Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ön dişli 13 Arka dişli 43 yaptım

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Eski dişliler 14 44 idi, uçları artık aşınıp kırılmıştı,bende 13 43 taktırdım ama değişen birşey yok (sürat yapmadım) vites araları yine aynı geldi. ne gibi artıları ve eksileri olacak acaba foruma baktım ama her kafadan bi ses çıkmış (hız yapan birisi değilim,sadece kalkışlarım biraz seridir )


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Kasım 2013
    Şehir
    Afyon <3
    Motosikleti
    Lifan Tay 100
    Ön dişliyi 13 arka dişliyi 44 yap sadece ön dişliyi değiştir. belki birazda olsa fark görürsün. dişli kücültmek torku düşürür. Kalkışda seriyim demişsiniz dişli küçülürse seriliginiz kalmaz uzun yolda gider motor.
    Osırıs bunu beğendi.

  3. #3
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    İki dişliden de birer diş eksiltiği için hiçbir fark olmaz
    Sadece motor biraz hafiflemiş olur
    Osırıs bunu beğendi.

  4. #4
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    kelleci amma sallamışın haaaa. ön dişli küçültme arka yı büyütme tork sağlar. ön dişli büyütüp arka yı küçültme torku düşürür.
    Osırıs ve search16 bunu beğendiler.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Kasım 2013
    Şehir
    Afyon <3
    Motosikleti
    Lifan Tay 100
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kelleci amma sallamışın haaaa. ön dişli küçültme arka yı büyütme tork sağlar. ön dişli büyütüp arka yı küçültme torku düşürür.
    Benim cup'un mekanizması öyle. Ön dişli küçük arka dişli normal. orjinalken kalkarken gaza dayanınca ön kaldırıyordu şimdi kaldırmıyor pejo gibi uzun yolda agır agır açıyo motor. ama tvs nasıldır bilemem.
    Osırıs bunu beğendi.

  6. #6
    ercan41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500&Sym Wolf 250
    tvs apache rtr nin dişlisi 13-44
    eski kasa olan apache surgelerin 13-43 tü rtr ye göre biraz daha sürati fazladır çok değil 3-5 km
    bende 13-44 olan dişlimi 14-44 yaptım sürat 5 km arttı daha az devirde gidiyorum iyi oldu...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------

    Alıntı KeLLeci03 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim cup'un mekanizması öyle. Ön dişli küçük arka dişli normal. orjinalken kalkarken gaza dayanınca ön kaldırıyordu şimdi kaldırmıyor pejo gibi uzun yolda agır agır açıyo motor. ama tvs nasıldır bilemem.
    100 lük cub nasıl istemsiz teker yapıyor anlamadım
    Osırıs bunu beğendi.
    Bir yere gitmek için arabaya binilir,Motora binmek için her yere gidilir

  7. #7
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Alıntı KeLLeci03 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim cup'un mekanizması öyle. Ön dişli küçük arka dişli normal. orjinalken kalkarken gaza dayanınca ön kaldırıyordu şimdi kaldırmıyor pejo gibi uzun yolda agır agır açıyo motor. ama tvs nasıldır bilemem.
    Tamamen ön dişlinin küçük olması ile alakalı

    Benim ön dişi 16 On dörde düşür bakalım ne oluyor

    Ön dişliyi bir diş büyült yada ön dişli ile oynama arkayı 2 diş büyült
    Osırıs bunu beğendi.

  8. #8
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamamen ön dişlinin küçük olması ile alakalı

    Benim ön dişi 16 On dörde düşür bakalım ne oluyor

    Ön dişliyi bir diş büyült yada ön dişli ile oynama arkayı 2 diş büyült
    14 dişlim var yeni. bakayım bi rampada nasılmış 13. ona göre değiştirebilirim. ama ben hiç değişiklik farketmedim

  9. #9
    yasin.33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Çelik SK 100-3
    benim motosikletimin vites araları çok kısa son hızı torku vs. çok güzel ama vites arasını fazla değil de çok az arttırmak için kaç dişli takmalıyım orjinal dişlileri duruyor
    Osırıs bunu beğendi.

  10. #10
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Fabrikanın taktığı dişliler en verimli olan dişlileririr. Bu yakıt, şehir içi kullanımı, artçılı kullanım ve birçok değer için geçerlidir. Sürat için dişli değerlerini değiştirmek kullanıcı için tatminkarlık yaratsada, motor için verimli ve güvenli değildir. Aşırı oranda dişli büyültüp küçültmek ( örn: 13 ön orj-15 takılan) son hızıda değiştirmez. Sadece motor devrini değiştirir. Konuyu açan arkadaşın motoru için konuşalım. Apache lerde tork yüksek olduğu için motorun düzde max yapacağı devir 10500 dür. Bu devirde ulaşacağı hız 125km/s. Ön dişliyi bir diş büyültmek yada arka dişliyi iki diş küçültmek düzdeki max devri 10500 den 9500 devire düşürür. Fakat düzde yine aynı hız değerlerini görür. Uzun vadede motora + olarak dişliden binen yük tahribat vermeye başlayacağı için bir zaman sonra orjinal dişlileri geri taksanda ne önceki deviri nede hızı göremez olur. Onun için bırakın motor devirli çalışsın, inanınki yükün verdiği tahribat devirli çalışmadan daha fazla olacaktır. Yararlı olabildiysem ne mutlu.
    Osırıs bunu beğendi.
    Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.

  11. #11
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Alıntı search16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fabrikanın taktığı dişliler en verimli olan dişlileririr. Bu yakıt, şehir içi kullanımı, artçılı kullanım ve birçok değer için geçerlidir. Sürat için dişli değerlerini değiştirmek kullanıcı için tatminkarlık yaratsada, motor için verimli ve güvenli değildir. Aşırı oranda dişli büyültüp küçültmek ( örn: 13 ön orj-15 takılan) son hızıda değiştirmez. Sadece motor devrini değiştirir. Konuyu açan arkadaşın motoru için konuşalım. Apache lerde tork yüksek olduğu için motorun düzde max yapacağı devir 10500 dür. Bu devirde ulaşacağı hız 125km/s. Ön dişliyi bir diş büyültmek yada arka dişliyi iki diş küçültmek düzdeki max devri 10500 den 9500 devire düşürür. Fakat düzde yine aynı hız değerlerini görür. Uzun vadede motora + olarak dişliden binen yük tahribat vermeye başlayacağı için bir zaman sonra orjinal dişlileri geri taksanda ne önceki deviri nede hızı göremez olur. Onun için bırakın motor devirli çalışsın, inanınki yükün verdiği tahribat devirli çalışmadan daha fazla olacaktır. Yararlı olabildiysem ne mutlu.
    Şöyle bir durum var. motorun orjinali zaten 13 43 dişmiş, eski sahibi 14 44 yapmış. ben tekrar eski haline dönderdim yani o yüzden sıkıntı yaşatacağını sanmıyorum. yorumun için teşekkür ederim

  12. #12
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Ön dişliyi 1 diş büyültmek aynı zamanda arka dişliyide 3 diş küçültmek anlamına geldiğine göre

    Buna göre 2 sinin ortası ön dişliyi oynama arkayı bir diş küçült
    Osırıs bunu beğendi.

  13. #13
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön dişliyi 1 diş büyültmek aynı zamanda arka dişliyide 3 diş küçültmek anlamına geldiğine göre

    Buna göre 2 sinin ortası ön dişliyi oynama arkayı bir diş küçült
    Seti çok pahalı yawww zaten yarın ön dişliyi tekrar 14 yapıyorum,arka kalsın

  14. #14

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Önemli olan arka diş sayısının ön diş sayısına oranıdır. Oran değişmedikçe birşey değişmez, istediğiniz kadar ekleyip çıkartın.
    Osırıs bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önemli olan arka diş sayısının ön diş sayısına oranıdır. Oran değişmedikçe birşey değişmez, istediğiniz kadar ekleyip çıkartın.
    Mantıklı geldi, peki örneğin 13-51 orjinal oranında, 13- 43 mü orantılı olur yada 13-45 mi? yoksa 13-44 mü
    Osırıs bunu beğendi.

  16. #16
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Alıntı Osırıs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle bir durum var. motorun orjinali zaten 13 43 dişmiş, eski sahibi 14 44 yapmış. ben tekrar eski haline dönderdim yani o yüzden sıkıntı yaşatacağını sanmıyorum. yorumun için teşekkür ederim
    Değişim hemen hemen doğru orantılı olduğundan sıkıntı olmaz.
    Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.

  17. #17

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mantıklı geldi, peki örneğin 13-51 orjinal oranında, 13- 43 mü orantılı olur yada 13-45 mi? yoksa 13-44 mü
    Ne demek istediğini anlayamadım. Mesela 13-51 olursa çevrim oranı 51/13 = 3.923 oluyor. Oran ne kadar büyürse tork o kadar artar, hız da (teoride) o kadar düşer. Örneğin 13 - 39, 14-42 ve 15 - 45 aynıdır demek istedim çünkü çevrim oranı üçünde de 3 oluyor.

    Yalnız tam tersi olduğunda yani çevrim oranı düştüğünde ise tork kesin düşer ancak hız artar mı artmaz mı bilinmez.
    Carbondioxid bunu beğendi.

  18. #18
    ahmetunuver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2007
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Modenas GT135
    Eğer motorunuzun gücü yeterse (yani hani motor vites istiyor keşke 5 inci veya 6 ıncı vites olsa deriz ya) kalkışta çok kuvvetli ve vites aralıkları çok kısaysa , aşağıda verdiğim linkten faydalanarak,
    ön dişli 1 diş büyütülebilir veya arka dişli 3 diş küçültülebilir. Arka dişliyi küçültmek zincir kısalacağı için daha mantıklı..

    http://www.sprocketcalculator.com/
    Osırıs bunu beğendi.

  19. #19
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Alıntı ahmetunuver adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer motorunuzun gücü yeterse (yani hani motor vites istiyor keşke 5 inci veya 6 ıncı vites olsa deriz ya) kalkışta çok kuvvetli ve vites aralıkları çok kısaysa , aşağıda verdiğim linkten faydalanarak,
    ön dişli 1 diş büyütülebilir veya arka dişli 3 diş küçültülebilir. Arka dişliyi küçültmek zincir kısalacağı için daha mantıklı..

    http://www.sprocketcalculator.com/
    Gece denedim 6.vitesi istedi,bugün önü 14 yapıyorum tekrar..
    ahmetunuver bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne demek istediğini anlayamadım. Mesela 13-51 olursa çevrim oranı 51/13 = 3.923 oluyor. Oran ne kadar büyürse tork o kadar artar, hız da (teoride) o kadar düşer. Örneğin 13 - 39, 14-42 ve 15 - 45 aynıdır demek istedim çünkü çevrim oranı üçünde de 3 oluyor.

    Yalnız tam tersi olduğunda yani çevrim oranı düştüğünde ise tork kesin düşer ancak hız artar mı artmaz mı bilinmez.
    Durum tam olarak şu, mevcut motorum apachi 20kw cross/onroad, bayaaa torklu alet, ancak ön dişlim 13 ve büyültmek söz konusu değil zira ön diş yatağı maksimum 13 alabiliyor, arka dişlim ise 51, motor 5 viitesli, çok kısa sürede vitesleri bitiriyor 5. vitesi bile, 6 olsa onuda hüüp diye somurup bitirebilecek bir alet, kısacası 13-45 , 13-43 aralığında bir değerde arka dişlimi küçültmek istiyorum, işin tork'tan düşme kısmı bana ait olamkla beraber, vites aralıkları uzasın ve son viteste hem hız artımı hemde son devirle gitmekten kurtulmak niyetim.
    Siz belliki hesaplamada mahirsiniz, bu durumda 13-51 olan oranı 13-40 serisinden kaça almalıyımki, oranı tutturmuş ve boşa masraf etmemiş olayım?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)