Şekil, adamı beklentiye sokuyor
Reklamlar
-
Reklamlar
-
-
İzmir İl Temsilcisi
Öncelikle bu motoru ben almazdım o kadar paramda olsa onu söyliyeyim.
Motosiklet almadan evel kullanıcısının tecrübeside önemli oldugu için bu adam benim gözümde komedi biri.
Kalın lastik anlayışı nedir yahuu .. motorda kalın lastik googla kalın lastik yaz çıkar adamın amacı kalın lastik .. o kadar araştırmamış o kadar ilgisizki ebatlarını dahi bilmiyor.
Neyse dostum senin soruna gelelim olayın mantıgı şu şekilde işler.
şimdi lastik ebatı 130. orinal hali .. eger sen bunu genişletirsen örnek 160 asvalt ile sürtünme daha fazla olacak. yani motorun aslvat ile teması artıcak sürtünmeside artacak haliyle.
bu sana sürtünme fazlalaşacagı için ve lastigin orjinalden daha fazla aslvata basmasından dolayı bazı eksileri olabilir.
tork kaybı... yakıt artışı... çıkabilecegin süratleri normalde çıktıgındaki devir aralıgından daha fazla olacak.
mühendislerin hesapladıgı 130 luk orjinal lastigi 160a çıkarmak ne kadar akıl karı bilmiyorum. koskoca kawasaki firması kafasına göre 130luk koyalım demedigi aşikar.
140 hadi neysede direk 160lık.. ninja 250nin abisi olan kawasaki er6F 160 lastik kullanıyor yahu..
-
ybr konusunda muhafazakar birisiyim ben. uygun fiyata alınıp tüm dünyayı en az masrafla gezdiren sessiz, cefakar kendine has bir motosiklet işte.
hız isteyeni teknoloji donanım isteyen apache alsın cbf alsın.
yamahadan tek istediğim orjinal model kalması sureti ile bir model yelpazesi yapmaları 150cc veya custom modellerini getirmeleri çok iyi olurdu.
-
crxforever adlı üyeden alıntı
ybr konusunda muhafazakar birisiyim ben. uygun fiyata alınıp tüm dünyayı en az masrafla gezdiren sessiz, cefakar kendine has bir motosiklet işte.
hız isteyeni teknoloji donanım isteyen apache alsın cbf alsın.
yamahadan tek istediğim orjinal model kalması sureti ile bir model yelpazesi yapmaları 150cc veya custom modellerini getirmeleri çok iyi olurdu.
Sen çok yanlış gelmişsin kardeş... Konu ninja
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
-
pardon hemen gideyim ben
o kadar da hevesle yazmıştım yahu
-
crxforever adlı üyeden alıntı
pardon hemen gideyim ben
o kadar da hevesle yazmıştım yahu
Has japon ybr vardı 2004-5 arası satılan sanırım... Mesela şuanki YBR125 adı altında satılan motorlar, bu bahsettiğim motorun yanına bile yaklaşamaz
2006 senelerinde ne gezerdim be ahh ah
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
-
aslında yenileri de çok kötü değil . 2008 var bende sıkıntısız gidiyor.
konuya da bir katkım olsun.
gereğinden fazla kalınlıkta lastik jantın yanaklarını zorlayıp sıkıntı yaratabiliyor. kataloğunda en fazla kaç ebada kadar lastik kullanılabileceği yazması lazım.
-
tr_select adlı üyeden alıntı
Has japon ybr vardı 2004-5 arası satılan sanırım... Mesela şuanki YBR125 adı altında satılan motorlar, bu bahsettiğim motorun yanına bile yaklaşamaz
2006 senelerinde ne gezerdim be ahh ah
hangi japon ybr ?
http://tr.wikipedia.org/wiki/Yamaha_YBR_125
-
tr_select adlı üyeden alıntı
hahahah :D koptum yaaa. Senin tecrübe ile sabit yaşadıklarının arkasından gıdıyoruz yav işte :D kafayı gözü yarınca anlarız heee bu biş böyle olmuyormus dıye :D
-
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
-
CEM. adlı üyeden alıntı
Öncelikle bu motoru ben almazdım o kadar paramda olsa onu söyliyeyim.
Motosiklet almadan evel kullanıcısının tecrübeside önemli oldugu için bu adam benim gözümde komedi biri.
Kalın lastik anlayışı nedir yahuu .. motorda kalın lastik googla kalın lastik yaz çıkar adamın amacı kalın lastik .. o kadar araştırmamış o kadar ilgisizki ebatlarını dahi bilmiyor.
Neyse dostum senin soruna gelelim olayın mantıgı şu şekilde işler.
şimdi lastik ebatı 130. orinal hali .. eger sen bunu genişletirsen örnek 160 asvalt ile sürtünme daha fazla olacak. yani motorun aslvat ile teması artıcak sürtünmeside artacak haliyle.
bu sana sürtünme fazlalaşacagı için ve lastigin orjinalden daha fazla aslvata basmasından dolayı bazı eksileri olabilir.
tork kaybı... yakıt artışı... çıkabilecegin süratleri normalde çıktıgındaki devir aralıgından daha fazla olacak.
mühendislerin hesapladıgı 130 luk orjinal lastigi 160a çıkarmak ne kadar akıl karı bilmiyorum. koskoca kawasaki firması kafasına göre 130luk koyalım demedigi aşikar.
140 hadi neysede direk 160lık.. ninja 250nin abisi olan kawasaki er6F 160 lastik kullanıyor yahu..
Bu konu cok karışık gıbıme gelıyor + yonude var dıyorlar - 'de ama Dediğin gibi japon bişey biliyor kı koymus 130. Acemi sorusu olarak gör bunuda ; Asfalta olan teması arttıkca yol tutuşu artmaz mı ?
-
tr_select adlı üyeden alıntı
2005 ilk çeğreye kadar üretilenler japon diye hatırlıyorum. Hatta japon yazısı vardı bazı parçalarda ? Titan ile karıştırıyorda olabilirim gerçi. Emin olamadım
Sonuç olarak 2005 altı üretilenler 1 tık daha kaliteli değilmi arkadaş
2004 modeller türkiyeye ilk girenler jianshe (çin) değil brazilya malı olup 12.5 hp idi.
yaklaşık bir yıl kadar durdular bunlar piyasada gerek maliyet gerekse yedek parcası o zamanlar pahalıya geliyor diye
jianshe nin fabrikasında üretilen ybrler geldi türkiyeye, hala onlar var
1 adet yamaha tarafından japonyada tasarlanıp çinde üretim yapıldı diye okumuştum.
jinashe firması yüzde 51 olarak yamahanın sahip oldugu bir firma.
tirişka malı yok.
ama 12.5 olan ybrler harbiden iyiydi
-
Ben olsam bu motosikleti görür öyle alırdım,egzoz akrep değil bu arada
Onun harici lastik konusunda Cem kardeşim hem haklı hemde birazcık eksik yazmış.Altınızdaki motosiklet belli ebatlardaki değişimi kaldırabilir.Desen marka model ve yeni tuhaf karışımlı lastikler sebebiyle...
virajda fazla zorlayacaksanız değiştirebilirsiniz.Yazın aşırı sıcaklarda değiştirebilirsiniz gibi gibi gibi...
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
-
Dediğim gibi beklentıye sokuyo ınsanı şekil düşünceside. Acaba 130 luğu 150 yapsak sıkıntı olurmu
-
Nomad_41 adlı üyeden alıntı
Dediğim gibi beklentıye sokuyo ınsanı şekil düşünceside. Acaba 130 luğu 150 yapsak sıkıntı olurmu
Orijinalinden şaşma, başına iş alma...
EN YAKIN YOL,BİLDİĞİN YOLDUR.
-
Tekerleme gibi oldu sıtkı abi
-
Nomad_41 adlı üyeden alıntı
Tekerleme gibi oldu sıtkı abi
Biraz öyle oldu.
Mayıs ayında aldığım CBF 1000'de 170 lastik vardı. Aldığım motosiklet henüz 5000 km.de idi. Eski sahibi iyi olmayan orijinal lastiklerini değiştirmiş. Arkaya 170 takmış. (Orijinali 160'tır.)
Bir müddettir lastik bakıyordum. (İçime sinmemişti zira)Henüz 2-3 bin km.deki Metzeller M 5 lastikleri söktürüp iki gün önce 160 lastik taktırdım.
Zira 160 lastiğe göre dizayn edilmiş janta 170 lastik taktığında yatış çizgisi olması gereken yerden daha farklı bir yerde olacaktır. Motosikletin kıvraklığı kaybolacak, hakimiyet zorlaşacaktır. (Bunu daha önce yaşamıştım. Tecrübeyle sabittir yani.)
Bu yüzden orijinal lastiğin 130 ise bundan şaşma. Ya da yapabiliyorsan jantla birlikte değiştir. (O da extra yakıt ve maşada tadilat olarak sana geri dönecektir)
EN YAKIN YOL,BİLDİĞİN YOLDUR.
-
guven61 adlı üyeden alıntı
Biraz öyle oldu.
Mayıs ayında aldığım CBF 1000'de 170 lastik vardı. Aldığım motosiklet henüz 5000 km.de idi. Eski sahibi iyi olmayan orijinal lastiklerini değiştirmiş. Arkaya 170 takmış. (Orijinali 160'tır.)
Bir müddettir lastik bakıyordum. (İçime sinmemişti zira)Henüz 2-3 bin km.deki Metzeller M 5 lastikleri söktürüp iki gün önce 160 lastik taktırdım.
Zira 160 lastiğe göre dizayn edilmiş janta 170 lastik taktığında yatış çizgisi olması gereken yerden daha farklı bir yerde olacaktır. Motosikletin kıvraklığı kaybolacak, hakimiyet zorlaşacaktır. (Bunu daha önce yaşamıştım. Tecrübeyle sabittir yani.)
Bu yüzden orijinal lastiğin 130 ise bundan şaşma. Ya da yapabiliyorsan jantla birlikte değiştir. (O da extra yakıt ve maşada tadilat olarak sana geri dönecektir)
Ön arka takım olarakmı farklı yoksa direk arka değişik mi ?
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
-
flame adlı üyeden alıntı
Ön arka takım olarakmı farklı yoksa direk arka değişik mi ?
Takım elbette. (Ön zaten 120 Mevzubahis olan arka.)
EN YAKIN YOL,BİLDİĞİN YOLDUR.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)