettiğin honda na ait konu aç neden adam gibi 250cc motor getirmiyor diye
yamaha 3 e 5 e bakmaz fiyat bu alırsın veya almazsın çok ta fifi
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
şimdi de kral aga adamlar ne yapsın küçük cc ile uğraşmıyor malum üretim çinde kalite ona göre adını kirletmek istemiyor yani
orta halli birşeyler i japonya da üretip ona göre para kazanıp prestijini koruyor büyük marka olduğu burdan belli
büyük marka gibi davranıyor
honda gibi fizy cb gibi alt sınıf makina yamaha yı bozar o yüzden getirmez yani
Sorunun cevabını otomobil fabrikasında çalışan bir makine mühendisi sıfatıyla cevaplayayım. Bu bahsettiğin işleri yapabilmek için öncelikle iyi mühendislere ihtiyaç var. Peki iyi mühendis nedir ? İyi mühendis, üniversite sınavına girerken hem tıbbı, hem avukatlığı veya mühendislik bölümlerinden birini sadece açıkta kalmamak için tercih etmeyip özellikle mühendisliği seçen, hedefleyen adamdır. Yani belli başlı tanınmış bazı üniversitelerde işletme okumaktansa, herhangi bir üniversitede mühendislik okumayı tercih edebilecek adamdır. Bu kişi aynı zamanda sorgulayıcı, teorik bilgisi güçlü, öğrenmeye meraklı olmalıdır. Bu özellikler bir insana ya ilkokuldan itibaren aldığı eğitimlerle kazandırılır ya da daha önemlisi adamın içinde vardır. Bizim ülkemizdeki ezbere dayanan, bulmacadan hallice soru çözme üzerine kurulu eğitim sistemimizin bu formatta adam yetiştirmesi mümkün değildir. Bizim sistemimiz ancak çok iyi doktor yetiştirebilir ki zaten dünya çapında çok iyi doktorlarımız olduğu herkesin malumu... Peki bahsettiğim kafada mühendisler bizde yok mu ? Tabi ki var, mesela ben de o tip bir adamım. Ancak bu tip adamların ilerlemesine bizim sistemimiz izin vermez. Bu kafadaki insanlar genel geçerin dışında düşündüklerinden asla bu tip mühendislik işlerinde karar verebilecek pozisyonlara gelemezler. Çünkü onları yükseltebilecek konumdaki insanların %99 sistem ürünü Excel, Powerpoint mühendisleri olduğundan ve bulundukları yerlere 1 yapıyorlarsa 10 göstererek geldiklerinden, bu kapasitedeki mühendisi anlayabilecek ve seçebilecek kapasiteye sahip değillerdir. Mesela üst seviye mühendislik işine başvurup takım elbise giymeden iş görüşmesine gitseniz büyük ihtimalle bahsettiğim kişiler sırf takım elbiseden dolayı sizi eleyeceklerdir. Bunlar bir iş yerinde sistemin gücüne inanıp, kişisel faktörlerin önemsiz olduğunu düşünenlerdir. Özellikle son 15 yılda dünya bu hale gelmiştir. Ancak bizim dünyadan farkımız, onların bazı yollardan geçtikten, mühendislik altyapılarını oturttuktan sonra bu sonuca varmış olmalarıdır. Bizim yaptığımız biraz cin olmadan adam çarpmaya benzer.
Sonuç olarak da bu kafadaki mühendis arkadaşlar asla istedikleri gibi bir ortamda çalışamayacaklarını anlayıp, çabalamayı bırakırlar ve salla başını al maaşını şeklinde yaşayıp giderler. Ben şu anda dünyaya yeniden gelecek olsam, bir sahil kasabasında Ayvalık tostçusu olmak isterdim. Şimdi de hedefim ilerde kendime motosiklet mağazası açmak ve mühendislik işlerini bırakmak.
Konuyu bu kadar uzatıp kafanızı şişirdikten sonra Metehan'ın başlığına gelirsem, bu bahsettiğin şeye ben "Türk usulü ticaret anlayışı" diyorum. Biz ne pahasına olursa olsun elimizdeki malın pahalı satılmasını isteyen bir milletiz. Bizde sürümden kazanmak diye bir şey yoktur. Bir düşünün bakalım hayatınızda kaç defa elindeki malı satmak isteyen bir adamın "O paraya vereceğine yakarım daha iyi" dediğine şahit oldunuz ? Bu sebepten batan, topu diken bir sürü firma var. Mesela Digiturk'ün fiyat politikasına bakın. sistemin kurulmasının üzerinden yıllar geçti, yatırımının parasını 10 kere çıkardı, ona rağmen hala insanları kazıklama çabası içerisinde. Fiyatını yarıya düşürse satışı 5 misli artacak ama bunu yarım dönem bile deneyebilecek cesareti yok. İkinci el motor ilanlarına bakın sıfırı 3000 TL olan motoru bir yıl kullanıp 3200 TL'ye satmaya çalışan adamdan geçilmiyor.
Yamaha 250 cc getirmemekle yanlış yapıyor. Halbuki elindeki 250 cc model, CBR 250'nin satışlarını etkileyecek kadar iyi bir motor. Neyin hesabını yapıyorlar anlamak mümkün değil. Diğer yandan ben MT-09'un fiyatına göre çok iyi bir motor olduğu fikrindeyim. 3 silindirli olması, o motoru çok özel yapıyor.
yamaha'da eur normlarını karşılayan 250 cc'de 2 motor var onlar da wr250 r ve x. yurtdışında 600'lük naked parasına satılıyorlar. Türkiye'ye gelse iş yapamayacağı aşikar. üzülerek söylüyorum ben olsam şöyle yapar sürümden kazandırdım şeklindeki laflar boş. wr250 r ve x'i ucuzlatıp sürümden kazanmak imkansız.
sonuç olarak yamaha Türkiye personeli olsam ben de aynı şekilde mt09 satmaya çalışırım.
motorda abs var diyorsunuz 115 hp diyorsunuz.
baktıgınız zaman boş naked bir model karenaj yok,
ön kafa far berbat, kasa şekilsiz. kuyruk bi tuhaf.
tip yok kısacası,
17 18 olsa bi ihtimal anlarım fiyat olarak
kusura bakmayın da onun parasına 2 tane 2006 fazer alır binerim ben.
Görüntü olarak biraz garip gerçekten ama parasına göre verdiği güç ve tork çok iyi bence...
Motorda tip göreceli birsey, bana göre Mt07 de 09 da güzel aletler, far tasarımı biraz daha iyi olabilirdi tabii ama 2006 er6n kullanan ve motoruna bayılan bir adam olarak, biraz da enteresan görünen motorları seviyorum aslında.
Teknik olarak ve fiyat performans olarak Mt09 24 liraya gayet uygun satılıyor, MT 07 eğer ki 16 liraya abs siz modeli satarsa, isterse 10 tane kronik sorunu olsun, fiyat/performans tan hertürlü kazanır. Yok marka imajıydı tipiydi, sapıydı çöpüydü deyip de almamak tabii ki kişinin kendi seçimidir her zaman için ama bu aletlerin fiyat / performans anlamında çok iyi olduklarını kabul etmemek, "dünya yuvarlak değil aslında banane banane kare işte" demek gibi bişey bence
Ben de ducati multistrada'nın tipini sevmiyorum, 20.000 tl'ye verirlerse alırım
mt-09 tipini sevmeyenler için en kötü "çirkin kral" olur. yiğidi öldürün de hakkını yemeyin. bu arada metehanın istediği şekil bu.
ama bu kasa az yakıp, bakım ve yedek parça maliyetleri düşük olmadıktan sonra bir işe yaramıyor. ben de 250 cc commuter / turing piyasası canlansın istiyorum ama dünyada bile çok fazla örneği yok sanırım. sadece brezilyalıların kafa çalışıyor bu işe. tenere varadero gibi büyük cc modellerin ufaklarını yapıyorlar süper bence
Mt-09 birçok yönüyle güzel bir motor. Ben de cbf1000, fazer8, mt-09 üçgeninde kararsız kalmıştım. Ancak mt-09 un gerçekten olumsuz bir yanı var. O da boyutları. Bu motor gerçekten görünüş olarak küçük, tıfıl, cüssesi yok. İnanmıyorsanız cbf 150 ile kıyaslayalım.
MT-09
Toplam uzunluk 2,075 mm
Toplam genişlik 815 mm
Toplam yükseklik 1,135 mm
Sele yüksekliği 815 mm
Tekerleklerarası mesafe 1,440 mm
CBF 150
Toplam uzunluk 2090 mm
Toplam genişlik 750 mm
Toplam yükseklik 1055 mm
Sele yüksekliği 790 mm
Tekerleklerarası mesafe 1340 mm
Motor Cbf 150 den 2 mm kısa, sadece 2 mm geniş, iki teker arası fark saadece 1 cm ( 10mm).
24000 lira para veriyorsam, 115 beygir gücü alacaksam biraz gösterişli olsun ama değil mi ? Değil işte.
Motor Naim Süleymanoğlu gibi, güçlü ama popodan bacaklılar familyasından
tekerlek arası mesafe hesabı hatalı olmuş
1 değil 10 cm
naked olduğu için gösterişten çok performansa çalışmışlar gibi görünüyor yamaha mühendisleri
Bu ebatlar karşılaştırma için ne kadar önemli emin değilim. Aşağıda CBR 600 RR'ın verileri var.
Toplam uzunluk 2,030 mm
Toplam genişlik 685 mm
Toplam yükseklik 1,115 mm
Sele yüksekliği 823 mm
Tekerleklerarası mesafe 1,375 mm
Bu da belirttiğiniz MT 09 değerleri:
Toplam uzunluk 2,075 mm
Toplam genişlik 815 mm
Toplam yükseklik 1,135 mm
Sele yüksekliği 815 mm
Tekerleklerarası mesafe 1,440 mm
Bu değerlere göre MT-09 CBR 600RR'dan daha kalıplı. CBR 600 RR Halil Mutlu mu oluyor şimdi
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)