Islak zeminde yapılmaması gerekenler
Reklamlar
-
Malum kış geldi ve yağmurlu havalar var. Dolayısı ile bizlerin kabusu olan ıslak zeminler. Acemi arkadaşlarada yardımcı olması açısından böyle bir başlık açma gereği duydum. Herkes daha önce ıslak zeminde yaptığı hataları ve nelerin yapılmaması gerektiğini bildiği kadarıyla yazarsa çok bilgilendirici bir başlık olur.
İlk ben başlayayım;
-Islak zeminde kesinlikle şu şerit çizgilerinin üzerinde gitmeyin ve paralel olarak şerit değiştirmeyin.
-Virajlarda olabildiğince az yatın.
Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir...
Reklamlar
-
lastikler dandikse hemen değiştirin
ani fren kesinlikle kullanmayın
fazla hıza gerek yok
-
Hiç bir rogar kapağının üzerinden geçmeyin.
-
Ani fren yapmanızı gerektirecek hareketlerden kaçının.
Aynı şekilde de ani gaz açma ve manevralardan kaçının.
-
Mümkün olduğunca arka freni kullanmayın,zaten duruşa pek etki ettiği yok tekeri kitliyor sağa sola savruluyor.
hızlı gitmeyin. ben hızlı gidiyorum ani frenlerde sağa sola savruluyorum ama düşmüyorum
-
Su birikintilerinden geçmeyin. Ne kadar derin olabileceğini ya da içinde ne olacağını kestiremeyebilirsiniz. İçlerinde yol seviyesinden daha aşağıda çukurlar, hendekler, hatta göller olabilir (gülmeyin, Bornova'da seneler önce bir ail,e arabasıyla yağmurda çukura düşüp boğularak can vermişti).
Dönüşlere, köşelere itina ile yerleştirilmiş olan metal ızgaralardan geçerken; arka teker boşta dönüp (hafif de olsa) kenara atacağı için dikkatli olun, debriyaj kullanın.
Takip mesafenizi kısa tutmayın, mümkünse arttırın.
Vizör silmek için eldiveninizi kullanacaksanız yağlı olmadığından emin olun (ıslak zemin ve vizör, harikasın!)
Yolun soğuk (gölge) ve ıslak yerlerinden uzak durun genellikle sabah erken saatlerde hiç güven vermiyor.
İleri noktalarda yan şeritlerdeki su birikintilerine de dikkat edin, yandan geçecek başka araçların sizin duş ihtiyacınıza katkıları hoş olmayabilir.
Görüşünüzü -kısa süreliğine de olsa- bir anda kapatabilecek bir su sıçraması durumunda karşı önleminizi önceden alın.
Yağmur varsa, yayaların beklenmedik çıkışlarla yola atlayabileceğini, yolda size anlamsız gelecek slalomlar yapabileceklerini öngörün.
-
Yağmurluksuz çıkmayın
-
BAŞLIK ÇOK FAYDALI....
- mümkünse güneş görmeyen yerden teker yürütmeyin,
- araçları kesinlikle sağ yada sol tekerlek izinden takip edin, her zaman kaçış parkurunuzu gözetin,
- araç takip mesafesini arttırmaya özen gösterin,
- hızlanmanız ile doğru orantılı olarak sürtünmeniz azalacağından altındaki alet ne olursa olsun hız yapmayın,
- su birikintilerinin dibini görmediğinizden küçük dahi olsa girmeyin, ön tekeri elinize alabilirsiniz,
- eliniz debriyaja daha çok yakın dursun, lazım oluyor
- asla ve asla sert fren ve birden gaza abanma gibi apaçilikler yapmayın,
- tekerlerinizi muhakakk imkan varsa tabi ıslak zemin yada asfalt toprak teker yapmaya özen gösterin,
- soğuk havada ellerinizin hassasiyeti kaybolacağı için eldivenlerinizi kışlık yapmanız iyi olacaktır,
- olmazsa olmaz fosforlu yelek (görüntü biraz değişik oluyor ama çok faydalı benden demesi)
Aman arkadaşlar diyorum... kazasız belasız İnşallah
-
işin özeti:
yağmurlu havalarda motora binmeyin...
-
Motor frenlemesini kullanmayın. Kaygan zeminde arkayı kilitleyebilir.
Yağmura yolda yakalandıysanız; kenara çekin. Yol iyice ıslanıp üzerindeki yağlar, pislikler, kaygan maddeler akana kadar bekleyin. (Bu otomobiller için bile tehlikeli bir durum)
Şerit çizgilerinin üzerinde gitmemeye özen gösterin.
-
ön freni olabildiğince az kullanın arkaya yüklenin
virajlarda olabildiğince az yatın
fren mesafeniz uzayacağından araç takip mesafesini uzatın...
-
Gidin para verip bir çift adam akılı "yağmur lastiği" alın, herkesin yazdığı şeyleri yapmaktan çekinmiyorum bile.
-
Yağmur da arabaya binin motordan inin.. tatlı su motorcusu olun. :D
-
sodalimon adlı üyeden alıntı
Su birikintilerinden geçmeyin. Ne kadar derin olabileceğini ya da içinde ne olacağını kestiremeyebilirsiniz. İçlerinde yol seviyesinden daha aşağıda çukurlar, hendekler, hatta göller olabilir (gülmeyin, Bornova'da seneler önce bir ail,e arabasıyla yağmurda çukura düşüp boğularak can vermişti).
Dönüşlere, köşelere itina ile yerleştirilmiş olan metal ızgaralardan geçerken; arka teker boşta dönüp (hafif de olsa) kenara atacağı için dikkatli olun, debriyaj kullanın.
Takip mesafenizi kısa tutmayın, mümkünse arttırın.
Vizör silmek için eldiveninizi kullanacaksanız yağlı olmadığından emin olun (ıslak zemin ve vizör, harikasın!)
Yolun soğuk (gölge) ve ıslak yerlerinden uzak durun genellikle sabah erken saatlerde hiç güven vermiyor.
İleri noktalarda yan şeritlerdeki su birikintilerine de dikkat edin, yandan geçecek başka araçların sizin duş ihtiyacınıza katkıları hoş olmayabilir.
Görüşünüzü -kısa süreliğine de olsa- bir anda kapatabilecek bir su sıçraması durumunda karşı önleminizi önceden alın.
Yağmur varsa, yayaların beklenmedik çıkışlarla yola atlayabileceğini, yolda size anlamsız gelecek slalomlar yapabileceklerini öngörün.
bornovada yağmur çok etkiliyor
-
başıma geleni anlatayım. o an çok dehşet vericiydi ama sonra anlatınca komik olarak geliyo.
yağmur yağdığında buğudan ve su damlasından kaçınmak için vizörü açmayın.
bunu dememin sebebi;
ben vizör açık gittim yanımda ki adam su birikintisine girdi ve suyu bana ve kafama sıçrattı. vizör açık olduğu için su olduğu gibi yüzüme geldi.
böyle bi an umarım yaşamazsınız.
-
On freni cart diye sıkmayın.
-
SULH adlı üyeden alıntı
başıma geleni anlatayım. o an çok dehşet vericiydi ama sonra anlatınca komik olarak geliyo.
yağmur yağdığında buğudan ve su damlasından kaçınmak için vizörü açmayın.
bunu dememin sebebi;
ben vizör açık gittim yanımda ki adam su birikintisine girdi ve suyu bana ve kafama sıçrattı. vizör açık olduğu için su olduğu gibi yüzüme geldi.
böyle bi an umarım yaşamazsınız.
Ben yaşadım... Ama buğu olmaması için mecbur çok az açık bırakmak zorunda kalıyorum... Yada ışıklarda falan durduğumda açmak zorunda kalıyorum çok fazla buğu yapıyor...
Mecbur kış şartlarında motor kullandığımız için, yağmurda gerçekten tedirgin bir şekilde kullanıyorum... Arkadaşların dediği gibi fren mesafesini daha uzun tutuyorum, arka ile ön freni beraber kullanıyorum ve aslında fren yapmadan önce trafik müsaitse önce fren yapmadan yavaşlıyorum daha sonra fren yapıyorum... dönüşlerde gene trafik müsaitse önce fren yapmadan yavaşlıyorum ve dönüşü tamamlarken hafif gaz vererek dönüyorum... kuru havalarda olduğu kadar kontra tekniğini uygulamıyorum çünkü o zaman ön teker sapıtıyor, çok hafif uyguluyorum... Eğer tanımadığım bir yol ise su birikintisinden mümkünse geçmiyorum, hergün aynı yolları teptiğim için artık nerde çukur var ne var ezberledim... Genellikle sabit hızda gitmeye özen gösteriyorum, kayganlığın daha fazla olduğu bölgelerde daha da yavaş gidiyorum...
Nereye gittiğin değil, kiminle gittiğin önemlidir...
-
Yağmurlu havalarda binmeyiveriyorum oluyor bitiyor
Takip mesafenizi uzatın yola odaklanın sağa sola bakmayın yola bakın nerde hızlanıp nerde yavaşlıyacağınız eliniz ayağınız kendi kendine yapar
Ne ön ne arka freni ani kullanmayın arka teker çabuk kitler yalpalanırsınız ön teker kolay kolay kitlemez ama kitlerse yeri öpersiniz
Virajlara girmeden önce hızınınızı mutlak ona göre ayarlayın viraja yatıyım uçuyum kaçıyım gibi hareketlerden kaçının risktir bu risk aldığınıza deymez lastiklerde yağmur olsada olmasada değiştirin
Mişhelin var bende yağmurda bile on numara lastik hatta lastik üzerinde yağmur amblemi bile var hem yağmurda hem kuru yolda başarılı
Ama fren mesafeniz yoksa üzgünüm
-
viraja yatmayın
-
Ani kalkış yapmayın Yüksek cc motorlar için
Ani fren yapmayın Her motor için geçerli
Kuru havada olduğundan daha temkinli ve en az 2 kat daha fazla takip mesafesi Virajlara girmeden önce hız kesmek lazım hızlı girdiysen yağmurlu havada viraj içinde fren yapmanın anlamı yok Dardan genişe yol düzlemeye çalışılmalı yol müsaitse oda Tekeriniz hep düz bassın
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)