Sıkıcı bir'' ilk motor'' başlığı daha
Reklamlar
-
Öncelikle forumlardaki ''ilk motor '' başlıklarında gerek başlığı açanın sorduğu sorular, gerekse forum içerisinde yeterli arayış yapılmamasından kaynaklı başlık kirliliğinden dolayı bu tip başlıkları sevmediğinizi biliyorum.
Ancak internet üzerinden gerek yabancı, gerek Türk sitelerinden saatlerce motorsiklet araştırmasında bulundum. Vardığım kanı düşük motor hacmi olan ve ağırlığı hafif olan motorlardı. Burada her şekilde anlaştık ama dananın kuyruğunun koptuğu yer benim ebatlarımda oldu. Soracaklarım acemice gelecek ama bir yerden başlamak gerekiyordu.
Ben 1.88 boyunda, 115 kilo ve irice bir adamım. (Burada şunu belirtmek istiyorum geniş omuzlu ve az çok adaleli olduğumdan çok fazla motor dengesini kaybetmem sanırım. ) Ve bu ebatlarda 125 ve 250 cc'lik makinalar afedersiniz ama benim içime geçmiş gibi görünmekte. 2007'den beri araba kullanan ve hızı sevmeyen birisiyim. Zaten racing düşünmemekle birlikte 600 cc ss motor ile başlamanın felaket olduğunun farkındayım. Benim düşündüğüm ilk motor tipi cruiser. İlk olarak sormak istediğim c800 veya tarzı(shadow, yamaha) gibi bir makina beni çok mu üzer. Şimdi diyeceksiniz ki ''600 cc fazla dedin ama 800 cc düşünüyorsun''. Öyle ama bu cruiser olduğu için gaz tepkisi düşük diyorlar, ayrıca güçlü biri olduğumu düşündüğüm için motoru tutacağım kanaatindeyim. Bir kaç motor kullanan arkadaşım da bana öyle söyledi en azından.
Cruiser dışında ise diğer mantıklı seçeneğin naked olacağına karar verdim. Güzel, şehir içi kıvrak ve anladığım kadarı ile racingden daha kalıplılar. Açıkçası ducati monster 696 çok hoşuma gitti. Bir de ne kadar katkısı olur bilmiyorum ama hızı sevmeyip kurallara uyan biri olsam da, hızdan veya ani bir durumdan korkmayacak kadar soğukkanlıyım, yani reflekslerimi bırakmam.
Gece olduğundan konuyu toparlayamadım kusura bakmayın ve bütün istediklerimi soramadım ama cevapların akışına göre onlar da aklıma gelecektir. Bana yardımcı olursanız çok sevinmekle beraber, artık araba direksiyonuna oturmaktan birini kurtarmış olacaksınız. İyi geceler.
Düzenleme: Ayrıca eğitim almayı da düşünüyorum.
Reklamlar
-
arkadasım ne kadar adeleli ne kadar güçlü kuvvetli olursan ol. öncelikle denge işi.. cruiser motorlarda fren ve vites pedalları commuter'lere göre bayağı bir öndedir. (yolda ayaklarını uzatıp motor sürüyorsun denebilir) gerek makinanın ağırlığı.. gerek ilk motor oldugundan panik reflexlerin seni zorlıyacaktır.. aynı zamanda trafikte bayır yukarı bayır asağı durduğundada zorlanacaksındır. hem makina ağır.. hem ayaklarını yere koydunmu fren yada vites pedalı uzak. bence aksiyon arama. kendi çapımda tecrübeli olduğum halde (sezonda 16-20bin km) GV250 aldığımda ilk bindiğimde bir afallamıstım. alısmadımmı ? cabuk alıstım.. fakat motosiklet tecrübesine sahiptim.. Karar senin.. hayallerinin motorunu basit bir virajda yada dur kalkta yerde görmek istermisin? Eleştri olarak alma empati kurdum sadece.
-
Öncelikle Aramıza Hoş geldin demek istiyorum, bir çok sorunun olduğundan bahsetmişsin. Almak istediğin veya almayı düşündüğün motosikletlerden de bahsetmişsin. Soruların çok açık net ve anlaşılır. Fakat ben yazdıklarını okuduktan sonra tekrar okuma hissine kapıldım ve ne yazık ki daha önce hiç ama hiç motosiklet tecrübeniz olmadığını anladım. ( Yanılıyor olabilirim.) Bu ihtimali göz önünde bulundurarak size cruiser veya 600 cc ve üstü Ducati 'nin herhangi bir modelini tavsiye etmem. Bundan önce ''İLK MOTOSİKLET'' iniz olacağı için en azından 250 cc Suzuki İnzuma Sym Wolf Hyosung GT250 gibi en azından 250 cc sınıfında biraz daha kalıplı olan motosikleti tavsiye ederim. 250 CC Etmemim sebebide kendinize olan bu özgüveni buraya yansıtmanız dan dolayıdır...
Benimde ilk motosikletim ve halen kullanmakta olduğum GT250 dir. Kendine güvenenler için ideal bir CC dir. Hem Kalıpları dolayısıyla altınızda kaybolmayacaktır. Saygılarımla...
-
@permatiq59 eleştiri almak için zaten konu açtım, eğer eleştirmezsen ayıp olurdu teşekkür ederim
@_SpartacuS_ Hoşbulduk, evet motor tecrübem yok denecek kadar az. Hyosung gt250 dediğiniz gibi diğer 250'lik lere göre daha kalıplı sanırım ama bildiğim kadarıyla da cbr250'nin 2. eli daha hızlı ve zararsız satılmakta. Eğer 250cc'lik bit motor alacaksam hemen öğrenip (1+ yıl) bir an önce kurtulma niyetindeyim çünkü. İnazuma hiç olmaz gibi geliyor sanırım. Yardımın için de teşekkür ederim.
-
CBR250 'i Racing tarzı motosiklet istemediğinizden ötürü önermedim Ninja 250 CBR 250 bunlarda çok güzel motosikletler.
-
Teşekkür ederim bilgileri sentezleyip, bir muhakeme aşamasından geçirip, en son asker dönüşü aldığım motoru fotoğraflarıyla beraber yayınlayacağım, çok teşekkürler Ama dediğim gibi büyük kalmamdan ötürü konfordan feragat edip kalıplı bir motorsıklet alabilirim.
düzenleme: hazır birkaç online yakalamışken sorayım, ktm nasıl bir motor bilginiz var mı ufak mı kalır bu saydıklarımıza göre ?
-
Fzidcite adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim bilgileri sentezleyip, bir muhakeme aşamasından geçirip, en son asker dönüşü aldığım motoru fotoğraflarıyla beraber yayınlayacağım, çok teşekkürler
Ama dediğim gibi büyük kalmamdan ötürü konfordan feragat edip kalıplı bir motorsıklet alabilirim.
düzenleme: hazır birkaç online yakalamışken sorayım, ktm nasıl bir motor bilginiz var mı ufak mı kalır bu saydıklarımıza göre ?
Kaba tabirle Altında yok olur diyebilirim. İstanbulda ikametgah ediyorsanız bir çay içme vesilesi ile motosikletime binip fikir edinebilirsiniz. Sürmemek şartıyla
Bu süren arkadaş biraz kilolu fakat boy olarak sizden kısa. Nasıl görüneceğinize siz karar verin
-
Bence bırak altında kücük kalsın. Sağlıklı sürmeyi öğren. hem cabuk satılsın hem kaliteli olsun diyorsan CBF 150 düşün. kücük altın gibi bugun aldın yarın satarsın zarar etmeden. kalıp konusunda da Metehandro' kimdir nedir bir araştır. kendisi cbf 'ile yıllardır mutlu
-
_SpartacuS_ adlı üyeden alıntı
Kaba tabirle Altında yok olur diyebilirim.
İstanbulda ikametgah ediyorsanız bir çay içme vesilesi ile motosikletime binip fikir edinebilirsiniz. Sürmemek şartıyla
Bu süren arkadaş biraz kilolu fakat boy olarak sizden kısa. Nasıl görüneceğinize siz karar verin
http://farm9.staticflickr.com/8048/8...b8477f27_o.jpg
ovv çok fenaymış, kendimi hayal etmek istemedim. bir çay içerim, elektrik aldım
Permatiq59 adlı üyeden alıntı
Bence bırak altında kücük kalsın. Sağlıklı sürmeyi öğren. hem cabuk satılsın hem kaliteli olsun diyorsan CBF 150 düşün. kücük altın gibi bugun aldın yarın satarsın zarar etmeden. kalıp konusunda da Metehandro' kimdir nedir bir araştır. kendisi cbf 'ile yıllardır mutlu
valla dediğim gibi çok çabuk fikrim değişebiliyor, ikiniz fikrimi değiştirmeye yettiniz ). Ufak hacimli bir motorla başlamak bana da mantıklı geliyor ama 250'lik den aşağı inmek pek içime sinmiyor. Ayrıca profesyonel motor eğitimi de alacağım.
-
üstat. bak en basitinden hyosung gt250.. hiç sürmediğin için tamam afilli geliyor sana gösterişli uuwwww güzel makina.. hiç torkunu arastırdınmı ? 30 beygir makinadan bahsediyoruz.. Keşki herkes _SpartacuS_ kadar şanslı olsa.. Motosiklet işi gercekten göründüğü gibi değil.. CBF 150 yi bir araştır.. 45 günde 5200 km yol yaptım ben cbf ile.. 1200-1000 km lik geziler. cbf'den inip hyosung 'un GV250 modeline bindiğimde bile 2 katı güç afallatıyor adamı ilk başlarda. CBF150 hem kaliteli hemde oturus sürüş pozisyonu açısından iyidir diyorum ben. hemde 150cc commuter serisinde en kalıplı olanı. commuterin mercedesi gibidir cbf.. ne titresim. ne ses..
-
Permatiq59 adlı üyeden alıntı
üstat. bak en basitinden hyosung gt250.. hiç sürmediğin için tamam afilli geliyor sana gösterişli uuwwww güzel makina.. hiç torkunu arastırdınmı ? 30 beygir makinadan bahsediyoruz.. Keşki herkes _SpartacuS_ kadar şanslı olsa.. Motosiklet işi gercekten göründüğü gibi değil.. CBF 150 yi bir araştır.. 45 günde 5200 km yol yaptım ben cbf ile.. 1200-1000 km lik geziler. cbf'den inip hyosung 'un GV250 modeline bindiğimde bile 2 katı güç afallatıyor adamı ilk başlarda. CBF150 hem kaliteli hemde oturus sürüş pozisyonu açısından iyidir diyorum ben. hemde 150cc commuter serisinde en kalıplı olanı. commuterin mercedesi gibidir cbf.. ne titresim. ne ses..
altın elbiseli adam gibi konuştun : )) artık bu durumda ikisini de denemekten başka çare kalmadı. tabii 250 cbr'ı da deneyeceğim.
-
bak bu benim yakın arkadasım Ramazan. kendisi 190cm küsür.. ve 110 kilo.. bu da eski motosikleti (başlangıç) Cbf si nasıl duruyor fikir olusturur..
-
Ducati Monster 696 aceminin kullanacağı motor değil, bunu yabancı test videolarında defalarca duydum. CBF150 kalıp olarak da güç olarak da başlangıç için iyidir. Yok gücü az dersen, o zaman 225 cc Hero Karizma gelebilir, onu bekle...
-
2. el alacaksanız Honda Nx Falcon 4.Tepkileri harara gürere değil.Çok yorucu olursada değiştirin arka dişliyi düşsün torku.Cbf 250 veya...
Aynı dertten muzdarip tanıdığım bir kaç kişi daha Nx4 bakınıyor.Tavsiye.
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
-
flame adlı üyeden alıntı
2. el alacaksanız Honda Nx Falcon 4.Tepkileri harara gürere değil.Çok yorucu olursada değiştirin arka dişliyi düşsün torku.Cbf 250 veya...
Aynı dertten muzdarip tanıdığım bir kaç kişi daha Nx4 bakınıyor.Tavsiye.
Açıkçası biraz torku olmasını istiyorum, ama tavsiyenizi dinleyeceğim, teşekkürler
Seko adlı üyeden alıntı
Ducati Monster 696 aceminin kullanacağı motor değil, bunu yabancı test videolarında defalarca duydum. CBF150 kalıp olarak da güç olarak da başlangıç için iyidir. Yok gücü az dersen, o zaman 225 cc Hero Karizma gelebilir, onu bekle...
http://www.youtube.com/watch?v=MgjV-PnCX5A
http://www.youtube.com/watch?v=oc_DNamp7p8
Bana kalırsa da cc'si yeni başlayan için yüksek bir makine. Ancak yukarıda attığım iki videoda iyi bir başlangıç motoru olabileceğinden bahsetmişler, tepkilerinin çok güçlü olmaması ve hafifliği sebebiyle.
Yanlış anlamasın kimse sadece gözlemlerimi aktarıyorum fakat yabancı kaynaklarda önerilen başlangıç motorları daha atik olabiliyor. Mesela crusier olarak çoğu insan 883 iron ile başladığını da belirtmiş.
-
883 iyidir güzeldir son derece cooldur ama çabuk sıkılmayasın! insanoğlu açtır; bir süre sonra daha fazla güç daha fazla tork isteğiyle yanıp tutuşacaktır.. benim önerim inazumayla eğitim alın, sonra troklu bir cruisere geçin...
-
ecz.erdem adlı üyeden alıntı
883 iyidir güzeldir son derece cooldur ama çabuk sıkılmayasın! insanoğlu açtır; bir süre sonra daha fazla güç daha fazla tork isteğiyle yanıp tutuşacaktır.. benim önerim inazumayla eğitim alın, sonra troklu bir cruisere geçin...
harleylerde bir üst modele geçişte motoru geri alma kolaylığı sağlamıyorlar mıydı? bu arada breakout sahibi misin, kendisi ileri safhalarda göz diktiğim bir motor )
-
Adam 1.90 boyunda 115 okka beyler. Duke 200,390 ,ybr, cbf 150 vs bu kişide tıfıl kalır.
Eğer yaş 30 ve üzeri ise ( deli çağlar geçtiyse ) 50 beygiri geçmeyen bir cruiser ( chopper da derler) kullanabilirsin. Bunlar diğer motorlardan daha ağır ve güçsüzdürler, acemiye fazla tehlike yaratmaz, gazı açtınmı fırlamaz.
-
Fzidcite adlı üyeden alıntı
Açıkçası biraz torku olmasını istiyorum, ama tavsiyenizi dinleyeceğim, teşekkürler
http://www.youtube.com/watch?v=MgjV-PnCX5A
http://www.youtube.com/watch?v=oc_DNamp7p8
Bana kalırsa da cc'si yeni başlayan için yüksek bir makine. Ancak yukarıda attığım iki videoda iyi bir başlangıç motoru olabileceğinden bahsetmişler, tepkilerinin çok güçlü olmaması ve hafifliği sebebiyle.
Yanlış anlamasın kimse sadece gözlemlerimi aktarıyorum fakat yabancı kaynaklarda önerilen başlangıç motorları daha atik olabiliyor. Mesela crusier olarak çoğu insan 883 iron ile başladığını da belirtmiş.
400cc'nin torku neyinize yetmeyecek...Yeni başlayacağım diyorsunuz.Gayet makul enduromsu bir makine...
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
-
hyosung gv250 tavsiye edebilirim hacimli ve güçlü bir cruiser zonguldakta bir arkadaşım 2 yıl kadar kullandı ve uzun mesafe yolculuklarda da sıkıntı yaşamadığını biliyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)