Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

CBF 150 Dişli Güncesi (Memleket Meselesi)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    .



    Evet argadaşlar bizim memleket meselesi gibi tek derdimiz hangi dişliyle hayatlarımıza devam edeceğimiz...


    2007 den 2011 e kadar eski kasa cbf de orjinal 42 dişli kullandım...uzun yolda ferah ferah köklüyordum sıkıntı yoktu ama şehiriçinde kalkış hoplama zıplama biraz seri olması gerektiğininde farkındayım tabi...şehiriçinde istediğim serilikte değildi makina...


    sonra yeni kasa da orjinal 43 dişli olunca tabi şehiriçinde istediğim performansa kavuşunca ulen 90 bin km haybeye 42 de ısrar ettim diye kendime kızdım...


    uzun yolda 43 dişli de 100 den sonra üst devire çıkıp gereksiz bağırıp yırtınıyor...yahu şunun bi ortası yokmu...


    konuya hakim arkadaşların motoru zorlamayan dişli önerilerini dikkate alıp uygulayacağım...ama motor için en uygunu neyse o olsun fazla kanırtmasın yani ses mes olmasın...ekstrem örneklere de açığım...

    birde ön dişli 16 olsun diyorlar..küçük dişliyidemi değiştirmek gerekiyor bu husus da tavsiyelerinize ihtiyacım var...

    Orjinal kalsın Capon Mehendisden daha mı eyi bilcen hırto derseniz de 2011 e kadar 42 dişli koyan Honda 2011 den sonra yeni kasalar da neden 43 dişliyi tercih etti...hadiii bunu açıklayın...noollduu ...


    haydi pamuk eller klavyeye

    Allah rızası iiçin geyik yapmayın...


    (Şimdi Osırıs nikli argadaşın konusunu görünce bizim de gündemimizde olduğunu farkettim konunun...)




    .
    Osırıs ve rambomert bunu beğendiler.
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Bende de o sıkıntı var,13/43 le devammı etsem yoksa gerisin geri 14/43 yada 14/44 mü yapsam bilemedim..
    mete_han bunu beğendi.

  3. #3
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı Osırıs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende de o sıkıntı var,13/43 le devammı etsem yoksa gerisin geri 14/43 yada 14/44 mü yapsam bilemedim..
    Kardeş sizin motorun performansı üst seviyede tork anlamında bence TVS apaçi dişlisi ile cbf dişlisi aynı olmamalı...hatta ben TVS nin dişli değişimine ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum...makina istenen torku fazlasıyla veriyor sanki...
    Osırıs bunu beğendi.
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  4. #4
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    Alıntı Osırıs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende de o sıkıntı var,13/43 le devammı etsem yoksa gerisin geri 14/43 yada 14/44 mü yapsam bilemedim..
    1 14 dişli
    2 tiger trioval 700
    bunları değiştir gel bak ne hale geliyor bu motor =)
    (''mete abi sana cevap vermiyorum kendi başını ye'')
    mete_han ve Osırıs bunu beğendiler.
    # motosikletle.blogspot

  5. #5
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş sizin motorun performansı üst seviyede tork anlamında bence TVS apaçi dişlisi ile cbf dişlisi aynı olmamalı...hatta ben TVS nin dişli değişimine ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum...makina istenen torku fazlasıyla veriyor sanki...
    Torkta sıkıntı yoook,yeri geldiğinde mersoya kafa tutuyorum ama sadece kalkışlarda,zaten ilerde caminin karşısında yakalıyor hemen
    Sıkıntım motoru üzmeden uzun süre kullanmak,birde gereksiz yakıt masrafından kurtulmak
    mete_han bunu beğendi.

  6. #6
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    Alıntı Osırıs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Torkta sıkıntı yoook,yeri geldiğinde mersoya kafa tutuyorum ama sadece kalkışlarda,zaten ilerde caminin karşısında yakalıyor hemen
    Sıkıntım motoru üzmeden uzun süre kullanmak,birde gereksiz yakıt masrafından kurtulmak
    hacı ben 24 saatte 1000 km yaptım motorla
    beni dinle 13 dişli olmuyor o motora
    14 olacak + motorun uzun yolda tıkanmasın diyorsan tiger egzoz şart
    orjinal egzoz tırt
    mete_han ve Osırıs bunu beğendiler.
    # motosikletle.blogspot

  7. #7
    designserhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 N
    Alıntı Osırıs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende de o sıkıntı var,13/43 le devammı etsem yoksa gerisin geri 14/43 yada 14/44 mü yapsam bilemedim..
    Bende Rtr kullancısıyım ve motorum 15000 km oldu hiç bir sıkıntı yaşamadım sizdeki sıkıntı nedir ve bu arada http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/19992-tvs-apache-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-1300.html bu topicte paylaşın apachenin piri çok deneyimli arkadaşlar var
    mete_han ve Osırıs bunu beğendiler.

  8. #8
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Alıntı Tsubasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 14 dişli
    2 tiger trioval 700
    bunları değiştir gel bak ne hale geliyor bu motor =)
    (''mete abi sana cevap vermiyorum kendi başını ye'')
    Tamam kardeşim çok sağol,yarın geri 14 yapıyorum önü.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------

    Alıntı designserhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende Rtr kullancısıyım ve motorum 15000 km oldu hiç bir sıkıntı yaşamadım sizdeki sıkıntı nedir ve bu arada http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/19992-tvs-apache-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-1300.html bu topicte paylaşın apachenin piri çok deneyimli arkadaşlar var
    Sıkıntı demeyelim de; eski sahibi ön 14 arka 44 yapmış dişlileri ve onla 135 görmüştüm artçılı düz yolda ve dağda bayırda tork mükemmeldi, bende dişli değişiminde değişiklik olsun diye 13/43 yaptım ama sanki hızı düştü torku azaldı gibi geldi.
    mete_han bunu beğendi.

  9. #9
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    Alıntı Osırıs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam kardeşim çok sağol,yarın geri 14 yapıyorum önü.
    14 le 4. vitesin uzadıgını görürsün
    zaten redline girip 5 aldıgında ekonomi kısmına giriyor resmen tvs
    benim yakıtımı da düşürdü 2.8 filan yakıyordum 2.5 civarına düştü (tiger egzoza ragmen)
    13dişli kısa şehir içi kullanıyorsan güzel olur
    teker yaparsın 1-2, hatta 3 aldıgında da kafa kaldırır motorun.
    Osırıs ve mete_han bunu beğendiler.
    # motosikletle.blogspot

  10. #10
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Alıntı Tsubasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    14 le 4. vitesin uzadıgını görürsün
    zaten redline girip 5 aldıgında ekonomi kısmına giriyor resmen tvs
    benim yakıtımı da düşürdü 2.8 filan yakıyordum 2.5 civarına düştü (tiger egzoza ragmen)
    13dişli kısa şehir içi kullanıyorsan güzel olur
    teker yaparsın 1-2, hatta 3 aldıgında da kafa kaldırır motorun.
    Yani şuan motor torklu dimi? hafta sonu artçılı şileye gidiyorum malum bol rampalı yolları,hıza gerek yok kasmadan tırmansın bari
    Ön kaldırmak kim biz kim saniyesinde yeri öperiz
    mete_han bunu beğendi.

  11. #11
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    Alıntı Osırıs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani şuan motor torklu dimi? hafta sonu artçılı şileye gidiyorum malum bol rampalı yolları,hıza gerek yok kasmadan tırmansın bari
    Ön kaldırmak kim biz kim saniyesinde yeri öperiz
    14 dişliyle de tırmanırsın. sorun olmaz. uzun yolda cok yordu beni 13 dişli
    egzoz zaten evlere şenlikti
    uzun yol diyorsan 14 + tiger egzoz.
    hayırlı yolculuklar
    Osırıs ve mete_han bunu beğendiler.
    # motosikletle.blogspot

  12. #12
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .



    Evet argadaşlar bizim memleket meselesi gibi tek derdimiz hangi dişliyle hayatlarımıza devam edeceğimiz...


    2007 den 2011 e kadar eski kasa cbf de orjinal 42 dişli kullandım...uzun yolda ferah ferah köklüyordum sıkıntı yoktu ama şehiriçinde kalkış hoplama zıplama biraz seri olması gerektiğininde farkındayım tabi...şehiriçinde istediğim serilikte değildi makina...


    sonra yeni kasa da orjinal 43 dişli olunca tabi şehiriçinde istediğim performansa kavuşunca ulen 90 bin km haybeye 42 de ısrar ettim diye kendime kızdım...


    uzun yolda 43 dişli de 100 den sonra üst devire çıkıp gereksiz bağırıp yırtınıyor...yahu şunun bi ortası yokmu...


    konuya hakim arkadaşların motoru zorlamayan dişli önerilerini dikkate alıp uygulayacağım...ama motor için en uygunu neyse o olsun fazla kanırtmasın yani ses mes olmasın...ekstrem örneklere de açığım...

    birde ön dişli 16 olsun diyorlar..küçük dişliyidemi değiştirmek gerekiyor bu husus da tavsiyelerinize ihtiyacım var...

    Orjinal kalsın Capon Mehendisden daha mı eyi bilcen hırto derseniz de 2011 e kadar 42 dişli koyan Honda 2011 den sonra yeni kasalar da neden 43 dişliyi tercih etti...hadiii bunu açıklayın...noollduu ...


    haydi pamuk eller klavyeye

    Allah rızası iiçin geyik yapmayın...


    (Şimdi Osırıs nikli argadaşın konusunu görünce bizim de gündemimizde olduğunu farkettim konunun...)




    .


    aga sadece ön dişliyi 16 yap yaterli oluyor
    hatta ben sipariş verdim yanlış göndermişler
    geri iade edip doğrusunun gelmesini bekleyeceğim

    hatta wanD nickli serkan arkadaşım yaptı önü 16 ile değişti ve çok memnun kaldığını
    kesinlikle değişmemizi tavsiye etti
    arkayla felan heç uğraşma önü değiş gitsin
    mete_han ve Osırıs bunu beğendiler.

  13. #13
    WanD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2010
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda 650F
    Mete kardeşim daha önce de bahsettiğim gibi , Eski kasalarda 42 dişli kullanılıyor yeni kasalarda ise 43 dişli kullanılmakta.

    Ben şahsen arka dişliyi bozmadan , ön dişliyi 16T yaparak kullanmaya başladım daha motosikletim 1800 km'de. Yani ön dişli 16 arka dişli 43. Performans ve tork olarak gayet iyi ve yeterli. Şayet arka dişli değişimine gideceksen de , Ön 15 (orjinal) arka 40 dişli kullanman öneriliyor. Çoğu kullanıcı ise bulabilirsen 41 dişli kullan diyor. Zaten ön 16 arka 43 olunca hemen hemen o hesaba geliyor. Çok fazla araştırma yaptım ve bu sonuca vardım ve kendim de bizzat test etme şansına sahip oldum. Karar senin...

    Ayrıca , eski kasa ve yeni kasa arasında ki dişli farkını farklı yönden açıklayanlar var. Forumlarda okudugum yorumlara bakılırsa servis politikası olduğu söyleniyor. Ne kadar devir o kadar çok arıza demek... Saygılar , sevgiler : )

    ---------- Post added at 22:36 ---------- Previous post was at 22:34 ----------

    Alıntı selo9115 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aga sadece ön dişliyi 16 yap yaterli oluyor
    hatta ben sipariş verdim yanlış göndermişler
    geri iade edip doğrusunun gelmesini bekleyeceğim

    hatta wanD nickli serkan arkadaşım yaptı önü 16 ile değişti ve çok memnun kaldığını
    kesinlikle değişmemizi tavsiye etti
    arkayla felan heç uğraşma önü değiş gitsin
    La Selami sen bahtsız bedevisin olm :D
    mete_han ve Osırıs bunu beğendiler.

  14. #14
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    vayy değerli kardeşlerim sağon varolun mesajlar biraz biriksin öyle yazayım ..
    Osırıs bunu beğendi.

  15. #15
    WanD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2010
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda 650F
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vayy değerli kardeşlerim sağon varolun mesajlar biraz biriksin öyle yazayım ..
    Adam ağırdan alıyor dağılın beyler :D
    Osırıs bunu beğendi.

  16. #16
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    yorgunluktan reyiz..valla nazdan değil..kafa almıyo şimdi yarın akşam işe gidicem detaylı okurum..senin çükün sağolsun yav öl de ölek vur de vurak gardaş
    Osırıs bunu beğendi.

  17. #17
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Ağalar az önce işten eve geldim,her zaman geçtiğim 2 3 kmlik düz yolda dişliyi denemek istedim,ara hızlanmalarda kalkışlarda fark göremedim hızı arttırdım ama oda ne her zaman 6 7 bin devir arası 95 gördüğüm yolu devir saati sona vurduğu halde 102 km hız ile gidiyorum...... devir cırmalıyor motor 102 den 1 km yukarı çıkmadı,yarın önü tekrar 14 yapıyorum 14/43 olarak kullanıcam.
    mete_han bunu beğendi.

  18. #18
    ercan41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500&Sym Wolf 250
    13-44 dişli oranıyla mı 102 de kaldı imkansız 4 viteste o sürati yapıyor.
    14-44 dişli ile 4 viteste 110 civarı yapıyor ...
    mete_han bunu beğendi.
    Bir yere gitmek için arabaya binilir,Motora binmek için her yere gidilir

  19. #19
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    Senin yüzünden bende cbf alacağım devrem
    mete_han bunu beğendi.
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)

  20. #20
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı flame adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin yüzünden bende cbf alacağım devrem
    bi dene çerez nietine al aga işini görür namıssız makina
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)