Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Islak zeminde yapılmaması gerekenler

    REKLAM ALANI
  1. #1
    lickup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar 200NS için gün sayıyor
    Malum kış geldi ve yağmurlu havalar var. Dolayısı ile bizlerin kabusu olan ıslak zeminler. Acemi arkadaşlarada yardımcı olması açısından böyle bir başlık açma gereği duydum. Herkes daha önce ıslak zeminde yaptığı hataları ve nelerin yapılmaması gerektiğini bildiği kadarıyla yazarsa çok bilgilendirici bir başlık olur.

    İlk ben başlayayım;
    -Islak zeminde kesinlikle şu şerit çizgilerinin üzerinde gitmeyin ve paralel olarak şerit değiştirmeyin.
    -Virajlarda olabildiğince az yatın.
    şemsi tebriz ve nietzsche bunu beğendiler.
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    lastikler dandikse hemen değiştirin
    ani fren kesinlikle kullanmayın
    fazla hıza gerek yok

  3. #3
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Hiç bir rogar kapağının üzerinden geçmeyin.

  4. #4
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Ani fren yapmanızı gerektirecek hareketlerden kaçının.
    Aynı şekilde de ani gaz açma ve manevralardan kaçının.

  5. #5
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Mümkün olduğunca arka freni kullanmayın,zaten duruşa pek etki ettiği yok tekeri kitliyor sağa sola savruluyor.
    hızlı gitmeyin. ben hızlı gidiyorum ani frenlerde sağa sola savruluyorum ama düşmüyorum

  6. #6
    sodalimon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    pİstambulat Bahçesi
    Motosikleti
    Yamaha S10
    Su birikintilerinden geçmeyin. Ne kadar derin olabileceğini ya da içinde ne olacağını kestiremeyebilirsiniz. İçlerinde yol seviyesinden daha aşağıda çukurlar, hendekler, hatta göller olabilir (gülmeyin, Bornova'da seneler önce bir ail,e arabasıyla yağmurda çukura düşüp boğularak can vermişti).

    Dönüşlere, köşelere itina ile yerleştirilmiş olan metal ızgaralardan geçerken; arka teker boşta dönüp (hafif de olsa) kenara atacağı için dikkatli olun, debriyaj kullanın.

    Takip mesafenizi kısa tutmayın, mümkünse arttırın.

    Vizör silmek için eldiveninizi kullanacaksanız yağlı olmadığından emin olun (ıslak zemin ve vizör, harikasın!)

    Yolun soğuk (gölge) ve ıslak yerlerinden uzak durun genellikle sabah erken saatlerde hiç güven vermiyor.

    İleri noktalarda yan şeritlerdeki su birikintilerine de dikkat edin, yandan geçecek başka araçların sizin duş ihtiyacınıza katkıları hoş olmayabilir.
    Görüşünüzü -kısa süreliğine de olsa- bir anda kapatabilecek bir su sıçraması durumunda karşı önleminizi önceden alın.

    Yağmur varsa, yayaların beklenmedik çıkışlarla yola atlayabileceğini, yolda size anlamsız gelecek slalomlar yapabileceklerini öngörün.
    Ölüborlu, Aykut009 ve Blackwidow bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    14 Kasım 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Falcon Crown 150
    Yağmurluksuz çıkmayın

  8. #8

    Üyelik
    11 Kasım 2012
    Şehir
    Gönen
    Motosikleti
    honda cb125e
    BAŞLIK ÇOK FAYDALI....

    - mümkünse güneş görmeyen yerden teker yürütmeyin,
    - araçları kesinlikle sağ yada sol tekerlek izinden takip edin, her zaman kaçış parkurunuzu gözetin,
    - araç takip mesafesini arttırmaya özen gösterin,
    - hızlanmanız ile doğru orantılı olarak sürtünmeniz azalacağından altındaki alet ne olursa olsun hız yapmayın,
    - su birikintilerinin dibini görmediğinizden küçük dahi olsa girmeyin, ön tekeri elinize alabilirsiniz,
    - eliniz debriyaja daha çok yakın dursun, lazım oluyor
    - asla ve asla sert fren ve birden gaza abanma gibi apaçilikler yapmayın,
    - tekerlerinizi muhakakk imkan varsa tabi ıslak zemin yada asfalt toprak teker yapmaya özen gösterin,
    - soğuk havada ellerinizin hassasiyeti kaybolacağı için eldivenlerinizi kışlık yapmanız iyi olacaktır,
    - olmazsa olmaz fosforlu yelek (görüntü biraz değişik oluyor ama çok faydalı benden demesi)

    Aman arkadaşlar diyorum... kazasız belasız İnşallah
    Blackwidow ve kemboo bunu beğendiler.

  9. #9
    Felis Leo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2013
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    HHH
    işin özeti:
    yağmurlu havalarda motora binmeyin...
    ecz.erdem, memduhb ve RODWIN250R bunu beğendiler.

  10. #10
    ormankebabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER-6n
    Motor frenlemesini kullanmayın. Kaygan zeminde arkayı kilitleyebilir.
    Yağmura yolda yakalandıysanız; kenara çekin. Yol iyice ıslanıp üzerindeki yağlar, pislikler, kaygan maddeler akana kadar bekleyin. (Bu otomobiller için bile tehlikeli bir durum)
    Şerit çizgilerinin üzerinde gitmemeye özen gösterin.
    sbr bunu beğendi.

  11. #11
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    ön freni olabildiğince az kullanın arkaya yüklenin
    virajlarda olabildiğince az yatın
    fren mesafeniz uzayacağından araç takip mesafesini uzatın...

  12. #12
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Gidin para verip bir çift adam akılı "yağmur lastiği" alın, herkesin yazdığı şeyleri yapmaktan çekinmiyorum bile.

  13. #13
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Yağmur da arabaya binin motordan inin.. tatlı su motorcusu olun. :D

  14. #14

    Üyelik
    14 Mart 2013
    Şehir
    İzmir - Bornova
    Alıntı sodalimon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Su birikintilerinden geçmeyin. Ne kadar derin olabileceğini ya da içinde ne olacağını kestiremeyebilirsiniz. İçlerinde yol seviyesinden daha aşağıda çukurlar, hendekler, hatta göller olabilir (gülmeyin, Bornova'da seneler önce bir ail,e arabasıyla yağmurda çukura düşüp boğularak can vermişti).

    Dönüşlere, köşelere itina ile yerleştirilmiş olan metal ızgaralardan geçerken; arka teker boşta dönüp (hafif de olsa) kenara atacağı için dikkatli olun, debriyaj kullanın.

    Takip mesafenizi kısa tutmayın, mümkünse arttırın.

    Vizör silmek için eldiveninizi kullanacaksanız yağlı olmadığından emin olun (ıslak zemin ve vizör, harikasın!)

    Yolun soğuk (gölge) ve ıslak yerlerinden uzak durun genellikle sabah erken saatlerde hiç güven vermiyor.

    İleri noktalarda yan şeritlerdeki su birikintilerine de dikkat edin, yandan geçecek başka araçların sizin duş ihtiyacınıza katkıları hoş olmayabilir.
    Görüşünüzü -kısa süreliğine de olsa- bir anda kapatabilecek bir su sıçraması durumunda karşı önleminizi önceden alın.

    Yağmur varsa, yayaların beklenmedik çıkışlarla yola atlayabileceğini, yolda size anlamsız gelecek slalomlar yapabileceklerini öngörün.
    bornovada yağmur çok etkiliyor

  15. #15
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    başıma geleni anlatayım. o an çok dehşet vericiydi ama sonra anlatınca komik olarak geliyo.

    yağmur yağdığında buğudan ve su damlasından kaçınmak için vizörü açmayın.
    bunu dememin sebebi;
    ben vizör açık gittim yanımda ki adam su birikintisine girdi ve suyu bana ve kafama sıçrattı. vizör açık olduğu için su olduğu gibi yüzüme geldi.
    böyle bi an umarım yaşamazsınız.

  16. #16

    Üyelik
    11 Nisan 2013
    Şehir
    HATAY
    Motosikleti
    Triumph Street Triple 675
    On freni cart diye sıkmayın.
    RODWIN250R bunu beğendi.

  17. #17
    ÖzLeMKaYrA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki An 125 HK, RKS Titanik, RTR TVS Apache
    Alıntı SULH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    başıma geleni anlatayım. o an çok dehşet vericiydi ama sonra anlatınca komik olarak geliyo.

    yağmur yağdığında buğudan ve su damlasından kaçınmak için vizörü açmayın.
    bunu dememin sebebi;
    ben vizör açık gittim yanımda ki adam su birikintisine girdi ve suyu bana ve kafama sıçrattı. vizör açık olduğu için su olduğu gibi yüzüme geldi.
    böyle bi an umarım yaşamazsınız.
    Ben yaşadım... Ama buğu olmaması için mecbur çok az açık bırakmak zorunda kalıyorum... Yada ışıklarda falan durduğumda açmak zorunda kalıyorum çok fazla buğu yapıyor...

    Mecbur kış şartlarında motor kullandığımız için, yağmurda gerçekten tedirgin bir şekilde kullanıyorum... Arkadaşların dediği gibi fren mesafesini daha uzun tutuyorum, arka ile ön freni beraber kullanıyorum ve aslında fren yapmadan önce trafik müsaitse önce fren yapmadan yavaşlıyorum daha sonra fren yapıyorum... dönüşlerde gene trafik müsaitse önce fren yapmadan yavaşlıyorum ve dönüşü tamamlarken hafif gaz vererek dönüyorum... kuru havalarda olduğu kadar kontra tekniğini uygulamıyorum çünkü o zaman ön teker sapıtıyor, çok hafif uyguluyorum... Eğer tanımadığım bir yol ise su birikintisinden mümkünse geçmiyorum, hergün aynı yolları teptiğim için artık nerde çukur var ne var ezberledim... Genellikle sabit hızda gitmeye özen gösteriyorum, kayganlığın daha fazla olduğu bölgelerde daha da yavaş gidiyorum...
    Nereye gittiğin değil, kiminle gittiğin önemlidir...

  18. #18
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Yağmurlu havalarda binmeyiveriyorum oluyor bitiyor

    Takip mesafenizi uzatın yola odaklanın sağa sola bakmayın yola bakın nerde hızlanıp nerde yavaşlıyacağınız eliniz ayağınız kendi kendine yapar

    Ne ön ne arka freni ani kullanmayın arka teker çabuk kitler yalpalanırsınız ön teker kolay kolay kitlemez ama kitlerse yeri öpersiniz

    Virajlara girmeden önce hızınınızı mutlak ona göre ayarlayın viraja yatıyım uçuyum kaçıyım gibi hareketlerden kaçının risktir bu risk aldığınıza deymez lastiklerde yağmur olsada olmasada değiştirin

    Mişhelin var bende yağmurda bile on numara lastik hatta lastik üzerinde yağmur amblemi bile var hem yağmurda hem kuru yolda başarılı

    Ama fren mesafeniz yoksa üzgünüm

  19. #19
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    viraja yatmayın

  20. #20

    Üyelik
    01 Ocak 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Gilera Runner 180 Sp--- Pgo Kaldera 110 cc
    Ani kalkış yapmayın Yüksek cc motorlar için
    Ani fren yapmayın Her motor için geçerli
    Kuru havada olduğundan daha temkinli ve en az 2 kat daha fazla takip mesafesi Virajlara girmeden önce hız kesmek lazım hızlı girdiysen yağmurlu havada viraj içinde fren yapmanın anlamı yok Dardan genişe yol düzlemeye çalışılmalı yol müsaitse oda Tekeriniz hep düz bassın


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)