Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Ön dişli 13 Arka dişli 43 yaptım

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Durum tam olarak şu, mevcut motorum apachi 20kw cross/onroad, bayaaa torklu alet, ancak ön dişlim 13 ve büyültmek söz konusu değil zira ön diş yatağı maksimum 13 alabiliyor, arka dişlim ise 51, motor 5 viitesli, çok kısa sürede vitesleri bitiriyor 5. vitesi bile, 6 olsa onuda hüüp diye somurup bitirebilecek bir alet, kısacası 13-45 , 13-43 aralığında bir değerde arka dişlimi küçültmek istiyorum, işin tork'tan düşme kısmı bana ait olamkla beraber, vites aralıkları uzasın ve son viteste hem hız artımı hemde son devirle gitmekten kurtulmak niyetim.
    Siz belliki hesaplamada mahirsiniz, bu durumda 13-51 olan oranı 13-40 serisinden kaça almalıyımki, oranı tutturmuş ve boşa masraf etmemiş olayım?
    Gördüm, arka dişli dev gibi. Ne kadar küçültülebileceğini kimse bilemez. Motorda devir saati var mı bilmiyorum ama, şu anda motor, tam devir saatinde kırmızı çizginin başladığı devirde kaç km sürat yapıyor ?

    Bu arada bu motorlar ne kadar güçlüymüş böyle ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gördüm, arka dişli dev gibi. Ne kadar küçültülebileceğini kimse bilemez. Motorda devir saati var mı bilmiyorum ama, şu anda motor, tam devir saatinde kırmızı çizginin başladığı devirde kaç km sürat yapıyor ?

    Bu arada bu motorlar ne kadar güçlüymüş böyle ?
    Malesef devir saati yok, tahmini afaki söylemek gerekirse 7000 devir gibi hanzo'laşıyor, son deviri saniyeler içinde tüketiyor her viteste, hemde rampalarda dahi, cross olduğundan çançinçon'lar içinde ayrı bi yere sahip, gücünden bende fazlasıyla memnunum, 5. vites sm jantlar ile 130, cross takımla 118 son gördüm, sollama yaparken ancak bu durum beni rahatsız etmekte 5. viteste ideal devirde tahmini 5bin gibi 60 kilometre, daha hızlanmak için gaz açmak gerek ve motor sanki yırtılacak gibi sona aniden devirleniyor, şikayetimde bu, arkayı küçültüp ideal değere almak rahatlatmak, vites sürelerini uzatmak, son hızda düşük devirlerde seyretmek.
    Bu yüzden yazdığınız mantıklı geldi, evet ben kendi kafamdan küçültmek isteyebilirim ancak matematik buna ne cevap verir, sadece görselde kalmasın diye size sorayım dedim düşündüğüm değerler arka dişi 43-45 yapmak, yapıpta oranları aynı kalacak ise boşa masraf etmiyelim, tabii çeşitli hesaplama sitelerine baktım anında değerleri hesaplıyor ancak, sizin hesap tekniğiniz daha makul geldi durum bu.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)